Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-1.4012.172.2021.1.AM
z 4 maja 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2021 r. (data wpływu 19 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 19 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Wnioskodawca jest organizacją posiadającą osobowość prawną, nie jest „płatnikiem podatku VAT” i nie figuruje w ewidencji „płatników podatku VAT”. Stowarzyszenie uzyskało dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Stowarzyszenie w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014_2020 w zakresie wzmocnienia kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych. Stowarzyszenie będzie realizować operację pn. „(…)”. W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: Umożliwienie wzmocnienia kapitału społecznego poprzez udostępnienie mieszkańcom obszaru i turystom modułu „(…)” poprzez realizację następujących wskaźników: liczba wydarzeń -1 szt.


Stowarzyszenie w ramach planowanej operacji realizować będzie działania związane z udostępnieniem mieszkańcom w aplikacji mobilnej „(…)” modułu pt. „(…)”. Każdy z korzystających będzie mógł zaplanować indywidualną wycieczkę edukacyjno-przyrodniczą po (…), będzie mógł zapoznać się z ofertą turystyczną, edukacyjną oraz kulturalną obszaru LSR. W ramach aplikacji mobilnej powstanie baza informacji, która będzie ogólnodostępna i nie będzie wiązała się z koniecznością wnoszenia jakichkolwiek opłat za korzystanie z jej oferty, co wpłynie bezpośrednio na wzmacnianie kapitału społecznego mieszkańców obszaru LSR. Moduł umożliwi w szczególności pozyskanie informacji o trasach pieszych, rowerowych, czy konnych znajdujących się na terenie działania Stowarzyszenia oraz innych atrakcji znajdujących się na trasach (możliwość poznania zabytków, zapoznania się z ofertą kulturalną, wzięcia udziału w różnych wydarzenia edukacyjnych. Dziś najważniejszym aspektem poszerzania wiedzy jest dostęp do informacji. Moduł zapewni mieszkańcom taką możliwość w każdym momencie, pod warunkiem, że uruchomią aplikację i z niej skorzystają. Dzięki temu modułowi wzrośnie liczba osób korzystających z tras pieszych, rowerowych, czy konnych objętym wsparciem w ramach LSR. Oddziaływanie operacji będzie miało szeroki zasięg, ponieważ obejmie wszystkich mieszkańców z obszaru działania Stowarzyszenia, którzy będą mogli korzystać z aplikacji, czy też z całej oferty oznaczonej znakiem marki lokalnej. Możliwość skorzystania z szerokiej oferty podmiotów posiadających znak marki lokalnej przez mieszkańców oraz turystów odwiedzających ten region i kupujących produkty lub usługi oznaczone znakiem marki lokalnej - wpływa bezpośrednio na wzmacnianie kapitału i budowanie społeczności identyfikującej się z obszarem. Obszar działania obejmuje 9 gmin, na których realizowany będzie projekt. Spotkanie podsumowujące moduł pt. „(…)” zostanie zorganizowane w godzinach 10.00-16.00 (1 dzień/6h) w (…) (właścicielem obiektu jest Stowarzyszenie).


W spotkaniu weźmie udział około 100 osób. Wszyscy mieszkańcy Stowarzyszenia oraz turyści odwiedzający teren będą mogli na miejscu zapoznać się z ww. modułem. W celu zrealizowania operacji polegającej na wykonaniu modułu pt. „(…)” planuje się spotkanie podsumowujące. Nie będzie prowadzonej rekrutacji na ww. spotkanie. Spotkanie będzie otwarte, bezpłatne. Zaproszenie na spotkanie zostanie umieszczone na stronie internetowej (…) oraz Facebooku Stowarzyszenia.


W ramach Projektu zostanie wykonane:


  1. Moduł „(…)”:
    Opis funkcjonalności modułu.
    Zostanie zaprogramowana strona główna modułu o nazwie „(…)”. Będzie zawierała 20 tras turystycznych pogrupowanych na 3 kategorie: trasy piesze, trasy rowerowe, trasy konne. Każda podkategoria będzie zawierała wypunktowaną listę tras do niej przypisanych.
    Kliknięcie w wybraną trasę będzie otwierało stronę opisową trasy, która będzie zawierała:
    • interaktywną mapę (…) z zaznaczonym przebiegiem trasy,
    • pole tekstowe z opisem szczegółowym trasy (nieograniczona ilość tekstu),
    • zdjęcia w module galerii zdjęć (bez ograniczeń ilościowych).

    Etapy prac:


    1. prace projektowe wykonanie projektu graficznego strony głównej „(…)”, wykonanie projektu graficznego przykładowej podstrony z opisem szczegółowym trasy turystycznej;
    2. programowanie modułu wraz z systemem (…) w serwisie (…);
    3. prace na koncie (…): utworzenie konta, utworzenie i wstępne formatowanie 20 map, ręczne nanoszenie punktów na poszczególne mapy, które finalnie wyświetlą przebiegi poszczególnych tras na poszczególnych stronach opisujących trasy, generowanie 20 szt. plików (…);
    4. utworzenie podkategorii „(…)”, utworzenie podstron opisowych dla 20 tras, dodanie opisów i zdjęć.


    Administrowanie wynikami Projektu (m.in. realizacja zadań związanych z wykonaniem modułu „(…)” może być powierzona lokalnemu operatorowi. Na podstawie porozumienia będą realizowane cele Projektu.

  2. Usługa cateringowa
    Po wykonaniu modułu „(…)” planuje się spotkanie podsumowujące (1 dzień/6h). Artykuły spożywcze dla około 100 osób z obszaru Stowarzyszenia w postaci jednej przerwy kawowej (kawa/herbata, napoje, ciastka) oraz obiadu dwudaniowego. Orientacyjny czas trwania spotkania wynosi około 6 godzin zegarowych. Biorąc pod uwagę czas trwania, specyfikę oraz charakter spotkania, koniecznym i niezbędnym elementem jest zapewnienie uczestnikom wyżywienia w postaci jednej przerwy kawowej oraz dwudaniowego obiadu.

  3. Spot reklamowy (animacje)
    Po wykonaniu modułu „(…)” planuje się wyprodukowanie filmiku promującego 60 sekund. W cenę wchodzi: tworzenie scenariusza, nagranie lektora, animacje, napisy.
    Operacja pozwoli na osiągnięcie następujących rezultatów:
    • zapoznanie mieszkańców i turystów z różnorodną, bogatą i ciekawą ofertą turystyczno-edukacyjną (…),
    • wzmocnienie tożsamości lokalnej mieszkańców opartej na wykorzystaniu lokalnych zasobów kulturowych, historycznych lub przyrodniczych,
    • zbudowanie pozytywnego wizerunku (…), opartego na tradycji, autentyczności i zrównoważonym rozwoju.
    Rezultaty będą mierzone na podstawie wskazanych wskaźników.


Stowarzyszenie chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej operacji do kosztów kwalifikowanych Projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie. Musi jednak wykazać, iż nie ma możliwości odzyskania podatku VAT. Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie składa deklaracji VAT-7. Dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z zapisami rozporządzenia do kosztów kwalifikowanych związanych z realizacją zadania zalicza się podatek od towarów i usług (VAT), zgodnie z art. 69 ust. 3 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006. W związku z koniecznością dołączenia do wniosku o płatność, składanego przez Stowarzyszenie - interpretacji indywidualnej dotyczącej możliwości bądź braku możliwości odzyskania poniesionego podatku VAT, Stowarzyszenie jest zobligowane do dostarczenia takiej interpretacji.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Stowarzyszenie ma możliwość odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu pn. „(…)” współfinansowanego w ramach poddziałania ,,Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmocnienia kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych?


Stanowisko Wnioskodawcy:


Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106 z późn. zm.) Stowarzyszenie nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z faktur, gdyż nabywane usługi i towary nie są przedmiotem dalszego obrotu i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy - kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.


Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku VAT oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).


Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.


Na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy - nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.


W myśl ust. 4 ww. artykułu, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Z opisu sprawy wynika, że Stowarzyszenie (Wnioskodawca) posiada osobowość prawną oraz nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Stowarzyszenie uzyskało dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Stowarzyszenie w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014_2020 w zakresie wzmocnienia kapitału społecznego, w tym przez podnoszenia wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych. Stowarzyszenie będzie realizować operację pn. „(…)”.


Wnioskodawca w ramach planowanej operacji realizować będzie działania związane z udostępnieniem mieszkańcom w aplikacji mobilnej „(…)” modułu pt. „(…)”. Każdy z korzystających będzie mógł zaplanować indywidualną wycieczkę edukacyjno-przyrodniczą po (…), będzie mógł zapoznać się z ofertą turystyczną, edukacyjną oraz kulturalną obszaru(…). W ramach aplikacji mobilnej powstanie baza informacji, która będzie ogólnodostępna i nie będzie wiązała się z koniecznością wnoszenia jakichkolwiek opłat za korzystanie z jej oferty, co wpłynie bezpośrednio na wzmacnianie kapitału społecznego mieszkańców obszaru (…). Moduł umożliwi w szczególności pozyskanie informacji o trasach pieszych, rowerowych, czy konnych znajdujących się na terenie działania Stowarzyszenia oraz innych atrakcji znajdujących się na trasach (możliwość poznania zabytków, zapoznania się z ofertą kulturalną, wzięcia udziału w różnych wydarzenia edukacyjnych. Moduł zapewni mieszkańcom taką możliwość w każdym momencie, pod warunkiem, ze uruchomią aplikację i z niej skorzystają.


W ramach Projektu zostanie wykonane:


  1. Moduł „(…)”


Zostanie zaprogramowana strona główna modułu o nazwie „(…)”. Będzie zawierała 20 tras turystycznych pogrupowanych na 3 kategorie: trasy piesze, trasy rowerowe, trasy konne. Każda podkategoria będzie zawierała wypunktowaną listę tras do niej przypisanych.


  1. Usługa cateringowa


Po wykonaniu modułu „(…)” planuje się spotkanie podsumowujące (1 dzień/6h).


  1. Spot reklamowy (animacje)


Po wykonaniu modułu „(…)” planuje się wyprodukowanie filmiku promującego 60 sekund. W cenę wchodzi: tworzenie scenariusza, nagranie lektora, animacje, napisy.


Operacja pozwoli na osiągnięcie następujących rezultatów:

  • zapoznanie mieszkańców i turystów z różnorodną, bogatą i ciekawą ofertą turystyczno-edukacyjną (…),


  • wzmocnienie tożsamości lokalnej mieszkańców (…) opartej na wykorzystaniu lokalnych zasobów kulturowych, historycznych lub przyrodniczych,


  • zbudowanie pozytywnego wizerunku (…), opartego na tradycji, autentyczności i zrównoważonym rozwoju.


Dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odzyskania podatku VAT zawartego w fakturach dotyczących realizacji ww. Projektu.


Z uwagi na powołane powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku od towarów i usług do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.


W analizowanej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostaną spełnione.


Z okoliczności sprawy wynika, że Stowarzyszenie nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. W ramach planowanej operacji realizować będzie działania związane z udostępnieniem mieszkańcom w aplikacji mobilnej „(…)” modułu pt. „(…)”. W ramach aplikacji mobilnej powstanie baza informacji, która będzie ogólnodostępna i nie będzie wiązała się z koniecznością wnoszenia jakichkolwiek opłat za korzystanie z jej oferty. Moduł umożliwi w szczególności pozyskanie informacji o trasach pieszych, rowerowych, czy konnych znajdujących się na terenie działania Stowarzyszenia. Dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.


Zatem Stowarzyszeniu nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.


W związku z realizacją ww. Projektu nie zostaną spełnione podstawowe przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego (wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT), ponieważ Stowarzyszenie nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT oraz wydatki związane z realizacją Projektu nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zatem w związku z realizacją ww. Projektu Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało również prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.


Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zauważyć należy, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym.


Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).


Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj