Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP2-1.4010.25.2017.1.MR
z 19 kwietnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2017 r. (data wpływu 27 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy wydatki poniesione na Usługi w związku z prowadzoną działalnością B+R, świadczone lub wykonywane na podstawie umowy przez CBR, mogą zostać zaliczone do Kosztów kwalifikowanych na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 27 marca 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy wydatki poniesione na Usługi w związku z prowadzoną działalnością B+R, świadczone lub wykonywane na podstawie umowy przez CBR, mogą zostać zaliczone do Kosztów kwalifikowanych na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


X Sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) zamierza prowadzić w przyszłości działalność badawczo-rozwojową (dalej: „działalność B+R”) w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. 2014 poz. 851 z późn. zm„ dalej: „UoPDOP”), obejmującą badania naukowe oraz prace rozwojowe, odpowiednio w rozumieniu art. 4a pkt 27 oraz pkt 28 UoPDOP.

W związku z planowaną działalnością B+R Spółka zamierza skorzystać w przyszłości z odliczenia, o którym mowa w art. 18d UoPDOP (dalej: „Ulga B+R”). Polegać on ma na dokonaniu, na podstawie art. 18d ust. 1 UoPDOP, odliczenia od podstawy opodatkowania ustalonej zgodnie z art. 18 UoPDOP kosztów poniesionych przez Spółkę na działalność B+R. które to zostały wymienione w art. 18d ust. 2 i 3 UoPDOP (dalej: „Koszty kwalifikowane”). W szczególności, na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 3 UoPDOP, Spółka zamierza dokonać odliczenia wydatków na ekspertyzy, opinie, usługi doradcze i usługi równorzędne, a także wyników badań naukowych (dalej: „Usługi”) poniesionych na potrzeby działalności B+R. jeśli stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu UoPDOP.

Usługi byłyby świadczone lub wykonywane na podstawie umowy przez jednostkę (dalej: „CBR”) posiadającą status Centrum Badawczo Rozwojowego w rozumieniu art. 17 ustawy z dnia 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (t.j. Dz. U. 2015 poz. 1710 z późn. zm., dalej: „UoINN”).

Spółka zamierza dokonać odliczenia tych kosztów działalności B+R zgodnie z art. 18d ust. 8 UoPDOP, tj. w rozliczeniu za rok podatkowy, w którym dane koszty zostały poniesione. W celu skorzystania z Ulgi B+R Spółka wyodrębni w ewidencji, o której mowa w art. 9 ust. 1 UoPDOP, koszty działalności B+R, zgodnie z art. 9 ust. 1b UoPDOP. Ponadto Spółka będzie wykazywać w zeznaniu Koszty kwalifikowane podlegające odliczeniu zgodnie z art. 18e UoPDOP, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z art. 18d ust. 4-8 UoPDOP.


W szczególności, Spółka zaznacza, że nie prowadzi i nie zamierza prowadzić w przyszłości działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej oraz że Koszty kwalifikowane nie zostaną zwrócone Spółce w jakiejkolwiek formie.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wydatki poniesione na Usługi w związku z prowadzoną działalnością B+R, świadczone lub wykonywane na podstawie umowy przez CBR, mogą zostać zaliczone do Kosztów kwalifikowanych na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 3 UoPDOP?


Zdaniem Spółki,


Przepisy dotyczące Ulgi B+R


Zgodnie z art. 18d ust. 1 UoPDOP (Dz. u. z 2016 r., poz. 1888 z późn. zm.; dalej: UoPDOP) od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 UoPDOP, podatnik ma możliwość odliczenia kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność B+R wskazanych w art. 18d ust. 2 oraz 3, z zastrzeżeniem art. 18d ust. 4-7 UoPDOP.


W szczególności, zgodnie z art. 18d ust. 2 pkt 3 UoPDOP. podatnicy są uprawnieni do dokonania odliczenia z tytułu Ulgi B+R kosztów ekspertyz, opinii, usług doradczych i usług równorzędnych, a także nabycia wyników badań naukowych, świadczonych lub wykonywanych na podstawie umowy przez jednostkę naukową w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2014 r. poz. 1620, z 2015 r. poz. 249 i 1268 oraz z 2016 r. poz. 1020 i 1311, dalej: „UoZFN”) na potrzeby prowadzonej działalności B+R.


Natomiast w myśl art. 18d ust. 4 UoPDOP koszty kwalifikowane ponoszone w ramach badań podstawowych podlegają odliczeniu wyłącznie pod warunkiem, że badania te są prowadzone na podstawie umowy lub porozumienia z jednostką naukową w rozumieniu UoZFN.


Z kolei zgodnie z art. 18d ust. 5 oraz ust. 6 UoPDOP koszty kwalifikowane podlegają odliczeniu, jeżeli nie zostały podatnikowi zwrócone w jakiejkolwiek formie, a prawo do odliczenia nie przysługuje podatnikowi, jeżeli w roku podatkowym prowadził działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia.


Zgodnie z art. 18d ust. 7 UoPDOP podatnik może odliczyć jedynie 30% lub 50% kwoty poniesionych Kosztów kwalifikowanych, w zależności od kategorii danego kosztu oraz wielkości przedsiębiorstwa.


W myśl art. 18d ust. 8 UoPDOP, odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono koszty kwalifikowane. W przypadku gdy podatnik poniósł za rok podatkowy stratę albo wielkość dochodu podatnika jest niższa od kwoty przysługujących mu odliczeń, odliczenia - odpowiednio w całej kwocie lub w pozostałej części - dokonuje się w zeznaniach za kolejno następujące po sobie sześć lat podatkowych następujących bezpośrednio po roku, w którym podatnik skorzystał lub miał prawo skorzystać z odliczenia.

Z kolei zgodnie z art. 18e UoPDOP, podatnicy korzystający z odliczenia, o którym mowa w art. 18d. oraz podatnicy, którym przysługuje kwota określona w art. 18da, są obowiązani wykazać w zeznaniu poniesione koszty kwalifikowane podlegające odliczeniu lub stanowiące podstawę do wyliczenia przysługującej podatnikowi kwoty.

Wreszcie zgodnie z art. 9 ust. 1b UoPDOP, podatnicy prowadzący działalność B+R, którzy zamierzają skorzystać z odliczenia, o którym mowa w art. 18d, są obowiązani w ewidencji, o której mowa w ust. 1, wyodrębnić koszty działalności B+R w prowadzonej ewidencji.


Jednostki naukowe w rozumieniu UoZFN


Zgodnie z art. 2 pkt 9 UoZFN, jednostki naukowe to prowadzące w sposób ciągły badania naukowe lub prace rozwojowe:

  1. podstawowe jednostki organizacyjne uczelni w rozumieniu statutów tych uczelni,
  2. jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. z 2016 r. poz. 572 i 1311),
  3. instytuty badawcze w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2016 r. poz. 371, 1079 i 1311),
  4. międzynarodowe instytuty naukowe utworzone na podstawie odrębnych przepisów, działające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  5. Polską Akademię Umiejętności,
  6. inne jednostki organizacyjne niewymienione w lit. a-e, posiadające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, będące organizacjami prowadzącymi badania i upowszechniającymi wiedzę w rozumieniu art. 2 pkt 83 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. („Rozporządzenie”) uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.6.2014, str. 1).

Zgodnie z art. 2 pkt 83 Rozporządzenia wskazana w art. 2 pkt 9 podpunkt f UoZFN, „organizacja prowadząca badania i upowszechniająca wiedzę” oznacza podmiot (jak np. uniwersytet lub instytut badawczy, agencja zajmująca się transferem technologii, pośrednik w dziedzinie innowacji, fizyczny lub wirtualny podmiot prowadzący współpracę w dziedzinie badań i rozwoju) niezależnie od jego statusu prawnego (ustanowionego na mocy prawa publicznego lub prywatnego) lub sposobu finansowania, którego podstawowym celem jest samodzielne prowadzenie badań podstawowych, badań przemysłowych lub eksperymentalnych prac rozwojowych lub rozpowszechnianie na szeroką skalę wyników takich działań poprzez nauczanie, publikację lub transfer wiedzy. W przypadkach gdy tego rodzaju jednostka prowadzi również działalność gospodarczą finansowanie, koszty i dochody związane z tą działalnością gospodarczą należy rozliczać oddzielnie. Przedsiębiorstwa mogące wywierać decydujący wpływ na taki podmiot w charakterze, na przykład, jego udziałowców/akcjonariuszy czy członków mogą nie mieć preferencyjnego dostępu do uzyskanych przez niego wyników.


Centra Badawczo Rozwojowe


W myśl art. 17 ust. 1 UoINN, przedsiębiorca niebędący instytutem badawczym w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1095), prowadzący badania lub prace rozwojowe, może uzyskać status centrum badawczo-rozwojowego, z zastrzeżeniem ust. 2.


Zgodnie z art. 17 ust. 2 UoINN, status centrum badawczo-rozwojowego może uzyskać przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1, zwany dalej „przedsiębiorcą”:

  1. którego przychody netto (bez podatku od towarów i usług) ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy wyniosły co najmniej równowartość kwoty określonej w przepisach o rachunkowości jako minimalny przychód netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych oraz spółek partnerskich, do których stosuje się przepisy o rachunkowości;
  2. którego przychody netto (bez podatku od towarów i usług) ze sprzedaży własnych usług badawczo-rozwojowych w rozumieniu przepisów w sprawie polskiej klasyfikacji wyrobów i usług lub praw własności przemysłowej udzielonych przedsiębiorcy przez urząd właściwy do spraw własności przemysłowej, stanowią co najmniej 20% przychodów określonych w pkt 1;
  3. który nie zalega z zapłatą podatków oraz składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

Zgodnie z art. 2 pkt 12 UoINN, przez przedsiębiorcę należy rozumieć przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 1 załącznika I do rozporządzenia Komisji nr 651/2014. W myśl tego odesłania za przedsiębiorstwo uważa się podmiot prowadzący działalność gospodarczą bez względu na jego formę prawną. Zalicza się tu w szczególności osoby prowadzące działalność na własny rachunek oraz firmy rodzinne zajmujące się rzemiosłem lub inną działalnością, a także spółki lub stowarzyszenia prowadzące regularną działalność gospodarczą.


Natomiast zgodnie z art. 17 ust. 5 UoINN, przedsiębiorca ubiegający się o nadanie statusu centrum badawczo-rozwojowego składa wniosek do ministra właściwego do spraw gospodarki. Wniosek powinien zawierać:

  1. nazwę firmy, siedzibę i adres przedsiębiorcy.
  2. oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy.
  3. numer identyfikacji podatkowej (NIP).
  4. numer REGON.
  5. numer w rejestrze przedsiębiorców.

Sytuacja Wnioskodawcy


Zgodnie z przedstawionym opisem zdarzenia przyszłego, Spółka zamierza odliczyć z tytułu Ulgi B+R koszty Usług świadczonych lub wykonywanych przez CBR.


Zdaniem Wnioskodawcy, aby podatnik był uprawniony do dokonania odliczenia na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 3 UoPDOP, muszą zostać spełnione następujące warunki:

  1. przedmiot wydatków musi się mieścić w katalogu ,.ekspertyzy, opinie, usługi doradcze, usługi równorzędne oraz wyniki badań naukowych”,
  2. wydatki te muszą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu UoPDOP.
  3. wydatki te muszą zostać poniesione na podstawie umowy na rzecz jednostki naukowej w rozumieniu UoZFN,
  4. wydatki te muszą zostać poniesione na potrzeby prowadzonej działalności B+R.
  5. podatnik dokonując odliczenia musi spełniać warunki wskazane w art. 9 ust. 1b, 18d ust. 4-8 oraz 18e UoPDOP.

W świetle przedstawionej przez Spółkę definicji Usług, zdaniem Wnioskodawcy, Usługi mieszczą się w katalogu „ekspertyzy, opinie, usługi doradcze, usługi równorzędne oraz wyniki badań naukowych”, przedstawionym w art. 18d ust. 3 UoPDOP. a zatem mogą podlegać odliczeniu, o którym mowa w art. 18d ust. 1 UoPDOP, jeśli zostaną spełnione pozostałe warunki wskazane w UoPDOP.


Jak zostało wskazane w UoPDOP, Usługi zostaną odliczone, jeśli będą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu UoPDOP.


Zgodnie z art. 2 pkt 9 podpunkt f UoZFN, jednostkami naukowymi mogą być inne podmioty, które:

  1. są jednostkami organizacyjnymi,
  2. posiadają siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  3. są organizacjami prowadzącymi badania oraz upowszechniającymi wiedzę w rozumieniu art. 2 pkt 83 Rozporządzenia.

W myśl przytoczonych przepisów, o status centrum badawczo-rozwojowego może ubiegać się przedsiębiorca w rozumieniu UoINN. Zgodnie z art. 431 Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459, dalej: „KC”) przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 § 1, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową. Natomiast zgodnie z art. 331 § 1 KC, tymi jednostkami organizacyjnymi są jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.


Tym samym, warunek bycia przedsiębiorcą w rozumieniu UoINN spełnia przedsiębiorstwo w rozumieniu KC. W konsekwencji, mając na względzie przytoczone przepisy, zdaniem Wnioskodawcy, CBR jest jednostką organizacyjną.


Ponadto, zgodnie z UoINN o status centrum badawczo-rozwojowego ubiegać się może jedynie podmiot posiadający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Co więcej, taki podmiot musi również prowadzić badania lub prace rozwojowe. Zdaniem Wnioskodawcy, na gruncie przytoczonych przepisów dotyczących centrów badawczo-rozwojowych, CBR jest podmiotem posiadającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz organizacją prowadzącą badania.


W myśl art. 2 pkt 83 Rozporządzenia organizacja prowadząca badania i upowszechniająca wiedzę oznacza, po pierwsze, utworzony na podstawie prawa publicznego lub prywatnego podmiot, niezależnie od jego statusu prawnego oraz sposobu finansowania.


W art. 2 pkt 83 Rozporządzenia wskazane zostały przykładowe (użyty zwrot „jak np.” wskazuje na katalog otwarty wyliczenia) podmioty będące organizacjami prowadzącymi badania i upowszechniającymi wiedzę: uniwersytet lub instytut badawczy, agencja zajmująca się transferem technologii, pośrednik w dziedzinie innowacji, fizyczny lub wirtualny podmiot prowadzący współpracę w dziedzinie badań i rozwoju.

Powyższe warunki spełnia, zdaniem Wnioskodawcy CBR, ponieważ zgodnie z przytoczonymi przepisami CBR musiało zostać utworzone na podstawie prawa publicznego lub prywatnego, a jego status prawny i sposób finansowania jest w świetle Rozporządzenia nieistotny. Przytoczony katalog ma zaś charakter jedynie przykładowy, w związku z czym niewskazanie centrum badawczo-rozwojowego nie wyklucza CBR z możliwości spełnienia przesłanek uznania za organizację prowadzącą badania i upowszechniającą wiedzę.

W dalszej części art. 2 pkt 83 Rozporządzenia zostało wskazane, że podstawowym celem organizacji prowadzącej badania i upowszechniającej wiedzę jest samodzielne prowadzenie badań podstawowych, badań przemysłowych lub eksperymentalnych prac rozwojowych lub rozpowszechnianie na szeroką skalę wyników takich działań poprzez nauczanie, publikację lub transfer wiedzy.

Jak zostało wskazane w opisie zdarzenia przyszłego, CBR jest podmiotem prowadzącym badania naukowe (które obejmują badania podstawowe oraz przemysłowe), a także prace rozwojowe (eksperymentalne prace rozwojowe). W tym miejscu Wnioskodawca pragnie podkreślić, że termin eksperymentalne prace rozwojowe nie został nigdzie zdefiniowany.

W wersji angielskiej powyższego przepisu użyty został termin experimental development, który powszechnie tłumaczy się jako prace rozwojowe (por. m.in. w Podręczniku Frascati „Proponowane procedury standardowe dla badań statystycznych w zakresie działalności badawczo-rozwojowej” (obowiązującym w krajach OECD do celów statystycznych) - zawierającym proponowane procedury standardowe dla badań statystycznych w zakresie działalności badawczo-rozwojowej).


Zdaniem Wnioskodawcy, należy zatem rozumieć, że w art. 2 pkt 83 Rozporządzenia chodziło właśnie o badania podstawowe, badania przemysłowe oraz prace rozwojowe.


Wreszcie, zgodnie z art. 2 pkt 83 Rozporządzenia, w przypadkach, gdy organizacja prowadząca badania i upowszechniająca wiedzę prowadzi również działalność gospodarczą, finansowanie, koszty i dochody związane z tą działalnością gospodarczą należy rozliczać oddzielnie. Wnioskodawca pragnie podkreślić, że prowadzenia oddzielnych rozliczeń wymaga od centrów badawczo-rozwojowych UoINN w związku z art. 17 ust. 6 pkt 2 UoINN.


W konsekwencji, na gruncie przeprowadzonej wyżej analizy, zdaniem Wnioskodawcy, CBR jest organizacją prowadzącą badania i upowszechniającą wiedzę w świetle art. 2 pkt 83 Rozporządzenia.


W tym kontekście, Wnioskodawca pragnie wskazać, że powyższy wniosek jest zgodny z interpretacją przepisów dokonaną przez ustawodawcę. Zgodnie z wcześniejszym brzmieniem art. 2 pkt 9 podpunkt f UoZFN (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1620), za jednostkę naukową uznawane były: „inne jednostki organizacyjne, niewymienione w lit. a-e, posiadające osobowość prawną i siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym przedsiębiorcy posiadający status centrum badawczo-rozwojowego, nadawany na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U. Nr 116, poz. 730 oraz z 2010 r. Nr 75, poz. 473)”.

Natomiast zgodnie z uzasadnieniem do ustawy, który zmieniła fragment „w tym przedsiębiorców posiadających status centrum badawczorozwojowego, nadawany na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U. Nr 116, poz. 730 oraz z 2010 r. Nr 75, poz. 473)”, zastępując go fragmentem „będące organizacjami prowadzącymi badania i upowszechniającymi wiedzę w rozumieniu art. 2 pkt 83 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. („ Rozporządzenie ”) uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187z 26.6.2014, str. 1)” zmiana ta zostało dokonana z następującego względu: „Celem zmiany jest wprowadzenie przepisów zbliżających definicję jednostki naukowej w zakresie innych jednostek organizacyjnych, niewymienionych enumeratywnie w definicji jednostki naukowej, do definicji organizacji badawczej w rozumieniu stosowanym w Unii Europejskiej, w przepisach dotyczących zgodności niektórych rodzajów pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem. Zmiana spowoduje rozszerzenie katalogu podmiotów spełniających definicję jednostki naukowej (podkreślenie Wnioskodawcy), co umożliwi tym podmiotom ubieganie się o środki finansowe w ramach konkursów ogłaszanych przez Narodowe Centrum Nauki i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz w ramach programów i przedsięwzięć ustanawianych przez ministra właściwego do spraw nauki”.

W konsekwencji, skoro zmiana treści art. 2 pkt 9 podpunkt f UoZFN miała na celu rozszerzenie katalogu podmiotów spełniających definicję jednostki naukowej, to centrum badawczo-rozwojowe (który to status nadawany jest na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej) było w poprzednim stanie prawnym, jak i jest również obecnie, jednostką naukową w rozumieniu UoZFN.


Jak zostało wskazane w opisie zdarzenia przyszłego, Spółka dokona odliczenia z tytułu Ulgi B+R Usług nabytych na potrzeby prowadzonej działalności B+R. Ponadto. Spółka zamierza dokonać odliczenia z tytułu Ulgi B+R zgodnie z art. 18d ust. 4-8 oraz 18e UoPDOP.


Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy, spełnione zostały wszystkie warunki na wstępie wskazane przez Wnioskodawcę do dokonania odliczenia przez Spółkę kosztów Usług.


W tym kontekście, w ocenie Wnioskodawcy, prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym wydatki poniesione na Usługi w związku z prowadzoną działalnością B+R, świadczone lub wykonywane na podstawie umowy przez CBR, mogą zostać zaliczone do Kosztów kwalifikowanych na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 3 UoPDOP.


W związku z powyższym Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie prawidłowości stanowiska przedstawionego na wstępie.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie ustalenia czy wydatki poniesione na Usługi w związku z prowadzoną działalnością B+R, świadczone lub wykonywane na podstawie umowy przez CBR, mogą zostać zaliczone do Kosztów kwalifikowanych na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj