Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-1120/11/AL
z 13 października 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-1120/11/AL
Data
2011.10.13



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne

Podatek od towarów i usług --> Obowiązek podatkowy --> Zasady ogólne

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Faktury


Słowa kluczowe
moment powstania obowiązku podatkowego
obowiązek podatkowy
zaliczka


Istota interpretacji
W zakresie powstania obowiązku podatkowego w momencie dokonywania przez kontrahentów wpłat na rzecz przyszłych dostaw niewyspecyfikowanych w momencie dokonania wpłaty.



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 czerwca 2011r. (data wpływu 4 lipca 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 września 2011r. (data wpływu 26 września 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego w momencie dokonywania przez kontrahentów wpłat na rzecz przyszłych dostaw niewyspecyfikowanych w momencie dokonania wpłaty – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lipca 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego w momencie dokonywania przez kontrahentów wpłat na rzecz przyszłych dostaw niewyspecyfikowanych w momencie dokonania wpłaty.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 września 2011r. (data wpływu 26 września 2011r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-1120/11/AL z dnia 15 września 2011r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest przedsiębiorcą, wpisanym przez Sąd Rejonowy do KRS pod numerem xxx.

Wnioskodawca, czynny podatnik podatku od towarów i usług, prowadzi działalność gospodarczą od xxx, a głównym przedmiotem jego działalności jest sprzedaż hurtowa wyrobów sportowych, rowerów, ich części i akcesoriów rowerowych.

Długoletnia obecność Wnioskodawcy na rynku branży rowerowej pozwoliła mu zdobyć doświadczenia, będące źródłem osiągania przez niego coraz lepszych wyników gospodarczych w zakresie hurtowej sprzedaży wspomnianych towarów. Osiągnięciu tego celu służy również współpraca Wnioskodawcy z grupą niezależnych przedsiębiorców, których przedmiotem działalności gospodarczej jest detaliczna sprzedaż towarów.

W ramach współpracy z tymi przedsiębiorcami, Wnioskodawca zamierza wprowadzić inicjatywę, polegającą na przyjmowaniu od zainteresowanych kontrahentów wpłat na rachunek bankowy Wnioskodawcy, przeznaczonych do rozliczenia z dokonaną w późniejszych okresach sprzedażą rowerów, ich części i akcesoriów rowerowych na rzecz tychże kontrahentów. Wysokość dokonywanych wpłat wynikałaby z wzajemnych ustaleń i uzależniona byłaby od wysokości wolnych środków, którymi dysponuje dany kontrahent i które chciałby przeznaczyć na zakup towarów u Wnioskodawcy w okresach następnych.

W momencie dokonania wpłaty przez kontrahenta nie jest możliwe sporządzenie szczegółowej specyfikacji, zawierającej rodzaj i cenę towaru, którego sprzedaż w przyszłości byłaby rozliczona z dokonaną wpłatą. Wpłata deklarowana byłaby jako dokonywana na rzecz przyszłych dostaw towarów z asortymentu Wnioskodawcy. Rozliczenie tej wpłaty odbywałoby się w sposób następujący:

  1. kontrahent dokonuje wpłaty na rzecz przyszłych dostaw z asortymentu Wnioskodawcy w kwocie wzajemnie uzgodnionej,
  2. po uzgodnieniu z Wnioskodawcą co do dostępnego asortymentu towarów kontrahent składa zamówienie na wybrane przez siebie towary z oferty Wnioskodawcy, które jest przez Wnioskodawcę realizowane,
  3. należność za sprzedane towary (po realizacji zamówienia) rozliczana jest z dokonaną wcześniej wpłatą.

Powyższe czynności - to jest zamawianie i realizacja zamówień - wykonywane byłyby aż do „wyczerpania” wpłaconej kwoty.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 21 września 2011r. Wnioskodawca wskazał, iż inicjatywa Wnioskodawcy polega na dodaniu nowego elementu do funkcjonującej obecnie umowy współpracy handlowej. Kontrahent z tytułu wcześniejszej wpłaty uzyska rabat na sprzedawane mu towary, tym wyższy, im wcześniej dokona wpłaty. Korzyścią Wnioskodawcy jest większa pewność co do wysokości przewidywanych obrotów z kontrahentami – wpłata jest poniekąd deklaracją późniejszego zakupu.

Na pytanie tut. organu zawarte w wezwaniu z dnia 15 września 2011r. cyt.: „Na podstawie jakich konkretnie ustaleń pomiędzy wnioskodawcą a kontrahentem dokonywana byłaby wpłata przez kontrahenta, czego te ustalenia będą dotyczyły...” Wnioskodawca wskazał, iż cyt.: „Ustalenia te to zapisy w ofercie handlowej (będącej integralną częścią umowy współpracy), będą one dotyczyły wysokości i terminu dokonywanych wpłat i związanych z nimi rabatów.”

Na pytanie tut. organu zawarte w wezwaniu cyt.: „Wnioskodawca podaje, że wpłata następowałaby „w kwocie wzajemnie uzgodnionej” - jak należy rozumieć to sformułowanie, o jakie uzgodnienia chodzi...” Wnioskodawca wskazał, iż cyt.: „Uzgodnienia te dotyczyłyby zapisów w ofercie handlowej, odnośnie wysokości i terminu dokonywanych wpłat i związanych z nimi rabatów.”

Na pytanie tut. organu zawarte w wezwaniu cyt.: „W jakim terminie po dokonaniu wpłaty następowałoby złożenie zamówienia na wybrane przez kontrahenta towary oraz realizacja tego zamówienia przez Wnioskodawcę...” Wnioskodawca wskazał, iż cyt.:

„Terminy te nie są ścisłe ustalone, zależą one bowiem:

  • od dokonywanej przez kontrahenta sprzedaży:
    W wykonaniu umowy współpracy handlowej w części dotyczącej Ekspozycji towarów Wnioskodawcy w placówkach handlowych kontrahentów (rozwiązania zawarte w tej umowie były przedmiotem udzielonej Wnioskodawcy w dniu 10 października 2006r. pisemnej interpretacji z zakresu prawa podatkowego nr PP/443-106/06/AK-65519), kontrahent sprzedając odbiorcy detalicznemu towar z Ekspozycji towarów Wnioskodawcy w placówce kontrahenta, zawiera jednocześnie z Wnioskodawcą umowę kupna-sprzedaży (równoznaczną z zamówieniem) na sprzedawany towar. Umowa ta skutkuje powstaniem wobec Wnioskodawcy zobowiązania, które byłoby rozliczane z dokonaną wcześniej wpłatą.
  • od terminu, w którym Wnioskodawca dysponować będzie towarami, których zakupu chce dokonać kontrahent:
    Corocznie, przed rozpoczęciem sezonu, Wnioskodawca dokonuje u swoich dostawców zamówień na towary. Realizacja tych zamówień, łącznie z ich dostawą (frach morski i/lub lądowy) trwa nawet kilka miesięcy. Realizacja zamówień, które u Wnioskodawcy składają kontrahenci jest uzależniona od terminu otrzymania dostawy towarów od zagranicznego dostawcy.”

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy dokonywane przez kontrahentów wpłaty na rzecz przyszłych dostaw niewyspecyfikowanych w momencie dokonania wpłaty towarów nie powodują powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług w momencie ich dokonania...

Zdaniem Wnioskodawcy w momencie otrzymania wpłaty od kontrahenta, opisanej powyżej, nie powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług.

Zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług, art. 19 ust. 1, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust 2-21. Zgodnie z ust 11, jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują co należy rozumieć pod pojęciem „należności”, ani pod pojęciami „przedpłata”, „zaliczka”, „zadatek”, „rata”.

Zdaniem Wnioskodawcy, wpłaty dokonywane przez kontrahentów na poczet przyszłych dostaw towarów z oferty Wnioskodawcy nie można uznać za należność ani za jej część. Ponieważ sprzedaż towarów nastąpi w okresie późniejszym, a w chwili dokonania wpłaty nie jest możliwe określenie ani wartości kwotowej takiej sprzedaży, ani też ustalenie asortymentu towarów, które zostaną w przyszłości sprzedane, nie można uznać, że otrzymane kwoty są w jakiś sposób należne, bo nie można ustalić konkretnego tytułu tej należności.

To, że możliwość ustalenia konkretnego tytułu, powodującego powstanie należności ma decydujące znaczenie w kwestii powstania obowiązku podatkowego, potwierdza zdaniem Wnioskodawcy charakter przepisów wykonawczych do ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2008r. Nr 212, poz. 1337 z zmianami), jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później, niż siódmego dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy. Ustęp 4 pkt 6 art. 10 tegoż rozporządzenia stanowi, że faktura stwierdzająca otrzymanie części lub całości należności przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi powinna zawierać co najmniej dane dotyczące zamówienia lub umowy, a w szczególności: nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, cenę netto, ilość zamówionych towarów, wartość zamówionych towarów lub usług netto, stawki podatku, kwoty podatku oraz wartość brutto zamówienia lub umowy.

W przypadku opisywanym przez Wnioskodawcę nie jest możliwe określenie danych wymaganych przepisem przywołanego rozporządzenia. W tej sytuacji, zdaniem Wnioskodawcy, ponieważ nie jest możliwe ustalenie tytułu dokonywanej wpłaty, nie można jej uznać za należność, lub jej część, a w szczególności przedpłatę, zaliczkę, zadatek lub ratę. Tym samym otrzymanie takiej wpłaty nie będzie powodowało powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług. Stanowisko Wnioskodawcy w tej kwestii zostało skonsultowane z KIP, według której otrzymaną wpłatę uznaje się za przedpłatę, zaliczkę, zadatek albo ratę wtedy, kiedy możliwe jest określenie konkretnego towaru lub usługi, których ta wpłata dotyczy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do postanowień art. 19 ust. 1 ustawy o VAT, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi - art. 19 ust. 4 ustawy o VAT.

Stosownie do postanowień art. 19 ust. 11 ustawy o VAT, jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 i 2 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem jest również kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedpłat lub rat, pomniejszona o przypadającą od nich kwotę podatku. Dotyczy to również otrzymanych zaliczek na dotacje, subwencje i na inne dopłaty o podobnym charakterze.

W myśl art. 106 ust. 1 i 3 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do części należności otrzymywanych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi.

Zasady wystawiania faktur VAT uregulowane zostały szczegółowo w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360).

Zgodnie z § 10 ust. 1 ww. rozporządzenia, jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

Uwzględniając powołane powyżej przepisy należy stwierdzić, iż co do zasady obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi. Jednocześnie ustawodawca zastrzegł, że od tej zasady istnieje szereg wyjątków, określających w sposób odmienny, szczególny moment powstania obowiązku podatkowego. Między innymi w przepisie art. 19 ust. 11 przywoływanej ustawy, określono, iż otrzymanie przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi części należności skutkuje powstaniem obowiązku podatkowego w tej części.

Z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, iż Wnioskodawca będący czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży hurtowej wyrobów sportowych, rowerów, ich części i akcesoriów rowerowych.

Celem osiągnięcia coraz lepszych wyników gospodarczych w zakresie hurtowej sprzedaży asortymentu Wnioskodawcy służy współpraca Wnioskodawcy z grupą niezależnych przedsiębiorców, których przedmiotem działalności gospodarczej jest detaliczna sprzedaż towarów.

W ramach współpracy z tymi przedsiębiorcami, Wnioskodawca zamierza wprowadzić inicjatywę, polegającą na przyjmowaniu od zainteresowanych kontrahentów wpłat na rachunek bankowy Wnioskodawcy, przeznaczonych do rozliczenia z dokonaną w późniejszych okresach sprzedażą rowerów, ich części i akcesoriów rowerowych na rzecz tychże kontrahentów. Wysokość dokonywanych wpłat wynikałaby z wzajemnych ustaleń i uzależniona byłaby od wysokości wolnych środków, którymi dysponuje dany kontrahent i które chciałby przeznaczyć na zakup towarów u Wnioskodawcy w okresach następnych.

Ww. ustalenia będą stanowiły zapisy w ofercie handlowej (będącej integralną częścią umowy współpracy) i będą one dotyczyły wysokości i terminu dokonywanych wpłat i związanych z nimi rabatów.

Kontrahent z tytułu wcześniejszej wpłaty uzyska rabat na sprzedawane mu towary, tym wyższy, im wcześniej dokona wpłaty. Korzyścią Wnioskodawcy jest większa pewność co do wysokości przewidywanych obrotów z kontrahentami - wpłata jest poniekąd deklaracją późniejszego zakupu.

Jednakże w momencie dokonania wpłaty przez kontrahenta nie jest możliwe sporządzenie szczegółowej specyfikacji, zawierającej rodzaj i cenę towaru, którego sprzedaż w przyszłości byłaby rozliczona z dokonaną wpłatą. Wpłata deklarowana byłaby jako dokonywana na rzecz przyszłych dostaw towarów z asortymentu Wnioskodawcy. Rozliczenie tej wpłaty odbywałoby się w sposób następujący:

  1. kontrahent dokonuje wpłaty na rzecz przyszłych dostaw z asortymentu Wnioskodawcy w kwocie wzajemnie uzgodnionej,
  2. po uzgodnieniu z Wnioskodawcą co do dostępnego asortymentu towarów kontrahent składa zamówienie na wybrane przez siebie towary z oferty Wnioskodawcy, które jest przez Wnioskodawcę realizowane,
  3. należność za sprzedane towary (po realizacji zamówienia) rozliczana jest z dokonaną wcześniej wpłatą.

Powyższe czynności - to jest zamawianie i realizacja zamówień - wykonywane byłyby aż do „wyczerpania” wpłaconej kwoty.

Terminy, w jakim po dokonaniu wpłaty następowałoby złożenie zamówienia nie będą ścisłe ustalone, zależeć bowiem będą od:

  • dokonywanej przez kontrahenta sprzedaży:
    W wykonaniu umowy współpracy handlowej w części dotyczącej Ekspozycji towarów Wnioskodawcy w placówkach handlowych kontrahentów, kontrahent sprzedając odbiorcy detalicznemu towar z Ekspozycji towarów Wnioskodawcy w placówce kontrahenta, zawrze jednocześnie z Wnioskodawcą umowę kupna-sprzedaży (równoznaczną z zamówieniem) na sprzedawany towar. Umowa ta będzie skutkować powstaniem wobec Wnioskodawcy zobowiązania, które byłoby rozliczane dokonaną wcześniej wpłatą.
  • terminu, w którym Wnioskodawca dysponować będzie towarami, których zakupu chce dokonać kontrahent:
    Corocznie, przed rozpoczęciem sezonu, Wnioskodawca dokonuje u swoich dostawców zamówień na towary. Realizacja tych zamówień, łącznie z ich dostawą (frach morski i/lub lądowy) trwa nawet kilka miesięcy. Realizacja zamówień, które u Wnioskodawcy składają kontrahenci jest uzależniona od terminu otrzymania dostawy towarów od zagranicznego dostawcy.

Analizując przedstawione uregulowania prawne w kontekście przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, iż opodatkowanie wpłat otrzymanych przed dostawą towarów może nastąpić jedynie w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie w stanie powiązać (przyporządkować) dokonaną wpłatę z konkretnym zamówieniem, czyli skonkretyzowanym towarem. Warunku tego nie będzie spełniała kwota wpłacona przez klienta w momencie gdy nie zostało złożone zamówienie (a w ofercie Wnioskodawcy występują różne towary). Należy zauważyć, że Wnioskodawca będzie posiadał informacje dotyczące rodzaju towaru oraz jego ilości w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Zatem w tym momencie wpłacona kwota stanie się zaliczką na poczet przyszłej dostawy.

Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, że w chwili otrzymania kwoty pieniężnej od kontrahenta (przedsiębiorcy), bez jednoczesnego złożenia zamówienia na dostawę konkretnych towarów z asortymentu Wnioskodawcy (tj. w przypadku gdy Wnioskodawca nie wie jakie konkretnie towary za tę kwotę w przyszłości zamówi kontrahent), nie powstanie obowiązek podatkowy. Powstanie on w momencie (dacie) otrzymania przez Spółkę zamówienia tj. zaliczenia kwoty na poczet konkretnej dostawy.

Końcowo należy nadmienić, że w związku z faktem wskazania przez Wnioskodawcę, że sprawa dotyczy zdarzenia przyszłego, nie znajdzie w niniejszej sprawie zastosowania wskazane we własnym stanowisku rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2008r. Nr 212, poz. 1337 ze zm.).

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, iż samego otrzymania wpłaty na poczet przyszłych zamówień, w sytuacji gdy nie jest możliwe ustalenie tytułu dokonywanej wpłaty, nie można uznać za należność, lub jej część, a w szczególności przedpłatę, zaliczkę, zadatek lub ratę, a tym samym otrzymanie takiej wpłaty nie będzie powodowało powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności, gdyby możliwe było ustalenie jakich towarów dotyczy wpłacona kwota) lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj