Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB5/423-704/10-6/MB
z 4 stycznia 2011 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB5/423-704/10-6/MB
Data
2011.01.04
Referencje
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przychody --> Przychody
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Definicje legalne
Słowa kluczowe
podział spółki przez wydzielenie
przychód
składnik majątkowy
skutki podatkowe
wartość rynkowa
Istota interpretacji
Czy w związku z przeprowadzeniem podziału przez wydzielenie w sposób opisany powyżej, rynkowa wartość składników majątkowych, które zostaną przeniesione na Spółkę Przejmującą, ustalona na dzień wydzielenia, będzie stanowić przychód Wnioskodawcy?
Wniosek ORD-IN 785 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz.770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 04.10.2010r. (data wpływu 07.10.2010r.) uzupełnione pismem z dnia 8.12.2010 r. (data wpływu 20.12.2010 r.) oraz pismem z dnia 20.12.2010 r. (data nadania 20.12.2010 r., data wpływu 23.12.2010 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie z dnia 10.12.2010 r. (data nadania 10.12.2010 r., data odbioru 15.12.2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych podziału spółki przez wydzielenie – jest prawidłowe. UZASADNIENIE W dniu 07.10.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych podziału przez wydzielenie. W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe: Spółka S.A. (dalej jako „Wnioskodawca”) jest spółką publiczną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, której główny, faktyczny i statutowy, przedmiot działalności obejmuje działalność holdingów finansowych (PKD 64.2,Z) oraz działalność firm centralnych (head offices) i doradztwo związane z zarządzeniem (PKD 70). Ponadto, zgodnie ze statutem, przedmiot działalności Wnioskodawcy obejmuje między innymi:
Wnioskodawca posiada (bezpośrednio i pośrednio) udziały i akcje w kilkunastu spółkach tworzących Grupę Kapitałową („Grupa Kapitałowa”). Działalność spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej dzieli się na dwa podstawowe obszary (tzw. linie biznesowe):
W skład grupy wchodzą również pojedyncze spółki o innych profilach działalności. Działalność gospodarczą prowadzoną przez Wnioskodawcę jako spółkę holdingową w ramach przedsiębiorstwa tej spółki można podzielić w szczególności na:
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności osiąga nie tylko przychody z dywidend otrzymywanych od spółek, których jest właścicielem, ale przede wszystkim z tytułu usług, świadczonych w ramach zarządzania na rzecz spółek zależnych. Z działalności prowadzonej w zakresie zarządzania każdym z segmentów Grupy Kapitałowej Wnioskodawca osiąga dodatni wynik finansowy i płaci podatek dochodowy z tego tytułu. Dotychczas, w ramach przedsiębiorstwa Wnioskodawcy, działalność w w/w obszarach jest wyodrębniona w ten sposób, że usługi z zakresu zarządzania segmentem dystrybucyjnym, detalicznym i pozostałymi spółkami świadczą dedykowane do poszczególnych zadań działy i komórki merytoryczne. Usługi związane z zarządzaniem segmentami detalicznym i dystrybucyjnym, poza usługami statutowymi (wynikającymi z KSH), są świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz spółek należących do tych segmentów odpłatnie. W ramach zarządzania segmentem dystrybucyjnym Wnioskodawca świadczy wyspecjalizowane usługi:
W ramach zarządzania segmentem detalicznym Wnioskodawca świadczy wyspecjalizowane usługi:
W ramach reorganizacji Wnioskodawca planuje ująć działalność prowadzoną w dwóch z w/w obszarów w odpowiednią formę prawno-organizacyjną i wyodrębnić w swojej wewnętrznej strukturze organizacyjnej dwa oddziały. Zadaniem pierwszego z nich będzie zarządzanie segmentem dystrybucyjnym Grupy Kapitałowej („Oddział Dystrybucyjny”), zaś drugiego zarządzanie segmentem handlu detalicznego („Oddział Handlu Detalicznego”). Utworzenie oddziałów nastąpi na podstawie odpowiednich uchwał Zarządu Wnioskodawcy, w których zostaną określone:
W wyniku tego Oddział Dystrybucyjny oraz Oddział Handlu Detalicznego uzyskają formalne wyodrębnienie w strukturze organizacyjnej Wnioskodawcy. Każdy z oddziałów będzie również posiadał własny regulamin określający zasady jego funkcjonowania. Do realizacji zadań gospodarczych Oddziału Dystrybucyjnego zostanie przeznaczona organizacyjnie i finansowo wyodrębniona część przedsiębiorstwa Wnioskodawcy, stanowiąca zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, związana z działalnością Wnioskodawcy polegająca na zarządzaniu segmentem dystrybucyjnym Grupy Kapitałowej. Aktywa i pasywa składające się na bilans, przeznaczone do realizacji zadań Oddziału Dystrybucyjnego będą obejmować:
Ponadto, w celu odpowiedniego wyodrębnienia finansowego w strukturze Wnioskodawcy (opisana w Polityce Rachunkowości odpowiednia, dostosowana do potrzeb działalności struktura kont i MPK-ów), Oddziałowi Dystrybucyjnemu zostaną przypisane koszty i przychody jego funkcjonowania. W ramach tego Oddziałowi Dystrybucyjnemu zostaną przypisane koszty związane z zarządzaniem segmentem dystrybucyjnym, takie jak: koszty ponoszone w związku z osiąganymi przychodami (w szczególności: koszty amortyzacji, zużytych materiałów, zakupionych usług, wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych) oraz koszty związane z ogólnym funkcjonowaniem oddziału (w szczególności: koszty najmu, mediów, administracyjne). Z drugiej strony zostaną mu również przypisane przychody Wnioskodawcy związane z działalnością segmentu dystrybucyjnego, w tym: przychody z tytułu świadczonych usług dla spółek segmentu dystrybucyjnego, dywidendy otrzymywane od spółek z tego segmentu. Wysokość osiąganych przez Oddział Dystrybucyjny przychodów oraz ponoszonych kosztów pozwoli na wygenerowanie dodatniego wyniku finansowego Oddziału. Natomiast do realizacji zadań gospodarczych Oddziału Handlu Detalicznego zostanie przeznaczona organizacyjnie i finansowo wyodrębniona część przedsiębiorstwa Wnioskodawcy, stanowiącą zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, związana z działalnością Wnioskodawcy polegającą na zarządzaniu segmentem handlu detalicznego Grupy Kapitałowej. Zespół ten będzie obejmować:
Ponadto, w celu odpowiedniego wyodrębnienia finansowego w strukturze Wnioskodawcy (opisana w Polityce Rachunkowości odpowiednia, dostosowana do potrzeb działalności struktura kont i MPK-ów), Oddziałowi Handlu Detalicznego zostaną przypisane koszty i przychody jego funkcjonowania. W ramach tego Oddziałowi Handlu Detalicznego zostaną przypisane koszty związane z zarządzaniem segmentem detalicznym, takie jak: koszty ponoszone w związku z osiąganymi przychodami (w szczególności: koszty amortyzacji, zużytych materiałów, zakupionych usług, wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych) oraz koszty związane z ogólnym funkcjonowaniem oddziału (w szczególności; koszty najmu, mediów, administracyjne). Z drugiej strony zostaną mu również przypisane przychody Wnioskodawcy związane z działalnością segmentu detalicznego, w tym: przychody z tytułu świadczonych usług dla spółek segmentu detalicznego, dywidendy otrzymywane od spółek z tego segmentu. Wysokość osiąganych przez Oddział Handlu Detalicznego przychodów oraz ponoszonych kosztów pozwoli na wygenerowanie dodatniego wyniku finansowego Oddziału. Wyodrębnienie finansowe Oddziałów: Dystrybucyjnego i Handlu Detalicznego w strukturze przedsiębiorstwa Wnioskodawcy umożliwi również na:
W dalszej kolejności Wnioskodawca planuje wydzielenie jednego z segmentów swojej działalności (dystrybucyjnego albo handlu detalicznego) do oddzielnej, istniejącej lub nowo zawiązanej spółki kapitałowej („Spółka Przejmująca”), w której akcjonariuszami (wspólnikami) będą dotychczasowi akcjonariusze Wnioskodawcy. W tym celu zostanie przeprowadzony podział Wnioskodawcy przez wydzielenie w trybie art. 529 § 1 pkt 4 Kodeksu spółek handlowych, tj. część majątku Wnioskodawcy składająca się na jeden z Oddziałów Wnioskodawcy zostanie przeniesiona do Spółki Przejmującej. Natomiast Wnioskodawca, w oparciu o majątek, który nie ulegnie przeniesieniu na Spółkę Przejmującą, będzie dalej prowadził pozostałe rodzaje swojej działalności, tj.: - w zależności od tego co będzie obejmował majątek wydzielony do Spółki Przejmującej -
Pismem z dnia 8.12.2010 r. Spółka uzupełniła stan faktyczny poprzez udzielenie wyjaśnień, że na chwilę obecną (jak również w dacie składania wniosku) wnioskująca spółka posiada jedną nieruchomość, której jest właścicielem. Jest to nieruchomość zlokalizowana w L, na którą składają się: grunt, budynek magazynowo-biurowy o powierzchni 18.573 m2 oraz towarzyszące budowle. Przedmiotową nieruchomość E Holding wynajmuje spółce zależnej na potrzeby prowadzonej przez nią działalności. W związku z powyższym E nie zalicza tej nieruchomości do Oddziału Dystrybucyjnego, co niestety zostało omyłkowo wykazane we wniosku. Powyższe oznacza, że w przypadku planowanego w dalszej kolejności wydzielenia jednego z segmentów swojej działalności (dystrybucyjnego albo handlu detalicznego), ten składnik majątku nie będzie podlegał przekazaniu. Mając na względzie powyższe Spółka wniosła o uwzględnienie powyższego wyjaśnienia w wydawanej interpretacji. Następnie pismem z dnia 10.12.2010 r. wezwano Spółkę o uzupełnienie stanu faktycznego poprzez udzielenie odpowiedzi na pytania:
Spółka pismem z dni 20.12.2010 r. wyjaśniła, że: Tytuły prawne do nieruchomości (umowa najmu) zostaną przypisane do Oddziału Dystrybucyjnego, ponieważ najemcą nieruchomości jest spółka zależna, której udziały E Holding również zalicza do Oddziału Dystrybucyjnego. W ocenie Zarządu, podmiot do którego zostanie wniesiony jeden z Oddziałów, o których mowa we wniosku, będzie w stanie kontynuować działalność w oparciu o nabyte składniki majątkowe. W związku z powyższym zadano następujące pytanie: Czy w związku z przeprowadzeniem podziału przez wydzielenie w sposób opisany powyżej, rynkowa wartość składników majątkowych, które zostaną przeniesione na Spółkę Przejmującą, ustalona na dzień wydzielenia, będzie stanowić przychód Wnioskodawcy... Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z przeprowadzeniem podziału przez wydzielenie w sposób opisany powyżej rynkowa wartość składników majątkowych, które zostaną przeniesione na Spółkę Przejmującą, ustalona na dzień wydzielenia, nie będzie stanowić przychodu Wnioskodawcy, ponieważ zarówno majątek przejmowany przez Spółkę Przejmującą na skutek podziału jak i majątek pozostający we Wnioskodawcy stanowić będą „zorganizowane części przedsiębiorstwa” Wnioskodawcy w rozumieniu art. 4a pkt 4 UPDOP. Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 9 UPDOP, w spółce podlegającej podziałowi przychodem jest wartość rynkowa składników majątkowych przeniesionych na spółki przejmujące lub nowo zawiązane ustalona na dzień podziału lub wydzielenia, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału, a przy podziale przez wydzielenie majątek przejmowany na skutek podziału lub majątek pozostający w spółce, nie stanowią zorganizowanej części przedsiębiorstwa. A contrario, podział przez wydzielenie nie skutkuje powstaniem przychodu po stronie spółki podlegającej podziałowi, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału i majątek pozostający w spółce dzielonej stanowią zorganizowane części przedsiębiorstwa spółki dzielonej. Zgodnie z art. 4a pkt 4 UPDOP, zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania. Na gruncie UPDOP termin „przedsiębiorstwo”, zgodnie z pkt 3 powołanego przepisu, oznacza przedsiębiorstwo w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. W myśl art. 55¹ Kodeksu cywilnego, przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników niematerialnych i materialnych przeznaczonym do prowadzenia działalności gospodarczej, obejmującym w szczególności:
Jednocześnie art. 55² Kodeksu cywilnego ustanawia domniemanie, że czynność prawna (np. sprzedaż, ale też wniesienie przedsiębiorstwa aportem) obejmuje wszystko, co wchodzi w skład przedsiębiorstwa, chyba że co innego wynika z treści czynności albo z przepisów szczególnych. W konsekwencji, wyłączenie pewnych aktywów zbywanego przedsiębiorstwa nie powoduje, że przedmiotem zbycia przestaje być przedsiębiorstwo. Wniosek ten należy odnieść w równej mierze do zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Z powyższego wynika, że status zorganizowanej części przedsiębiorstwa posiada tylko taka część mienia przedsiębiorstwa, która spełnia łącznie następujące warunki:
Wniosek taki jest zgodnie przyjmowany zarówno w orzecznictwie sądów administracyjnych (zob. np. wyroki: Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 24 listopada 2009 r., I SA/Gd 494/09; WSA w Warszawie z dnia 9 października 2009 r., III SA/Wa 674/09; WSA w Lublinie z dnia 12 października 2007 r., I SA/Lu 403/07 i inne) oraz wypowiedziach organów podatkowych (zob. np. indywidualne interpretacje prawa podatkowego: Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 20 sierpnia 2009 r., ITPB3/423-282/09/MT; Dyrektora IS w Poznaniu z dnia 5 czerwca 2009 r., ILPB3/423-198/09-4/MC; Dyrektora IS w Bydgoszczy z dnia 18 marca 2009 r., ITPB3/423-762/08/DK; Dyrektora IS w Warszawie z dnia 12 maja 2008 r., IP-PB3-423-282/08-2/PS oraz inne). Ad 1. Oddziały Wnioskodawcy jako zespoły składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań Zgodnie z art. 4a pkt 4 UPDOP, zorganizowana część przedsiębiorstwa musi obejmować zarówno składniki materialne, jak i niematerialne, a także zobowiązania. Oznacza to, że „podstawowym wymogiem definicji zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest konieczność wystąpienia co najmniej po jednym składniku z tych grup składników” (tak Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej w postanowieniu z dnia z dnia 20 października 2005 r., 2403-PDF-415-6O-05). W przedstawionym stanie faktycznym majątek każdego z Oddziałów będzie stanowił zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań, ponieważ w skład tego majątku wejdą:
Ad 2. Oddziały Wnioskodawcy jako organizacyjnie i finansowo wyodrębnione części przedsiębiorstwa Wnioskodawcy Zgodnie z art. 4a pkt 4 UPDOP, aby można było określić pewien zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań) mianem „zorganizowanej części przedsiębiorstwa”, zespół tych składników musi być organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie. Co do zasady, wyodrębnienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa powinno nastąpić na podstawie statutu, regulaminu, zarządzenia lub innego aktu o podobnym charakterze, ale może też wynikać z innych okoliczności i mieć charakter faktyczny (tak np. J. Marciniuk, red., Podatek dochodowy od osób prawnych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009, s. 71-72). Wyodrębnienie organizacyjne oznaczą, że zorganizowana część przedsiębiorstwa ma swoje miejsce w strukturze organizacyjnej podatnika jako dział, wydział, oddział itd. Wyodrębnienie finansowe najpełniej realizowane jest w przypadku zakładu lub oddziału osoby prawnej, przy czym nie oznacza ono samodzielności finansowej, lecz „sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa.” (J. Marciniuk, red., Podatek dochodowy od osób prawnych, Wydawnictwo CH. Beck, Warszawa 2009, s. 71-72; zob. też interpretację indywidualną Dyrektora IS w Warszawie z dnia 10 kwietnia 2008 r., IP-PB3-423-138/08-2/MB oraz postanowienie Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 27 stycznia 2005 r., US72/ROP1/423-863/IW/04). W przedstawionym stanie faktycznym należy uznać, że majątek każdego z Oddziałów Wnioskodawcy będzie stanowił zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań) organizacyjnie i finansowo wyodrębnionych w przedsiębiorstwie Wnioskodawcy, ponieważ:
Ad. 3. Składniki majątku każdego z Oddziałów Wnioskodawcy jako składniki przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych Zgodnie z art. 4a pkt 4 UPDOP, aby można było określić pewien zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań) mianem „zorganizowanej części przedsiębiorstwa”, zespół ten musi obejmować składniki przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych. W przedstawionym stanie faktycznym majątek każdego z Oddziałów Wnioskodawcy będzie stanowił zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań) przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, ponieważ w ramach wyodrębnienia każdego z Oddziałów w strukturze organizacyjnej Wnioskodawcy składniki te będą służyły realizacji odrębnych zadań gospodarczych polegających na zarządzaniu segmentami:
Ad. 4. Składniki majątku Oddziałów Wnioskodawcy jako zespoły składników, który mógłby samodzielnie realizować zadania gospodarcze Zgodnie z art. 4a pkt 4 UPDOP, zorganizowana część przedsiębiorstwa to taki zespół składników materialnych i niematerialnych, który „zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania (gospodarcze)”. Wymagane jest zatem, by zorganizowana część przedsiębiorstwa mogła potencjalnie stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania gospodarcze, których realizacji służy w istniejącym przedsiębiorstwie (zob. postanowienia Naczelnika Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu z dnia 14 września 2005 r., ZD/XX-VV/1/CIT/05 oraz ZD/VV-SS/CIT/05). Oznacza to, że zorganizowana część przedsiębiorstwa nie jest sumą poszczególnych składników, przy pomocy których w przyszłości będzie może prowadzić (zorganizować) odrębny zakład, lecz zorganizowanym zespołem tych składników, przy czym punktem odniesienia jest tutaj rola, jaką składniki majątkowe odgrywały w funkcjonowaniu dotychczasowego przedsiębiorstwa (na ile stanowiły w nim wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość). Należy zatem stwierdzić, iż poszczególne składniki materialne i niematerialne muszą być połączone czynnikiem organizacyjnym, którego wartość uwzględniona jest również przy wycenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Istotne jest jednak, aby przenoszone należności i zobowiązania były związane organizacyjnie i finansowo z wyodrębnionym majątkiem oraz służyły realizacji określonych zadań gospodarczych jako niezależne przedsiębiorstwo czyli, aby w wyniku transakcji nabywca zorganizowanej części przedsiębiorstwa przejął funkcje gospodarcze zbywcy (zob. postanowienie Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Katowicach z dnia 23 września 2005 r., pbi/XX-EE/BB/05). W przedstawionym stanie faktycznym należy uznać, że składniki majątku każdego z Oddziałów Wnioskodawcy będą stanowiły taki zespół składników, który mógłby samodzielnie realizować wyznaczone mu zadania gospodarcze, ponieważ:
Podobnie, zadania te mógłby realizować każdy inny nabywca majątku każdego z Oddziałów, nawet w przypadku, w którym przed nabyciem tego majątku nie posiadałby żadnych innych składników majątkowych. Wynika to stąd, że każdy z Oddziałów będzie zespołem składników majątkowych pozwalającym na prowadzenie przy jego pomocy działalności gospodarczej - a zatem zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa. Jednocześnie Wnioskodawca po przeprowadzeniu opisanego we wniosku podziału przez wydzielenie zachowa zdolność prowadzenia dotychczasowej działalności Grupy Kapitałowej w pozostałym zakresie, tj.
Oznacza to, że majątek, który pozostanie we Wnioskodawcy po podziale (tj. jeden z Oddziałów oraz oddzielnie część majątku przeznaczona do realizacji pozostałych zadań gospodarczych), będzie również spełniał definicję zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 UPDOP. Biorąc powyższe pod uwagę, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe. Jednocześnie Wnioskodawca informuje, że z podobnymi wnioskami o udzielenie indywidualnych interpretacji dotyczących określenia skutków podatkowych planowanego podziału Wnioskodawcy, występują w tym samym czasie niektórzy akcjonariusze Wnioskodawcy oraz Spółka Przejmująca. W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe. Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy. Końcowo zauważyć należy, iż w przedmiotowej sprawie, mając na uwadze treść art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, tut. Organ wydając interpretację prawa podatkowego nie jest uprawniony do przeprowadzania postępowania dowodowego. Do postępowania w sprawie wydania pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego nie mają bowiem zastosowania przepisy o postępowaniu podatkowym, a postępowanie dowodowe jest częścią postępowania podatkowego. Jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe różni się od zdarzenia przyszłego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia przyszłego. Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M.C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację, w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock. Referencje
|
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.