Interpretacje do przepisu
art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


3773/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

2018.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.330.2018.3.MM
     ∟zakwalifikowanie wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług doradczych do przychodów z działalności gospodarczej, obowiązki płatnika,

2018.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB2/4511-1-534/15/18-S/JK
     ∟Skutki udziału w programie motywacyjnym.

2018.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.368.2018.2.MZ
     ∟Należy wskazać, że w związku z uczestnictwem w Programie Motywacyjnym ewentualny przychód podlegający opodatkowaniu powstanie po stronie Uczestnika (Menedżera) dopiero w momencie sprzedaży nabytych przez niego w ramach Programu Motywacyjnego akcji rzeczywistych, zgodnie z art. 24 ust. 11 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji na Spółce Polskiej nie będą ciążyć obowiązki płatnika oraz obowiązki informacyjne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Uzyskany dochód Menedżer, jako uczestnik Programu Motywacyjnego, rozliczy w drodze samoopodatkowania zgodnie z art. 45 ust. 1 ww. ustawy.

2018.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.397.2018.1.BM
     ∟w zakresie ustalenia, czy wymienione w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego: a. Wydatki Pracownicze, b. Koszty Umów Zlecenia i o Dzieło, c. Odpisy Amortyzacyjne Pełne, d. Odpisy Amortyzacyjne Proporcjonalne, e. Wydatki na Niskocenne ŚT oraz WNiPy, według stanu prawnego obowiązującego Wnioskodawcę od 1 lipca 2018 r. stanowią koszty kwalifikowane, w rozumieniu art. 18d ust. 2 oraz art. 18d ust. 3 ustawy CIT w 100% ich wartości.

2018.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.396.2018.1.BM
     ∟w zakresie ustalenia, czy wymienione w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego: a. Wydatki Pracownicze, b. Odpisy Amortyzacyjne Pełne, c. Odpisy Amortyzacyjne Proporcjonalne, d. Wydatki na Niskocenne ŚT oraz WNiPy, według stanu prawnego obowiązującego Wnioskodawcę na 30 czerwca 2018 r. stanowią koszty kwalifikowane, w rozumieniu art. 18d ust. 2 oraz art. 18d ust. 3 ustawy CIT w 50% ich wartości.

2018.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.308.2018.2.BM
     ∟w zakresie ustalenia, czy prace opisane powyżej i wykonywane przez Wnioskodawcę spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, która uprawnia do zastosowania ulgi określonej w art. 18d uCIT.

2018.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.398.2018.1.BM
     ∟w zakresie ustalenia, czy przygotowanie ewidencji pomocniczej na koniec danego roku podatkowego wypełnia obowiązek wyodrębnienia kosztów kwalifikowanych w ewidencji zgodnie z art. 9 ust. 1b ustawy CIT (pytanie oznaczone we wniosku nr 7)

2018.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.395.2018.1.BM
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - sporządzając zeznanie roczne za bieżący rok podatkowy, Wnioskodawca ma prawo do skorzystania z ulgi B+R w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych, a od nowego roku podatkowego rozpoczynającego się 1 lipca 2018 r. w wysokości 100% ich wartości, - jeżeli prace badawczo-rozwojowe prowadzone przez Wnioskodawcę nie zostałyby zaklasyfikowane jako działalność badawczo-rozwojowa z perspektywy rachunkowej, to czy spełnienie przesłanek dla działalności badawczo-rozwojowej z perspektywy definicji w ustawie CIT, umożliwi Wnioskodawcy skorzystanie z ulgi przewidzianej w art. 18d ustawy CIT, oraz czy do wyodrębnienia kosztów działalności badawczo-rozwojowej, o którym mowa w art. 9 ust. 1b ustawy CIT, wystarczy ujęcie tych kosztów, w stosunku do których Wnioskodawca zamierza skorzystać z ulgi podatkowej, w odrębnej ewidencji pomocniczej prowadzonej przez Wnioskodawcę.

2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.415.2018.1.MJ
     ∟Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia członkom zarządu.

2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.309.2018.4.SR
     ∟odpłatne zbycie nieruchomości po podziale działki

2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.315.2018.1.KS
     ∟Obowiązki płatnika w związku z wykorzystywaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.

2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.255.2018.1.DS
     ∟Skutki podatkowe wypłaty zysku wypracowanego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.278.2018.1.MD
     ∟Udział pracowników w wycieczce finansowanej z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, której celem była integracja załogi oraz umożliwienie pracownikom aktywnej formy wypoczynku, co wpływa pozytywnie na efektywność w pracy i wzajemne relacje nie stanowił dla nich przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji po stronie pracownika nie powstał przychód ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a Wnioskodawca przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy, zgodnie z art. 31 tej ustawy nie miał obowiązku, wartości świadczenia związanego z udziałem w ww. wycieczce doliczać do pozostałych przychodów pracowników. W tym stanie rzeczy skoro koszt udziału pracowników w wycieczce w części sfinansowanej przez Wnioskodawcę ze środków ZFŚS, nie generuje u pracowników przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wyklucza to możliwość zastosowania względem tego świadczenia zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 67 ww. ustawy.

2018.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.357.2018.1.RK
     ∟skutki podatkowych sprzedaży działek

2018.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.213.2018.2.MK
     ∟Możliwość zastosowania przez płatnika kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50% uzyskanego przychodu.

2018.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.284.2018.2.JM
     ∟skutki podatkowe otrzymania odsetek z tytułu nieterminowej wypłaty świadczenia

2018.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.262.2018.1.IL
     ∟Sfinansowanie przez Wnioskodawcę z ZFŚS kosztów ww. wycieczki nie spowoduje powstania po stronie pracowników przychodu ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ww. ustawy a Wnioskodawca jako płatnik, nie będzie miał obowiązku poboru zaliczki na podatek dochodowy, o której mowa w art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2018.08.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.314.2018.2.MS2
     ∟Możliwość zwolnienia z opodatkowania kwoty otrzymanej w wyniku postępowania egzekucyjnego, tj. należności głównej (alimentów) oraz odsetek od alimentów.

2018.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.305.2018.1.AN
     ∟Obowiązki płatnika związane z udostępnieniem pracownikom artykułów spożywczych do ogólnej konsumpcji.

2018.08.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.250.2018.GG
     ∟Skutki podatkowe sposobu opodatkowania organizowanych konkursów dot. Sprzedaży produktów

2018.08.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.381.2018.1.MS
     ∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikom kosztów za użytkowanie samochodu prywatnego do celów służbowych w jazdach lokalnych

2018.08.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.209.2018.4.KR
     ∟Możliwość zwolnienia z opodatkowania środków otrzymanych w ramach programu „…”

2018.08.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.206.2018.4.KR
     ∟Możliwość zwolnienia z opodatkowania środków otrzymanych w ramach programu „…”

2018.08.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.191.2018.2.MD
     ∟1) Czy od kwoty odsetek dotyczących zsumowanej renty, renty bieżącej, zadośćuczynienia i odszkodowania z tytułu utraconych dochodów wykazanych w informacji PIT-8C – zgodnie z art. 42a w związku art. 20 ust. 1 – Wnioskodawczyni powinna zapłacić podatek dotyczący przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? 2) Jeżeli zasądzone odsetki stanowią przychód z innych źródeł to czy Wnioskodawczyni może od nich odliczyć rzeczywiste koszty uzyskania przychodów w tym m.in. koszty sądowe, koszty postępowania, koszty wynikające z zawartej umowy zlecenia dotyczącej dochodzenia roszczeń w związku z wypadkiem z dnia 20 września 2004 r., w tym także pobieraną prowizję z tytułu wypłacanych rent? 3) Czy Wnioskodawczyni może odliczyć koszty, które zostały poniesione w bieżącym roku, a dotyczą środków otrzymanych na podstawie wyroku Sądu Apelacyjnego z dnia 9 maja 2017 r., w oparciu o który zostało wydane postanowienie Sądu Okręgowego z dnia 4 stycznia 2018 r – na którego podstawie otrzymała wezwanie do zapłaty zasądzonych kosztów sądowych w sprawie przeciwko ubezpieczycielowi – oraz pobrane prowizje na podstawie zawartej umowy dotyczącej dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionej szkody?

2018.08.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.272.2018.2.IL
     ∟obowiązki płatnika

2018.08.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.265.2018.2.ŁS
     ∟Czy zgodnie z art. 9 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. ­ Kodeks pracy oraz z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od dodatkowego odszkodowania wypłaconego za utratę pracy na podstawie porozumienia pomiędzy pracodawcą a związkami zawodowymi powinien zostać naliczony i odprowadzony podatek dochodowy?

2018.07.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.208.2018.1.MM
     ∟W przedmiotowej sprawie nie zachodzą zatem przesłanki do zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 16 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, albowiem – jak wynika z treści wniosku - zawodnicy, trenerzy i sędziowie dojeżdżają na mecze, bądź treningi z miejscowości zamieszkania do miejscowości gdzie znajduje się siedziba Klubu i dojazdy te nie mają charakteru incydentalnego w stosunku do standardowych czynności wykonywanych w ramach działalności na rzecz Klubu.

2018.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.228.2018.2.MM
     ∟Środki finansowe, w postaci wynagrodzenia za odbycie standardowych i ponadstandardowych zajęć praktycznych oraz stypendia motywacyjne jakie Wnioskodawca wypłaca studentom/ uczestnikom projektu: „...”, jako pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych - w tym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) oraz w ramach środków przeznaczonych na realizację Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych - objęte są zwolnieniem przedmiotowym wynikającym, z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy.

2018.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.250.2018.1.IL
     ∟Sfinansowanie przez Wnioskodawcę z ZFŚS kosztów wycieczki nie spowoduje powstania po stronie pracowników przychodu ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ww. ustawy, a po stronie emerytów przychodu z innych źródeł na podstawie art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

2018.07.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.252.2018.1.MD
     ∟Udział pracowników w zagranicznej wycieczce turystyczno-krajoznawczo-wypoczynkowej organizowanej przez Wnioskodawcę ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, która traktowana jest jako wyjazdowe spotkanie o charakterze integracyjnym i która ma pozwolić pracownikom zrelaksować się, odpocząć od trudów związanych z wykonywaniem obowiązków służbowych, lepiej się poznać, zacieśnić łączące ich więzi, co przełoży się na lepszą atmosferę, wydajność pracy oraz sprawi, że pracownicy bardziej przywiązują się do firmy nie będzie stanowić dla pracowników przychodu ze stosunku pracy i Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj