Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-3.4012.430.2021.1.AMA
z 6 sierpnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 czerwca 2021 r. (data wpływu 25 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z realizacją projektu pn. „(…)” - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 25 czerwca 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Gmina Miasto (…) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Posiada osobowość prawną oraz pełną zdolność do czynności prawnych.


Zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 280), od dnia 1 stycznia 2017 r. Gmina prowadzi ze swoimi jednostkami organizacyjnymi wspólne rozliczenie VAT. Jedną z jednostek organizacyjnych Gminy, rozliczaną w ramach wspólnego rozliczenia VAT jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w (…) (dalej „MOPS”). MOPS w (…) jest jednostką budżetową Gminy Miasta (…).


Gmina Miasto (…) realizuje projekt pod nazwą „(…)” dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Realizację zadania zaplanowano na lata 2020 - 2021, natomiast wszystkie wydatki inwestycyjne poniesione będą w 2021 r. Wartość całego zadania oszacowana jest na (…) zł (wydatki kwalifikowane), dodatkowo wymagana jest wymiana elementów konstrukcyjnych więźby dachowej, co zwiększy wartość projektu do (…) złotych, z czego dofinansowanie Unii Europejskiej wynosi (…) zł.

Zakres zadania:

  1. Roboty budowlane:
    Pomieszczenia podpiwniczenia: 30,39 m2, pomieszczenia parteru: 250,86 m2, pomieszczenia piętra: 71,98 m2
    • roboty rozbiórkowe: pokrycia dachowego, ścian, stropów, podłóg,
    • roboty ziemne: wykopy, wywóz i przywóz ziemi,
    • naprawa konstrukcji drewnianych: wymiana belek stropowych, krokwi, kleszczy, wymiana konstrukcji dachu: murłat, płatwi i podwalin, - odgrzybianie elementów konstrukcyjnych wraz z zabezpieczeniem p.poż.,
    • prace budowlane - stan surowy: podłoża betonowe, płyty fundamentowe, ławy, słupy żelbetowe, ściany betonowe, kanały spalinowe, dymowe i wentylacyjne, schody żelbetowe, płyty stropowe, ścianki działowe, nadproża oraz otwory drzwiowe i okienne, pokrycie dachowe wraz z obróbkami blacharskimi,
    • prace elektryczne: instalacja elektryczna, instalacja odgromowa, instalacja internetowa, monitoring wewnętrzny, instalacja p.poż., iluminacja budynku,
    • roboty sanitarne: instalacja wod.-kan., instalacja c.o., instalacja gazowa wraz z kotłem gazowym,
    • klimatyzacja: instalacja, agregat i sprężarki,
    • prace wykończeniowe: nadproża stalowe, stolarka drzwiowa i okienna, schody
      z balustradami, wykończenie ścian i sufitów, wykończenie podłóg (podkłady, izolacje, posadzki), okładziny stropów, armatura łazienkowa,
    • renowacja elewacji,
    • zagospodarowanie terenu, nasadzenie oraz elementy małej architektury (ławeczki do siedzenia).
  2. Wyposażenie sali wystawienniczej:
    • meble: wyposażenie pomieszczeń biurowych (worek bokserski, biurka, stół konferencyjny z 6 krzesłami, lada recepcyjna, fotele biurowe, krzesła biurowe, szafki na kata, szafka magazynowa, wieszak stojący, ścianki wystawiennicze aluminiowe),
    • wyposażenie łazienek (dozowniki mydła, suszarki, pojemniki na papier toaletowy, szczotki do toalet, kosze na odpady, lustra fazowane, lustra uchylne, uchwyty dla niepełnosprawnych),
    • elektronika: nagłośnienie (dwudrożne kolumny szerokopasmowe ze statywem, soobwoofery aktywne, mikser cyfrowy, multicore, mikrofony bezprzewodowe, mikrofony SM 58, statywy mikrofonowe, odtwarzacz CD-USB, okablowanie systemu, listwy zasilające),
    • scena: projektor, gogle VR - sterowanie komputerem, komputer stacjonarny z monitorem 21,5”, komputer ultrabook z monitorem 15,6”,
    • schodołaz służący do przemieszczania się osób niepełnosprawnych między kondygnacjami.
  3. Nadzór inwestorski,
  4. Promocja projektu.

W wyniku realizacji projektu zostanie zmodernizowany oraz zaadaptowany do celów społecznych budynek po dawnej hali bokserskiej (…) wraz z zagospodarowaniem terenu wokół obiektu w zakresie umożliwiającym jego prawidłowe funkcjonowanie.

Budynek hali będzie ogólnodostępny dla mieszkańców (…). Nie będzie on wykorzystywany do działalności opodatkowanej i nie będzie on generował przychodu dla Gminy Miasta (…) oraz jednostki organizacyjnej Gminy Miasta (…) będącej instytucją kultury, która będzie miała w zarządzie obiekt hali. Gmina Miasto (…) przekaże zmodernizowany budynek swojej jednostce organizacyjnej w trwały zarząd nieodpłatnie. Podstawowym celem jednostki organizacyjnej jako instytucji kultury, jest zaspokajanie i rozwijanie potrzeb czytelniczych, oświatowych, kulturalnych i informacyjnych mieszkańców (…).

Pomieszczenie hali udostępniane będzie do celów społecznych organizacjom pozarządowym, MOPS, (…) Centrum Kultury, Miejskiej Bibliotece Publicznej (…) oraz pozostałym mieszkańcom (…). Niezbędne utrzymanie budynku (prace remontowe, ogrzewanie, zużyte media tj. woda, energia elektryczna) będą pokrywane z budżetu jednostki organizacyjnej mającej w zarządzie adaptowany budynek lub z budżetu Gminy Miasta (…).

Budżetowe jednostki organizacyjne, którym będzie udostępniana powierzchnia hali sportowej po jej adaptacji, mają osobowość prawną, jak również są instytucjami kultury. Pomieszczenia będą im udostępniane bezpłatnie do działalności społecznej. Osoby uczestniczące w wydarzeniach również będą w nich brać udział bez jakichkolwiek opłat.


W budynku będą prowadzone następujące działania:

  1. przez MOPS:
    • działania wspierające integrację rodzin ze środowiskiem lokalnym,
    • organizacja działań aktywizujących seniorów,
    • organizacja spotkań/wydarzeń o charakterze edukacyjnym i kulturalnym,
    • organizacja działań wspierających osoby niepełnosprawne,
    • działania wspierające integrację rodzin ze środowiskiem lokalnym.
  2. przez Miejską Bibliotekę Publiczną w (…):
    Spotkania edukacyjno - kulturalne w formie dyskusji, prelekcji, wystaw oraz koncertów:
    • wiosną (symbol młodości) - dzieci i młodzież,
    • jesienią (symbol dojrzałości) - dorośli i pokolenie 50+,
    • eventy wiosenne i jesienne.
  3. przez pozostałe jednostki: wystawy, prelekcje.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Gminie Miastu (…) przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego, od wydatków związanych z realizacją inwestycji pod nazwą „(…)”, na mocy prawodawstwa krajowego?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych VAT, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.


Z treści tej regulacji wynika, iż prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje podatnikom podatku VAT, w sytuacji gdy towary i usługi, przy nabyciu których został naliczony podatek, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.


W związku z tym, że przebudowywany w ramach projektu pn. „(…)” budynek zabytkowej sali sportowej, nie będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych, Gminie Miastu (…) nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją tej inwestycji.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7. Powyższy przepis daje możliwość skorzystania z prawa do odliczenia podatku wyłącznie podatnikom, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.


Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.


Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto, podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, określonych we wspomnianym art. 86 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik, w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zatem w myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.


Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.


Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach:


  • gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz
  • gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.


W świetle wskazanych unormowań, jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwojakim charakterze:


  • podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa oraz
  • podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Zatem, jak wynika z powyższych przepisów, jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności o charakterze cywilnoprawnym, czyli są realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych, tj. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). Oznacza to, że w pozostałym zakresie np. w zakresie zadań własnych nałożonych na gminę na podstawie odrębnych przepisów, jednostki samorządu terytorialnego nie występują jako podatnicy podatku VAT.


Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. Katalog tychże zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. Zadania te obejmują m.in. edukacji publicznej, sprawy kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, a także sprawy promocji gminy (art. 7 ust. 1 pkt 8, 9, 18 ustawy o samorządzie gminnym).

Z opisu sprawy wynika, że Gmina Miasto (…), będąca czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, realizuje projekt pod nazwą „(…)” dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wszystkie wydatki inwestycyjne poniesione zostaną w 2021 r.


W wyniku realizacji projektu budynek po dawnej hali bokserskiej zostanie zmodernizowany oraz zaadaptowany do celów społecznych jak również zagospodarowany zostanie teren wokół obiektu w zakresie umożliwiającym jego prawidłowe funkcjonowanie. W ramach projektu wykonane zostaną niezbędne prace budowlane i remontowe pomieszczeń budynku oraz jego elewacji, sala wystawiennicza zostanie odpowiednio wyposażona, zapewniony zostanie nadzór inwestorski, a projekt zostanie wypromowany.


Budynek hali będzie ogólnodostępny dla mieszkańców (…). Nie będzie on wykorzystywany do działalności opodatkowanej i nie będzie on generował przychodu dla Gminy Miasta (…) oraz jednostki organizacyjnej Gminy Miasta (…) będącej instytucją kultury, która będzie miała w zarządzie obiekt hali. Gmina Miasto (…) przekaże zmodernizowany budynek swojej jednostce organizacyjnej w trwały zarząd nieodpłatnie.


Pomieszczenie hali udostępniane będzie do celów społecznych organizacjom pozarządowym, MOPS, (…) Centrum Kultury, Miejskiej Bibliotece Publicznej w (…) oraz mieszkańcom (…).

Koszty utrzymania budynku będą pokrywane z budżetu jednostki organizacyjnej, mającej
w zarządzie adaptowany budynek, lub z budżetu Gminy Miasta (…).

Pomieszczenia będą udostępniane budżetowym jednostkom organizacyjnym bezpłatnie do działalności społecznej. Osoby uczestniczące w wydarzeniach również będą w nich brać udział bez jakichkolwiek opłat.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją ww. inwestycji.


Zgodnie z przytoczonymi przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych tym podatkiem. W omawianej sprawie związek taki nie wystąpi, ponieważ nabywane przez Gminę Miasto (…) towary i usługi, w ramach realizacji opisanego we wniosku projektu, nie będą wykorzystywane do czynności podlegających opodatkowaniu, jak również korzystanie ze zmodernizowanego i zaadoptowanego budynku po byłej sali sportowej wraz z zagospodarowanym terenem wokół niego będzie nieodpłatne i ogólnodostępne.


Wnioskodawca, realizując opisane wyżej zadania w ramach ww. projektu nie będzie działał w charakterze podatnika podatku od towarów i usług, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy. Projekt pn. „(…)” realizowany będzie przez Gminę Miasto (…) - organ władzy publicznej w zakresie zadań własnych nałożonych odrębnymi przepisami prawa (art. 15 ust. 6 ustawy), w ramach czynności publicznoprawnych.


Zatem, z uwagi na brak związku ponoszonych na zaprojektowaną inwestycję wydatków z występującymi po stronie Wnioskodawcy czynnościami opodatkowanymi VAT, Gmina Miasto (…) nie będzie miała możliwości odliczenia podatku VAT.


Uwzględniając zatem powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że Gminie Miastu (…) nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku realizacją projektu pn. „(…)”. Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie będą spełnione – wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy – przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego.


Podsumowując, w okolicznościach analizowanej sprawy, Wnioskodawcy nie przysługuje - zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy - prawo do odliczenia kwot podatku VAT wnikających z faktur dokumentujących wydatki na realizację ww. projektu.


W związku z tym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Zaznaczenia wymaga, że Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj