Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-877/12/ES
z 20 listopada 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 sierpnia 2012r. (data wpływu 20 sierpnia 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 października 2012r. (data wpływu 11 października 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów dotyczącej zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie obowiązku dokonywania zgłoszenia aktualizacyjnego każdego miejsca, w którym wykonywana jest działalność – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 sierpnia 2012r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów dotyczącej zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie obowiązku dokonywania zgłoszenia aktualizacyjnego każdego miejsca, w którym wykonywana jest działalność.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 8 października 2012r. (data wpływu 11 października 2012r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka nie posiada organizacyjnie wyodrębnionych oddziałów, czy zespołów. Siedziba Spółki mieści się w J.(nieruchomość ta jest własnością Spółki).

Przeważający rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej to według PKD 2007:

  • 68.32.Z - zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie (zgonie z wpisem w rejestrze REGON).

Przedmiot działalności spółki (zgodnie z wpisem w KRS) obejmuje:

  • 68„, działalność związana z obsługą rynku nieruchomości,
  • 81,„ działalność usługowa związana z utrzymaniem porządku w budynkach i zagospodarowaniem terenów zieleni,
  • 46„, handel hurtowy, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi,
  • 47„, handel detaliczny, z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi,
  • 77„, wynajem i dzierżawa,
  • 01 „, uprawy rolne, chów i hodowla zwierząt, łowiectwo, włączając działalność usługową,
  • 02„, leśnictwo i pozyskiwanie drewna,
  • 03„, rybactwo,
  • 10,„ produkcja artykułów spożywczych,
  • 16,„ produkcja wyrobów z drewna oraz korka, z wyłączeniem mebli; produkcja wyrobów ze słomy i materiałów używanych do wyplatania,
  • 33„, napraw, konserwacja i instalowanie maszyn i urządzeń,
  • 37„, odprowadzanie i oczyszczanie ścieków,
  • 38„, działalność związana ze zbieraniem, przetwarzaniem i unieszkodliwianiem odpadów; odzysk surowców,
  • 41„, roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków,
  • 43„, roboty budowlane specjalistyczne,
  • 49„, transport lądowy oraz transport rurociągowy,
  • 52„, magazynowanie i działalność usługowa wspomagająca transport,
  • 53„, działalność pocztowa i kurierska,
  • 55„, zakwaterowanie,
  • 56,„ działalność usługowa związana z wyżywieniem,
  • 69„, działalność prawnicza, rachunkowo-księgowa i doradztwo podatkowe,
  • 70„, działalność firm centralnych (head offices); doradztwo związane z zarządzaniem,
  • 71,„ działalność w zakresie architektury i inżynierii; badania i analizy techniczne,
  • 73„, reklama, badanie rynku i opinii publicznej,
  • 79„, działalność organizatorów turystyki, pośredników i agentów turystycznych oraz pozostała działalność w zakresie rezerwacji i działalności z nią związane,
  • 80„, działalność detektywistyczna i ochroniarska,
  • 82„, działalność związana z administracyjną obsługą biura i pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej,
  • 85„, edukacja,
  • 86„, opieka zdrowotna,
  • 93„, działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna,
  • 95„, naprawa i konserwacja komputerów i artykułów użytku osobistego i domowego,
  • 96„, pozostała indywidualna działalność usługowa.

Faktyczna działalność Spółki to m.in.: zarządzanie Wspólnotami Mieszkaniowymi (na zlecenie), usługi sprzątania, utrzymanie czystości i porządku w budynkach zleceniodawców (budynki biurowe, handlowe i produkcyjne), utrzymanie terenów zewnętrznych, ich pielęgnacja oraz konserwacja zieleni, koszenie trawy, pielenie chwastów, utrzymanie ciągów pieszych, dróg, chodników i parkingów, całodobowa gotowość do usuwania awarii u zleceniodawców. Niezależnie od tego Spółka jest dostawcą biomasy do kilku elektrowni.

Spółka dokonywała do tej pory systematycznego zgłaszania aktualizującego NIP-2, w którym jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej wskazywała wszystkie miejsca, w których prowadzi działalność, a więc miejsca poszczególnych wspólnot mieszkaniowych z którymi zawarła umowy o zarządzanie tymi wspólnotami, miejsca, w których świadczy u zleceniodawców usługi sprzątania, usługi utrzymania czystości i porządku, usługi utrzymania terenów zewnętrznych, czy inne usługi. Do dnia 29 czerwca 2012r. Spółka zgłosiła 17 miejsc prowadzenia działalności. Spółka zastanawia się, czy postąpiła prawidłowo dokonując zgłoszenia NIP-2 jako miejsce prowadzenia działalności wszystkich tych miejsc, w których tę działalność wykonuje.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

1.Czy w świetle ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (czyli osoba prawna) ma obowiązek dokonywania zgłoszenia aktualizującego każdego miejsca, w którym jest wykonywana działalność, za każdym razem gdy zmianie ulegnie dotychczasowy stan faktyczny? Czy w przypadku spółki miejscami tymi podlegającymi zgłoszeniu są nie tylko siedziba Spółki, ale również adresy poszczególnych Wspólnot Mieszkaniowych, którymi Spółka zarządza; adresy miejsc, w których Spółka wykonuje usługi sprzątania, utrzymanie czystości i porządku w budynkach zleceniodawców (przedsiębiorstwa produkcyjne, siedziby zarządów Zleceniodawców, przychodnie zdrowia, szpitale, budynki posterunków policji, itp); adresy zleceniodawców lub miejsc, w których na zlecenie wykonywane są czynności utrzymania terenów zewnętrznych, ich pielęgnacja oraz konserwacja zieleni, koszenie trawy, pielenie chwastów, utrzymanie ciągów pieszych (np. na zlecenie Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w (...): sukcesywne koszenie trawy na powierzchni terenów zielonych kilku oczyszczalni ścieków tego Przedsiębiorstwa położonych w różnych miejscach), adresy odbiorców biomasy, itp?

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka nie ma obowiązku zgłaszania (i aktualizowania) adresów miejsc prowadzenia działalności - jak wynikałoby to z opisu pola B.11 formularza NIP-2; ma obowiązki, które wynikają z uregulowań zawartych w art. 5 ust. 3 ustawy o NIP.

Obowiązek zgłaszania (i aktualizowania) adresów miejsc prowadzenia działalności gospodarczej nie wynika z art. 5 ust. 4 ustawy o NIP, gdyż przepis ten (w brzmieniu ustalonym ustawą z dnia 29 lipca 2011r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011r. Nr 171 poz. 1016), dotyczy podatników będących osobami fizycznymi wykonującymi działalność gospodarczą.

Art. 1 ustawy z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2004r. Nr 269 poz. 2681 z późniejszymi zmianami) zwanej w dalszej części "ustawą o NIP" określa zasady ewidencji podatników, płatników podatków, a także płatników składek na ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenia zdrowotne, zasady i tryb nadawania numerów identyfikacji podatkowej oraz zasady posługiwania się tymi numerami.

Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 5 ust. 1 i 3 ustawy o NIP podatnicy - w przypadku takim jak Spółka (a więc w przypadku osób prawnych) - obowiązani są do dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego zawierającego w szczególności pełną i skróconą nazwę (firmę), formę organizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, wykaz rachunków bankowych, adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej oraz przedmiot wykonywanej działalności określony według obowiązujących standardów klasyfikacyjnych, a ponadto w przypadku zakładów (oddziałów) osób prawnych oraz innych wyodrębnionych jednostek wewnętrznych będących podatnikami: NIP oraz inne dane dotyczące jednostki macierzystej.

Dane podlegające obowiązkowi zgłoszenia podatnicy obowiązani są aktualizować w zakreślonych terminach (art. 9 ust. 1 ustawy o NIP).

Dodatkowe instrukcje co do zakresu podlegających ujawnieniu informacji dotyczących działalności gospodarczej podatnika dokonującego zgłoszenia identyfikacyjnego – w szczególności co do adresów miejsc prowadzenia działalności - znajdują się w opisie do poz. B.11 wzoru zgłoszenia identyfikacyjnego zawartego w załączniku nr 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2011r. w sprawie wzorów formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i zgłoszeń aktualizacyjnych (Dz. U. z 2011r. Nr 298 poz.1765).

Z opisu tego wynika, że w zgłoszeniu (także zgłoszeniu aktualizacyjnym) należy podać "adresy wszystkich miejsc wykonywania działalności (również hurtowni, magazynów i składów)"...

Obowiązek w zakresie podawania i aktualizowania danych dotyczących adresów wszystkich miejsc wykonywania działalności nie pochodzi z ustawy o NIP. Pochodzi on z przepisów wykonawczych do ustawy o NIP - czyli ze wspomnianego Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2011r.

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2011r. w sprawie wzorów formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i zgłoszeń aktualizacyjnych (Dz. U. z 2011r. Nr 298 poz. 1765) wydane zostało na podstawie upoważnienia zawartego w art. 5 ust. 5 ustawy o NIP, w którym to upoważnieniu ustawodawca postanowił, że "Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia, określi wzory formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i formularzy zgłoszeń aktualizacyjnych", z wyjątkiem zgłoszeń osób fizycznych będących przedsiębiorcami, biorąc pod uwagę kompletność przekazywanych danych niezbędnych do ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.

W przepisie tym brak jest upoważnienia do uregulowania w rozporządzeniu innych kwestii niż określenie wzorów formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i formularzy zgłoszeń aktualizacyjnych.

Regulowanie w rozporządzeniu zakresu spraw bez upoważnienia ustawodawcy jest niekonstytucyjne. Art. 92 Konstytucji RP stanowi: "rozporządzenia są wydawane przez organy wskazane w Konstytucji, na podstawie szczegółowego upoważnienia zawartego w ustawie i w celu jej wykonania. Upoważnienie powinno określać organ właściwy do wydania rozporządzenia i zakres spraw przekazanych do uregulowania oraz wytyczne dotyczące treści aktu".

Nie można zdaniem Wnioskodawcy uznać za podstawę żądania przedstawienia informacji dotyczących miejsc prowadzenia działalności gospodarczej rozumianych jako adresy wszystkich miejsc prowadzenia działalności art. 5 ust. 5 ustawy o NIP, którego brzmienie jest następujące: "Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia, określi wzory formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i formularzy zgłoszeń aktualizacyjnych, z wyjątkiem zgłoszeń osób fizycznych będących przedsiębiorcami, biorąc pod uwagę kompletność przekazywanych danych niezbędnych do ewidencji i identyfikacji podatników i płatników".

Dane podlegające ujawnieniu są wymienione (szczegółowo określone) w art. 5 ust. 3 ustawy o NIP. W braku normy ustawowej, która nakazywałaby podatnikom nie będącym osobami fizycznymi a będącym podmiotami gospodarczymi podawanie w zgłoszeniach identyfikacyjnych adresów wszystkich miejsc wykonywania działalności, czy też adresów wszystkich będących w ich władaniu nieruchomości związanych z działalnością gospodarczą - należy uznać, że podatnicy mają obowiązek podać dane adresowe tylko w zakresie wprost określonym w art. 5 ust. 3 ustawy o NIP.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (t. j. Dz. U. z 2004r. Nr 269, poz. 2681 ze zm.), zwanej dalej „ustawą o NIP” - zgłoszenie identyfikacyjne podatników niebędących osobami fizycznymi zawiera w szczególności pełną i skróconą nazwę (firmę), formę organizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, wykaz rachunków bankowych, adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej oraz przedmiot wykonywanej działalności określony według obowiązujących standardów klasyfikacyjnych (…).

W myśl art. 5 ust. 5 ww. ustawy Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzory formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i formularzy zgłoszeń aktualizacyjnych, z wyjątkiem zgłoszeń osób fizycznych będących przedsiębiorcami, biorąc pod uwagę kompletność przekazywanych danych niezbędnych do ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.

Na podstawie delegacji ustawowej wynikającej z art. 5 ust. 5 ustawy o NIP zostało wydane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2011r. w sprawie wzorów formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i zgłoszeń aktualizacyjnych (Dz. U. z 2011r., Nr 298, poz. 1765), zwanego dalej „rozporządzeniem” obowiązujące od dnia 1 stycznia 2012r.

Zgłoszenie identyfikacyjne/zgłoszenie aktualizacyjne osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, będącej podatnikiem lub płatnikiem stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego rozporządzenia (§ 1 pkt 1 rozporządzenia).

W opisie pola B.11 niniejszego zgłoszenia (adresy miejsc prowadzenia działalności) wpisano: „W zgłoszeniu identyfikacyjnym należy podać adresy wszystkich miejsc prowadzenia działalności (również hurtowni, magazynów, składów), a w zgłoszeniu aktualizacyjnym stosownie do okoliczności i zmian. W przypadku braku miejsca na wpisanie dalszych adresów należy wypełnić formularz NIP-C lub sporządzić listę adresów tych miejsc z zaznaczeniem powodu zgłoszenia każdego adresu. W przypadku adresu nietypowego (np. sklep w przejściu podziemnym, działalność na terenie całego kraju) dane adresowe należy podać z możliwą dokładnością.”

Z wniosku wynika, że Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka nie posiada organizacyjnie wyodrębnionych oddziałów, czy zespołów. Siedziba Spółki mieści się w J.(nieruchomość ta jest własnością Spółki).

Faktyczna działalność Spółki to m.in.: zarządzanie Wspólnotami Mieszkaniowymi (na zlecenie), usługi sprzątania, utrzymanie czystości i porządku w budynkach zleceniodawców (budynki biurowe, handlowe i produkcyjne), utrzymanie terenów zewnętrznych, ich pielęgnacja oraz konserwacja zieleni, koszenie trawy, pielenie chwastów, utrzymanie ciągów pieszych, dróg, chodników i parkingów, całodobowa gotowość do usuwania awarii u zleceniodawców. Niezależnie od tego Spółka jest dostawcą biomasy do kilku elektrowni.

Spółka dokonywała do tej pory systematycznego zgłaszania aktualizującego NIP-2, w którym jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej wskazywała wszystkie miejsca, w których prowadzi działalność, a więc miejsca poszczególnych wspólnot mieszkaniowych z którymi zawarła umowy o zarządzanie tymi wspólnotami, miejsca, w których świadczy u zleceniodawców usługi sprzątania, usługi utrzymania czystości i porządku, usługi utrzymania terenów zewnętrznych, czy inne usługi. Do dnia 29 czerwca 2012r. Spółka zgłosiła 17 miejsc prowadzenia działalności.

Wątpliwości Spółki dotyczą tego, czy postąpiła prawidłowo dokonując zgłoszenia NIP-2 jako miejsce prowadzenia działalności wszystkich tych miejsc, w których tę działalność wykonuje.

Zauważyć należy, iż ani ustawa o NIP, ani też ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) nie definiują pojęcia „miejsce prowadzenia działalności”.

Jedynie art. 3 pkt 9 ustawy Ordynacja podatkowa stanowi, iż pod pojęciem „działalności gospodarczej” rozumie się każdą działalność zarobkową w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, w tym wykonywanie wolnego zawodu, a także każdą inną działalność zarobkową wykonywaną we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek, nawet gdy inne ustawy nie zaliczają tej działalności do działalności gospodarczej lub osoby wykonujące taką działalność – do przedsiębiorców.

Natomiast art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (t. j. Dz. U. z 2007r. Nr 155, poz. 1095 ze zm.), wskazuje jedynie, iż działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

Można również posiłkować się pojęciem działalności gospodarczej określonym w ustawie z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), która w art. 15 ust. 2 wskazuje, iż działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy.

Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

A zatem za miejsce prowadzenia działalności, w świetle powyższych regulacji, należałoby uznać miejsce, gdzie zdefiniowana w powyższych przepisach działalność gospodarcza jest wykonywana. Ponadto winna być ona prowadzona w celach zarobkowych, tj. w celu osiągnięcia przychodu (zysku) oraz wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły lub chociażby częstotliwy.

W świetle powyższego należy uznać, że miejsce prowadzenia działalności oznacza zatem miejsce, w którym przedsiębiorca podejmuje czynności w zakresie działalności gospodarczej lub statutowej. Za takie miejsca można przykładowo uznać filie, przedstawicielstwa, oddziały, punkty, w których przedsiębiorca podejmuje czynności, nawet w sytuacji, gdy są one organizacyjnie podporządkowane.

Należy zauważyć, że co do zasady, z formularza zgłoszenia identyfikacyjnego/zgłoszenia aktualizacyjnego NIP-2 wynika, że w opisie pola B.11 niniejszego zgłoszenia (adresy miejsc prowadzenia działalności) podatnik zobowiązany jest do podania adresów wszystkich miejsc prowadzenia działalności, natomiast w przypadku Wnioskodawcy miejsca te są miejscami, w których wykonuje on jedynie określone czynności uzależnione najczęściej od zleceń klienta. Wnioskodawca nie posiada organizacyjnie wyodrębnionych oddziałów, czy zespołów.

Mając zatem na uwadze przedstawiony przez Wnioskodawcę stan faktyczny oraz obowiązujący w tym zakresie stan prawny należy wskazać, że jeśli miejsca, w których Wnioskodawca wykonuje wymienione we wniosku czynności, nie są organizacyjnie wyodrębnionymi oddziałami, czy zespołami, nie są też miejscami, w których Wnioskodawca posiada siedzibę, nie ma w tych miejscach biura, dokumentów firmy, nie znajduje się tam na stałe zarówno personel, jak i urządzenia techniczne do świadczenia usług (taka osobowo-rzeczowa struktura powinna występować w tym miejscu w sposób powtarzalny i nieprzemijający), lecz do tych miejsc udają się pracownicy Wnioskodawcy jedynie w celu wykonania określonych czynności, to miejsca te, zdaniem tut. organu nie są miejscami wykonywania działalności, które muszą być ujmowane w zgłoszeniu identyfikacyjnym/zgłoszeniu aktualizacyjnym Wnioskodawcy.

Wnioskodawca nie musi zatem podawać w zgłoszeniu NIP-2 jako miejsca prowadzenia działalności gospodarczych adresów poszczególnych wspólnot mieszkaniowych, z którymi Wnioskodawca zawarł umowy o zarządzanie, ani miejsc w których świadczy u zleceniodawców usługi sprzątania, usługi utrzymania czystości i porządku, usługi utrzymania terenów zewnętrznych.

Mając powyższe na uwadze stanowisko Wnioskodawcy, iż Spółka nie ma obowiązku zgłaszania (i aktualizowania) adresów miejsc prowadzenia działalności - jak wynikałoby to z opisu pola B.11 formularza NIP-2; ma obowiązki, które wynikają z uregulowań zawartych w art. 5 ust. 3 ustawy o NIP, należało uznać za prawidłowe.

Końcowo należy wskazać, że stanowisko Wnioskodawcy zostało ocenione wyłącznie w odniesieniu do przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego.

Jak wynika bowiem z art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Zgodnie z przepisem art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Zatem niniejsza interpretacja nie jest oceną ogólnego postępowania podatników nie będących osobami fizycznymi a będących podmiotami gospodarczymi w zakresie podawania w zgłoszeniach identyfikacyjnych adresów wszystkich miejsc wykonywania działalności, czy też adresów wszystkich będących w ich władaniu nieruchomości związanych z działalnością gospodarczą, a odnosi się wyłącznie do oceny przedstawionej we wniosku indywidualnej sytuacji Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zaznaczyć należy, że niniejsza interpretacja indywidualna traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj