Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
1061-IPTPB1.4511.658.2016.1.KLK
z 22 sierpnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2016 r. (data wpływu 27 czerwca 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 sierpnia 2016 r. (data wpływu 5 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem przez uczestników ryczałtowego dofinansowania na podróż i pobyt podczas szkoleń w ramach programu PO WER jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 26 lipca 2016 r., Nr 1061 IPTPB1.4511.567.2016.1.KLK, na podstawie art. 169 § 1 w związku z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 26 lipca 2016 r. (data doręczenia 29 lipca 2016 r.).

Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 4 sierpnia 2016 r. (data wpływu 5 sierpnia 2016 r.), nadanym w dniu 4 sierpnia 2016 r.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest Zespołem Szkół Zawodowych Nr 4 im. …. w …., którego organem prowadzącym jest Urząd Miasta ….. Wnioskodawca działa w oparciu o ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r., poz. 2156, ze zm.) oraz statut. Wnioskodawca bierze udział w projekcie pt.: „….”. Podpisana została umowa finansowa dla: Projektu …, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, Nr umowy …., Nr projektu …., data rozpoczęcia projektu 31 grudnia 2015 r., data zakończenia projektu 30 grudnia 2017 r., ww. umowa została zawarta pomiędzy Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) z siedzibą w …., z jednej strony oraz przez Miasto …, reprezentowane przez Pana …. - Prezydenta Miasta …., będące organem prowadzącym dla Beneficjenta umowy - Zespołu Szkół Zawodowych Nr 4. Projekt jest finansowany w 100% ze środków europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Maksymalna kwota przyznanego dofinansowania w ramach ww. umowy będzie wynosić 201 413,74 zł i przybierze formę udziału ryczałtowego w dofinansowaniu, zwanego udziałem ryczałtowym, z zastosowaniem ryczałtowych stawek jednostkowych, przyjętych dla określonych kategorii kosztów szacunkowego budżetu umowy.

Uczestnikami projektu są nauczyciele zatrudnieni u Wnioskodawcy na umowę o pracę. Pracownicy podnosić będą swoje kwalifikacje językowe za zgodą pracodawcy i korzystać z płatnego urlopu szkoleniowego.

Szkolenia odbywają się w: Zjednoczonym Królestwie, Irlandii, Malcie, Niemczech, Austrii i Włoszech.

Pierwsze szkolenia odbyły się od czerwca do lipca 2016 r. Następne będą w 2017 r. Projekt zapewnia pokrycie kosztów szkoleń za granicą, kosztów pobytu i kosztów podróży do miejsca docelowego.

Pokrycie ww. kosztów następuje na postawie umowy zawartej pomiędzy uczestnikiem mobilności zagranicznej projektu (nauczycielem) a organizacją wysyłającą (szkołą) w ramach projektu „…...

Umowa przewiduje, że uczestnik otrzymuje dofinansowanie ryczałtowe w wysokości 275 euro na podróż, od 1 176 euro do 1 568 euro (w zależności od kraju) na utrzymanie się podczas 14 dniowego pobytu w kraju docelowym, oraz 700 euro na opłatę za szkolenie/kurs.

Uczestnik ryczał na podróż, pobyt i szkolenie otrzymuje w stałej wysokości (dla danego kraju). Projekt zakłada stawki ryczałtowe bez konieczności dokumentowania poniesionych wydatków i rozliczenia się z otrzymanych środków - projekt tego nie wymaga.

Nauczyciele na podstawie zawartej umowy z Wnioskodawcą o mobilności otrzymają pieniądze w walucie polskiej, płatne z konta Wnioskodawcy i sami załatwiają sprawy związane z przejazdem, pobytem i szkoleniem nie ma dokumentów wystawianych na Wnioskodawcę, np.: faktur za szkolenie.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 4 sierpnia 2016 r. Wnioskodawca wskazał, że Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) został zatwierdzony przez Komisję Europejską 17 grudnia 2014 r. PO WER jest programem, który z jednej strony odpowiada na potrzeby reform w obszarach zatrudnienia, włączenia społecznego, edukacji, szkolnictwa wyższego, zdrowia i dobrego rządzenia, z drugiej zaś oferuje wsparcie bezpośrednie w obszarach, których wsparcie z poziomu krajowego jest uzasadnione obiektywnymi przesłankami (szczegółowy opis osi priorytetowych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, wersja 5, Warszawa, 15 lipca 2016 r. http://www.power.gov.pl/strony/o-programie/dokumenty/szczegolowy-opoi-osi-priorytetowych-programu-operacyjnego-wiedza-edukacja-rozwoj-2014-2020/).

Głównym celem tego programu jest podniesienie poziomu zatrudnienia oraz spójności społecznej, a także poprawa funkcjonowania administracji publicznej. Prace te są oparte na rozwiązaniach systemowych, projektach pilotażowych oraz działaniach o zasięgu ogólnokrajowym.

Założenia POWER realizowane są w oparciu o cztery główne cele tematyczne:

  • Cel tematyczny 8, czyli wsparcie zatrudnienia i mobilności pracowników,
  • Cel tematyczny 9, czyli wsparcie dla włączenia społecznego i walka z ubóstwem,
  • Cel tematyczny 10, czyli inwestycja w edukację, umiejętności i uczenie się przez całe życie,
  • Cel tematyczny 11, czyli wzmocnienie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej.

Cele projektu „…..”:

  • podniesienie poziomu umiejętności uczenia się,
  • podniesienie poziomu kompetencji społecznych, językowych, kulturowych,
  • rozwinięcie poczucia inicjatywy i przedsiębiorczości - podniesienie poziomu kompetencji w zakresie ICT i wykorzystania narzędzi informatycznych,
  • podniesienie poziomu praktycznych umiejętności odpowiednich dla obecnej pracy i rozwoju zawodowego,
  • podniesienie kompetencji uczestników projektu w zakresie języka obcego,
  • nabycie wiedzy o nowych metodach, podejściach, technikach nauczania oraz pracy z uczniem,
  • podniesienie poziomu znajomości nauczanego przedmiotu i obszaru zawodowego.

Projekt „…..” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie: 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej.

Projekt jest finansowany w 100% ze środków europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (https://power.frse.org.pl/edukacja-szkolna-2015).

Otrzymane dofinansowanie będzie pochodziło ze środków bezzwrotnej pomocy. Zdaniem Wnioskodawcy, wyjazd na szkolenie nie będzie miał charakteru podróży służbowej w rozumieniu ustawy z dnia 26 lipca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502, z późn. zm). Wnioskodawca dodał, że w 2016 r. zostało zawartych 8 umów pomiędzy uczestnikiem mobilności zagranicznej a organizacją wysyłającą w ramach projektu „…” finansowanego z PO WER. Czterech z nich otrzymało urlop szkoleniowy. Pozostałe cztery osoby wyjechały w czasie swojego urlopu wypoczynkowego. Dla wszystkich nauczycieli zostały wystawione „Polecenia wyjazdu służbowego poza granice kraju” - w celu potwierdzenia pobytu. Cel podróży to: realizacja projektu pt.: „…” POWER. Program bezpośrednio realizują nauczyciele. Wnioskodawca zgodnie z umową wypłacił wszystkim uczestnikom (ośmiu uczestników w 2016 r.) 70% kwoty (tj. ryczałtu na koszty utrzymania + ryczałtu na koszty podroży + ryczałtu w kategorii opłata za udział w szkoleniu). Wnioskodawca nie obliczył, nie pobrał, nie wpłacił podatku i nie sporządził informacji PIT.

Zapis z umowy: „Jeżeli płatność określona w artykule 4.1 wyniesie mniej niż 100% maksymalnej kwoty dofinansowania, złożenie przez uczestnika indywidualnego raportu z wyjazdu w systemie Mobility Tool+ będzie traktowane jako wniosek uczestnika o płatność pozostałej kwoty dofinansowania. Organizacja wysyłająca ma 45 dni kalendarzowych na wypłatę pozostałej kwoty lub na wystawienie polecenia zwrotu, jeżeli taki zwrot będzie należny”.

Organizacja wysyłająca zastrzega sobie, że zgodnie z otrzymaną interpretacją podatkową wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej …. oraz zgodnie z interpretacją ZUS wydaną przez upoważniony Oddział, zostaną pobrane, rozliczone i opłacone w odpowiedniej wysokości podatek dochodowy od osób fizycznych oraz składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne od wypłaconej kwoty, na co uczestnik wyraża zgodę.

Środki z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FPSE) na realizację projektu pt.: „…..” wpływają na rachunek organu prowadzącego: Miasto …...

Na dzień złożenia uzupełnienia wniosku nauczyciele wrócili ze szkoleń. W sierpniu 2016 r., zgodnie z umową, zostanie rozliczone dofinansowanie.

Wnioskodawca dodał, że wniosek dotyczy również zdarzenia przyszłego. W roku 2017 odbędą się dalsze szkolenia na tej samej zasadzie, co w 2016 r. Uczestnikami projektu będą nauczyciele zatrudnieni u Wnioskodawcy na umowę o pracę. Pracownicy podnosić będą swoje kwalifikacje językowe za zgodą pracodawcy. Szkolenia odbywać się będą w: Irlandii, Malcie, Niemczech i Austrii. Projekt zapewnia pokrycie kosztów szkoleń za granicą, kosztów pobytu i kosztów podróży do miejsca docelowego. Pokrycie ww. kosztów następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy (nauczycielem) uczestnikiem mobilności zagranicznej projektu a organizacją wysyłającą (Wnioskodawcą) w ramach projektu „….” finansowanego z PO WER. Umowa przewiduje, że uczestnik otrzymuje dofinansowanie ryczałtowe w wysokości 275 euro na podróż, od 1 176 euro do 1 563 euro (w zależności od kraju) na utrzymanie się podczas 14 dniowego pobytu w kraju docelowym, oraz 700 euro na opłatę za szkolenie/kurs. Uczestnik ryczałt na podróż, pobyt i szkolenie otrzymuje w stałej wysokości (dla danego kraju). Projekt zakłada stawki ryczałtowe bez konieczności dokumentowania poniesionych wydatków i rozliczenia się z otrzymanych środków - projekt tego nie wymaga.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy otrzymane dochody przez uczestników (nauczycieli) projektu y programu PO WER na podstawie zawartej umowy o mobilności podlegają w całości zwolnieniu z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy podatku od osób fizycznych, a zatem Wnioskodawca nie ma obowiązku pobrania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłaconych środków na podstawie umowy o mobilność?
  2. Czy otrzymane dochody uczestników projektu z programu PO WER w postaci dofinansowania na podróż i pobyt podczas szkoleń stanowią zwrot kosztów podróży służbowej w rozumieniu art. 775 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502, z późn. zm.) i należy zastosować zwolnienie do wysokości kwoty określonej w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 167), w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 16 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a od nadwyżki wypłaconych ww. środków pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest ocena stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku Nr 2. Natomiast w zakresie pytania oznaczonego Nr 1 wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy (przedstawionym w uzupełnieniu wniosku), dochody uczestników programu otrzymane z tytułu zawartej umowy pomiędzy (nauczycielem) uczestnikiem mobilności zagranicznej projektu, a organizacją wysyłającą (Wnioskodawcą) w ramach projektu „…..”, finansowanego z PO WER, nie pokrywają się z definicją podróży służbowej, bo są dochodami niezbędnymi do realizacji projektu. W związku z powyższym nie ma potrzeby stosować art. 21 ust. 1 pkt 16 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dodano, że Wnioskodawca nie ma obowiązku pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłaconego nauczycielom dofinansowania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 9 tej ustawy, źródłem przychodu są tzw. „inne źródła”.

Zgodnie z brzmieniem art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użyte w ww. przepisie sformułowanie „w szczególności”, świadczy o tym, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter przykładowy i otwarty, zatem do tej kategorii należy zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ww. ustawy. O przychodzie podatkowym z innych źródeł należy mówić w każdym przypadku, gdy u podatnika wystąpią realne korzyści majątkowe.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są diety i inne należności za czas:

  1. podróży służbowej pracownika,
  2. podróży osoby niebędącej pracownikiem

-do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub w przepisach wydanych przez ministra
właściwego do spraw pracy w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej, z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju, z zastrzeżeniem ust. 13.

Z powyższego wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w ww. ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Odrębnymi przepisami, o których mowa powyżej, są przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 167).


Zgodnie z § 2 cyt. rozporządzenia, z tytułu podróży krajowej oraz podróży zagranicznej, odbywanej w terminie i miejscu określonym przez pracodawcę, pracownikowi przysługują diety oraz zwrot kosztów:

  1. przejazdów,
  2. dojazdów środkami komunikacji miejscowej,
  3. noclegów,
  4. innych niezbędnych udokumentowanych wydatków, określonych lub uznanych przez pracodawcę odpowiednio do uzasadnionych potrzeb.

Zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest Zespołem Szkół Zawodowych. Wnioskodawca na mocy umowy bierze udział w projekcie pt.: „…..”. Umowa finansowa dla: Projektu … w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt rozpoczął się 31 grudnia 2015 r., a zakończy 30 grudnia 2017 r. Głównym celem tego programu jest podniesienie poziomu zatrudnienia oraz spójności społecznej, a także poprawa funkcjonowania administracji publicznej. Prace te są oparte na rozwiązaniach systemowych, projektach pilotażowych oraz działaniach o zasięgu ogólnokrajowym. Umowa została zawarta pomiędzy Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) a Miastem …. reprezentowanym przez Prezydenta Miasta ….., będącym organem prowadzącym dla Beneficjenta umowy - Zespołu Szkół Zawodowych Nr 4. Projekt jest finansowany w 100% ze środków europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Otrzymane środki będą pochodziły ze środków bezzwrotnej pomocy. Uczestnikami projektu są nauczyciele zatrudnieni w szkole na umowę o pracę. Pracownicy podnosić będą swoje kwalifikacje językowe za zgodą pracodawcy i korzystać z płatnego urlopu szkoleniowego. Pierwsze szkolenia odbywają się od czerwca do lipca 2016 r., następne odbędą się w 2017 r. Projekt zapewnia pokrycie kosztów szkoleń za granicą, kosztów pobytu i kosztów podróży do miejsca docelowego. Pokrycie ww. kosztów następuje na postawie umowy zawartej pomiędzy uczestnikiem mobilności zagranicznej projektu (nauczycielem) a organizacją wysyłającą (szkołą) w ramach projektu „…..”, finansowanego z PO WER.

W świetle powyższego środki finansowe jakie otrzymuje/będzie otrzymywał uczestnik programu nie są dietami (przeznaczonymi na pokrycie kosztów wyżywienia i inne drobne wydatki), ani zwrotem faktycznie poniesionych kosztów podróży, ale kwotami przeznaczonymi na pokrycie kosztów związanych z 14-dniowym pobytem w zagranicznym ośrodku oraz podróżą.

Ponadto, zauważyć należy za Wnioskodawcą, mając na uwadze cele i zasady uczestnictwa w projekcie pt.: „….” w ramach programu PO WER, że wyjazd za granicę uczestnika Programu, nie jest tożsamy z odbyciem przez niego podróży służbowej.

Wobec powyższego stwierdzić należy, że środki finansowe jakie otrzymali w 2016 r. oraz otrzymają w 2017 r. uczestnicy programu (tj. nauczyciele), w związku z udziałem w projekcie pt.: „…..” w ramach programu PO WER, nie będą korzystać ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 16 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Przy czym, jak już stwierdzone zostało w interpretacji Nr 1061-IPTPB1.4511.567.2016.2.KLK, przychód ten z uwagi na fakt, że nie będzie pochodził ze środków pracodawcy (tj. Zespołu Szkół Zawodowych Nr 4 im. …..), a jedynie za jego pośrednictwem w ramach odrębnej zawartej poza umową o pracę umowy będzie przekazywany, podlega opodatkowaniu jako przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 w związku z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji na Wnioskodawcy ciąży/będzie ciążył obowiązek płatnika, tj. podmiotu zobowiązanego do obliczenia, pobrania, wpłacenia podatku oraz sporządzenia informacji o wypłaconym stypendium, o przychodach z innych źródeł, oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych (PIT-8C), o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z powyższym nieprawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że nie ciąży/nie będzie ciążył na Nim obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłaconego nauczycielom dofinansowania.

Należy podkreślić, że jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny/zdarzenie przyszłe różnić się będzie od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego ….., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj