Interpretacje do przepisu
art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1909/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

2014.06.06 - Minister Finansów - DD10/033/108/MZO/14/RWPD-12175
     ∟Czy wydatki poniesione na zakup artykułów spożywczych (kawa, herbata, napoje, słodycze) na spotkania z kontrahentami stanowią koszty uzyskania przychodów?

2014.06.06 - Minister Finansów - DD10/033/33/MZB/14/RWPD-8081/14
     ∟W świetle przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na zakup napojów bezalkoholowych oraz posiłków, podawanych w lokalach gastronomicznych w trakcie spotkań biznesowych, których celem jest bieżąca obsługa kontrahentów oraz prezentacja ofert handlowych potencjalnym klientom, a nie kreowanie lub podtrzymanie z nimi pozytywnych relacji, nie powinny być wyłączane z kosztów uzyskania przychodów i zaliczane do kosztów reprezentacji. W konsekwencji, stanowisko Spółki należy uznać za prawidłowe.

2014.06.05 - Minister Finansów - DD10/033/21/ZDA/14/RWPD-8081
     ∟W świetle przedstawionego stanu faktycznego, z którego wynika, że Wnioskodawca ponosi wydatki na usługi gastronomiczne (obiad, kolację, drobny poczęstunek, napoje bezalkoholowe) podczas spotkań biznesowych z kontrahentami w restauracji, których wyłącznym celem jest zachęcenie do stosowania produktu leczniczego, omówienie transakcji handlowej, przekazanie informacji – stwierdzić należy, że wydatki takie nie powinny być wyłączone z kosztów uzyskania przychodów i zaliczane do kosztów reprezentacji. W konsekwencji, stanowisko Spółki należy uznać za prawidłowe.

2014.06.05 - Minister Finansów - DD10/033/54/ZDA/14/RWPD-8081
     ∟Wnioskodawca ponosi wydatki na usługi gastronomiczne (posiłek, drobny poczęstunek, napoje bezalkoholowe) podczas spotkań biznesowych z kontrahentami w restauracji, których wyłącznym celem jest omówienie transakcji handlowej, zachęcenie do stosowania produktu leczniczego, przekazanie informacji – stwierdzić należy, że wydatki takie nie powinny być wyłączone z kosztów uzyskania przychodów i zaliczane do kosztów reprezentacji. W konsekwencji, stanowisko Spółki należy uznać za prawidłowe.

2014.06.05 - Minister Finansów - DD10/033/305/MZB/13/PK3-1763/12
     ∟z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych dotyczące możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych podczas spotkań z kontrahentami w siedzibie Spółki oraz poza jej siedzibą

2014.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-112/14/PST
     ∟Czy planowane przez Spółkę wydatki dotyczące uczestnictwa w ramach zorganizowanych targów z branży bezpieczeństwa i higieny pracy związane m.in. z: 1. związane z przygotowaniem i wyposażeniem stoiska Spółki oraz wydatki związane z marketingiem np.: • opłaty za wynajem powierzchni wystawienniczej, • wyposażenie stoiska we wzory towarów handlowych z oferty spółki włączając w to wzory dla klientów, • koszty przygotowania sceny, koszty oprawy muzycznej, artystycznej oraz nagłośnienia, • zaprojektowanie, wykonanie i transport elementów wyposażenia stoiska, koszty zabudowy stoiska, • reklamę w pismach wydawanych przez organizatora targów i na stronach internetowych • zaprojektowanie i wydruk zaproszeń dla klientów, • zakup voucherów uprawniających do wejścia na targi, • ubezpieczenie majątkowe stoiska i jego wyposażenia, • wykonanie prezentacji multimedialnej o ofercie asortymentowej Spółki, 2. związane z obsługą i przebiegiem targów m.in.: • zatrudnienie obsługi stoiska, • zatrudnienie modeli do prezentacji ubrań roboczych • przekazanie z magazynu elementów ubioru z logo firmy dla personelu obsługi oraz pracowników, • zakup gadżetów o niskiej jednostkowej wartości z logo firmy dla kontrahentów (słodycze z logo, długopisy, kubki, smycze, notesy, parasole itp.), • zakup artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych - drobny poczęstunek 3. zorganizowanie noclegów, transportu oraz zapewnienia wyżywienia (na zwyczajowo przyjętym standardowym poziomie) dla pracowników, zaproszonych klientów i gości z centrali C. Czechy, organizację indywidualnych spotkań z partnerami biznesowymi w trakcie targów na terenie obiektu wystawienniczego jaki w obiektach poza halą targową, 4. organizacja standardowej kolacji z klientami, którzy odpowiedzą na zaproszenie przekazane podczas spotkania na targach w celu przedstawienia szczegółowej prezentacji multimedialnej z ofertą Spółki oraz wysłuchania prelekcji przedstawicieli handlowych na temat nowego asortymentu wprowadzanego na rynek, stanowią koszty uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2014.06.04 - Minister Finansów - DD10/033/39/MZO/14/RWPD-8081
     ∟Należy uznać za prawidłowe stanowisko Spółki zgodnie z którym, z uwagi na fakt, iż ponoszone wydatki na usługi gastronomiczne w restauracji będą miały związek z prowadzoną działalnością i uzyskiwanym przychodem ze sprzedaży produktów Wnioskodawcy, Wnioskodawca będzie mógł je zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

2014.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-252/14/MS
     ∟Czy Spółka prawidłowo ujmuje w księgach wydatki na zakup wymienionych artykułów spożywczych, uznając je jako koszty stanowiące koszt uzyskania przychodu, będące poza kosztami reprezentacji?

2014.05.30 - Minister Finansów - DD10/033/203/ZDA/14/RD-21673
     ∟Czy wydatki poniesione na zakup kawy, herbaty, soków, ciastek oraz cukierków, które są przeznaczone dla kontrahentów firmy należy traktować jako koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1?

2014.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-251/14/AP
     ∟Czy ponoszone przez Spółkę wydatki na: - zakup artykułów spożywczych w celu zapewnienia poczęstunku kontrahentom w czasie wizyt na terenie siedziby Spółki, - zakup drobnych artykułów spożywczych oraz zamówienia cateringu w przypadku organizowania nieodpłatnych szkoleń dotyczących działalności Spółki, - organizację spotkań z kontrahentami w celach biznesowych poza biurem Spółki (zapłata za poczęstunek w restauracji) mogą stanowić koszty uzyskania przychodów?

2014.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-112/14-4/JG
     ∟1. Czy wydatki na organizacje konferencji wskazane w stanie faktycznym, zarówno ponoszone bezpośrednio przez Spółkę jak i te, w których Spółka partycypuje kiedy konferencję organizuje inny podmiot, stanowią dla Spółki w całości koszt uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych? (zaistniały stan faktyczny) 2. Czy wydatki na organizacje konferencji wskazane w stanie faktycznym, zarówno ponoszone bezpośrednio przez Spółkę jak i te, w których Spółka partycypuje kiedy konferencję organizuje inny podmiot, stanowić będą dla Spółki w całości koszt uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych? (zdarzenie przyszłe)

2014.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-259/14/AP
     ∟Czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wydatki poniesione na zakup usług gastronomicznych, zakup żywności i napojów (np. ciastka, kanapki, herbata, kawa, soki, obiady)?

2014.05.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-211/14-2/AM
     ∟Czy wydatki na nabycie usług gastronomicznych (obiady i lunche biznesowe) oraz poczęstunki, napoje itp. ponoszone przez Spółkę w bezpośrednim związku i w trakcie typowych spotkań biznesowych z kontrahentami lub potencjalnymi klientami, prowadzonych (organizowanych ) w lokalach zewnętrznych (restauracjach itp.) lub w siedzibie Spółki, mogą stanowić koszt uzyskania przychodu dla Spółki? Czy koszty nabycia towarów i usług, w szczególności, koszty nabycia alkoholu, artykułów spożywczych, gadżetów, koszty wyżywienia, zakwaterowania oraz ubrań dla hostess, ponoszone przez Spółkę w celu i w bezpośrednim związku ze świadczonymi przez Spółkę usługami kompleksowej organizacji i obsługi Imprez (różnego rodzaju „eventów”, spotkań, pokazów mody, przyjęć i bankietów, konferencji i sympozjów), mogą stanowić koszty uzyskania przychodu dla Spółki i czy koszty takie należy zaliczyć do kosztów bezpośrednich, związanych (bezpośrednio) z przychodami osiąganymi przez Spółkę z tytułu świadczenia powyższych usług?

2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-44/14-4/JG
     ∟Czy zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, koszty poniesione przez Wnioskodawcę na organizację akcji marketingowych oraz szkoleń, w celu otrzymania rabatów potransakcyjnych takich jak: wynagrodzenie marketingowe, bonusy marketingowe i szkoleniowe, które wskazane są w opisie stanu faktycznego mogą stanowić koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy?

2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-189/14-2/JC
     ∟Czy wydatki ponoszone na spotkaniach w restauracjach (innych lokalach gastronomicznych) odbywanych w celach biznesowych z klientami (potencjalnymi klientami) stanowią koszty uzyskania przychodu?

2014.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-207/14/AP
     ∟Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na nabycie usług gastronomicznych w związku ze spotkaniami handlowców Spółki z kontrahentami? Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na nabycie usług gastronomicznych w przypadku wizyty w siedzibie Spółki lub w zakładzie produkcyjnym osób prowadzących szkolenia, wykonujących czynności kontrolne, audytorskie i inne czynności związane z funkcjonowaniem Spółki?

2014.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-206/14/AP
     ∟Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na nabycie usług gastronomicznych w związku ze spotkaniami handlowców Spółki z kontrahentami? Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na nabycie usług gastronomicznych w przypadku wizyty w siedzibie Spółki lub w zakładzie produkcyjnym osób prowadzących szkolenia, wykonujących czynności kontrolne, audytorskie i inne czynności związane z funkcjonowaniem Spółki?

2014.05.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-110/14-3/MK
     ∟Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia wody pitnej (gazowanej i niegazowanej) herbaty, kawy, cukru, mleka, śmietanki do kawy, soków i napojów owocowych, drobnych artykułów spożywczych (tj. herbatników, paluszków, wyrobów cukierniczych, cukierków itp.) oraz owoców, a także kanapek, zimnych przekąsek a niekiedy również ciepłych posiłków dostarczonych do Spółki, przekazanych do nieodpłatnego spożycia na terenie Spółki przez pracowników w trakcie wykonywanych zadań (pracy) oraz w czasie prowadzenia rozmów handlowych z kontrahentami?

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-122/14-2/AM
     ∟Czy opisane wydatki na zakup usług gastronomicznych stanowią koszt uzyskania przychodów?

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-151/14-2/AM
     ∟Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki ponoszone na organizację opisanych w stanie faktycznym szkoleń i konferencji, w szczególności wydatki na: transport, wynajem sal, obsługę techniczną, wynagrodzenie osób prowadzących szkolenie/konferencję, nocleg, gastronomię/catering, za wyjątkiem wydatków związanych z wydarzeniami kulturalno-sportowymi (np. biletami do teatru, biletami do muzeum)?

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-163/14-2/AM
     ∟Czy opisane wydatki na zakup usług gastronomicznych stanowią koszt uzyskania przychodów?

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-54/14-2/GG
     ∟Czy wydatki za zakup wody pitnej (gazowanej i niegazowanej), herbaty, kawy, cukru, mleka, śmietanki do kawy, soków i napojów owocowych, drobnych artykułów spożywczych (tj. herbatników, paluszków, wyrobów cukierniczych, cukierków itp.) oraz owoców, a także kanapek, zimnych przekąsek a niekiedy również ciepłych posiłków dostarczonych do Spółki, przekazanych do zużycia przez pracowników w czasie pracy lub zużywanych w czasie rozmów handlowych z kontrahentami, może Spółka zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-165/14-2/AM
     ∟Czy wydatki na nabycie Usług poniesione przez Wnioskodawcę w związku z organizacją spotkań/prezentacji produktów (nabycie napojów, przekąsek, usług kateringowych) lub poniesione w związku z indywidualnymi spotkaniami biznesowymi z obecnymi lub potencjalnymi kontrahentami (wydatki poniesione w restauracjach lub innych lokalach gastronomicznych), będą stanowić koszt uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu ustawy o CIT?

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-155/14-2/AM
     ∟Czy Spółka będzie miała prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione w celu świadczenia usług serwisowych, takie jak wydatki na usługi gastronomiczne i cateringowe, wydatki na przekazywane gadżety oraz wydatki na nieodpłatne świadczenia pieniężne, jeżeli wydatki te (powiększone o marżę) będą następnie doliczane do wynagrodzenia należnego Spółce z tytułu świadczenia usług na rzecz spółki zagranicznej?

2014.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-13/13/14-7/S/KS
     ∟Czy w stanie faktycznym nr 1 Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup kompleksowej usługi organizacji szkolenia w pełnej wysokości? Czy w stanie faktycznym nr 2 Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zarówno wydatki na zakup usługi organizacji szkolenia jak i wydatki związane z nabyciem usług gastronomicznych i przygotowaniem uroczystej kolacji dla uczestników?

2014.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1195/12/14-5/S/KS
     ∟Czy Spółka jest uprawniona do zaliczania do kosztów podatkowych wydatki ponoszone na zakup standardowych przekąsek, posiłków, napojów, serwowanych zwyczajowo w trakcie spotkań biznesowych niezależnie od miejsca, w którym się one odbywają, tj. zarówno poza siedzibą Spółki (np. w lokalu gastronomicznym) albo w jej siedzibie?

2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-34/14-4/JG
     ∟1. Czy w opisanym powyżej zdarzeniu przyszłym, w przypadku wniesienia wkładu niepieniężnego, w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część oraz alokowaniu części wartości wkładu na kapitał zapasowy, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód, zgodnie z brzmieniem art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w wysokości równej wartości nominalnej udziałów objętych w Spółce? 2. W sytuacji, gdy organ podatkowy będzie stał na stanowisku, iż art. 14 ust. 1-3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych może znaleźć zastosowanie w opisanym zdarzeniu przyszłym, to czy uprawnienie organu obejmuje prawo do oszacowania wartości rynkowej wkładu, natomiast nie obejmuje uprawnienia do określenia, jaka część z tej wartości wkładu powinna zostać przekazana na kapitał zapasowy a jaka na kapitał zakładowy?

2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1126/12/14-7/S/KS
     ∟1. Czy wydatki Spółki na posiłki w jej siedzibie podczas spotkań biznesowych z kontrahentami w przedstawionym przez Spółkę stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów? 2. Czy wydatki Spółki na posiłki poza siedzibą Spółki (w restauracjach, wynajętych salach itp.) podczas spotkań biznesowych z kontrahentami w przedstawionym przez Spółkę stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów? 3. Czy wydatki Spółki na posiłki podczas konferencji z udziałem kontrahentów w przedstawionym przez Spółkę stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?

2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-101/14/MS
     ∟Czy wydatki na zakup usług gastronomicznych na zewnątrz poza siedzibą firmy w czasie spotkań z przedstawicielami innych firm z branży wodociągowo - kanalizacyjnej, kontrahentami, inwestorami, członkami Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy i Rady Nadzorczej mogą, na podstawie art. 15 ust. 1, być kwalifikowane jako koszty podatkowe do celów ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?

2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-117/14-2/MK
     ∟Czy wydatki na lunch (obiad, kolację) z kontrahentami ponoszone na spotkaniu odbywanym w celach biznesowych w siedzibie spółki, jak również poza siedzibą spółki stanowią koszty uzyskania przychodu przy ustalaniu podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych? Czy wydatki na drobny poczęstunek (ciastka, słone paluszki, kanapki) oraz napoje (kawa, herbata, soki, woda mineralna) dla kontrahentów w siedzibie spółki są kosztami uzyskania przychodu przy ustalaniu podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?

7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj