Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL4.4012.41.2018.2.AR
z 8 marca 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2018 r. (data wpływu 25 stycznia 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 stycznia 2018 r. (data wpływu 1 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w całości lub części podatku naliczonego od zakupów towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją zadania pn. „Organizacja Kampanii promujących (…)” w ramach projektu partnerskiego pn. „Inwentaryzacja przyrodnicza (…)” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w całości lub części podatku naliczonego od zakupów towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją zadania pn. „Organizacja Kampanii promujących (…)” w ramach projektu partnerskiego pn. „Inwentaryzacja przyrodnicza (…)”. Wniosek uzupełniono w dniu 1 marca 2018 r. o przesłanie wniosku w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentowania Gminy.

We wniosku przedstawiono następujący następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawcą w przedmiotowej sprawie jest osoba prawna – Gmina, natomiast Urząd Gminy wykonuje zadania własna przypisane do realizacji gminie. Zatem wszystkie nałożone na gminę zadania wykonywane są za pośrednictwem urzędu gminy, który zapewnia obsługę organizacyjną.

Gmina planuje przeprowadzić w ramach projektu partnerskiego zadanie pt. „Organizacja kampanii promujących (…)”.

Liderem projektu partnerskiego jest Gmina A., natomiast partnerami projektu jest Gmina oraz Powiat. Tytuł projektu partnerskiego to „Inwentaryzacja przyrodnicza (…)”. W celu dofinansowania ww. projektu lider projektu złożył wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 (RPO 2014-2020) oraz Osi Priorytetowej V Ochrona środowiska, dziedzictwa kulturowego i naturalnego dla poddziałania 5.1. Ochrona różnorodności biologicznej.

Przedmiotem zadania realizowanego przez Gminę jest organizacja dwóch biegów po terenie Parku Krajobrazowego połączonych z przekazaniem informacji na temat zagrożeń dla występowania gatunku, a także zakupie pluszaków z wizerunkiem tego gatunku i ich nieodpłatnej dystrybucji, stroju promocyjnego imitującego gatunek oraz wydanie mapy turystycznej z atrakcjami przyrodniczymi Parku Krajobrazowego ze szczególnym uwzględnieniem Gminy. Udział w biegach po terenie Parku Krajobrazowego będzie bezpłatny, a zakupione materiały – pluszaki będą rozdawane jako nagrody dla uczestników biegu. Strój imitujący gatunek, czyli borsuka, posłuży Wnioskodawcy do celów promocyjnych i przyczyni się do uatrakcyjnienia przebiegu biegu i kampanii promującej ww. gatunek. Biegi zostaną zorganizowane we wrześniu 2019 i 2020 r., natomiast mapa turystyczna zostanie wydana w roku 2020.

Wszystkie towary i usługi nabywane na potrzeby realizacji zadania pt. „Organizacja Kampanii promujących (…)” będą udokumentowane fakturami VAT i nie będę miały żadnego związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT przez Wnioskodawcę. Faktury VAT z tytułu nabywanych towarów i usług na potrzeby realizacji ww. zadania będą wystawiane na Gminę.

Podstawowym zadaniem gminy jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb gminnej wspólnoty samorządowej.

W wyniku realizacji planowanego zadania zostanie przeprowadzona kampania promująca gatunek, w ramach której zorganizowane zostaną dwa biegi, zakupione zostaną pluszaki i stroje, jak i wydana zostanie mapa turystyczna.

Przedmiotowy projekt jest nieodpłatny i nie będzie generował dochodów dla Gminy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Gmina w odniesieniu do zadania pt. „Organizacja Kampanii promujących (…)” w ramach projektu partnerskiego pn. „Inwentaryzacja przyrodnicza (…)”, który może zostać dofinansowany z osi priorytetowej V Ochrona środowiska, dziedzictwa kulturowego i naturalnego dla poddziałania 5.1. Ochrona różnorodności biologicznej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 (RPO 2014-2020) ma możliwość odliczenia w całości lub części podatku naliczonego i wynikającego z faktur i innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej, dot. zakupu towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją przedmiotowego zadania?

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z realizację planowanego zadania pn. „Organizacja Kampanii promujących (…)” w ramach projektu partnerskiego pn. .„ Inwentaryzacja przyrodnicza (…)”, który może zostać dofinansowany z osi priorytetowej V Ochrona środowiska, dziedzictwa kulturowego i naturalnego dla poddziałania 5.1 Ochrona różnorodności biologicznej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 (RPO 2014-2020) Zainteresowany nie ma możliwości odliczenia w całości lub części podatku naliczonego i wynikającego z faktur i innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej, dotyczących zakupu towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją przedmiotowego zadania.

Planując realizację ww. zadania Wnioskodawca nie może uzyskać odliczenia w całości lub części podatku VAT, bowiem w trakcie realizacji zadania, jak też po jego zakończeniu Wnioskodawca nie będzie przejmował żadnych czynności podlegających opodatkowaniu.

Wszystkie towary i usługi nabywane na potrzeby realizacji zadania będę udokumentowane fakturami VAT i nie będą miały żadnego związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT przez Wnioskodawcę. Faktury VAT z tytułu nabywanych towarów i usług na potrzeby realizacji ww. zadania będę wystawiane na Gminę.

Prawo do odliczenia w całości lub części podatku VAT naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikom podatku od towarów i usług w sytuacji, gdy towary i usługi z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych. Realizacja planowanego zadania będzie wynikała z zadań własnych gminy w oparciu o art. 7 Ustawy o samorządzie gminnym. Gmina nie będzie wykorzystywała przedmiotu planowanego zadania na cele działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.

Odnosząc się do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit a ustawy o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Z powołanego wyżej art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje podatnikom podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub nie podlegających opodatkowaniu VAT.

Na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te ograny w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem np. czynności sprzedaży, zamiany nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, itp. bowiem tylko w tym zakresie ww. czynności, mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym gmina posiada osobowość prawną. Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie prawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. W myśl art. 7 ww. ustawy, do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. Rozpatrując prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony, należy mieć na uwadze, że system odliczenia ma na celu całkowite uwolnienie przedsiębiorcy od ciężaru VAT zapłaconego lub podlegającego zapłacie w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, jednak nie uprawnienia do odliczenia w przypadku czynności będących poza zakresem działalności gospodarczej. Oznacza to, że podatnik nie może domagać się prawa do odliczenia podatku naliczonego nie płacąc podatku należnego.

Stosownie do art. 15 ust.1 i 2 ustawy o VAT, Wnioskodawca stwierdza, że gmina nabywając towary i usługi w celu realizacji opisanego we wniosku przedsięwzięcia, nie nabędzie ich do działalności gospodarczej i tym samym nie będzie działała w charakterze podatnika VAT.

Zatem Wnioskodawca w świetle przytoczonych przepisów nie ma możliwości odliczenia w całości lub w części podatku VAT w związku z planowaną realizacją zadania pn. „Organizacja kampanii promujących (…)” w ramach projektu partnerskiego pn. „Inwentaryzacja przyrodnicza (…)”.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. Zgodnie z tym przepisem, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

W świetle przepisów art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – według art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Tylko bowiem w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 powołanej ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty (art. 7 ust. 1 ww. ustawy). W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in. ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej; kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami; utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych (art. 7 ust. 1 pkt 1, pkt 9 i pkt 15 ww. ustawy).

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca planuje przeprowadzić w ramach projektu partnerskiego zadanie pt. „Organizacja kampanii promujących (…)”.

Liderem projektu partnerskiego jest Gmina A., natomiast partnerami projektu jest Gmina oraz Powiat. Tytuł projektu partnerskiego to „.Inwentaryzacja przyrodnicza (…)”. W celu dofinansowania ww. projektu lider projektu złożył wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020.

Przedmiotem zadania realizowanego przez Gminę jest organizacja dwóch biegów po terenie Parku Krajobrazowego połączonych z przekazaniem informacji na temat zagrożeń dla występowania gatunku, a także zakupie pluszaków z wizerunkiem tego gatunku i ich nieodpłatnej dystrybucji, stroju promocyjnego imitującego gatunek oraz wydanie mapy turystycznej z atrakcjami przyrodniczymi Parku Krajobrazowego ze szczególnym uwzględnieniem gmin. Udział w biegach po terenie Parku Krajobrazowego będzie bezpłatny, a zakupione materiały – pluszaki będą rozdawane jako nagrody dla uczestników biegu. Biegi zostaną zorganizowane we wrześniu 2019 r. i 2020 r., natomiast mapa turystyczna zostanie wydana w roku 2020.

Wszystkie towary i usługi nabywane na potrzeby realizacji przedmiotowego zadania będą udokumentowane fakturami, które będą wystawiane na Gminę i nie będę miały żadnego związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych przez Wnioskodawcę.

Podstawowym zadaniem gminy jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb gminnej wspólnoty samorządowej.

Przedmiotowy projekt jest nieodpłatny i nie będzie generował dochodów dla Gminy.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia, czy w odniesieniu do planowanego zadania Gmina będzie miała możliwość odliczenia w całości lub w części podatku naliczonego wynikającego z faktur i innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej, dotyczących zakupu towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją przedmiotowego zadania.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie zostaną spełnione, gdyż – jak wynika z opisu sprawy – zakup towarów i usług nabywanych w związku z realizacją przedmiotowego zadania nie będą miały żadnego związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, a Zainteresowany realizując przedmiotowe zadanie będzie wykonywał zadania własne nałożone na niego przez ustawę o samorządzie gminny. Ponadto, jak podkreślił Wnioskodawca, przedmiotowy projekt jest nieodpłatny i nie będzie generował dochodów dla Gminy. Tym samym w analizowanym przypadku Gmina nie będzie nabywała towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, a zatem dokonując zakupów nie będzie działa w charakterze podatnika podatku VAT.

Zatem, Zainteresowany – w związku z tym, że realizując przedmiotowy projekt nie będzie działał w charakterze podatnika VAT, a towary i usługi nabywane w związku z realizacją projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, nie będzie miał – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego zadania.

Podsumowując, w związku z realizacją zadania pn. „Organizacja Kampanii promujących (…)” w ramach projektu partnerskiego pn. „Inwentaryzacja przyrodnicza (…)” Gmina nie będzie miała możliwości odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części. Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie będą spełnione – wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy – przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. Zainteresowany nie będzie działał jako podatnik podatku od towarów i usług i wydatki związane z realizacją przedmiotowego zadania nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (oraz z opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj