Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4.4012.103.2017.1.PR
z 22 maja 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2017 r. (data wpływu 4 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług polegających na nauce pływania świadczonej przez Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 4 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług polegających na nauce pływania świadczonej przez Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji (zwany dalej Wnioskodawcą) jest jednostką budżetową podatnika - Gminy - powołaną Uchwałą Rady Miejskiej z dnia 29 grudnia 2005 r. Celem powołania Wnioskodawcy, określonym w jego statucie, jest realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej, sportu i rekreacji oraz zaspokajanie w tym zakresie potrzeb mieszkańców Gminy. Realizacja działalności statutowej polega m.in. na udostępnianiu posiadanych obiektów stanowiących bazę sportową i rekreacyjną na rzecz:

  1. oświaty,
  2. klubów i związków sportowych,
  3. organizacji kultury fizycznej,
  4. innych organizacji i stowarzyszeń,
  5. osób indywidualnych (w pierwszej kolejności mieszkańców Gminy), w tym prowadzenie zajęć sportowych.

Wnioskodawca w momencie powołania otrzymał majątek niezbędny do realizacji swojej działalności statutowej. Jednym z jego elementów jest nieruchomość wraz z pływalnią krytą i obiektami towarzyszącymi.


Wnioskodawca nie jest klubem sportowym, związkiem sportowym ani związkiem stowarzyszeń.


Pływalnia w strefie basenowej wyposażona jest w bogaty zestaw urządzeń wodnych i rekreacyjnych, umieszczonych w kilku basenach o różnej głębokości i temperaturze wody. Znajdują się tu basen sportowy, basen do nauki pływania, jaccuzzi, zjeżdżalnia oraz basen rekreacyjny z szeregiem różnych atrakcji, takich jak sztuczna rzeka o głębokości 1,3 m., gejzer wodno-powietrzny, masaże boczno-denne, płytki powietrzne, parasol wodny, masaż karku, przeciwprąd.


Poza strefą basenów w pływalni znajdują się jeszcze sklepik sportowy z odzieżą i sprzętem do pływania, gabinet odchudzania i leczenia cellulitu, miejsce dla matek z małymi dziećmi, sauna, gabinet kosmetyczny, gabinet masażu oraz barek.


Z urządzeń/atrakcji znajdujących się w strefie basenowej można korzystać poprzez wykupienie biletu wstępu. Bilety wstępu są biletami czasowymi, tzn. klient pływalni kupuje wstęp na strefę basenową na określoną w cenniku podstawową ilość czasu - do 45 min (przekroczenie podstawowej ilości czasu skutkuje naliczaniem opłaty dodatkowej naliczanej za każdą minutę ponad podstawową ilość czasu). Bilet wstępu można nabyć w formie biletów jednorazowych lub karnetów. W ramach zakupionego biletu wstępu na strefę basenową klient może korzystać ze wszystkich znajdujących się tam urządzeń/atrakcji. Nie są za to pobierane żadne opłaty dodatkowe. Usługi wstępu na basen opodatkowane są stawką podatku VAT w wysokości 8%, jako „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych” z poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710), zwaną dalej ustawą o VAT.

Wnioskodawca w ramach swojej działalności statutowej świadczy również usługi nauki pływania. Nauka pływania obywa się w formie zajęć dla klienta indywidualnego (1-2 osoby korzystające) lub zajęć realizowanych dla jednostek oświatowych. Zgodnie z Regulaminem prowadzenia zajęć sportowo - rekreacyjnych (dalej: Regulamin) zajęcia z nauki pływania prowadzone są tylko i wyłącznie przez osoby fizyczne bądź podmioty, z którymi Wnioskodawca podpisał umowę na prowadzenie zajęć, bądź wynajem torów w celu prowadzenia zajęć pływackich.

Poza usługami nauki pływania świadczonymi bezpośrednio przez Wnioskodawcę na terenie pływalni odbywają się również zajęcia nauki pływania organizowane przez inne podmioty, które wynajmują poszczególne tory na basenie. Ta działalność (najem torów dla szkółek pływackich) nie jest przedmiotem wniosku. Wniosek dotyczy tylko i wyłącznie usług nauki pływania świadczonych bezpośrednio przez Wnioskodawcę.

Zgodnie z Regulaminem wszelkie opłaty za zajęcia sportowo - rekreacyjne (nauka pływania dla klienta indywidualnego) dokonywane są wyłącznie w kasie pływalni przed rozpoczęciem zajęć. W przypadku zajęć prowadzonych dla jednostek oświatowych (nie będących jednostkami organizacyjnymi Gminy ) zasady korzystania z pływalni oraz odpłatności uregulowane są w zawartych z tymi jednostkami umowach. Zajęcia nauki pływania prowadzone są przez posiadających odpowiednie kwalifikacje pracowników Wnioskodawcy (umowa o pracę) lub osoby fizyczne współpracujące z Wnioskodawcą w oparciu o zawarte umowy cywilnoprawne (umowa zlecenie). Korzystanie z zajęć nauki pływania wiąże się z koniecznością poniesienia opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem. W ramach poniesionej opłaty klient nabywa wstęp do strefy basenów, zajęcia nauki pływania z instruktorem oraz możliwość korzystania ze sprzętu/akcesoriów do nauki pływania będących na wyposażeniu pływalni. Regulamin przewiduje, że czas pobytu uczestnika nauki pływania na basenie, w przypadku zajęć trwających do 45 minut, łącznie wynosi nie więcej niż 75 minut, a w przypadku zajęć trwających dłużej niż 45 minut nie więcej niż 120 minut. Osoby korzystające z przebieralni rodzinnej mają do wykorzystania czas nie dłuższy niż 120 minut niezależnie od długości zajęć nauki pływania na basenie. Uczestnik zajęć nauki pływania ma zatem możliwość, poza samą nauką pływania, korzystać w ramach dokonanej opłaty ze wszystkich pozostałych urządzeń/atrakcji znajdujących się w strefie basenowej na ogólnych zasadach (tj. bez dodatkowej odpłatności za korzystanie z urządzeń/atrakcji oraz z naliczeniem opłaty dodatkowej za każdą minutę przebywania w strefie basenowej ponad podstawową ilość czasu, wynikającą z Regulaminu). W przypadku zajęć prowadzonych dla jednostek oświatowych zasady są bardzo zbliżone, tj. po realizacji danej jednostki lekcyjnej uczniowie w zależności od ilości pozostałego czasu mogą również korzystać z innych atrakcji znajdujących się w strefie basenowej.

W chwili obecnej Wnioskodawca, zgodnie z wytycznymi GUS z 2004 roku, opodatkowuje świadczone usługi nauki pływania stawką podstawową w wysokości 23%, jako „Usługi związane ze sportem pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane” (PKWiU z 2004 r. 92.62.13‑00.00). Wnioskodawca, po analizie charakterystyki świadczonej usługi, zasad jej świadczenia oraz dostępnych materiałów poglądowych (np. wydanych interpretacji podatkowych) planuje zmianę stosowanej stawki dla świadczonych bezpośrednio przez siebie usług nauki pływania na obniżoną stawkę w wysokości 8%. Dodatkowo Wnioskodawca zwrócił się do GUS o nadanie numeru PKWiU dla opisanych w stanie faktycznym usług zgodnie z obowiązującą klasyfikacją.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy usługi nauki pływania świadczone bezpośrednio przez Wnioskodawcę powinny być opodatkowane stawką obniżoną podatku VAT w wysokości 8%, jako „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych” z poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy o VAT?


Zdaniem Wnioskodawcy, świadczone przez niego usługi nauki pływania powinny podlegać opodatkowaniu obniżoną stawką podatku VAT w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 oraz poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy o VAT.


Zgodnie ze wskazanymi przepisami, dla usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy o VAT stawka podatku wynosi 7% (art. 41 ust. 2 ustawy o VAT), przy czym stawka ta jest podwyższona do 8% (art. 146a pkt 2 ustawy o VAT). W załączniku nr 3 do ustawy o VAT w poz. 179 wymieniono „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”, które sklasyfikowano w grupowaniu 93.11.10.0 według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm).

Zgodnie z art. 5a ustawy o VAT towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Z takim przypadkiem mamy do czynienia w analizowanej sytuacji, tym samym dla określenia możliwości stosowania 8% stawki podatku VAT, kluczowe jest ustalenie, czy usługi będące przedmiotem niniejszego wniosku (nauka pływania) mogą zostać uznane za usługi związane z działalnością obiektów sportowych, sklasyfikowane w PKWiU 2008 w grupowaniu 93.11.10.0.

W objaśnieniach do PKWiU wydanych przez Główny Urząd Statystyczny wskazano, że grupowanie 93.11.01.0 obejmuje:

  • usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak: stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe, ujeżdżalnie itp.,
  • usługi związane z działalnością torów wyścigowych dla samochodów, psów i koni,
  • usługi związane z organizowaniem i przeprowadzaniem imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych.


Nie obejmuje zaś:

  • usług związanych z działalnością wyciągów narciarskich, sklasyfikowanych w 49.39.20.0,
  • usług zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi świadczonych na zlecenie, sklasyfikowanych w 68.32.13.0,
  • wypożyczania i dzierżawy sprzętu rekreacyjnego i sportowego, sklasyfikowanych w 77.21.10.0, usług świadczonych w centrach fitness, sklasyfikowanych w 93.13.10.0,
  • usług związanych z działalnością parków rekreacyjnych i plaż, sklasyfikowanych w 93.29.11.0


W ocenie Wnioskodawcy świadczona usługa nauki pływania jest objęta wskazanym grupowaniem 93.11.10.0. Jest ona bowiem bezsprzecznie związana z działalnością obiektu sportowego jakim, zgodnie z objaśnieniami do PKWiU, jest basen (halowy obiekt sportowy). Prowadzenie zajęć nauki pływania wymaga odpowiedniej infrastruktury technicznej, zapewniającej kontrolowane i bezpieczne warunki dla kursantów. Z tego względu zajęcia nauki pływania prowadzone są na basenach (odkrytych lub w obiektach halowych) i są jedną z podstawowych działalności prowadzonych na tego typu obiektach sportowych. Dodatkowo, jak wskazano w opisie stanu faktycznego, klient wykupując lekcję pływania nabywa de facto pakiet usług polegających nie tylko na fachowej opiece instruktora, ale także na wstępnie do strefy basenowej, możliwości korzystania ze znajdujących się tam urządzeń/atrakcji. Zatem analizowana usługa jest ściśle związana z działalnością pływalni prowadzonej przez Wnioskodawcę.

Stosowanie obniżonej 8% stawki podatku VAT w przypadku świadczenia usług nauki pływania przez podmioty posiadające basen, zatrudniające do realizacji tych usług wykwalifikowany personel na podstawie umowy o pracę lub zlecenie, znajduje również potwierdzenie w wydawanych przez organy podatkowe interpretacjach, m.in. interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 3 lutego 2015 r., nr IPTPP1/443-799/14-6/MW, interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 25 stycznia 2013 r., nr IPTPP1/443-865/12-4/MG, interpretacja Dyrektora Izby w Katowicach z dnia 11 kwietnia 2011 r., nr IBPP3/443-36/11/PK.

W związku z powyższym Wnioskodawca stoi na stanowisku wyrażonym na wstępnie, że świadczone przez niego usługi nauki pływania powinny podlegać opodatkowaniu obniżoną stawką podatku VAT w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 oraz poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy o VAT.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Na mocy art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Należy zauważyć, że przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz wydane na jej podstawie rozporządzenia przy ustalaniu preferencyjnych stawek podatkowych i zwolnień przedmiotowych w niektórych przypadkach odwołują się do grupowań PKWiU. Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do towarów i usług, dla których przepisy VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.

Przy wyznaczaniu zakresu stosowania stawek obniżonych, w okresie od dnia 1 stycznia 2016 r. obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r., poz. 1676). Zgodnie z § 3 pkt 1 ww. rozporządzenia do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2017 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU).


Jak stanowi art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku, bądź zwolnienie od podatku.


W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.


Natomiast stosownie do art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy stanowiącym „Wykaz towarów i usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 7%” (w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2018 r. - 8%), wymienione zostały towary i usługi objęte obniżoną stawką podatku.


I tak, pod pozycją 179 wymieniono „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych” o symbolu PKWiU 93.11.10.0.


W objaśnieniach do PKWiU wskazano, że grupowanie 93.11.10.0 obejmuje:

  • usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak: stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp.;
  • usługi związane z działalnością torów wyścigowych dla samochodów, psów i koni;
  • usługi związane z organizowaniem i przeprowadzaniem imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych.


Grupowanie to nie obejmuje natomiast m.in. usług związanych z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej, sklasyfikowanych w 93.13.10.0.


Z informacji zawartych we wniosku wynika, że Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji, stanowiący jednostkę budżetową Wnioskodawcy został powołany Uchwałą Rady Miejskiej w 2005 r. Celem powołania Ośrodka, określonym w jego statucie, jest realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej, sportu i rekreacji oraz zaspokajanie w tym zakresie potrzeb mieszkańców Gminy. Realizacja działalności statutowej polega m.in. na udostępnianiu posiadanych obiektów stanowiących bazę sportową i rekreacyjną na rzecz:

  1. oświaty,
  2. klubów i związków sportowych,
  3. organizacji kultury fizycznej,
  4. innych organizacji i stowarzyszeń,
  5. osób indywidualnych (w pierwszej kolejności mieszkańców Gminy), w tym prowadzenie zajęć sportowych.

Ośrodek w momencie powołania otrzymał majątek niezbędny do realizacji swojej działalności statutowej. Jednym z jego elementów jest nieruchomość wraz z pływalnią krytą i obiektami towarzyszącymi.


Ośrodek nie jest klubem sportowym, związkiem sportowym ani związkiem stowarzyszeń.


Pływalnia w strefie basenowej wyposażona jest w bogaty zestaw urządzeń wodnych i rekreacyjnych, umieszczonych w kilku basenach o różnej głębokości i temperaturze wody.


Z urządzeń/atrakcji znajdujących się w strefie basenowej można korzystać poprzez wykupienie biletu wstępu. Bilet wstępu można nabyć w formie biletów jednorazowych lub karnetów. W ramach zakupionego biletu wstępu na strefę basenową klient może korzystać ze wszystkich znajdujących się tam urządzeń/atrakcji.

Ośrodek w ramach swojej działalności statutowej świadczy również usługi nauki pływania. Nauka pływania obywa się w formie zajęć dla klienta indywidualnego (1-2 osoby korzystające) lub zajęć realizowanych dla jednostek oświatowych. Zajęcia nauki pływania prowadzone są przez posiadających odpowiednie kwalifikacje pracowników Ośrodka (umowa o pracę) lub osoby fizyczne współpracujące z Ośrodkiem w oparciu o zawarte umowy cywilnoprawne (umowa zlecenie). Korzystanie z zajęć nauki pływania wiąże się z koniecznością poniesienia opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem. W ramach poniesionej opłaty klient nabywa wstęp do strefy basenów, zajęcia nauki pływania z instruktorem oraz możliwość korzystania ze sprzętu/akcesoriów do nauki pływania będących na wyposażeniu pływalni.

W chwili obecnej Wnioskodawca, zgodnie z wytycznymi GUS z 2004 roku, opodatkowuje świadczone usługi nauki pływania stawką podstawową w wysokości 23%, jako „Usługi związane ze sportem pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane” (PKWiU z 2004 r. 92.62.13‑00.00). Wnioskodawca, po analizie charakterystyki świadczonej usługi, planuje zmianę stosowanej stawki dla świadczonych bezpośrednio przez Ośrodek usług nauki pływania na obniżoną stawkę w wysokości 8%. Dodatkowo Wnioskodawca zwrócił się do GUS o nadanie numeru PKWiU dla opisanych w stanie faktycznym usług zgodnie z obowiązującą klasyfikacją.

Wątpliwości wnioskodawcy przedstawione w niniejszym wniosku dotyczą uznania, czy usługi nauki pływania świadczone bezpośrednio przez Ośrodek powinny być opodatkowane stawką obniżoną podatku VAT w wysokości 8%, jako „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych” z poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy o VAT?

W odniesieniu do okoliczności rozpatrywanej sprawy należy uznać, że skoro jak wskazał Wnioskodawca świadczone przez Ośrodek usługi nauki pływania są usługami mieszczącymi się w klasyfikacji PKWiU 93.11.10.0, to ww. usługi jako usługi związane z działalnością obiektów sportowych (baseny) korzystają z opodatkowania obniżoną stawką podatku VAT w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy oraz z poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy.


W konsekwencji, stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym dla świadczonych przez niego usług nauki pływania zastosowanie znajdzie obniżona stawka podatku VAT w wysokości 8% jest prawidłowe.


Jednocześnie tut. Organ wskazuje, że stosownie do Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów.


Zatem tut. Organ nie jest uprawniony do klasyfikacji towarów i usług, ani też weryfikacji wskazanych przez Wnioskodawcę klasyfikacji.


W związku z powyższym niniejszej odpowiedzi udzielono wyłącznie w oparciu o grupowanie PKWiU wskazane w złożonym wniosku. W konsekwencji, tut. Organ nie dokonywał klasyfikacji świadczenia będącego przedmiotem wniosku, przyjmując klasyfikację wskazaną przez Wnioskodawcę. Za element stanu faktycznego, zdarzenia przyszłego przyjęto, że przedmiotem świadczenia realizowanego przez Wnioskodawcę jest świadczenie usług należących do PKWiU 93.11.10.0. Tym samym, kwestia uznania świadczenia realizowanego przez Wnioskodawcę za usługi należące do PKWiU 93.11.10.0, nie jest objęta zakresem interpretacji indywidualnej prawa podatkowego.


Ponadto, w wydanej interpretacji nie odniesiono się do kwestii kompleksowości świadczonych usług, ponieważ nie jest to przedmiotem zapytania w złożonym wniosku.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj