Interpretacje do przepisu
art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1909/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
2015.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-199/15-4/JC
∟Czy wydatki na artykuły spożywcze i usługi gastronomiczne nabywane przez Spółkę podczas spotkań promocyjnych mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu na podstawie przepisów art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2014.851 j.t), (dalej: „Ustawa CIT”)?
2015.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-223/15-2/JC
∟1) Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym koszty spotkań biznesowych ponoszone przez Spółkę w ramach pierwszego przypadku (tj. koszty spotkań biznesowych z udziałem Pracowników Spółki), w tym również koszty poniesione na ewentualną konsumpcję w ramach tych spotkań, będą w pełni stanowiły koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 updop?
2) Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym koszty spotkań biznesowych ponoszone przez Spółkę w ramach drugiego przypadku (tj. wydatki na spotkania biznesowe uwzględnione w wynagrodzeniu Agenta), w tym również wydatki poniesione na ewentualną konsumpcję w ramach tych spotkań, będą w pełni stanowiły koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 updop?
3) Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym koszty spotkań biznesowych ponoszone przez Spółkę w ramach trzeciego przypadku (tj. zwrot kosztów poniesionych przez Agenta w imieniu i na rzecz Spółki, związanych ze spotkaniami biznesowymi), w tym również wydatki na ewentualną konsumpcję w ramach tych spotkań, będą w pełni stanowiły koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 updop?
2015.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-189/15-2/JC
∟Czy nabywane przez Spółkę usługi gastronomiczne i cateringowe oraz zakup artykułów spożywczych i napojów na potrzeby świadczonych usług, o których mowa w przedstawionym stanie faktycznym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
2015.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-391/13-5/15-S/GG
∟Czy wydatki poczynione przez Wnioskodawcę na opisaną powyżej kompleksową usługę organizacji konferencji dedykowanej dla potencjalnych klientów/kontrahentów odbywającej się poza obszarem UE będą stanowić po jego stronie w całości koszty uzyskania przychodu jako wydatki o charakterze szkoleniowo-reklamowym?
2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-24/15-4/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odszkodowań wypłaconych na rzecz klientów.
2015.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/4510-11/15/ESZ
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków ponoszonych na usługi gastronomiczne i cateringowe oraz zakup artykułów spożywczych i napojów na potrzeby świadczonych usług
2015.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/4510-10/15/AM
∟Wydatki ponoszone na nabycie artykułów spożywczych, usług cateringowych/gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (pytanie nr 1-8).
2015.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/4510-9/15/AM
∟wydatki ponoszone na nabycie artykułów spożywczych, usług cateringowych/gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (pytanie nr 1-8).
2015.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-13/15-2/JG
∟Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na podstawie zawartych Umów związane z promocją Spółki mogą być uznane za koszt uzyskania przychodu zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych?
2015.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-23/15-2/KS
∟Czy kosztem uzyskania przychodów będą wydatki na pokrycie kosztów dotyczących organizacji posiedzeń Rady Naukowej, tj. poczęstunku w postaci wody mineralnej, kawy, herbaty, owoców, ciastek oraz kosztów zakupu usług gastronomicznych (catering)?
2015.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-103/15-2/JC
∟Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę w związku ze spotkaniami z klientami poza siedzibą Spółki zarówno w miejscowości, w której znajduje się ta siedziba jak i poza miejscowością, w tym za granicą, na usługi gastronomiczne (posiłki i napoje w restauracjach) stanowią koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT?
2015.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-675/14-2/PR
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na degustację wyrobów własnej produkcji.
2015.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1300/14-2/GJ
∟Czy kwota podatku od towarów i usług, która nie podlega w Spółce Komandytowej odliczeniu, tj. kwota podatku od towarów i usług wykazanego na fakturach dokumentujących zakup paliwa do Samochodów Osobowych oraz nieodliczone 50% kwoty podatku od towarów i usług wykazanego na fakturach dokumentujących inne niż paliwo wydatki eksploatacyjne związane z Samochodami Osobowymi, może stanowić koszt uzyskania przychodów Spółki proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału Spółki w zysku Spółki Komandytowej?
2015.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/423-88/14/ESZ
∟Czy wydatki na zakup ww. produktów można uznać za koszty uzyskania przychodów? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2015.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-717/14-4/KO
∟Czy Wnioskodawca ma prawo do zaliczenia poniesionego wydatku na alkohol do kosztów uzyskania przychodów?
2015.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-31/15/KK
∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie artykułów spożywczych oraz usług cateringowych i gastronomicznych, zużywanych podczas spotkań pracowników i kontrahentów Spółki, posiedzeń Zarządu Spółki.
2015.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-30/15/KK
∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie artykułów spożywczych oraz usług cateringowych i gastronomicznych, zużywanych podczas spotkań pracowników i kontrahentów Spółki, posiedzeń Zarządu Spółki.
2015.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-626/14/KK
∟Czy wydatki na zakup jabłek przekazanych do konsumpcji dla pracowników, podczas świadczenia przez nich pracy, mogą stanowić koszt uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2015.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1356/14/AK
∟kwalifikacja do kosztów uzyskania przychodu:
- wydatków na remont komina, pomieszczeń wewnętrznych (tynkowanie, malowanie),
- wydatków na zrobienie ogrodzenia z jednej strony budynku i zagospodarowanie terenu wokół budynku (ogródek)
2015.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1180/14-4/KS
∟Dotyczy kwalifikacji wydatków poniesionych na organizację imprezy do kosztów uzyskania przychodów, innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami.
2015.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-10/16-2/BC
∟1. Czy wydatki, które zostaną poniesione przez Wnioskodawcę w czasie spotkań biznesowych na zakup napojów alkoholowych będą mogły stanowić dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodu?
2. Czy wydatki, które zostaną poniesione przez Sp. k. w czasie spotkań biznesowych na zakup napojów alkoholowych będą mogły stanowić dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodu proporcjonalnie do posiadanego przez Wnioskodawcę prawa do udziału w zyskach Sp. k.?
2015.02.25 - Minister Finansów - DD10/033/68/MZO/13
∟koszty uzyskania przychodów z tytułu podatku od wartości dodanej ujętego na fakturach dokumentujących zakupy od podmiotów zagranicznych
2015.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-398/14-4/GG
∟Czy Spółka ma prawo zaliczać wartość podatku od towarów i usług związanego z zakupami towarów i usług wykorzystywanych na cele reprezentacji i w celu świadczenia usług zwolnionych od podatku VAT (dotyczy to wydatków związanych z organizowaniem uroczystości o okazałym charakterze, spotkań biznesowych - np. usługi gastronomiczne, zakup żywności, napojów w tym alkoholowych, oprawa artystyczna spotkania) - w poczet kosztów uzyskania przychodów?
2015.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1162/14-5/KS
∟dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów:
wydatków na zakup artykułów spożywczych związanych z zapewnieniem poczęstunku kontrahentom w czasie wizyt na terenie siedziby Spółki,
wydatków na zakup usług cateringu związanych z zapewnieniem poczęstunku kontrahentom w czasie wizyt na terenie siedziby Spółki,
wydatków związanych z organizacją spotkań z kontrahentami w celach biznesowych poza biurem Spółki (zapłata za poczęstunek w restauracji).
2015.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-588/14/KK
∟Czy zakup artykułów spożywczych, szczególnie jabłek, wody stanowi koszt uzyskania przychodu?
2015.02.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-711/13/15-5/S/MK
∟Czy koszty ponoszone na zakup towarów usług wskazanych w pkt 1 - 6 stanu faktycznego mogą być przez Bank zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (kosztów podatkowych) na podstawie art. 15 ust. 1 UPDOP i nie powinny być traktowane jako wydatki na reprezentację w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 UPDOP.
2015.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-592/14-2/PR
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów naliczonego od nabytych gastronomicznych (niestanowiących kosztów uzyskania przychodów), który nie podlega odliczeniu na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy VAT w zw. z art. 88 ust. 1 pkt 4 ustawy VAT
2015.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1118/14-4/PK1
∟Celem działań gevernment relations jest poprawa wizerunku Wnioskodawcy, to w powyższym zakresie zastosowanie znajdzie norma z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT i tym samym wydatki te nie mogą zostać uznane za podatkowe koszty uzyskania przychodów. Nie jest zatem koniczne badanie wpływu tychże wydatków na przychód podatkowy w świetle zasad wyrażonych w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. Zresztą ocena tego typu wydatków pod kątem wpływu na przychód podatkowy byłaby niezwykle utrudniona, skoro adresatem tych działań są funkcjonariusze publiczni, a zatem osoby, które w swoim postępowaniu powinny kierować się zasadami bezstronności, bacząc by interes publiczny ucieleśniony w konstytucyjnej zasadzie praworządności oraz równości nie został naruszony. Stworzenie pozytywnego wizerunku podatnika, powinno być zatem bez znaczenia dla decyzji podejmowanych wobec Wnioskodawcy.
2015.02.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/423-145/14/AM
∟Czy koszty wymienione w opisie stanu faktycznego stanowią dla Spółki koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2015.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1063/14-4/MW
∟1. Czy koszty ponoszone przez Spółkę w ramach Działań Wsparcia Sprzedaży, o których mowa w opisie stanu faktycznego, tj. wartość pełnowartościowych produktów wydawanych przez Spółkę Klientom Pośrednim w zamian za wyroby bliskie przeterminowania, przeterminowane lub nienadające się do dalszej sprzedaży na skutek innych przyczyn (np. uszkodzenia) wraz z ewentualnymi kosztami zwiezienia z rynku i fizycznej likwidacji ww. wyrobów (wydatki związane z Wymianami/Przecenami Niepełnowartościowych Produktów) stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy PDOP?
2. W przypadku uznania, że wydatki związane z Wymianami/Przecenami Niepełnowartościowych Produktów stanowią koszty uzyskania przychodów, w którym momencie należy je rozpoznać dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?
3. Czy koszty ponoszone przez Spółkę w ramach Działań Wsparcia Sprzedaży, o których mowa w opisie stanu faktycznego, tj. wartość produktów przekazywanych przez Spółkę Klientom Pośrednim jako bonus w zamian za zrealizowanie przez nich odpowiednich zakupów w transakcjach z określoną/określonymi hurtowniami (wydatki związane z udzieleniem Bonusów Promocyjno-Reklamowych) stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy PDOP?
4. W przypadku uznania, że wydatki związane z udzieleniem Bonusów Promocyjno-Reklamowych stanowią koszty uzyskania przychodów, w którym momencie należy je rozpoznać dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?
5. Czy koszty ponoszone przez Spółkę w ramach Działań Wsparcia Sprzedaży, o których mowa w opisie stanu faktycznego, tj. wartość produktów przekazanych przez Wnioskodawcę Klientom Pośrednim w celu przeprowadzenia demonstracji (np. prezentacja nowości w ofercie Spółki; wydatki związane z Przekazaniem Próbek) stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy PDOP?
6. W przypadku uznania, że wydatki związane z Przekazaniem Próbek stanowią koszty uzyskania przychodów, w którym momencie należy je rozpoznać dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?
7. Czy Wydatki na Usługi Gastronomiczne, ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z organizacją spotkań biznesowych, o których mowa w opisie stanu faktycznego, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy PDOP?
8. W przypadku uznania, że Wydatki na Usługi Gastronomiczne stanowią koszty uzyskania przychodów, w którym momencie należy je rozpoznać dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.