Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP2/443-1791/11/PS
z 30 stycznia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP2/443-1791/11/PS
Data
2012.01.30



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
odliczenie podatku
podatek od towarów i usług
zwrot podatku


Istota interpretacji
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 grudnia 2011 r. (data wpływu 27 grudnia 2011 r.), uzupełnionym w dniach 23 i 27 stycznia 2012 r. (daty wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu kreacja i promocja nowej marki regionu – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 27 grudnia 2011 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniach 23 i 27 stycznia 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu kreacja i promocja nowej marki regionu.


W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Gmina realizuje projekt kreacja i promocja nowej marki regionu w ramach Osi Priorytetowej 1 – „Przedsiębiorczość”. Działanie: „Wspieranie wytwarzania i promocji produktów” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013. Na powyższą inwestycję w dniu 29 lipca 2010 r. została zawarta umowa o dofinansowanie projektu pomiędzy Województwem, a Gminą. Całkowita wartość projektu wynosi 2.119.902,02 zł. Wydatki kwalifikowane projektu wynoszą 2.119.902,02 zł. Wkład własny beneficjenta to kwota 620.071,36 zł. Na realizację projektu beneficjent otrzyma kwotę nieprzekraczającą 1.499.830,66 zł. W ramach projektu zostaną poniesione koszty związane z następującymi działaniami:


  • kampania promocyjna w radio i telewizji, na bilbordach oraz w prasie i na portalach internetowych,
  • organizacja Mistrzostw Świata,
  • prezentacja marki w Parlamencie Europejskim w Brukseli,
  • konferencja związana z otwarciem kompleksu sportowo-rekreacyjnego,
  • koncert promujący markę,
  • zakup sprzętu komputerowego dla stanowiska grafika komputerowego,
  • opracowanie spójnej graficznej koncepcji wizualnej (logo), zastrzeżenie marki,
  • rejestracja domen oraz utworzenie i prowadzenie strony internetowej;
  • Piłkarskie Mistrzostwa Świata Dziennikarzy,
  • przygotowanie materiałów promocyjnych (foldery, gadżety, ulotki).


Wydatki, które zostaną poniesione w związku z realizacją projektu, nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną. W związku z powyższym Gmina nie odliczała i nie będzie odliczała podatku od towarów i usług zawartego w fakturach zakupu towarów i usług.


W związku z powyższym zadano pytanie sprowadzające się do kwestii.


Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku od towarów i usług w całości lub w części od wydatków poniesionych przy realizacji projektu...


Zdaniem Wnioskodawcy, powołującego art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), projekt dot. kreacji i promocji nowej marki regionu, gdzie nie występuje sprzedaż towarów i usług. W związku z powyższym Gmina, będąca beneficjentem projektu, nie ma prawa do odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego przy wykonywaniu projektu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Z treści cytowanego przepisu wynika, że warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek nabytych towarów lub usług z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług oraz niepodlegających temu podatkowi.

Biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz treść powołanych przepisów należy stwierdzić, że Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego na zasadach wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż realizacja projektu nie ma związku z czynnościami opodatkowanymi.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj