Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-423/10-4/MM
z 30 września 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-423/10-4/MM
Data
2010.09.30



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
podatek naliczony
podatek naliczony
prawo do odliczenia
prawo do odliczenia
premia pieniężna
premia pieniężna
rabaty
rabaty
świadczenie usług
świadczenie usług


Istota interpretacji
Prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz termin jego odliczenia.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17.06.2010r. (data wpływu 22.06.2010r.), uzupełnione pismem z dnia 15.07.2010r. (data wpływu 20.07.2010r.) oraz pismem z dnia 23.08.2010r. (data wpływu 25.08.2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz terminu jego odliczenia - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22.06.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz terminu jego odliczenia. Wniosek zawierał braki formalne oraz braki w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 01.07.2010r. znak IPPP2/443-423/10-2/MM oraz pismem z dnia 12.08.2010r. znak IPPP2/443-423/10-3/MM wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki. Wniosek został uzupełniony w terminach prawidłowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Podstawowym zakresem działalności Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest dystrybucja na terytorium Polski do biur podróży, globalnego, komputerowego systemu dystrybucyjnego oraz rezerwacyjnego Grupy x (dalej: System), który umożliwia rezerwację i sprzedaż usług świadczonych przez dostawców prowadzących działalność w branży turystycznej, np. linie lotnicze, hotele, firmy wynajmu samochodów, itp. Z powyższego tytułu Spółka uzyskuje od użytkowników Systemu (biura podróży) określone wynagrodzenie, które jest jej należne na podstawie faktur wystawianych przez Spółkę biurom podróży, uwzględniających należny podatek od towarów i usług.

Ponadto Spółka na podstawie umowy zawartej z właścicielem Systemu (będącym podatnikiem podatku od wartości dodanej zarejestrowanym w Hiszpanii) zobowiązana jest do prowadzenia marketingu Systemu na terytorium Polski. Właściciel Systemu zleca Spółce dodatkowe czynności w zakresie wspierania/dążenia do zwiększenia poziomu rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Systemu. W szczególności Spółka zobowiązana jest do prowadzenia aktywnego marketingu nazwy i wizerunku firmowego oraz do marketingu produktów oferowanych przez właściciela Systemu. Szczegółowe zobowiązania Spółki w zakresie działań marketingowych określa Roczny Plan Marketingowy uzgodniony z właścicielem Systemu, który to plan wyznacza m. in. cele w zakresie ilości rezerwacji przetwarzanych przez System, cele w zakresie udziału rynkowego, program motywacyjny oraz plan działań marketingowych i promocyjnych.

W zamian za wykonywanie powyższych czynności, w szczególności świadczenie usług marketingowych (reklamowych) Spółka otrzymuje wynagrodzenie od właściciela Systemu oraz zwrot poniesionych wydatków motywacyjnych (np. tzw. „premii pieniężnych” wypłacanych przez Spółkę do biur podróży). Wynagrodzenie należne Spółce z tytułu w/w umowy dokumentowane jest fakturą (wystawianą przez Spółkę na rzecz właściciela Systemu), która nie zawiera podatku od towarów i usług, gdyż świadczone usługi są opodatkowane poza Polską.

W celu realizacji zobowiązań wynikających z powyższej umowy Spółka zawiera umowy z biurami podroży o korzystanie z Systemu oraz dodatkowe porozumienia. Z treści dodatkowych porozumień wynika, że intencją stron (tj. Spółki i biur podroży) jest korzystanie z Systemu i świadczenie przez biura podroży dodatkowych usług przyczyniających się do realizacji zwiększonej ilości rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Systemu.

Spółka uzyskała interpretację statystyczną wydaną przez Urząd Statystyczny w Łodzi w dniu 1 marca 2010 r. nr x potwierdzającą, że czynności wykonywane przez biura podroży polegające na dokonywaniu rezerwacji za pośrednictwem Systemu stanowią usługi, które nie są odrębnie klasyfikowane i mieszczą się w zakresie działalności podstawowej tych biur. Dodatkowo Urząd Statystyczny w Łodzi w piśmie z dnia 29 marca 2010r., nr x doprecyzował swoje stanowisko zaprezentowane w ww. interpretacji wskazując, iż czynności wykonywane przez biura podroży w przedmiotowym stanie faktycznym są przyporządkowane odpowiednio do:

  • grupowania 63.30.10 „Usługi organizatorów i pośredników turystycznych” zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług, wprowadzoną Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. (Dz. U. 1997 r. Nr 42 poz. 264 ze zm. dalej PKWiU z 1997 r.) obowiązującą do dnia 30 kwietnia 2004 r. a dla celów podatku od towarów i usług stosowaną do dnia 31 grudnia 2010 r.,
  • grupy 63.30.10 Usługi biur podróży, pilotów wycieczek i przewodników turystycznych; obsługa ruchu turystycznego gdzie indziej niesklasyfikowana zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 89 poz. 844 dalej PKWiU z 2004 r.), która weszła w życie w dniu 1 maja 2004 r. oraz
  • grupowania 79.1 Usługi świadczone przez agentów i pośredników turystycznych oraz organizatorów turystyki” zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług, wprowadzoną Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. 2008 r. Nr 207, poz. 1293, ze zm.; dalej: PKWiU z 2006 r.), która weszła w życie w dniu 1 stycznia 2009 r. PKWiU z 2008 r.

W zamian za usługi wykonywane przez biura podróży (tj. czynności zmierzające do zwiększenia ilości rezerwacji za pośrednictwem Systemu), Spółka wypłaca na rzecz biur podróży wynagrodzenie, określone w treści dodatkowych porozumień jako tzw. „premie pieniężne”. Kalkulacja wynagrodzenia jest uzależniona od ilości dokonanych rezerwacji zgodnie z poniższą metodologią:

  1. wypłata jest dokonywana dopiero po przekroczeniu pewnego poziomu rezerwacji, lub
  2. wypłata jest dokonywana za każdą rezerwację, natomiast stawka za rezerwację zmienia się w zależności od przekroczenia progów wskazanych w dodatkowym porozumieniu, lub
  3. wypłata jest dokonywana za każdą rezerwację wg jednej, stałej stawki.

W związku z powyższym, Spółka otrzymuje od biur podróży faktury, na których wykazana jest kwota wynagrodzenia za ww. usługi wraz z podatkiem od towarów i usług (dalej: VAT). Spółka obniża podatek VAT należny o podatek VAT naliczony, wynikający z przedmiotowych faktur w miesiącu, w którym otrzymała fakturę — w sytuacji, w której nie obniżyła podatku w tym okresie — w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.

Spółka zamierza stosować wskazany powyżej model rozliczeń z biurami podróży także w przyszłości, zarówno w odniesieniu do już zawartych z biurami podróży umów/porozumień jak i tych umów/porozumień, które dopiero staną przez Spółkę zawarte z potencjalnymi kontrahentami.

W uzupełnieniu do przedmiotowego wniosku Wnioskodawca wskazał, co następuje:

Spółka pragnie podkreślić, iż wynagrodzenie wypłacane przez nią biurom podróży co do zasady jest wynagrodzeniem za wykonywanie czynności związanych z dokonywaniem rezerwacji. Dokonanie rezerwacji, za które formalnie płaci Spółka jest bowiem pochodną szeregu (zbioru) czynności wykonanych przez biuro podroży, które finalnie prowadzą do dokonania rezerwacji. W istocie czynności te są zatem wykonane na rzecz Spółki, ponieważ ich niewykonanie skutkowałoby niedokonaniem rezerwacji za pośrednictwem oferowanego przez Spółkę systemu (dalej: System) i w konsekwencji niezrealizowaniem celu założonego przez Spółkę. Innymi słowy przez dokonywanie rezerwacji za pośrednictwem Systemu należy rozumieć nie tylko pojedyncze czynności polegające na samej rezerwacji (ujęciu jej w Systemie) lecz także szereg innych czynności umożliwiających jej dokonanie. W szczególności biura podróży w ramach swoich czynności, za które otrzymują od Spółki wynagrodzenie podejmują bowiem szeroko pojęte działania marketingowe i reklamowe ukierunkowane na zdobywanie klientów, których zamówienia będą składane za pośrednictwem Systemu tj. działania mające wpływ na ilość dokonywanych rezerwacji i finalnie na przychód Spółki.

Dodatkowo należy zaznaczyć, iż z treści dodatkowych porozumień zawartych pomiędzy Spółką i biurami podróży wynika, że intencją stron (tj. Spółki i biur podróży) jest korzystanie z Systemu i świadczenie przez biura podróży dodatkowych usług przyczyniających się do zwiększonej ilości rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Systemu. Jednocześnie Spółka nie narzuca biurom podróży w jaki sposób usługi te mają być wykonywane. Tym samym biura podróży mają dowolność w wyborze sposobu ich wykonania, byleby prowadziły one do wykorzystywania Systemu oraz były ukierunkowane na zwiększenie ilości rezerwacji Spółka zainteresowana jest przede wszystkim tym, by biura podróży dokonywały rezerwacji za pośrednictwem Systemu i zwiększały ilość tych rezerwacji, dlatego też nie narzuca biurom metod działania w ramach przedmiotowych usług.

Z powyższych względów — tak jak już Spółka wskazywała we wniosku — wynagrodzenie wypłacane przez Spółkę biurom podroży skalkulowane jest w specyficzny sposób, tj. jest uzależnione od ilości rezerwacji dokonanych za pośrednictwem Systemu. Taki model rozliczeń — w ocenie Spółki — premiuje bowiem najbardziej aktywne biura podróży.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy na tle przedstawionego stanu faktycznego, prawidłowe jest stanowisko Spółki w zakresie odliczania przez Spółkę naliczonego podatku od towarów i usług, wynikającego z faktur wystawianych przez biura podróży...
  2. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki w zakresie terminu, w jakim Spółka odlicza podatek od towarów i usług wykazany na ww. fakturach...

1.

W opinii Wnioskodawcy, w stanie faktycznym będącym przedmiotem niniejszego wniosku, Spółce przysługuje prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku od towarów i usług wykazanego na fakturach VAT wystawianych przez biura podróży z tytułu wykonywania przez nie usług na rzecz Spółki, tj. czynności ukierunkowanych na zwiększenie ilości rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Systemu.

2.

Zgodnie z ogólną zasadą przewidzianą w treści art. 86 ust. 1 Ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikowi, o którym mowa w art. 15 Ustawy o VAT, przysługuje co do zasady prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Z powyższej normy wynika, że warunkiem odliczenia podatku naliczonego jest przede wszystkim:

  • posiadanie przez dany podmiot statusu podatnika, oraz
  • towary i usługi — od zakupu których ma być odliczony podatek VAT — muszą być związane z działalnością opodatkowaną tego podatnika.

3.

Przede wszystkim, należy podkreślić, że prawo do odliczenia podatku naliczonego jest prawem przysługującym podatnikowi w rozumieniu Ustawy o VAT. Jak zaś podkreśla się w doktrynie, status podatnika ma charakter funkcjonalny i nie zależy od spełnienia wymogów formalnych. Podatnikami dla celów ustawy o VAT — zgodnie z art. 15 ust. 1 tej ustawy - są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2 tego przepisu, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Natomiast, zgodnie z art. 15 ust. 2 Ustawy o VAT, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza, dla potrzeb rozumienia Ustawy o VAT, obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Nie powinno budzić żadnych wątpliwości, że w stanie faktycznym będącym przedmiotem niniejszego wniosku, powyższy warunek został spełniony. Spółka jest podatnikiem podatku od towarów i usług, ponieważ jest osobą prawną, która prowadzi działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2 Ustawy o VAT, polegającą m.in. na dystrybucji do biur podróży Systemu oraz podejmowaniu działań marketingowych (reklamowych) związanych z dokonywaniem rezerwacji za jego pośrednictwem, do których to działań Spółka jest zobowiązana na podstawie umowy zawartej z właścicielem Systemu. Spółka pragnie zaznaczyć, że jednym z jej zadań wynikających z umowy z właścicielem Systemu, jest świadczenie usług marketingowych (reklamowych), w szczególności ukierunkowanych na zwiększanie ilości rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Systemu.

4.

Zgodnie z ww. art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (stosownie do zasady neutralności podatku od towarów i usług) przysługuje podatnikowi w takim zakresie, w jakim nabywane przez podatnika towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Przepisy nie precyzują jednak czy związek nabywanych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych musi być bezpośredni — tj. musi odnosić się do konkretnych transakcji dokonywanych w określonym czasie przez podatnika, czy też może mieć charakter pośredni — tj. związany z szeroko rozumianą działalnością gospodarczą prowadzoną przez podatnika, wyrażającą się dokonywaniem przez niego transakcji podlegających opodatkowaniu.

Dogłębna analiza przedmiotowej regulacji, jak również stanowiska doktryny prezentowanego w tym zakresie, pozwala jednak stwierdzić, iż związek ten może przybierać różne formy. W szczególności, może mieć charakter pośredni, tj. może być związany z ogólnie/szeroko rozumianą działalnością gospodarczą wykonywaną przez podatnika. Wydaje się, że zakup towarów i usług przez podatnika może wiązać się z wykonywaniem czynności, które — z punktu widzenia podatnika — są jednak niezbędne do prowadzenia działalności opodatkowanej.

Zatem, podsumowując, w przypadku istnienia jakiegokolwiek związku (zarówno o charakterze bezpośrednim jak i pośrednim) zakupionych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia należnego podatku od towarów i usług o podatek od towarów i usług naliczony na takich zakupach.

W sytuacji Spółki powyższy warunek również został spełniony. Należy bowiem uznać, że pomiędzy działalnością Spółki oraz nabywanymi od biur podróży usługami istnieje związek, dający Spółce prawo do odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego w związku z zakupem przedmiotowych usług. Należy bowiem zauważyć, że celem nabywania przez Spółkę usług od biur podróży jest ich wykorzystanie w prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej, w szczególności dla potrzeb usług marketingowych (reklamowych) świadczonych przez Spółkę na rzecz właściciela Systemu.

W konsekwencji, mając na uwadze, że i) Spółka jest podatnikiem VAT, ii) Spółka nabywa usługi od biur podróży w ramach prowadzonej działalności, oraz iii) istnieje związek między zakupem ww. usług od biur podróży oraz prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarcza, należy uznać, że zostały spełnione przesłanki, o których mowa w art. 86 ust. 1 Ustawy o VAT, uprawniające Spółkę do odliczenia podatku VAT naliczonego na fakturach otrzymanych od biur podróży.

5.

Niezależnie od ww. zasady ogólnej — zgodnie z którą prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego powstaje w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych — w stanie faktycznym będącym przedmiotem niniejszego wniosku znajdzie zastosowanie zasada szczególna, przewidziana w treści art. 86 ust. 8 pkt 1 Ustawy o VAT. Zgodnie z tym przepisem, podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami. W konsekwencji, podatnik zachowuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w sytuacji, w której nabyte usługi dotyczą czynności nieopodatkowanych podatkiem VAT w Polsce, o ile takie opodatkowanie wystąpiłoby, gdyby dane czynności były wykonane w Polsce.

6.

Zgodnie z normą art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT z prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego można także skorzystać, o ile spełnione zostaną poniższe warunki:

  • podatek VAT naliczony podlegający odliczeniu wynika z faktury dokumentującej nabycie towarów i usług,
  • nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium Polski,
  • kwota podatku VAT naliczonego mogłaby być odliczona, gdyby czynności podatnika zostały wykonane (opodatkowane) w Polsce,
  • podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami.

7.

Odnosząc powyższe na grunt stanu faktycznego przedstawionego we wniosku należy stwierdzić, iż powyższe warunki zostały przez Spółkę spełnione.

Po pierwsze, nie powinno ulegać jakiejkolwiek wątpliwości, iż Spółka nabywa od biur podróży usługi, które zostały udokumentowane fakturami.

Po drugie, jak wskazano w stanie faktycznym, usługi świadczone przez Spółkę na rzecz właściciela Systemu są dokumentowane fakturami niezawierającymi podatku VAT, bowiem usługi te podlegają opodatkowaniu poza Polską i są świadczone na rzecz zagranicznego podatnika podatku od wartości dodanej. Dodatkowo należy wskazać, iż Spółka - jak wykazano to w pkt 3 powyżej — jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

Po trzecie, należy podkreślić, iż w przypadku, gdyby właściciel Systemu był podatnikiem zarejestrowanym w Polsce dla potrzeb podatku od towarów i usług, powyższe usługi świadczone przez Spółkę byłby opodatkowane w Polsce. Oznacza to, że zgodnie z zasadą ogólną zawartą w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT Spółka byłaby uprawniona do odliczenia podatku VAT wykazanego na fakturach otrzymywanych od biur podróży.

Po czwarte, w ocenie Spółki pomiędzy podatkiem VAT wykazanym na fakturach wystawionych Spółce przez biura podróży a usługą świadczoną przez Spółkę na rzecz właściciela Systemu istnieje bezpośredni związek. Należy bowiem zauważyć, że zasadniczym celem nabywania przez Spółkę usług od biur podróży jest świadczenie przez nią na rzecz właściciela Systemu usługi marketingowej (reklamowej) mającej na celu zwiększenie ilości zamówień dokonywanych za pośrednictwem Systemu. Z uwagi na fakt, iż nabywcami usług turystycznych realizowanych za pośrednictwem Systemu są klienci biur podróży, zwiększenie ilości dokonywanych rezerwacji może być zatem osiągnięte jedynie przez wpłynięcie na tych klientów i zachęcenie ich do zakupu usług oferowanych za pośrednictwem Systemu. W związku z tym faktem, Spółka, chcąc dotrzeć do ostatecznych nabywców, kieruje swoje akcje/działania promocyjne/marketingowe/reklamowe do biur podróży, które to podmioty mają bezpośredni kontakt z klientem i mogą w skuteczny sposób realizować usługę zleconą im przez Spółkę. Jednocześnie, dzięki podjęciu takich działań Spółka ma możliwość wykonania założeń przewidzianych w Rocznym Planie Marketingowym i tym samym właściwego wykonania usług świadczonych przez nią na rzecz właściciela Systemu, za które to usługi otrzymuje od niego stosowne wynagrodzenie (co także w sposób pośredni wpływa na realizację zobowiązań Spółki w zakresie dystrybucji Systemu).

Dodatkowo Spółka pragnie zaznaczyć, że biura podroży w zamian za wynagrodzenie podejmują rożnego rodzaju działania o charakterze marketingowym (reklamowym) zmierzające do osiągnięcia w/w celu tj. zwiększenia ilości rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Systemu. Z uwagi na fakt, że najlepszym miernikiem wykonania przez biura podroży czynności/usług w powyższym zakresie jest liczba dokonanych rezerwacji Spółka zdecydowała się na przyjęcie metody kalkulacji wynagrodzenia w oparciu o ten wskaźnik.

8.

Mając powyższe na uwadze, Spółka będzie uprawniona do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego w fakturach otrzymywanych przez nią od biur podróży w oparciu o zasadę ogólną przewidzianą normą art. 86 ust. 1 ustawy o VAT oraz zasadę szczególną zawartą w art. 86 ust. 8 pkt 1 tej ustawy.

9.

Ogólne zasady dokonywania odliczeń podatku naliczonego reguluje art. 86 ust. 10 i 11 Ustawy o VAT, zgodnie z którymi prawo do obniżenia podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, a jeżeli nie dokonał odliczenia w tym terminie, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.

W stanie faktycznym będącym przedmiotem niniejszego wniosku, przedstawiona powyżej zasada będzie miała zastosowanie także do Spółki.

Mając na uwadze powyższe, Spółka wnosi o uznanie jej stanowiska za prawidłowe.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-ego Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj