Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB1/4511-279/15-2/EC
z 8 maja 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2015 r. (data wpływu 16 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika wobec osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w związku z realizacją wskazanego we wniosku programu motywacyjnego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 16 lutego 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika wobec osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w związku z realizacją wskazanego we wniosku programu motywacyjnego.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca Sp. z o.o. zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze programów motywacyjnych, których celem jest w szczególności zwiększanie sprzedaży i promocja produktów Zleceniodawców. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym Wnioskodawca zawarł ze swoim Zleceniodawcą Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzącą działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży dóbr konsumpcyjnych szybkozbywalnych z kategorii mrożonych słodyczy na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej [dalej zwanym również „Klientem”] umowę o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi programu motywacyjnego. Zgodnie z tą umową Klient zlecił Spółce X. Sp. z o.o. [zwanej dalej również „Agencją”], organizację i obsługę programu motywacyjnego [zwanego dalej również „Programem”], w zamian za określone w tej umowie wynagrodzenie.

W ramach tej umowy Agencja zobowiązała się do:

  1. przygotowania zasad i regulaminu Programu;
  2. zaprojektowania i wyprodukowania broszur, strony internetowej oraz formularzy służących rejestracji Uczestników;
  3. bieżącej obsługi Programu, w tym w szczególności naliczania punktów poszczególnym uczestnikom Programu;
  4. bieżącego raportowania przebiegu Programu.

Zgodnie z Regulaminem programu motywacyjnego przygotowanym przez Agencję, organizatorem programu motywacyjnego jest Agencja. Uczestnikami programu są osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, i osoby fizyczne, prowadzące w ramach działalności gospodarczej sklepy z artykułami spożywczymi, które nabywają produkty objęte Programem u Przedstawicieli handlowych Klienta oraz w hurtowniach w celu ich dalszej odsprzedaży konsumentom i które zostały zaproszone do - udziału w Programie przez Przedstawiciela handlowego Klienta [dalej zwane również: „Sklepami"]. Celem głównym i podstawowym Programu jest zwiększanie zainteresowania właścicieli sklepów spożywczych zakupem i promowaniem produktów Klienta w celu ich dalszej odsprzedaży odbiorcom ostatecznym, czyli konsumentom w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego oraz dbałość o jakość ekspozycji produktów Klienta i materiałów reklamowych.

Warunkiem uczestnictwa w programie motywacyjnym jest prawidłowe wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz przekazanie go, nie później niż do dnia zakończenia programu, Przedstawicielowi handlowemu Klienta bądź wysłanie takiego formularza na adres Agencji. Formularz zgłoszeniowy stanowi podstawę rejestracji danego Sklepu w programie motywacyjnym. Niezwłocznie po zarejestrowaniu Sklepu, który spełnił warunki uczestnictwa w systemie informatycznym programu, Agencja prześle, na numer telefonu podany w formularzu zgłoszeniowym, informację o zarejestrowaniu w programie wraz z loginem i hasłem do konta uczestnika na stronie internetowej programu. Program polega na tym, że Sklepy, których umocowani reprezentanci dokonali prawidłowego zgłoszenia do Programu, zwane od momentu przystąpienia do Programu również „Uczestnikami” uzyskują punkty w związku z zakupami dokonywanymi przez Sklepy w trakcie trwania Programu u Przedstawicieli handlowych Klienta oraz w hurtowniach, a punkty zdobyte w Programie mogą być następnie wymieniane na nagrody, których katalog [dalej zwany: „Katalogiem Nagród"] wraz z liczbą punktów koniecznych do uzyskania danej nagrody, znajduje się na stronie internetowej Programu. Punkty naliczane są na podstawie zebranych przez Uczestnika kuponów znajdujących się w opakowaniach zbiorczych produktów Klienta. Organizator zastrzega, że Uczestnik może wymieniać Punkty na takie Nagrody i za taką liczbę Punktów, jak wynika to z aktualnego Katalogu Nagród znajdującego się na stronie internetowej Programu w chwili, gdy Uczestnik dokonuje wymiany Punktów na Nagrody. W szczególności Organizator zastrzega, że lista Nagród oraz liczba Punktów niezbędnych do uzyskania danej Nagrody wskazana w broszurze informacyjnej może ulegać zmianie w czasie trwania Programu.

Rozliczenia pomiędzy Agencją i Klientem dokonywane będą zgodnie z umową o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi Programu w ten sposób, że koszt nagród będzie fakturowany na Klienta w cyklach miesięcznych łącznie z uzgodnionym kosztem miesięcznej obsługi Programu składającym się z takich pozycji jak wynagrodzenie za zarządzanie Programem, obsługa infolinii, prowizja Agencji od nagród, wynagrodzenie za zarządzanie stroną internetową Programu, oraz inne składniki wynikające z realizacji prac zleconych przez Klienta ad hoc. Powyższe składniki zostaną ujęte na fakturze VAT w pozycjach określonych mianem „kompleksowa obsługa Programu motywacyjnego [tu nazwa Programu] - usługa marketingowa [z określeniem rodzaju tej usługi]”, „kompleksowa obsługa Programu motywacyjnego [tu nazwa Programu] - nagrody rzeczowe” przy czym kwota stanowiąca równowartość nagród wydawanych Uczestnikom Programu wkalkulowana jest w wynagrodzenie należne Agencji z tytułu realizacji przedmiotu umowy z Klientem stanowi podstawę opodatkowania VAT w ramach, gdyż wydanie nagród uczestnikom stanowi element zobowiązania Agencji wykonywanego w ramach czynności składających się na bieżącą obsługę Programu z zastrzeżeniem, iż Agencja może wystawić Klientowi także faktury pro-forma. W przedstawionym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca wnosi udzielenie odpowiedzi na następujące pytania.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego, z tytułu nagród rzeczowych wydawanych Sklepom na Organizatorze ciąży obowiązek pobrania i odprowadzania podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) oraz sporządzania deklaracji PIT-8A wg ustalonego wzoru zgodnie z art. 42 ust. la tej ustawy?


Zdaniem Wnioskodawcy, na pytanie należy udzielić odpowiedzi negatywnej.


W świetle przedstawionego stanu faktycznego na Agencji, w związku z wydawaniem Sklepom nagród w Programie, nie ciąży obowiązek odprowadzania podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), zwanej dalej również „u.p.d.o.f." oraz sporządzania deklaracji PIT-8A wg ustalonego wzoru zgodnie z art. 42 ust. la tej ustawy. Wynika to z faktu, że wartość wydawanych w Programie nagród stanowi w ocenie Wnioskodawcy przychód z działalności gospodarczej Uczestników.

Co do zasady w myśl art. 9 ust. 1 u.p.d.o.f. opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Dochodem ze źródła przychodów jest, jak wynika z art. 9 ust. 2 u.p.d.o.f., nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania. Natomiast przychodami są zgodnie z art. 11 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 omawianej ustawy, są między innymi otrzymane lub pozostawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, w tym także stanowiące dochody z tzw. „innych źródeł" wymienione w art. 20 ust. 1, czyli również nagrody i inne nieodpłatne świadczenia.

Na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy, nagrody podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłat lub świadczeń niepieniężnych z tytułu omawianych wygranych, są obowiązane - jako płatnicy - do poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem postanowień art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy. W terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek, kwotę pobranego podatku płatnik jest obowiązany przekazać na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca/prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby (art. 42 ust. 1 ustawy). Dodatkowo, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku, w którym podatnik otrzymał nagrodę, płatnik jest obowiązany przesłać do urzędu skarbowego właściwego dla płatnika roczną deklarację, o której mowa w art. 42 ust. la ustawy (tzw. PIT-8A). Jednakże, w ocenie Wnioskodawcy wartość nagród otrzymywanych w Programie stanowi przychód z działalności gospodarczej, opodatkowany według zasad obowiązujących danego przedsiębiorcę (Uczestnika Programu). Zauważyć bowiem należy, że, zgodnie z treścią Regulaminu, Uczestnikami Programu mogą być wyłącznie przedsiębiorcy prowadzący Sklepy spożywcze, którzy w ramach prowadzonej działalności dokonują zakupów produktów Klienta.

Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymywane nagrody pozostają w bezpośrednim związku z prowadzeniem przez Uczestnika działalności gospodarczej. Wartość otrzymanych nagród stanowi zatem dla - Uczestników przychód z działalności gospodarczej, wskazany w art. 12 ust. l pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 851, z późn.zm.) zwaną dalej „u.p.d.o.p.”, lub też w przypadku, gdy Sklep prowadzony jest przez w formie działalności gospodarczej jednoosobowej - wartość otrzymanych nagród stanowi przychód z tej działalności, o którym mowa w pkt 14 ust 2 pkt 8 u.p.d.o.f., opodatkowany wg obowiązujących danego przedsiębiorcę i zasad.

Zgodnie bowiem z art. 14 ust. 2 pkt 8 u.p.d.o.f. wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, oraz zgodnie z art. 12 ust. l pkt 2 u.p.d.o.p. wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, stanowią przychody z działalności gospodarczej.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, nagrody wydawane w Programie pozostają w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez Uczestników, a zatem wartość otrzymanej nagrody stanowi przychód z tej działalności, czyli podatnik ma obowiązek odprowadzić podatek dochodowy według właściwych dla niego zasad opodatkowania działalności gospodarczej. W konsekwencji na Wnioskodawcy nie spoczywa obowiązek pobrania i odprowadzenia 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, ani sporządzania i wysłania deklaracji PIT-8A z tytułu nagród wydawanych Uczestnikom.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści art. 11 ust. 1 ww. ustawy wynika, iż przychodami, z zastrzeżeniem art, 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3 i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


W treści art. 10 ust. 1 pkt 3 i 9 ww. ustawy, ustawodawca jako źródła przychodów wskazał pozarolniczą działalność gospodarczą oraz inne źródła.


Stosownie do art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Natomiast zgodnie z treścią art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, iż za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 – tj. pozarolniczej działalności gospodarczej - uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.


W świetle art. 5a pkt 6 cytowanej ustawy, działalność gospodarcza albo pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 8 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej jest również wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 125.


Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze programów motywacyjnych, których celem jest zwiększenie sprzedaży i promocja produktów Zleceniodawców. W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca zawarł z Klientem - Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzącą działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży dóbr konsumpcyjnych szybkozbywalnych z kategorii mrożonych słodyczy na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - umowę o organizację oraz obsługę programu motywacyjnego. Na mocy umowy Wnioskodawca zobowiązał się do przygotowania regulaminu Programu, bieżącej obsługi programu.

Zgodnie z Regulaminem programu motywacyjnego przygotowanym przez Agencję, organizatorem programu motywacyjnego jest Agencja. Uczestnikami programu są osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, i osoby fizyczne, prowadzące w ramach działalności gospodarczej sklepy z artykułami spożywczymi, które nabywają produkty objęte Programem u Przedstawicieli handlowych Klienta oraz w hurtowniach w celu ich dalszej odsprzedaży konsumentom i które zostały zaproszone do - udziału w Programie przez Przedstawiciela handlowego Klienta.

Celem głównym i podstawowym Programu jest zwiększanie zainteresowania właścicieli sklepów spożywczych zakupem i promowaniem produktów Klienta w celu ich dalszej odsprzedaży odbiorcom ostatecznym, czyli konsumentom.


Program polega na tym, że Sklepy, których umocowani reprezentanci dokonali prawidłowego zgłoszenia do Programu, zwane od momentu przystąpienia do Programu również „Uczestnikami” uzyskują punkty w związku z zakupami dokonywanymi przez Sklepy w trakcie trwania Programu u Przedstawicieli handlowych Klienta oraz w hurtowniach, a punkty zdobyte w Programie mogą być następnie wymieniane na nagrody, których katalog wraz z liczbą punktów koniecznych do uzyskania danej nagrody, znajduje się na stronie internetowej Programu. Punkty naliczane są na podstawie zebranych przez Uczestnika kuponów znajdujących się w opakowaniach zbiorczych produktów Klienta. Organizator zastrzega, że Uczestnik może wymieniać Punkty na takie Nagrody i za taką liczbę Punktów, jak wynika to z aktualnego Katalogu Nagród znajdującego się na stronie internetowej Programu w chwili, gdy Uczestnik dokonuje wymiany Punktów na Nagrody. W szczególności Organizator zastrzega, że lista Nagród oraz liczba Punktów niezbędnych do uzyskania danej Nagrody wskazana w broszurze informacyjnej może ulegać zmianie w czasie trwania Programu.

Rozliczenia pomiędzy Agencją i Klientem dokonywane będą zgodnie z umową o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi Programu w ten sposób, że koszt nagród będzie fakturowany na Klienta w cyklach miesięcznych łącznie z uzgodnionym kosztem miesięcznej obsługi Programu składającym się z takich pozycji jak wynagrodzenie za zarządzanie Programem, obsługa infolinii, prowizja Agencji od nagród, wynagrodzenie za zarządzanie stroną internetową Programu, oraz inne składniki wynikające z realizacji prac zleconych przez Klienta ad hoc. Powyższe składniki zostaną ujęte na fakturze VAT w pozycjach określonych mianem „kompleksowa obsługa Programu motywacyjnego [tu nazwa Programu] - usługa marketingowa [z określeniem rodzaju tej usługi]”, „kompleksowa obsługa Programu motywacyjnego [tu nazwa Programu] - nagrody rzeczowe” przy czym kwota stanowiąca równowartość nagród wydawanych Uczestnikom Programu wkalkulowana jest w wynagrodzenie należne Agencji z tytułu realizacji przedmiotu umowy z Klientem stanowi podstawę opodatkowania VAT w ramach, gdyż wydanie nagród uczestnikom stanowi element zobowiązania Agencji wykonywanego w ramach czynności składających się na bieżącą obsługę Programu z zastrzeżeniem, iż Agencja może wystawić Klientowi także faktury pro-forma. W przedstawionym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca wnosi udzielenie odpowiedzi na następujące pytania.


W tym miejscu należy wskazać, iż motywowanie, jako element zarządzania, polega na takim wykorzystywaniu mechanizmów motywacji, by zapewniały zaangażowanie pracowników, sprzedawców określonych towarów na rzecz sukcesu organizacji. Polega na wpływaniu na postawy i zachowania człowieka za pośrednictwem określonych bodźców.


Celem systemu motywacyjnego jest zachęcenie do podejmowania zachowań korzystnych oraz unikania zachowań niekorzystnych z punktu widzenia całości.


Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika więc, że akcja organizowana przez Wnioskodawcę, nosi cechy programu motywacyjnego.


Uczestnicy gromadzą punkty, które następnie mogą zostać wymieniane na nagrody. Uczestnikami programu są osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne, prowadzące w ramach działalności gospodarczej sklepy z artykułami spożywczymi, które nabywają produkty objęte Programem.


Przedmiotowe nagrody stanowią zatem dodatkową gratyfikację (premię) za dobre wyniki sprzedaży a nie za wygraną w konkursie.


Działania motywacyjne to przedsięwzięcie ukierunkowane w głównej mierze na zmobilizowaniu jednostki do poniesienia wysiłku, który wraz z połączeniem jej indywidualnych umiejętności oraz warunkami otoczenia doprowadzi do oczekiwanych efektów, w tym korzyści finansowych zarówno dla uczestnika programu jak i jego organizatora (zleceniodawcy).

Przedsięwzięcia motywacyjne tworzone dla konkretnego podmiotu, uwzględniają zatem jego specyfikę, tj. kulturę organizacji, personel i środowisko pracy, obowiązujący układ motywatorów wykorzystywanych w celu pobudzania sprzedawców zarówno do pracy, jak i do osiągnięć, szczególnie zaś stosowany układ nagród i kar. Stosowanie odpowiedniego systemu motywacyjnego wymaga znajomości potrzeb i oczekiwań sprzedawców oraz praw rządzących wartością nagród.


Działania motywacyjne to długoterminowe, zaplanowane motywowanie odbiorców programu (np. sprzedawców, pośredników) do zrealizowania założonego celu (np. wzrost sprzedaży danego produktu, usługi), poprzez oferowanie im w zamian pożądanych korzyści. Podstawowym celem programu motywacyjnego jest zatem osiągnięcie określonych korzyści finansowych przez organizatora programu lub podmiot zlecający jego organizację a także zwiększenie motywacji i wydajności uczestników programu poprzez nagrodzenie najlepszych (zapłata za wymierne efekty a nie za starania).


Dlatego też uzyskane przez uczestników przedsięwzięcia organizowanego przez Wnioskodawcę nagrody związane będą z osiągnięciem najlepszych rezultatów w zorganizowanym przez Wnioskodawcę programie promocyjnym, który charakterystyką, odpowiada programowi motywacyjnemu.


W świetle powyższego w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą wartość nagród otrzymanych w związku z tą działalnością, stanowić będzie przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej tj. przychód ze źródła o którym mowa w art. 14 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. ust. 1 pkt 3 cytowanej ustawy, który winien być przez nich opodatkowany zgodnie z wybraną formą opodatkowania. Oznacza to, że na Spółce nie ciąży obowiązek płatnika wynikający z art. 41 ust. 4, art. 41 ust. 7 pkt 1, art. 42 ust. 1 i art. 42 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj