Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-1.4012.45.2017.1.MGO
z 24 kwietnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2017 r. (data wpływu 17 marca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu towarów i usług nabytych w związku z realizacją projektu „…”– jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu towarów i usług nabytych w związku z realizacją projektu „…”.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Osoba fizyczna – Wnioskodawca – prowadzi Przedszkole Niepubliczne „…” w … od 1 września 2008 r. na podstawie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych wydanego dnia 5 czerwca 2008 r. przez Wójta Gminy …. Przedszkole Niepubliczne zarejestrowane jest we wskazanym wpisie pod numerem …. Przedszkole funkcjonuje na podstawie ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. zgodnie z art. 14 ust. 1 (39) i 1b ustawy o systemie oświaty. Wychowanie przedszkolne obejmuje dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat. (...) W szczególnie uzasadnionych przypadkach wychowaniem przedszkolnym może także zostać objęte dziecko, które ukończyło 2,5 roku. Dnia 6 czerwca 2008 r. Główny Urząd Statystyczny nadał Przedszkolu Niepublicznemu „…” w … numer identyfikacyjny REGON … wskazując jednocześnie, iż przeważający rodzaj działalności wg PKD 2007 to 85.10.Z – Wychowanie przedszkolne.

Wnioskodawca świadczy usługi przedszkolne w zakresie opieki na dziećmi wraz z wyżywieniem. Żywienie dzieci przedszkolnych odbywa się w formie cateringu, który podatnik nabywa od zewnętrznej firmy cateringowej. Działalność przedszkola finansowana jest zarówno z wpłat rodziców za wpisowe i czesne jak i z dotacji z jednostki samorządu terytorialnego. Dotacja jest przekazywana z ogólnym przeznaczeniem na zdefiniowane ustawą oświatową cele. Dotacje przyznawane są w zależności od ilości dzieci uczęszczających do przedszkola. Wnioskodawca otrzymuje dotacje na bieżący rachunek firmowy, zaś wpłaty od rodziców zarówno w formie gotówkowej, jak i w formie wpłat na rachunek. Dotację można przeznaczyć wyłącznie na zdefiniowane ustawą oświatową cele. Wnioskodawca składa Wójtowi Gminy miesięczne rozliczenie dotacji oraz roczne sprawozdanie z wykorzystania dotacji, w którym przedstawia w jakich sumach dotacje zostały wydatkowane na poszczególne zdefiniowane ustawą oświatową cele. Niewykorzystane dotacje podlegają zwrotowi. Działalność przedszkola (sprzedaż usług) objęta jest zwolnieniem z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) zgodnie z którym zwalnia się od podatku VAT usługi w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w formach i na zasadach określonych w przepisach o pomocy społecznej oraz w przepisach o systemie oświaty.

Jednocześnie osoba prowadząca przedszkole – Wnioskodawca – … prowadzi gospodarstwo rolne i w momencie rozpoczęcia jego prowadzenia zrezygnował ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. od dnia 1 grudnia 2014 r. Dnia 27 listopada 2014 r. Naczelnik Urzędu Skarbowego w … wydał VAT-5 – potwierdzenie zarejestrowania podmiotu jako podatnika podatku VAT czynnego. Podatnik – Wnioskodawca – składa miesięczne deklaracje VAT, gdzie wykazuje sprzedaż usług zwolnionych od opodatkowania, tj. świadczonych usług przedszkolnych oraz sprzedaż opodatkowaną, tj. sprzedaż towarów (produktów rolnych) pochodzących z własnego gospodarstwa rolnego. Podatnik odlicza podatek naliczony z uwzględnieniem art. 90 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. W praktyce, od zakupów towarów i usług związanych z prowadzeniem przedszkola podatnik nie odlicza podatku naliczonego VAT z uwagi, iż zakupy te służą wykonywaniu czynności, w związku z którymi nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego. Podatnik odlicza natomiast podatek VAT naliczony od zakupów towarów i usług związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, zakupy te bowiem służą wykonywaniu czynności opodatkowanych. W sytuacji gdy podatnik nie może wyodrębnić całości lub części kwot, o których mowa w art. 90 ust. 1, podatnik pomniejsza kwotę podatku należnego o część kwoty podatku naliczonego z uwzględnieniem proporcji.

Obecnie Wnioskodawca bierze udział w realizacji projektu „…”. Projekt ten realizowany jest w ramach Działania 13.5 Infrastruktura Przedszkolna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020 (dalej PRO WL 2014-2020) finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (dalej EFRR). Projekt zakłada rozbudowę istniejącego budynku przedszkola wraz z wykonaniem ogrodzenia, parkingu i drogi wjazdowej, budowę placu zabaw oraz wyposażenie przedszkola w tablice interaktywną wraz z oprzyrządowaniem: projektor, komputer, uchwyt ruchomy, a także zakup wyposażenia kuchni, oraz poniesienie wydatków związanych z promocją projektu: zakup tablic informacyjnych oraz zamieszczenie informacji na portalu. Wszystkie ww. wydatki będą poniesione w celu realizacji usług zwolnionych od opodatkowania podatkiem VAT, tj. usług w zakresie opieki nad dziećmi wykonywanych w formach i na zasadach określonych w przepisach o systemie oświaty. Stosownie do wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Wnioskodawca zobowiązany jest dostarczyć z właściwego organu podatkowego pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego o możliwości odliczenia podatku VAT dotyczącego realizowanego projektu (interpretacja indywidualna), wraz z pierwszym wnioskiem o płatność. W momencie aplikowania do projektu Wnioskodawca złożył do instytucji zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa … oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT oświadczając, iż: „nie mogę odzyskać w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT w wysokości w jakiej został wskazany jako kwalifikowany we wniosku o dofinansowanie”. Na chwilę obecną Wnioskodawca dokonał zakupu usług polegających na opracowaniu studium wykonalności projektu „…” w ramach konkursu 13.5 RPO. W najbliższym czasie Wnioskodawca zleci do realizacji wykonanie rozbudowy istniejącego budynku przedszkola wg projektu, a w dalszej kolejności opisane powyżej wyposażenie i usługi.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Mając na uwadze, iż Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia interpretacji indywidualnej wydanej przez Ministra Finansów potwierdzającej, iż nie ma on prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów i usług poniesionych w projekcie finansowanym ze środków EFRR w ramach PRO W 2014-2020 Wnioskodawca zwraca się z pytaniem: czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu towarów i usług wymienionych w części G wniosku, a nabywanych w związku z realizacją projektu „…” realizowanego w ramach Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020 finansowanego ze środka Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego?

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma on prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów i usług, które nabywane będą w związku z realizacją projektu „…” realizowanego w ramach Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020 finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Podatnik uważa, iż nie przysługuje mu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od nabycia towarów i usług w związku z realizacją ww. projektu, ponieważ nie jest spełniony warunek wynikający z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Budynek przedszkola po rozbudowie, a także ogrodzenie, parking i droga wjazdowa, jak także zakupione wyposażenie przedszkola i zakup usług związanych z promocją projektu będą wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności zwolnionych od podatku (odpłatna opieka nad dziećmi).

Towary i usługi nabyte w ramach projektu nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych generujących podatek należny.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Tym samym, zasada ta wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podsumowując, w okolicznościach niniejszej sprawy, należy stwierdzić, że z uwagi na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającej z art. 86 ust 1 ustawy, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu „…”.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm), zwanej dalej „ustawą”, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Art. 86 ust. 1 ustawy, stanowi, iż w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

W rozpatrywanej sprawie Wnioskodawca wskazał, że prowadzi Przedszkole Niepubliczne „…” w … od 1 września 2008 r. na podstawie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych wydanego dnia 5 czerwca 2008 r. przez Wójta Gminy …. Działalność przedszkola (sprzedaż usług) objęta jest zwolnieniem z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) zgodnie z którym zwalnia się od podatku VAT usługi w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w formach i na zasadach określonych w przepisach o pomocy społecznej oraz w przepisach o systemie oświaty. Obecnie Wnioskodawca bierze udział w realizacji projektu „…”. Projekt zakłada rozbudowę istniejącego budynku przedszkola wraz z wykonaniem ogrodzenia, parkingu i drogi wjazdowej, budowę placu zabaw oraz wyposażenie przedszkola w tablice interaktywną wraz z oprzyrządowaniem: projektor, komputer, uchwyt ruchomy, a także zakup wyposażenia kuchni, oraz poniesienie wydatków związanych z promocją projektu: zakup tablic informacyjnych oraz zamieszczenie informacji na portalu.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia nie będzie spełniony, gdyż jak wskazał Wnioskodawca, wydatki związane z realizacją przedmiotowego projektu będą poniesione w celu realizacji usług zwolnionych od opodatkowania podatkiem VAT tj. usług w zakresie opieki nad dziećmi wykonywanych w formach i na zasadach określonych w przepisach o systemie oświaty. Zatem, Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem.

Mając na uwadze powołane przepisy oraz opis sprawy należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu towarów i usług nabytych w związku z realizacją projektu „…”, ponieważ efekty projektu nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie stanu faktycznego, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku – nie mogą być zgodnie z art. 14 b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Należy zauważyć, iż pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Dodatkowo tut. Organ zwraca uwagę, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Należy zatem zaznaczyć, iż w niniejszej interpretacji Organ nie oceniał zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT usług w zakresie opieki nad dziećmi świadczonych przez Zainteresowanego, gdyż nie było to przedmiotem wniosku oraz nie zadano pytania w tym zakresie. Wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na opisie sprawy, w którym jednoznacznie wskazano, iż wszystkie wydatki związane z realizacją przedmiotowego projektu będą poniesione w celu realizacji usług zwolnionych od opodatkowania podatkiem VAT tj. usług w zakresie opieki nad dziećmi wykonywanych w formach i na zasadach określonych w przepisach o systemie oświaty. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu sprawy i nie było przedmiotem oceny. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj