Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-1.4010.8.2018.2.AT
z 16 marca 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 grudnia 2017 r. (data wpływu 3 stycznia 2018 r.), uzupełnionym 2 marca 2018 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie podmiotowości podatkowej Rady Rodziców oraz obowiązku składania do Urzędu Skarbowego zeznania podatkowego a także sprawozdania finansowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 stycznia 2018 r. do tutejszego organu wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie w zakresie podmiotowości podatkowej Rady Rodziców oraz obowiązku składania do Urzędu Skarbowego zeznania podatkowego a także sprawozdania finansowego. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 16 lutego 2018 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.8.2018.1.AT, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 2 marca 2018 r.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Rada Rodziców działa przy Liceum Ogólnokształcącym, nie prowadzi działalności gospodarczej. Jest organem społecznym opiniodawczym i wnioskodawczym, który reprezentuje rodziców uczniów tylko wewnątrz systemu oświaty, powołanym przepisem art. 53 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.). Obecnie rada rodziców działa na podstawie przepisów art. 83 i 84 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2017 poz. 59). Zgodnie z postanowieniami art. 84 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe w celu wspierania działalności statutowej szkoły, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz z innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy rady rodziców określa regulamin. Na mocy art. 84 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe fundusze, o których mowa w ust. 6, mogą być przechowywane na odrębnym rachunku bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku bankowego oraz dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców.

W celu założenia rachunku bankowego wymagane było przez bank posiadanie nr NIP. Z tego też powodu dokonano zgłoszenia rejestracyjnego w Urzędzie Skarbowym i uzyskano numer identyfikacji podatkowej. Rada Rodziców nie posiada numeru REGON ponieważ, w rozumieniu przepisów statystyki publicznej nie jest podmiotem gospodarki narodowej i nie podlega rejestracji w systemie Regon.

Dochody uzyskane przez Radę Rodziców są przeznaczane na cele statutowe i pokrywają się z celami określonymi w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które to cele uzasadniają korzystanie ze zwolnienia podatkowego.

Jednostką organizacyjną jest szkoła, a działalność prowadzona przez Radę Rodziców może być jedynie w imieniu rodziców lub opiekunów dzieci.

Dla przejrzystości finansów Rada Rodziców prowadzi ewidencję księgową, która pozwala na rozliczenie zgromadzonych funduszy.

Rada Rodziców na zakończenie każdego roku szkolnego sporządza sprawozdanie finansowe ze swojej działalności. Sporządzane są one na podstawie danych z ewidencji księgowej. Takie sprawozdanie jest kontrolowane przez wewnętrzną kontrolę - komisję rewizyjną, która sprawdza gospodarkę finansową rady pod względem legalności, celowości, rzeczowości i gospodarności.

W wyniku kontroli jest sporządzany protokół, który jest przedstawiany Radzie Rodziców i Dyrektorowi szkoły. Rada Rodziców przy Liceum Ogólnokształcącym corocznie składa zeznanie CIT-8, informację CIT-8/O oraz sprawozdanie finansowe do właściwego Urzędu Skarbowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Rada Rodziców jako organ społeczny, działający wewnątrz systemu oświaty, jest podmiotem samodzielnie występującym w obrocie prawnym w rozumieniu art. 1 ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy w związku z tym ma obowiązek sporządzania sprawozdania finansowego oraz składnia zeznania CIT-8, informacji CIT-8/O wraz ze sprawozdaniem finansowym do Urzędu Skarbowego?

Zdaniem Wnioskodawcy, Rada Rodziców nie jest podmiotem samodzielnie występującym w obrocie prawnym w rozumieniu art. 1 ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w związku z tym nie ma obowiązku sporządzania sprawozdania finansowego oraz składania zeznania CIT-8, informacji CIT-8/O do Urzędu Skarbowego.

Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 476 z późn. zm., winno być: t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2343 ze zm.) reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji (art. 1 ust. 1). Zgodnie z postanowieniami art. 1 ust. 2 przepisy ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej z wyjątkiem spółek niemających osobowości prawnej (z zastrzeżeniem ust. 1 i 3 - nie mających zastosowania w niniejszym stanie faktycznym).

Jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego oraz z postanowień ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 poz. 59 ze zm.) Rada Rodziców jest jednym ze społecznych organów w systemie oświaty - tak bowiem brzmi tytuł Rozdziału 4 ustawy, w którym zawarte są przepisy art. 83 i 84 regulujące status, prawa i obowiązki rad rodziców. Zgodnie z postanowieniami art. 83 ust. 1 w szkołach i placówkach, z zastrzeżeniem ust. 6, działają rady rodziców, które reprezentują ogół rodziców uczniów. Na mocy art. 83 ust. 4 ustawy rady rodziców zobowiązane są do uchwalenia regulaminu swojej działalności, w którym określa się w szczególności;

  1. wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady;
  2. szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rad.

Jednocześnie w art. 84 ustawy Prawo oświatowe wskazane zostało, że rada rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły lub placówki, a do kompetencji rady rodziców należy:

  1. uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo - profilaktycznego szkoły lub placówki,
  2. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 56 ust. 2
  3. opiniowanie projektu planu finansowego składnego przez dyrektora szkoły.

Mając na uwadze powyższe, zdaniem Wnioskodawcy należy uznać, że rada rodziców nie jest jednostką organizacyjną w rozumieniu art. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych albowiem jest ona jedynie organem innej jednostki organizacyjnej, tj. szkoły.

Na potwierdzenie swojego stanowiska Wnioskodawca powołał wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 15 września 2000 r., sygn. akt: I SA 943/00, w którym wskazano, że rada rodziców jest organem społecznym reprezentującym rodziców uczniów, ale tylko wewnątrz systemu oświaty.

Niezależnie od powyższego wskazać należy, że na mocy art. 84 ust. 6, w celu wspierania działalności statutowej szkoły lub placówki, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz z innych źródeł. Zasady ich wydatkowania musi określać regulamin, o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.

Jak wynika zatem z powyżej przytoczonych przepisów, wszelkie dochody rady rodziców muszą być wydatkowane na cele związane z działalnością statutową szkoły albowiem tylko ten cel uzasadnia ich pozyskiwanie. Cele te odpowiadają celom, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który stanowi, że wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.

Reasumując uznać należy, że Rada Rodziców będąca Wnioskodawcą nie może być uznana za podatnika podatku dochodowego od osób prawnych albowiem jest ona utworzona przez rodziców Liceum Ogólnokształcącego jako ich reprezentant i jest wyłącznie wewnętrznym organem szkoły. Rada Rodziców, będąc zatem społecznym organem opiniodawczym i wnioskodawczym szkoły, nie jest podmiotem gospodarki narodowej i nie może samodzielnie występować w obrocie prawnym. Rada rodziców nie ma osobowości prawnej i nie jest odrębną od szkoły jednostką organizacyjną.

W konsekwencji, nie ma do niej zastosowania art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który stanowi, że podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a i przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2a, składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru o wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku podatkowym.

Ponadto, skoro Rada Rodziców nie jest jednostką organizacyjną lecz społecznym organem szkoły, nie może zostać uznana za podmiot, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.). W art. 2 ustawy o rachunkowości wskazane zostało bowiem, że przepisy ustawy stosuje się do mających siedzibę lub miejsce sprawowania zarządu na terytorium Polski:

  • spółek handlowych,
  • osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych i spółek partnerskich - jeżeli ich przychody netto przekraczają ustalony ustawą pułap,
  • jednostek organizacyjnych działających na podstawie prawa bankowego i innych przepisów dotyczących obrotu papierami wartościowymi oraz działalności ubezpieczeniowej,
  • gmin, powiatów i województw, a także ich związków oraz ich jednostek budżetowych i zakładów budżetowych,
  • jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek, o których mowa w pkt 1 i 2,
  • oddziałów i przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych,
  • jednostek nie wymienionych w pkt 1-6, jeżeli otrzymują one na realizację zadań zleconych dotacje lub subwencje z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego lub funduszów celowych.

Tak więc, wobec treści art. 2 ustawy o rachunkowości (który nie wymienia w katalogu podmiotów zobowiązanych do jej stosowania, społecznych organów szkół - nie będących jednostkami organizacyjnymi), do Rady Rodziców nie będą miały zastosowania art. 45-54 ustawy o rachunkowości, regulujące kwestie sporządzania sprawozdań finansowych jednostki.

W konsekwencji, w stosunku do Rady Rodziców nie ma również zastosowania art. 27 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym podatnicy obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego przekazują do Urzędu Skarbowego sprawozdanie wraz z opinią i raportem podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych - albowiem Rada Rodziców nie jest podatnikiem w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz nie ma obowiązku stosowania ustawy o rachunkowości i sporządzania sprawozdań finansowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2343 ze zm., dalej: „updop”) reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji. Zgodnie z art. 1 ust. 2 przepisy tej ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego Rada Rodziców działa przy Liceum Ogólnokształcącym, nie prowadzi działalności gospodarczej. Jest organem społecznym opiniodawczym i wnioskodawczym, który reprezentuje rodziców uczniów tylko wewnątrz systemu oświaty, powołanym przepisem art. 53 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.). Obecnie działa na podstawie przepisów art. 83 i 84 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2017 poz. 59 ze zm.).

Na mocy art. 84 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe fundusze, o których mowa w ust. 6, mogą być przechowywane na odrębnym rachunku bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku bankowego oraz dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców. W celu założenia rachunku bankowego wymagane było przez bank posiadanie nr NIP. Z tego też powodu dokonano zgłoszenia rejestracyjnego w Urzędzie Skarbowym i uzyskano numer identyfikacji podatkowej. Rada Rodziców nie posiada numeru REGON ponieważ, w rozumieniu przepisów statystyki publicznej nie jest podmiotem gospodarki narodowej i nie podlega rejestracji w systemie Regon.

Analiza posiadania podmiotowości prawnopodatkowej w podatku dochodowym od osób prawnych przez rady rodziców wymaga odniesienia się do przepisów ustawy Prawo oświatowe. Rada Rodziców działa obecnie na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.). Zgodnie z zapisami art. 83 ust. 1 powołanej ustawy w szkołach i placówkach, z zastrzeżeniem ust. 6, działają rady rodziców, które reprezentują ogół rodziców uczniów. Zgodnie z art. 83 ust. 4 ww. ustawy, Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:

  1. wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady,
  2. szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rad, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3, oraz przedstawicieli rad oddziałowych, o których mowa w ust. 2 pkt 1, do rady rodziców odpowiednio szkoły lub placówki.

Rada Rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły lub placówki. Do kompetencji rady rodziców zgodnie z art. 84 ust. 2 powołanej ustawy, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy:

  1. uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26;
  2. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 56 ust. 2;
  3. opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.

Jak słusznie zauważył Wnioskodawca rada rodziców jest organem społecznym reprezentującym rodziców uczniów, ale tylko wewnątrz systemu oświaty.

W kontekście powyższego należy stwierdzić, że Rada Rodziców utworzona przez rodziców uczniów Liceum Ogólnokształcącego, jako ich reprezentant, jest wyłącznie wewnętrznym organem Szkoły. Rada Rodziców zatem, będąc społecznym organem opiniodawczym i wnioskodawczym Szkoły, nie jest podmiotem gospodarki narodowej i nie może samodzielnie występować w obrocie prawnym. Rada Rodziców nie ma osobowości prawnej i nie jest odrębną od Szkoły jednostką organizacyjną.

W tej sytuacji Rada Rodziców nie może więc być uznana za podatnika podatku dochodowego w rozumieniu art. 1 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W myśl art. 25 ust. 1 podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 1b, 2a, 3-6a, art. 21, art. 22 i art. 24a, są obowiązani wpłacać na rachunek urzędu skarbowego zaliczki miesięczne w wysokości różnicy pomiędzy podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące.

Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 1d, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a oraz przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2a, składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku.

Jak wykazano powyżej, Rada Rodziców jest wyłącznie wewnętrznym organem w systemie oświaty. Wnioskodawca, jako wewnętrzny organ szkoły, nie może samodzielnie występować w obrocie prawnym, nie ma bowiem osobowości prawnej i nie jest samodzielną, odrębną od szkoły jednostką organizacyjną. Nie może więc być uznany za odrębnego od szkoły podatnika podatku dochodowego od osób prawnych w rozumieniu powołanego wyżej art. 1 ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W związku z powyższym należy stwierdzić, iż Rada Rodziców, będąca wewnętrznym organem Szkoły nie ma obowiązku składania do Urzędu Skarbowego zeznań o wysokości dochodu (straty).

Na Wnioskodawcy nie ciąży również obowiązek składania do Urzędu Skarbowego sprawozdania finansowego. Obowiązek w tym zakresie wynika z art. 27 ust. 2 updop, zgodnie z którym podatnicy, a także spółki wchodzące w skład podatkowej grupy kapitałowej, obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego przekazują do urzędu skarbowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej, sprawozdanie wraz ze sprawozdaniem z badania, w terminie 10 dni od dnia zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, a spółki - także odpis uchwały zgromadzenia zatwierdzającej sprawozdanie finansowe. Obowiązek złożenia sprawozdania z badania nie dotyczy podatników, których sprawozdania finansowe, na podstawie odrębnych przepisów, są zwolnione z obowiązku badania. Jak wynika z treści tego przepisu obowiązek w nim określony ciąży na „Podatnikach … (…)”. Skoro zatem jak wskazano powyżej Wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, nie ciąży na nim obowiązek określony w tym przepisie.

Podsumowując, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie podmiotowości podatkowej Rady Rodziców oraz obowiązku składania do Urzędu Skarbowego zeznania podatkowego a także sprawozdania finansowego uznaje się za prawidłowe.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Nadmienić należy, że w zakresie ciążących na Wnioskodawcy obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2017 r. poz. 1369 ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj