Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB1/415-269/11-4/AO
z 1 czerwca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB1/415-269/11-4/AO
Data
2011.06.01



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody z działalności wykonywanej osobiście


Słowa kluczowe
działalność wykonywana osobiście
jednostka samorządu terytorialnego
płatnik
samorząd
studenci
stypendia
uczniowie
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienie
źródła przychodu


Istota interpretacji
1. Czy jest to przychód z uprawiania sportu w zakresie wynikającym z art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i wówczas cała kwota podlega opodatkowaniu, a w związku z powyższym rocznego rozliczenia stypendium sportowego należy dokonywać na PIT-11?
2. Czy powyższe wypłaty należy traktować jako stypendia sportowe, których wysokość i zasady zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego i tym samym są wolne od podatku dochodowego, do wysokości nieprzekraczającej 380 zł (od stycznia 2011 wprowadzono limit roczny w wysokości 3.800 zł), a w związku z powyższym, czy rocznego rozliczenia należy dokonywać na PIT-8S?



Wniosek ORD-IN 564 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, reprezentowanej przez X, przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2011 r. (data wpływu 4 marca 2011 r.), uzupełnionym w dniu 23 maja 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika:

  • w części dotyczącej stypendiów wypłacanych osobom nieposiadającym statusu ucznia lub studenta oraz wypłacanych uczniom i studentom, którzy nie złożą oświadczenia PIT-2C - jest prawidłowe,
  • w części dotyczącej stypendiów wypłacanych uczniom i studentom, którzy złożą oświadczenie PIT-2C - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych określonych w art. 14b § 3 i § 4 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 11 maja 2011 r. nr ILPB1/415-269/11-2/AO wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia podania bez rozpatrzenia.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 13 maja 2011 r., natomiast w dniu 23 maja 2011 r. Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek (nadano w polskiej placówce pocztowej w dniu 20 maja 2011 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej z budżetu gminy Wnioskodawca wypłaca stypendia sportowe dla zawodników klubów sportowych z Jego terenu. Stypendia te wypłacane są dla uczniów, studentów i innych osób. Uchwała Rady Miejskiej określa stawkę bazową stypendium (jest to wysokość przeciętnego wynagrodzenia w IV kwartale roku poprzedniego ogłoszonego przez Prezesa GUS) oraz sposób wypłaty.

Zgodnie z regulaminem, na wniosku klubu sportowego burmistrz ustała wysokość stypendium. Stypendia wypłacane są uznaniowo za konkretne osiągnięcia sportowe.

Ponadto, wysokość oraz dane osoby otrzymującej stypendium sportowe nie jest podawana do publicznej wiadomości. Stypendia przyznawane są za konkretne wyniki sportowe, często jest to wypłata jednorazowa a nie comiesięczna. Stypendia te traktowane są jako przychody z uprawiania sportu, a nie za podnoszenie kwalifikacji, dlatego też Wnioskodawca rozlicza je zgodnie z art. 13 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych potrącając podatek i składkę zdrowotną a rocznie rozlicza je na PIT-11.

W uzupełnieniu wniosku Zainteresowany podał, iż Jego wniosek o interpretację przepisów dotyczy 2010 roku.

Stypendia sportowe przyznawane są na podstawie następujących dokumentów:

  • uchwały Rady Miejskiej z dnia xx marca 2005 roku,
  • zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy z dnia xx stycznia 2009 roku.

Niniejsza uchwała określa zasady i wysokość stypendiów dla poszczególnych zawodników za udział w rozgrywkach ligowych, jak również kwotę bazową (tj. w 2009 r. … zł). Natomiast ww. zarządzenie ustala wzór wniosku o przyznanie takiego stypendium sportowego.

Ponadto stypendia sportowe przyznawane są na podstawie przepisów w tym zakresie, tj. art. 22 ust. 4a ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej oraz art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stypendia przyznawane są za konkretne wyniki sportowe, tj. po osiągnięciu konkretnego wyniku sportowego, czyli wypłata następuje po uzyskaniu sukcesu sportowego. Miesięczne kwoty wypłaty znacznie przekraczają kwotę 380 zł, a w roku podatkowym kwotę 3.800 zł. Jednorazowe kwoty wypłaty wahają się na poziomie od 1.600 zł do 3.000 zł.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

Czy jest to przychód z uprawiania sportu w zakresie wynikającym z art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i wówczas cała kwota podlega opodatkowaniu, a w związku z powyższym rocznego rozliczenia stypendium sportowego należy dokonywać na PIT-11... Czy powyższe wypłaty należy traktować jako stypendia sportowe, których wysokość i zasady zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego i tym samym są wolne od podatku dochodowego, do wysokości nieprzekraczającej 380 zł (od stycznia 2011 wprowadzono limit roczny w wysokości 3.800 zł), a w związku z powyższym, czy rocznego rozliczenia należy dokonywać na PIT-8S...

Treść powyższych pytań wynika z uzupełnienia wniosku.

Zdaniem Wnioskodawcy, nie są to typowe stypendia sportowe, gdyż nie są wypłacane miesięcznie ani też wydawane decyzją administracyjną. Ponadto, są uznaniowe wypłacane za konkretne wyniki sportowe a nie za podnoszenie kwalifikacji. Wnioskodawca nie ogłasza również list stypendystów do publicznej wiadomości. W związku z powyższym, Zainteresowany uważa, że nie spełnia wymogów art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i traktuje je jako przychody z uprawiania sportu - art. 13 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym potrącając podatek i składkę zdrowotną, a rocznie rozliczając na PIT-11.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • prawidłowe - w części dotyczącej stypendiów wypłacanych osobom nieposiadającym statusu ucznia lub studenta oraz wypłacanych uczniom i studentom, którzy nie złożą oświadczenia PIT-2C,
  • nieprawidłowe - w części dotyczącej stypendiów wypłacanych uczniom i studentom, którzy złożą oświadczenie PIT-2C.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. nr 51, poz. 307 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego z budżetu gminy Wnioskodawca wypłaca stypendia sportowe dla zawodników klubów sportowych - uczniów, studentów i innych osób. Powyższe stypendia przyznawane są na podstawie uchwały Rady Miejskiej, która określa zasady i wysokość stypendiów dla poszczególnych zawodników za udział w rozgrywkach ligowych, jak również kwotę bazową oraz zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy, które ustala wzór wniosku o przyznanie takiego stypendium. Ponadto stypendia sportowe przyznawane są na podstawie przepisów w tym zakresie, tj. ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej. Stypendia przyznawane są za konkretne wyniki sportowe, często jest to wypłata jednorazowa a nie comiesięczna. Miesięczne kwoty wypłaty znacznie przekraczają kwotę 380 zł, a w roku podatkowym kwotę 3.800 zł. Jednorazowe kwoty wypłaty wahają się na poziomie od 1.600 zł do 3.000 zł.

W odniesieniu do stypendiów sportowych wypłacanych dla osób, które nie posiadają statusu ucznia lub studenta, wyjaśnia się co następuje.

Źródła przychodów zostały wymienione w art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w tym m.in. w pkt 2 wskazano działalność wykonywaną osobiście.

W myśl art. 13 pkt 2 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych.

Z powyższego wynika, że przychodami z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych są m.in. stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów. Jednym z nich jest ustawa z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 226, poz. 1675 ze zm.), której przepisy z wyjątkiem art. 43 zostały uchylone z dniem 16 października 2010 r. ustawą z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 ze zm.).

Uwzględniając powyższe, stypendia sportowe przyznawane osobom, które nie posiadają statusu ucznia lub studenta stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Z kolei art. 41 ust. 1a cyt. ustawy stanowi, że zaliczkę od dochodów, o których mowa w ust. 1, obliczoną w sposób określony w tym przepisie zmniejsza się o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej ze środków podatnika przez płatnika, o którym mowa w ust. 1.

Z przepisu art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, iż płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

Zgodnie z art. 42 ust. 1a ww. ustawy w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru (PIT-4R). Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.

Stosownie do art. 42 ust. 2 pkt 1 cyt. ustawy w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym, którymi kierują naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru (PIT-11).

Zatem, stypendia sportowe wypłacane dla osób, które nie posiadają statusu ucznia lub studenta stanowią przychód z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i powinny być wykazane w informacji PIT-11. Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy w tej części jest prawidłowe.

Odnosząc się natomiast do stypendiów sportowych wypłacanych dla uczniów i studentów, którzy złożą oświadczenie PIT-2C wyjaśnia się co następuje.

Stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są stypendia dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, oraz stypendia dla uczniów i studentów przyznane przez organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych) dla zainteresowanych w pomieszczeniach ogólnie dostępnych - do wysokości nieprzekraczającej miesięcznie kwoty 380 zł, z zastrzeżeniem ust. 10.

Zwolnienie, o którym mowa powyżej stosuje się jeżeli podatnik przed pierwszą wypłatą świadczenia złoży płatnikowi oświadczenie według ustalonego wzoru (PIT-2C), że nie uzyskuje równocześnie innych dochodów podlegających opodatkowaniu, z wyjątkiem renty rodzinnej oraz dochodów określonych w art. 29-30b i art. 30e. Podatnik jest zobowiązany zawiadomić płatnika o zmianie stanu faktycznego wynikającego z oświadczenia, przed wypłatą stypendium za miesiąc, w którym zaszła zmiana (art. 21 ust. 10 ww. ustawy).

Z powyższego wynika, że zwolnienie z opodatkowania stypendiów (w tym stypendiów sportowych) zawarte w art. 21 ust. 1 pkt 40b cyt. ustawy może być zastosowane w sytuacji, gdy zostaną spełnione wszystkie warunki wynikające z powołanych wyżej przepisów, tj. jeżeli:

  • świadczenia te otrzymają osoby posiadające status ucznia lub studenta,
  • wysokość i zasady udzielania tych świadczeń będą określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, bądź
  • będą przyznane przez organizacje, o których mowa we wskazanych przepisach ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości we wskazanych formach,
  • podatnik przed pierwszą wypłatą świadczenia złoży płatnikowi oświadczenie PIT-2C, z którego będzie wynikało, że spełnia przesłanki określone w art. 21 ust. 10 ustawy.

O ile stypendia spełniają przesłanki do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, to płatnik na podstawie art. 35 ust. 10 ww. ustawy ma obowiązek w terminie do końca lutego roku następnego po roku podatkowym sporządzić informację o wysokości wypłaconego stypendium według ustalonego wzoru (PIT-8S) i przekazać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika.

Natomiast w przypadku stypendiów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 40b cyt. ustawy w kwocie przekraczającej 380 zł miesięcznie mają zastosowanie przepisy art. 35 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do poboru zaliczek miesięcznych jako płatnicy są obowiązane: jednostki organizacyjne uczelni, placówki naukowe, zakłady pracy oraz inne jednostki organizacyjne - od wypłacanych przez nie stypendiów. Zaliczki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 7, za miesiące od stycznia do grudnia ustala się w sposób określony w art. 32 ust. 1-1c, z tym że w przypadku poboru zaliczek od emerytur i rent z zagranicy stosuje się postanowienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawartej z państwem, z którego pochodzą te emerytury i renty.

Z ust. 9 powyższego artykułu wynika, iż zaliczkę od dochodów, o których mowa w ust. 1, obliczoną w sposób określony w ust. 3-8, zmniejsza się, o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej w tym miesiącu przez płatnika ze środków podatnika.

Zgodnie z art. 35 ust. 10 cyt. ustawy, płatnicy stypendiów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 40b, są obowiązani w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym sporządzić informację o wysokości wypłaconego stypendium według ustalonego wzoru PIT-8S i przekazać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, z zastrzeżeniem art. 37. Nie sporządza się informacji PIT-8S jeżeli osoba otrzymująca stypendium złoży płatnikowi do 10 stycznia roku następnego po roku podatkowym oświadczenie sporządzone według ustalonego wzoru (PIT-12), że nie osiągała innych dochodów poza dochodami uzyskanymi od płatnika, z wyjątkiem dochodów określonych w art. 30-30c oraz art. 30e wówczas zgodnie z art. 37 ustawy, płatnik będzie zobowiązany do sporządzenia rocznego obliczenia podatku PIT-40.

Zatem, stypendia wypłacane uczniom i studentom, którzy złożą oświadczenie PIT-2C, w kwocie nieprzekraczającej miesięcznie 380 zł podlegają zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast nadwyżka wypłaconego stypendium ponad kwotę 380 zł miesięcznie podlega opodatkowaniu zgodnie z zasadami określonymi w art. 35 ww. ustawy. Dla takich uczniów i studentów Wnioskodawca jest zobowiązany wystawić informację PIT-8S.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy w części dotyczącej stypendiów wypłacanych uczniom i studentom, którzy złożą oświadczenia PIT-2C należy uznać za nieprawidłowe.

W odniesieniu do stypendiów sportowych przyznawanych uczniom lub studentom, którzy przed pierwszą wypłatą stypendium nie złożyli oświadczenia PIT-2C , wyjaśnia się co następuje.

Stypendia sportowe przyznawane osobom posiadającym status ucznia lub studenta, które przed pierwszą wypłatą stypendium nie złożą oświadczenia PIT-2C z uwagi na osiąganie innych dochodów podlegających opodatkowaniu, nie korzystają ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego, ww. stypendia należy zakwalifikować do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Do opodatkowania ww. stypendiów zastosowanie znajdą zasady uregulowane w cyt. powyżej art. 41 ust. 1 i ust. 1a, art. 42 ust. 1 i ust. 1a oraz art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy w części dotyczącej stypendiów wypłacanych uczniom i studentom, którzy nie złożą oświadczenia PIT-2C jest prawidłowe.

Reasumując, stypendia wypłacane osobom nieposiadającym statusu ucznia lub studenta oraz stypendia wypłacane uczniom i studentom, którzy nie złożą oświadczenie PIT-2C stanowią przychód z uprawiania sportu w zakresie wynikającym z art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i wówczas cała kwota podlega opodatkowaniu, a w związku z powyższym rocznego rozliczenia stypendium sportowego należy dokonywać na PIT-11.

Natomiast stypendia wypłacane uczniom i studentom, którzy złożą oświadczenie PIT-2C należy traktować jako stypendia sportowe, których wysokość i zasady udzielania zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego i tym samym są one wolne od podatku dochodowego, do wysokości nieprzekraczającej 380 zł a w związku z powyższym, rocznego rozliczenia należy dokonywać na PIT-8S.

Końcowo należy wskazać, iż na mocy ustawy z dnia 25 listopada 2010 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 226, poz. 1478) z dniem 1 stycznia 2011 r. zmianie uległy przepisy dotyczące zwolnienia z opodatkowania stypendiów na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Biorąc jednakże pod uwagę, że Wnioskodawca wskazał, iż przedstawiony przez Niego zaistniały stan faktyczny dotyczy 2010 roku, niniejszą interpretację wydaje się w oparciu o stan prawny obowiązujący do dnia 31 grudnia 2010 r.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Do wniosku Wnioskodawca dołączył plik dokumentów. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawcę i Jego stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj