Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-706/11/KW
z 29 lipca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-706/11/KW
Data
2011.07.29



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku


Słowa kluczowe
stawki podatku
system oświaty
szkolenie
zwolnienie


Istota interpretacji
Zwolnienie od podatku VAT organizowanego przez Wnioskodawcę szkolenia „...”.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 26 kwietnia 2011r. (data wpływu 29 kwietnia 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 lipca 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT organizowanego przez Wnioskodawcę szkolenia „...” – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 kwietnia 2011r. wpłynął do tut. organu, uzupełniony pismem z dnia 15 lipca 2011r., ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT organizowanego przez Wnioskodawcę szkolenia „...”.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej również: Instytut) jest instytutem badawczym działającym do 30 września 2010r. w oparciu o ustawę o jednostkach badawczo-rozwojowych a od 1 października 2010r. w oparciu o ustawę o instytutach badawczych. Wnioskodawca prowadzi pełną rachunkowość w oparciu o ustawę o rachunkowości oraz jest czynnym podatnikiem VAT składającym deklaracje VAT-7D.

1. Przedmiotem podstawowej działalności Wnioskodawcy jest:

  1. prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych;
  2. przystosowanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki;
  3. wdrażanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie: nauk przyrodniczych i technicznych (PKD 72.19.Z), nauk społecznych i humanistycznych (PKD 72.20.Z).

2. Do zakresu działania Wnioskodawcy należy:

  1. prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych;
  2. przystosowanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki;
  3. wdrażanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych.

3. W związku z prowadzoną działalnością podstawową Wnioskodawca realizuje następujące prace:

  1. upowszechnia wyniki badań naukowych i prac rozwojowych, w tym organizuje konferencje i kongresy naukowe (PKD 82.30.Z);
  2. wykonuje badania i analizy oraz opracowuje opinie i ekspertyzy w zakresie prowadzonych badań naukowych i prac rozwojowych (PKD 74.90.Z);
  3. opracowuje oceny dotyczące stanu i rozwoju poszczególnych dziedzin nauki i techniki oraz sektorów gospodarki, które wykorzystują wyniki badań naukowych i prac rozwojowych oraz w zakresie wykorzystywania w kraju osiągnięć światowej nauki i techniki (PKD 74.90.Z);
  4. prowadzi działalność normalizacyjną (PKD 69.10.Z), certyfikacyjną i aprobacyjną (PKD 71.20.B);
  5. prowadzi i rozwija bazy danych związane z przedmiotem działania Wnioskodawcy (PKD 63.11.Z);
  6. prowadzi działalność w zakresie informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej (PKD 91.01.A), wynalazczości oraz ochrony własności przemysłowej i intelektualnej (PKD 69.10.Z), a także wspierającej innowacyjność przedsiębiorstw;
  7. wytwarza, w związku z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi aparaturę, urządzenia, materiały i inne wyroby (PKD 26.51.Z), (PKD 26.70.Z) oraz prowadzi walidację metod badawczych, pomiarowych oraz kalibrację aparatury (PKD 71.20.B);
  8. prowadzi działalność wydawniczą związaną z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi (PKD 58.11.Z), (PKD 58.14.Z).

4. Wnioskodawca prowadzi:

  1. studia podyplomowe i doktoranckie, związane z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi (PKD 85.59.B);
  2. inne formy kształcenia, w tym szkolenia i kursy dokształcające (PKD 85.59.B).

5. Wnioskodawca prowadzi działalność inną niż wymieniona w pkt 2-4, która obejmuje między innymi:

  1. prowadzenie badań i analiz technicznych (PKD 71.20.B);
  2. opracowywanie opinii i ekspertyz nie mających charakteru badań naukowych i prac rozwojowych (PKD 70.22.Z);
  3. prowadzenie badań bezpieczeństwa użytkowania wyrobów (PKD 71.20.B);
  4. naprawę przyrządów pomiarowych, badawczych i kontrolnych (PKD 33.13.Z).

6. Działalność, o której mowa w pkt 5, jest wyodrębniona pod względem finansowym i rachunkowym z działalności określonej w pkt 2 - 4.

Wnioskodawca osiąga następujące rodzaje przychodów:

  • przychody nie podlegające ustawie o VAT: dotacje na działalność statutową, środki na finansowanie realizowanych projektów badawczych otrzymywane z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Ośrodka Przetwarzania Informacji, Komisji Europejskiej,
  • przychody opodatkowane podatkiem VAT: usługi naukowo-badawcze na zlecenie konkretnych odbiorców, usługi inżynierskie, doradcze, usługi badań i analiz technicznych,
  • przychody zwolnione z VAT: usługi w zakresie edukacji.

Instytut jest organizatorem szkolenia „...". Szkolenie trwa 1 dzień (8 godzin wykładowych), przeznaczone jest dla producentów i użytkowników urządzeń i systemów ochronnych przeznaczonych do użytku w przestrzeniach zagrożonych wybuchem szczególnie osób upoważnionych do podpisywania deklaracji zgodności WE lub świadectw zgodności części i podzespołów.

Celem szkolenia jest nabycie i aktualizacja wiedzy w zakresie:

  • Wymagań dyrektywy 94/9/WE - ATEX i wdrażającego ją rozporządzenia,
  • Procedur oceny zgodności,
  • Norm zharmonizowanych - aktualny stan i przewidywane zmiany,
  • Dokumentów wydawane przez jednostki notyfikowane i producentów
  • Rewizji dyrektyw nowego podejścia.

Treści przekazywane na szkoleniu obejmują charakterystykę wymagań stawianych urządzeniom i systemom ochronnym stosowanym w przestrzeniach zagrożonych wybuchem. Są niezwykle ważne i bezpośrednio wykorzystywane przez uczestników w ich pracy zgodnie z następującymi aktami prawnymi:

  • Dyrektywa 1999/92/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 16 grudnia 1999r. w sprawie minimalnych wymagań mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracowników potencjalnie narażonych na ryzyko spowodowane atmosferami wybuchowymi - wprowadzona do stosowania,
  • Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 29 maja 2003r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników zatrudnionych na stanowiskach pracy, na których może wystąpić atmosfera wybuchowa z późniejszymi zmianami,
  • Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów.

Każdorazowo po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Na zaświadczeniu wyraźnie określony jest cel szkolenia tzn. uzyskanie i uzupełnienie wiedzy oraz umiejętności zawodowych w zakresie zgodnym z programem szkolenia. Szkolenie jest przeprowadzane w formie i na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych. (Dz. U. Nr 31 z dnia 27 lutego 2006r. poz. 216). Zgodnie z § 6 tego rozporządzenia osoba, która ukończyła określoną formę kształcenia, otrzymuje zaświadczenie. Wzór zaświadczenia określa załącznik nr 1 do ww. rozporządzenia.

Zgodnie z § 4 rozporządzenia Wnioskodawca jako organizator szkolenia prowadzi dokumentację przebiegu kształcenia dla każdej prowadzonej formy kształcenia.

Dokumentację, o której mowa w ust. 1 § 4, stanowią:

  1. program nauczania;
  2. dziennik zajęć edukacyjnych, zawierający:
    1. listę obecności,
    2. wymiar godzin zajęć edukacyjnych,
    3. tematy zajęć edukacyjnych;
  3. protokół z egzaminu, jeżeli taki został przeprowadzony;
  4. rejestr wydanych zaświadczeń.

Zgodnie z § 3 ww. rozporządzenia Wnioskodawca jako organizator szkolenia zapewnia:

  1. program nauczania;
  2. kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia;
  3. odpowiednie pomieszczenia wyposażone w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki;
  4. nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego kształcenia;
  5. warunki organizacyjne i techniczne umożliwiające udział w kształceniu osób niepełnosprawnych.

Zgodnie z § 5 ww. rozporządzenia program nauczania szkolenia "..." zawiera:

  1. nazwę formy kształcenia;
  2. czas trwania i sposób jej organizacji;
  3. wymagania wstępne dla uczestników;
  4. cele kształcenia;
  5. plan nauczania określający nazwę zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar;
  6. treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych;
  7. wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych;
  8. sposób sprawdzania efektów kształcenia.

Również materiały dydaktyczne które otrzymują uczestnicy szkolenia są zgodne z § 17 ww. rozporządzenia i zawierają:

  1. usystematyzowane treści kształcenia;
  2. pojęcia kluczowe dla danego zakresu kształcenia;
  3. wskazują materiały źródłowe;
  4. zawierają instrukcje i komentarze wspomagające kształcenie na poszczególnych jego etapach;
  5. zawierają pytania i ćwiczenia pozwalające uczącemu się ocenić postępy w opanowaniu wiedzy i umiejętności;
  6. wskazują odpowiednie techniki komunikacyjne i wspomagają posługiwanie się nimi.

Wykładowcami na ww. szkoleniu są eksperci Zakładu Bezpieczeństwa Przeciwwybuchowego XXX w M. Ich przygotowanie do zajęć jest profesjonalne i obejmuje przygotowanie materiałów szkoleniowych oraz projekcji multimedialnej.

W uzupełnieniu z dnia 15 lipca 2011r. Wnioskodawca wyjaśnił, że:

  1. Instytut w zakresie prowadzonej przez Centrum Szkoleniowo-Informacyjne - będące wewnętrzną komórką organizacyjną Instytutu - działalności szkoleniowej, jest wpisany do ewidencji placówek kształcenia ustawicznego prowadzonej przez Prezydenta Miasta K. na podstawie art. 82 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004r. nr 256, poz. 2572) tym samym jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.
  2. Szkolenie „..."– Informacyjne Wnioskodawcy jest prowadzone przez Instytut jako przez jednostkę objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca ma prawo do stosowania stawki podatku VAT "zwolnione" do opisanych wyżej usług w zakresie edukacji w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 29a ustawy o VAT...

Zdaniem Wnioskodawcy, usługa ta jest usługą kształcenia zawodowego inną niż wymienione w art. 43 ust.1 pkt 26 ustawy o VAT, prowadzoną w formie i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach - dlatego stawką VAT właściwą dla tej usługi jest stawka "zwolnione".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Co do zasady, stawka podatku VAT zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, wynosi 22%, z zastrzeżeniem art. 41 ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1 ustawy.

W myśl art. 146a pkt 1 ww. ustawy o VAT – dodanego do tej ustawy od dnia 1 stycznia 2011r. - w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Wszelkie zaś odstępstwa od tej zasady poprzez zastosowanie obniżonej stawki lub zwolnienie z opodatkowania, należy uznać za wyjątek w stosowaniu ww. przepisu.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług, zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

  1. jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,
  2. uczelnie, jednostki naukowe … oraz jednostki badawczo – rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym

-oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Zgodnie natomiast z art. 43 ust. 1 pkt 29 ww. ustawy zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26:

  1. prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, lub
  2. świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty – wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją, lub
  3. finansowane w całości ze środków publicznych

-oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 19 i 20 obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 5 kwietnia 2011r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 246, poz. 1649 ze zm.), zwalnia się od podatku:

  • usługi w zakresie kształcenia, inne niż wymienione w art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy, świadczone przez uczelnie oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane,
  • usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych, oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Ponadto zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 19 i 20 obowiązującego od dnia 6 kwietnia 2011r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), zwalnia się od podatku:

  • usługi w zakresie kształcenia, inne niż wymienione w art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy, świadczone przez uczelnie, jednostki naukowe … oraz instytuty badawcze oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane,
  • usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, iż Wnioskodawca jest instytutem badawczym. Instytut w zakresie prowadzonej przez Centrum Szkoleniowo – Informacyjne – będące wewnętrzną komórką organizacyjną Instytutu – działalności szkoleniowej, jest wpisany do ewidencji placówek kształcenia ustawicznego na podstawie art. 82 ust. 3 ustawy o systemie oświaty, tym samym jest jednostką objętą systemem oświaty.

Wnioskodawca jest organizatorem szkolenia „...". Szkolenie trwa 1 dzień (8 godzin wykładowych), przeznaczone jest dla producentów i użytkowników urządzeń i systemów ochronnych przeznaczonych do użytku w przestrzeniach zagrożonych wybuchem szczególnie osób upoważnionych do podpisywania deklaracji zgodności WE lub świadectw zgodności części i podzespołów.

Celem szkolenia jest nabycie i aktualizacja wiedzy w zakresie:

  • Wymagań dyrektywy 94/9/WE - ATEX i wdrażającego ją rozporządzenia,
  • Procedur oceny zgodności,
  • Norm zharmonizowanych - aktualny stan i przewidywane zmiany,
  • Dokumentów wydawane przez jednostki notyfikowane i producentów
  • Rewizji dyrektyw nowego podejścia.

Treści przekazywane na szkoleniu obejmują charakterystykę wymagań stawianych urządzeniom i systemom ochronnym stosowanym w przestrzeniach zagrożonych wybuchem. Są niezwykle ważne i bezpośrednio wykorzystywane przez uczestników w ich pracy.

Każdorazowo po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Na zaświadczeniu wyraźnie określony jest cel szkolenia tzn. uzyskanie i uzupełnienie wiedzy oraz umiejętności zawodowych w zakresie zgodnym z programem szkolenia.

Wnioskodawca jest wpisany do ewidencji placówek kształcenia ustawicznego prowadzonej przez Prezydenta Miasta na podstawie art. 82 ust. 3 ustawy o systemie oświaty.

Przedmiotowy kurs prowadzony jest przez Wnioskodawcę jako przez jednostkę objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.

Z uregulowań zawartych w wyżej cytowanych przepisach wynika, że zwolnienie z podatku od towarów i usług obejmuje usługi świadczone przez jednostkę objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania.

Stosownie do art. 2 pkt 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 ze zm.) system oświaty obejmuje:

  • placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych.

Zgodnie z art. 3 pkt 17 ww. ustawy ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o kształceniu ustawicznym - należy przez to rozumieć kształcenie w szkołach dla dorosłych, a także uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych przez osoby, które spełniły obowiązek szkolny.

Zgodnie z art. 82 ust. 1 ww. ustawy o systemie oświaty, osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.

W myśl art. 82 ust. 3 ww. ustawy organ, o którym mowa w ust. 1, dokonuje wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.

Stosownie do art. 82 ust. 3a ustawy o systemie oświaty zaświadczenie o wpisie do ewidencji, o którym mowa w ust. 2b i 3, zawiera:

  1. nazwę organu, który dokonał wpisu do ewidencji szkoły lub placówki;
  2. datę i numer wpisu do ewidencji;
  3. nazwę oraz odpowiednio typ i rodzaj szkoły lub placówki;
  4. osobę prawną lub fizyczną prowadzącą szkołę lub placówkę;
  5. adres szkoły lub placówki;
  6. w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - nazwy zawodów, w jakich szkoła kształci;
  7. w przypadku liceum profilowanego - nazwy profili kształcenia ogólnozawodowego, w jakich szkoła kształci.

Z uregulowań zawartych w wyżej cytowanych przepisach wynika, że zwolnienie z podatku od towarów i usług obejmuje usługi w zakresie kształcenia i wychowania świadczone przez jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane. Ograniczenie umożliwiające skorzystanie z niniejszego zwolnienia ma zatem charakter podmiotowo-przedmiotowy. Zatem aby możliwe było skorzystanie z niniejszego zwolnienia, przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 26 lit a) ustawy, nie wystarcza, by dany podmiot był jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, podmiot ten musi świadczyć usługi w zakresie kształcenia i wychowania.

W przedmiotowej sprawie Wnioskodawca jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty i prowadzi niepubliczną placówkę kształcenia ustawicznego. Objęte zapytaniem usługi Wnioskodawca wykonuje właśnie jako jednostka objęta systemem oświaty.

Wobec powyższych okoliczności stwierdzić należy, iż jeśli wymienione we wniosku usługi kształcenia zawodowego przeznaczone dla producentów i użytkowników urządzeń i systemów ochronnych przeznaczonych do użytku w przestrzeniach zagrożonych wybuchem szczególnie osób upoważnionych do podpisywania deklaracji zgodności WE lub świadectw zgodności części i podzespołów prowadzone przez Wnioskodawcę są świadczone przez Niego jako przez jednostkę objętą systemem oświaty w ramach kształcenia to są od 1 stycznia 2011r. zwolnione z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług.

W tej sytuacji dalsze badanie ewentualnego spełnienia przesłanek wynikających z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku od towarów i usług jest bezcelowe.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, iż świadczona przez Niego usługa jest usługą kształcenia zawodowego inną niż wymienione w art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT, prowadzoną w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach i w związku z tym korzystają ze zwolnienia należy uznać za nieprawidłowe, bowiem należy zauważyć, że w przedmiotowej sprawie znajduje zastosowanie zwolnienie, jednak wynikające z innych przepisów niż wskazał Wnioskodawca.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj