Interpretacje do przepisu
art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług
19430/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług
390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410
2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-207/14/AJ
∟Prawo do dokonywania korekt, o których mowa w art. 91 przez Gminę w odniesieniu do faktur wystawionych na Urząd Gminy oraz prawo do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości, dotyczące oznaczenia nabywcy bez konieczności korygowania takich faktur.
2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-121/14/DK
∟Wnioskodawca ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktury dokumentującej transakcję sprzedaży działki nr 6745/1 zabudowanej dwoma budynkami.
W stosunku do niezabudowanych działek nr 6745/3 i 6745/4, Wnioskodawca nie będzie mógł dokonać odliczenia podatku naliczonego z faktury VAT dokumentującej zakup tych działek, ponieważ ich sprzedaż na rzecz Wnioskodawcy była objęta zwolnieniem od podatku.
2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-303/14-2/MKw
∟Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu nieruchomości oraz otrzymania zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym
2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-212/14/AJ
∟1. (Pytanie nr 1) Czy po zarejestrowaniu na potrzeby VAT Gmina ma prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd?
1.1. (Pytanie nr 2) Czy Gmina ma prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd?
1.2. (Pytanie nr 3) Czy Gmina ma prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd?
1.3. (Pytanie nr 4) Czy Gmina ma prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd?
1.4. (Pytanie nr 5) Czy Gmina będzie ma prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd?
2. (Pytanie nr 6) Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego:
- wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy,
- nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy,
- wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury?
3. (Pytanie nr 7) W sytuacji, gdyby odpowiedź na Pytanie 1 była negatywna, czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz do uwzględnienia podatku należnego z nieuwzględnionych dotąd w rozliczeniach z tytułu VAT Urzędu faktur dotyczących okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem był Urząd, pod warunkiem wystawienia bądź otrzymania stosownych faktur korygujących lub not korygujących do powyższych faktur oraz uwzględnienia ich w pierwszej deklaracji złożonej przez Gminę po jej zarejestrowaniu jako podatnika VAT (tj. deklaracji za lipiec 2013 r.)?
2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-197/14-4/KC
∟w zakresie braku obowiązku rozpoznania w Polsce wewnątrzwspólnotowego nabycia, dostawy krajowej oraz złożenia zgłoszenia rejestracyjnego dla podatku VAT.
2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-221/14-2/JN
∟Uznanie jednostek budżetowych ze odrębnych od Powiatu podatników podatku od towarów i usług.
2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-129/14/AJ
∟Opodatkowanie czynności polegających na przyjmowaniu zleceń telefonicznych na usługi taxi i przekazywaniu ich członkom Stowarzyszenia przez radio-taxi.
2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/443-72/14-4/ISN
∟Opodatkowanie sprzedaży gruntów.
2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-174/14/AŚ
∟W zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur zakupu usług utrzymania czystości i porządku na obszarze Gminy przy zastosowaniu tzw. metody proporcjonalnego odliczenia VAT, o którym mowa w przepisach art. 90 ustawy o VAT
2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-205/14-4/IR
∟W zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją operacji.
2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-237/14/PS
∟Odliczenie podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących budowę infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.
2014.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-349/14-2/MP
∟prawo do odliczenia podatku od nabywanych usług;
2014.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-129/14/AT
∟Prawo do odzyskania VAT w związku z realizacją projektu.
2014.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-130/14/AT
∟Prawo do odzyskania VAT w związku z realizacją projektu.
2014.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-118/14-6/MW
∟sposób dokumentowania i opodatkowania dostaw wyrobów stalowych wraz z usługami cięcia i transportu
2014.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-221/14-2/MK
∟Czy Stowarzyszenie Promocji i Rozwoju Gminy w odniesieniu do realizowanych zadań ma możliwość odliczenia podatku VAT w całości czy w części?
2014.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-106/14/LSz
∟Wnioskodawca dla działki nie posiada obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego oraz decyzji o warunkach zabudowy zatem sprzedaż w 2012 r. gruntu, który zgodnie z wypisem z ewidencji gruntów i budynków stanowi las i grunt leśny oznaczony symbolem LsV, korzysta ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.
2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-374/14-4/IGo
∟Skutki podatkowe transakcji sprzedaży gruntu niezabudowanego (sprzedaż z majątku prywatnego).
2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-167/14-2/MR
∟Podatek od towarów i usług w zakresie konieczności wystawienia przez komornika faktury korygującej.
2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-191/14-2/MR
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży gruntów.
2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-216/14-2/MKw
∟Obowiązki sprzedawcy w przypadku sprzedaży towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy.
2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-386/14-2/MKw
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz zwrotu tego podatku w związku z realizacją programów
2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-157/14/RS
∟Czy zakup usługi hotelarskiej za granicą stanowi dla Spółki import usług?
Czy odsprzedając usługę hotelu zagranicznego Spółka powinna naliczyć polski VAT?
Jak powinno przebiegać opodatkowanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług odsprzedaży przez Spółkę usługi hotelarskiej hotelu zagranicznego, gdy konsumentem usługi jest osoba fizyczna nie będąca podatnikiem w rozumieniu art. 15 ust. 1 w sytuacji, gdy w fakturze wystawionej przez zagraniczny hotel naliczono krajowy VAT?
Jak powinno przebiegać opodatkowanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług odsprzedaż usługi hotelu zagranicznego z naliczonym zagranicznym VAT w sytuacji, gdy nabywcą usługi od Spółki jest inny zakład pracy będący podatnikiem w rozumieniu art. 15 ust. 1?
2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-156/14/AŚ
∟W zakresie braku konieczności składania wspólnej deklaracji VAT-7 od sprzedaży opodatkowanej zrealizowanej przez Gminę i jej jednostki budżetowe
2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-222/14-4/MH
∟Prawo do odliczenia podatku od towarów i usług, naliczonego w związku z realizacją projektu
2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-88/14/ES
∟w zakresie opodatkowania dostawy mieszkań
2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-122/14-5/AW
∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu dostawy działek nr 134/39 i nr 134/40.
2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-122/14-6/AW
∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu darowizny działki nr 134/38.
2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-122/14-7/AW
∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu dostawy pozostałych działek powstałych po podziale działki nr 134/9.
2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-127/14-4/HW
∟Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego Spółka będzie uprawniona do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z wystawionej przez Sp.J. faktury VAT dokumentującej transakcję wniesienia wkładu niepieniężnego (aportu) w postaci Składników Majątkowych?
390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.