Interpretacje do przepisu
art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


4069/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

2010.10.28 - Minister Finansów - DD3/033/141/KDJ/10/PK-566
     ∟Czy równoważnik z tytułu dojazdu funkcjonariuszy celnych do miejsca pełnienia służby stanowi przychód ze stosunku służbowego, czy jest zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych?

2010.10.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-704/09/10-S/WM
     ∟Czy w świetle art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych otrzymany udokumentowany zwrot wydatków dotyczący zaplanowanego wypoczynku wskutek przesunięcia planu urlopu przez pracodawcę będzie stanowił przychód pracownika podlegający opodatkowaniu?

2010.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-632/10-2/KS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-500/10-2/AS
     ∟Czy całość kosztów wynagrodzenia pracowników wypłacanych w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 4g UPDOP w miesiącu, za który są należne?

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-501/10-2/AS
     ∟Określenie momentu powstania kosztu uzyskania przychodów Spółki z tytułu wynagrodzenia pracowników wypłacanego w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony.

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-500/10-3/AS
     ∟Czy narzuty na wynagrodzenia regulowane przez Spółkę w terminach wynikających z odpowiednich przepisów (w tym m. in. składki na ubezpieczenie społeczne w części finansowanej przez Spółkę jako płatnika składek, składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych, itp.) należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 4h UPDOP w miesiącu, za który są należne?

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-501/10-3/AS
     ∟Czy narzuty na wynagrodzenia regulowane przez Spółkę w terminach wynikających z odpowiednich przepisów (w tym m.in. składki na ubezpieczenie społeczne w części finansowanej przez Spółkę jako płatnika składek, składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych, itp.) należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 4h UPDOP w miesiącu, za który są należne?

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-378a/10/PS
     ∟W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych wydatków w zakresie realizacji projektu budownictwa mieszkaniowego.

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-378b/10/PS
     ∟W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów ponoszonych wydatków w zakresie realizacji projektu budownictwa mieszkaniowego.

2010.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-619/10-4/GC
     ∟Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszty poniesione z tytułu umów zleceń w miesiącu, za który są należne?

2010.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-851/10-4/AJ
     ∟Czy zapłacone przez wnioskodawcza pracowników składki należy traktować jako ich przychód w 2010 ( zarówno dla poprzednio jak i aktualnie zatrudnionych)?Czy należy tym osobom wystawić PIT-11 za 2010 r. wykazując zapłacone zaległe składki ZUS od tych zaległych składek jako te, które podlegają odliczeniu od dochodu?Czy data zapłaty zaległych składek za pracowników obliguje Wnioskodawcę do wpłacenia do dnia 20-tego następnego miesiąca zaliczki 18% podatku dochodowego od osób fizycznych?

2010.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-583/10-3/GC
     ∟1) Czy w sytuacji, gdy wydatki na wynagrodzenia pracownicze i składki ZUS będą zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w roku 2010 zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, po Stronie Spółki powstanie z mocy samego prawa nadpłata w podatku dochodowym od osób prawnych, niezależnie od wykazania tej nadpłaty w zeznaniu podatkowym za rok 2010?2) Czy nadpłata w podatku dochodowym od osób prawnych powstająca w wyniku stosowania zasad rozliczania kosztów opisana w części F niniejszego wniosku, podlega z chwilą złożenia zeznania podatkowego za rok 2010 zaliczeniu na poczet ewentualnych zaległości podatkowych?

2010.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-534/10-4/JS
     ∟Opodatkowanie wypłaconej kwoty pieniężnej wraz z odsetkami.

2010.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-152/09/10-S/TR
     ∟Opodatkowanie przychodów pracowników z tytułu udziału w imprezie integracyjnej organizowanej przez pracodawcę.

2010.09.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-336a/10AW
     ∟W odniesieniu do kosztów nie związanych z wytworzeniem środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych (koszty bieżące) – w przypadku, gdy zakup danego towaru lub usługi przez Spółkę nie został jeszcze potwierdzony przez kontrahenta fakturą (rachunkiem), ale Spółka posiada inne dowody dotyczące takich zakupów (np. umowę z kontrahentem, korespondencję), z których wynika rodzaj i kwota kosztów i na tej podstawie Spółka ujęła te koszty w swoich księgach rachunkowych, czy Spółka ma prawo zaliczyć tak udokumentowane koszty do kosztów uzyskania przychodu na dzień, w którym ujęła dany koszt w księgach rachunkowych?

2010.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-341a/10/AW
     ∟Czy wpłacone ze środków finansowych Spółki wynagrodzenie dla pełnomocnika właściciela udziałów – Skarbu Państwa Pani W.M. powołanego przez Zgromadzenie Wspólników strona miała prawo od miesiąca stycznia 2008 r. do miesiąca stycznia 2010 r. włącznie zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu roku podatkowego 2008, roku podatkowego 2009 oraz roku podatkowego 2010?

2010.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-341b/10/AW
     ∟Czy wpłacane ze środków finansowych Spółki wynagrodzenie dla pełnomocnika powołanego przez Zgromadzenie Wspólników do reprezentowania Spółki przy zawieraniu umów z jej zarządem ma prawo strona od miesiąca maja 2010 r. zaliczać do kosztów uzyskania przychodu?

2010.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-540/10-4/MK
     ∟Ustalenie jakie wpłaty składają się na „sumę wpłat na IKE” oraz co należy brać do ustalenia wartości środków zgromadzonych na IKE przy ustalaniu dochodu oszczędzającego w przypadku gdy następuje zwrot całkowity lub częściowy środków zgromadzonych na indywidualnym koncie emerytalnym.

2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-692/10-4/AMN
     ∟Czy dodatek za rozłąkę w formie ryczałtu miesięcznego przysługujący żołnierzowi zawodowemu na podstawie § 2 rozporzadzenia Ministra Obrony narodowej z dnia 30 kwietnia 2010 r. w sprawie świadczeń socjalno-bytowych dla żołnierzy zawodowych jest opodatkowany w myśl art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-662/10-6/AMN
     ∟Czy składka asekuracyjna z tytułu zawarcia powyższej umowy jest przychodem poszczególnych Członków Zarządu i/lub Rady Nadzorczej, jeżeli tak, to w jakiej wielkości (umowy zawierane są grupowo i bezimiennie)?

2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-537/10-4/JK
     ∟Czy zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym koszt związany z wykupieniem polisy OC dla Członków Zarządu, kadry kierowniczej, pracowników nie stanowi dla wskazanych osób dodatkowego przychodu ze stosunku pracy lub przychodu z działalności wykonywanej osobiście podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z art. 12 i art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-503/10-4/JK
     ∟Czy zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym koszt związany z wykupieniem polisy OC dla Członków Zarządu, kadry kierowniczej, pracowników nie stanowi dla wskazanych osób dodatkowego przychodu ze stosunku pracy lub przychodu z działalności wykonywanej osobiście podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z art. 12 i art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-502/10-4/JK
     ∟Czy zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym koszt związany z wykupieniem polisy OC dla Członków Zarządu, kadry kierowniczej, pracowników nie stanowi dla wskazanych osób dodatkowego przychodu ze stosunku pracy lub przychodu z działalności wykonywanej osobiście podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z art. 12 i art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-598/10/BK
     ∟Opodatkowanie dodatku za rozłąkę.

2010.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-516/10-2/JG
     ∟Czy w świetle obowiązujących przepisów, a w szczególności art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w dacie ich wypłaty koszty dotyczące wypłaconych nagród z zysku dla pracowników Spółki oraz dodatkowego (przekazanego) odpisu na ZFŚS sfinansowanego z podziału zysku netto?

2010.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-542/10-2/MK1
     ∟skutki podatkowe udzielania pracownikom i członkom ich rodzin rabatów.

2010.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-522/10-5/AK
     ∟Obowiązki płatnika związane z uczestnictwem pracowników Wnioskodawcy w planie motywacyjnym organizowanym przez Spółkę zagraniczną.

2010.09.02 - Minister Finansów - DD5/8211/26/ZDA/10/PK-593
     ∟CIT – w zakresie możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z procesem konsolidacji w sektorze energetycznym.Zmiana interpretacji indywidualnejNa podstawie art. 14e w zw. z art. 14o ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.; dalej: Ordynacja podatkowa) Minister Finansów zmienia z urzędu interpretację indywidualną wydaną w dniu 7 kwietnia 2010 r. na podstawie art. 14o § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, w ten sposób, iż stwierdza, że stanowisko Spółki S.A. przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2009 r. (data wpływu: 4 stycznia 2010 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej, z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, dotyczące możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z procesem konsolidacji w sektorze energetycznymw części odnoszącej się do możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia wypłacone pracownikom zatrudnionym przy procesie konsolidacji oraz nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki S.A. – jest prawidłowe;w części odnoszącej się do możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów pozostałych wydatków związanych z procesem konsolidacji oraz nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki S.A. – jest nieprawidłowe.UzasadnienieZe stanu faktycznego przedstawionego we wniosku Spółki S.A. (dalej: Spółka) z dnia 30 grudnia 2009 r. wynika, że Spółka, na podstawie pkt 2 załącznika nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 marca 2008 r. w sprawie listy spółek konsolidowanych, których akcje podlegają wniesieniu na pokrycie kapitału zakładowego spółek konsolidujących, oraz listy spółek konsolidujących (Dz. U. z 2008 r. Nr 51, poz. 294 z późn. zm.) w związku z art. 7 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o zasadach nabywania od Skarbu Państwa akcji w procesie konsolidacji spółek sektora energetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 191, poz. 1367 z późn. zm.; dalej: ustawa o konsolidacji) posiada status spółki konsolidującej.Spółka uczestniczy w kilkuetapowym procesie konsolidacji spółek sektora elektroenergetycznego oraz prywatyzacji P. S.A., który jest realizowany w wykonaniu „Programu dla energetyki” przyjętego przez Radę Ministrów w dniu 28 marca 2006 r.Spółka dokonała podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję pakietu nowych akcji objętych następnie przez Skarb Państwa – na pokrycie którego to podwyższenia Skarb Państwa wniósł wkład niepieniężny w postaci udziałów/akcji 9 spółek energetycznych (pakiety po 85% udziałów/akcji w kapitałach zakładowych tych spółek – pozostałe pakiety 15% udziałów/akcji nabywają nieodpłatnie uprawnieni pracownicy tych spółek). Spółka jako spółka konsolidująca podejmuje określone czynności faktyczne w celu umożliwienia pracownikom 9 spółek energetycznych skorzystania z różnych uprawnień, jakie daje im ustawa o konsolidacji. Skutkiem realizacji tych uprawnień będzie nabycie przez pracowników pakietu ok. 15% akcji w kapitale zakładowym Spółki należącym do tej pory do Skarbu Państwa. Obowiązek podejmowania czynności zmierzających do realizacji przez pracowników swoich uprawnień został nałożony na Spółkę Rozporządzeniem Ministra Skarbu Państwa z dnia 19 lutego 2008 r. w sprawie sposobu określenia liczby akcji spółki konsolidującej podlegających zamianie i trybu dokonywania zamiany akcji lub prawa do akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej (Dz. U. z 2008 r. Nr 41 poz. 250; dalej: rozporządzenie w sprawie konsolidacji) i są one potrzebne do skutecznego przeprowadzenia procesu nabycia od Skarbu Państwa akcji w kapitale zakładowym Spółki przez uprawnionych pracowników 9 spółek energetycznych.W wykonaniu dyspozycji normy art. 11 ustawy o konsolidacji docelowo ma dojść do połączenia Spółki z P. S.A. w trybie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks Spółek Handlowych (Dz. U z 2000 r. Nr 94 poz. 1037 z późn. zm.) i rozwiązanie Spółki, w zamian za akcje, które P. S.A. wyda akcjonariuszom Spółki (tj. uprawnionym pracownikom 9 spółek energetycznych, którzy nabędą akcje Spółki).Skarb Państwa obiektywnie nie dokona zbycia akcji Spółki w rozumieniu art. 1 ust. 2 pkt 1a ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o prywatyzacji i komercjalizacji (Dz. U. z 2002 r. Nr 171 poz. 1397 z późn. zm.). Zdaniem Spółki fakt prywatyzowania P. S.A., jako spółki przejmującej, skutkuje tym, że także majątek Spółki przejęty w przyszłości przez P. S.A. zostanie częściowo sprywatyzowany.Spółka pełni rolę spółki celowej, odgrywając istotną rolę w procesie konsolidacji i prywatyzacji P. S.A. Istnienie Spółki oraz operacje dokonywane na jej majątku służą utrzymaniu przez P. S.A. stabilnej pozycji na rynku. W statucie Spółki przewidziano, że przedmiotem działalności Spółki jest m.in.:działalność firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych (PKD 70.10Z),działalność holdingów finansowych (PKD 64.20 Z),doradztwo związane z zarządzaniem (PKD 70.2).W ramach tych rodzajów działalności spółka sprawuje kontrolę nad zależnymi od niej 9 spółkami energetycznymi.Ponadto wypełniając obowiązki nałożone na Spółkę rozporządzeniem w sprawie konsolidacji i zawartą na jego podstawie z Ministrem Skarbu Państwa szczegółową umową, Spółka podejmuje czynności faktyczne w celu umożliwienia uprawnionym pracownikom 9 spółek energetycznych skorzystanie z różnych uprawnień, jakie daje im ustawa o konsolidacji, czyli:wzywa osoby uprawnione do składania oświadczeń o zamiarze nieodpłatnego nabycia akcji Spółki oraz oświadczeń o zamiarze zamiany akcji 9 spółek energetycznych na akcje Spółki (poprzez m.in. ogłoszenia prasowe),ogłasza o przystąpieniu do zbywania akcji oraz o przystąpieniu do zamiany akcji 9 spółek energetycznych na swoje akcje, publikuje listę osób uprawnionych do ich nabycia (poprzez m.in. ogłoszenia prasowe),sporządza dokumenty umowy zbycia akcji oraz umowy zamiany akcji,upoważnieni pracownicy Spółki zawierają w imieniu Skarbu Państwa z uprawnioną osobą stosowną umowę,organizuje i przeprowadza proces zawierania umów zamiany akcji, w związku z czym jest zobowiązana do:wyłożenia w siedzibie Spółki oraz we wszystkich oddziałach i zakładach, do wglądu osobom zainteresowanym, tekstu ustawy o konsolidacji oraz rozporządzenia w sprawie konsolidacji oraz do zobowiązania do takich czynności 9 spółek energetycznych,po sporządzeniu listy osób uprawnionych do zamiany akcji, złożenia Ministrowi Skarbu Państwa oświadczenia potwierdzającego dochowanie należytej staranności przy jej sporządzaniu,udostępnia do wglądu osobom uprawnionym w siedzibie spółki oraz we wszystkich oddziałach i zakładach zbiorczej listę osób uprawnionych do zamiany oraz zobowiązuje 9 spółek energetycznych do takich czynności,sporządza dla wszystkich osób uprawnionych umowy zamiany akcji,przed sporządzeniem umów zamiany akcji przesyła Ministrowi Skarbu Państwa przykładowo wypełnioną umowę w celu jej akceptacji,uzgadnia ze zleceniodawcą harmonogram zwierania umów zamiany akcji oraz treści ogłoszenia, o którym mowa w § 19 rozporządzenia w sprawie konsolidacji,niezwłoczne przesyła ogłoszenia prasowe, o których mowa w § 19 rozporządzenia w sprawie konsolidacji, do zleceniodawcy wraz z informacją o miejscach i terminach publikacji,organizuje proces zawierania umów zamiany akcji oraz wydawania odcinków zbiorowych akcji Spółki osobom uprawnionym,przygotowuje dokumenty akcji lub odcinków zbiorowych akcji Spółki przeznaczone do wydania osobom uprawnionym w zamian za dokumenty akcji lub odcinki zbiorowe akcji 9 spółek energetycznych,zleca przygotowanie dokumentów akcji lub odcinków zbiorowych akcji 9 spółek energetycznych przeznaczonych do wydania Ministrowi Skarbu Państwa,prowadzi depozyt odcinków zbiorowych akcji 9 spółek energetycznych, które osoby uprawnione wydały upoważnionym pracownikom Spółki w związku z zamianą na akcje Spółki oraz przekazuje Ministrowi Skarbu Państwa zaświadczenie depozytowe dotyczące tych akcji,zwraca Ministrowi Skarbu Państwa odcinków zbiorowych przechowywanych w depozycie po zakończeniu procesu zamiany akcji,informuje osoby uprawnione, na które została przeniesiona własność akcji imiennych Spółki, o konieczności złożenia do zarządu Spółki wniosku o wpis w księdze akcyjnej informacji o przeniesieniu własności tych akcji i konsekwencjach jego niezłożenia.W stanie faktycznym Spółka nie wskazała formy i warunków umowy zawartej między Spółką a Ministrem Skarbu Państwa.Wymienione czynności Spółka wykonuje w celu realizacji uprawnień właścicielskich Skarbu Państwa, czyniąc to niejako za Skarb Państwa oraz w interesie osób uprawnionych. Obowiązki te zostały jednak nałożone na Spółkę rozporządzeniem w sprawie konsolidacji. Ich końcowym efektem ma być nabycie w przyszłości przez uprawnione osoby pakietu 15% akcji w kapitale zakładowym Spółki, należącym dotychczas do Skarbu Państwa. Skarb Państwa nie zapewnił Spółce środków na sfinansowanie ww. czynności, wobec czego ponoszone z tego tytułu wydatki Spółka finansuje z własnych środków.Dla potrzeb wywiązywania się z powyższych obowiązków Spółka ponosi następujące wydatki, m.in. z tytułu zatrudnienia pracowników, do których zakresu obowiązków należy wyłącznie wykonywanie czynności związanych z konsolidacją oraz nabywaniem przez uprawnione osoby akcji Spółki, z tytułu obsługi prawnej przydatnej do prawidłowego przeprowadzenia tych czynności (opinie prawne, przygotowywanie treści dokumentów), z tytułu wykonywania wszystkich ww. czynności.Wydatki te w zamiarze Spółki mają przyczynić się do prawidłowego przeprowadzenia procesu nabywania przez uprawnione osoby od Skarbu Państwa akcji Spółki w procesie konsolidacji spółek sektora energetycznego, a przez to sprawnie doprowadzić do ustalenia kręgu akcjonariuszy Spółki. W konsekwencji ma to umożliwić niezakłócone prowadzenie działalności statutowej przez Spółkę.Spółka zwróciła się do organu podatkowego z następującymi pytaniami:czy wydatki przez nią ponoszone z tytułów wskazanych w stanie faktycznym stanowią w jego okolicznościach koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 z późn. zm.; dalej: updop),czy wydatki przez nią ponoszone z tytułów wskazanych w stanie faktycznym w jego okolicznościach stanowią „inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami” w rozumieniu art. 15 ust. 4d updop, które należy wykazać w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym zgodnie z art. 15 ust. 4g dla wydatków z tytułu zatrudnienia pracowników oraz art. 15 ust. 4e updop dla pozostałych wydatków...Zdaniem Spółki wydatki ponoszone w związku z procesem konsolidacji spółek sektora energetycznego i nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki stanowią koszty uzyskania przychodu, gdyż są one związane z bieżącym funkcjonowaniem Spółki i w konsekwencji prowadzą do zabezpieczenia źródła przychodów Spółki w postaci m.in. działalności holdingów finansowych, działalności firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych.

2010.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-568/10/MK
     ∟Jakie są skutki podatkowe nieprawidłowo pobranych przez płatnika składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne?

2010.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-560/10/BD
     ∟Czy zwrot kosztów na ochronę prawną jest przychodem podlegającym opodatkowaniu na podstawie art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj