Interpretacje do przepisu
art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1909/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

2015.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-199/15-4/JC
     ∟Czy wydatki na artykuły spożywcze i usługi gastronomiczne nabywane przez Spółkę podczas spotkań promocyjnych mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu na podstawie przepisów art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2014.851 j.t), (dalej: „Ustawa CIT”)?

2015.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-223/15-2/JC
     ∟1) Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym koszty spotkań biznesowych ponoszone przez Spółkę w ramach pierwszego przypadku (tj. koszty spotkań biznesowych z udziałem Pracowników Spółki), w tym również koszty poniesione na ewentualną konsumpcję w ramach tych spotkań, będą w pełni stanowiły koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 updop? 2) Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym koszty spotkań biznesowych ponoszone przez Spółkę w ramach drugiego przypadku (tj. wydatki na spotkania biznesowe uwzględnione w wynagrodzeniu Agenta), w tym również wydatki poniesione na ewentualną konsumpcję w ramach tych spotkań, będą w pełni stanowiły koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 updop? 3) Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym koszty spotkań biznesowych ponoszone przez Spółkę w ramach trzeciego przypadku (tj. zwrot kosztów poniesionych przez Agenta w imieniu i na rzecz Spółki, związanych ze spotkaniami biznesowymi), w tym również wydatki na ewentualną konsumpcję w ramach tych spotkań, będą w pełni stanowiły koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 updop?

2015.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-189/15-2/JC
     ∟Czy nabywane przez Spółkę usługi gastronomiczne i cateringowe oraz zakup artykułów spożywczych i napojów na potrzeby świadczonych usług, o których mowa w przedstawionym stanie faktycznym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?

2015.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-391/13-5/15-S/GG
     ∟Czy wydatki poczynione przez Wnioskodawcę na opisaną powyżej kompleksową usługę organizacji konferencji dedykowanej dla potencjalnych klientów/kontrahentów odbywającej się poza obszarem UE będą stanowić po jego stronie w całości koszty uzyskania przychodu jako wydatki o charakterze szkoleniowo-reklamowym?

2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-24/15-4/KS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odszkodowań wypłaconych na rzecz klientów.

2015.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/4510-11/15/ESZ
     ∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków ponoszonych na usługi gastronomiczne i cateringowe oraz zakup artykułów spożywczych i napojów na potrzeby świadczonych usług

2015.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/4510-10/15/AM
     ∟Wydatki ponoszone na nabycie artykułów spożywczych, usług cateringowych/gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (pytanie nr 1-8).

2015.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/4510-9/15/AM
     ∟wydatki ponoszone na nabycie artykułów spożywczych, usług cateringowych/gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (pytanie nr 1-8).

2015.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-13/15-2/JG
     ∟Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na podstawie zawartych Umów związane z promocją Spółki mogą być uznane za koszt uzyskania przychodu zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych?

2015.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-23/15-2/KS
     ∟Czy kosztem uzyskania przychodów będą wydatki na pokrycie kosztów dotyczących organizacji posiedzeń Rady Naukowej, tj. poczęstunku w postaci wody mineralnej, kawy, herbaty, owoców, ciastek oraz kosztów zakupu usług gastronomicznych (catering)?

2015.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-103/15-2/JC
     ∟Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę w związku ze spotkaniami z klientami poza siedzibą Spółki zarówno w miejscowości, w której znajduje się ta siedziba jak i poza miejscowością, w tym za granicą, na usługi gastronomiczne (posiłki i napoje w restauracjach) stanowią koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT?

2015.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-675/14-2/PR
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na degustację wyrobów własnej produkcji.

2015.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1300/14-2/GJ
     ∟Czy kwota podatku od towarów i usług, która nie podlega w Spółce Komandytowej odliczeniu, tj. kwota podatku od towarów i usług wykazanego na fakturach dokumentujących zakup paliwa do Samochodów Osobowych oraz nieodliczone 50% kwoty podatku od towarów i usług wykazanego na fakturach dokumentujących inne niż paliwo wydatki eksploatacyjne związane z Samochodami Osobowymi, może stanowić koszt uzyskania przychodów Spółki proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału Spółki w zysku Spółki Komandytowej?

2015.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/423-88/14/ESZ
     ∟Czy wydatki na zakup ww. produktów można uznać za koszty uzyskania przychodów? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

2015.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-717/14-4/KO
     ∟Czy Wnioskodawca ma prawo do zaliczenia poniesionego wydatku na alkohol do kosztów uzyskania przychodów?

2015.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-31/15/KK
     ∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie artykułów spożywczych oraz usług cateringowych i gastronomicznych, zużywanych podczas spotkań pracowników i kontrahentów Spółki, posiedzeń Zarządu Spółki.

2015.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-30/15/KK
     ∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie artykułów spożywczych oraz usług cateringowych i gastronomicznych, zużywanych podczas spotkań pracowników i kontrahentów Spółki, posiedzeń Zarządu Spółki.

2015.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-626/14/KK
     ∟Czy wydatki na zakup jabłek przekazanych do konsumpcji dla pracowników, podczas świadczenia przez nich pracy, mogą stanowić koszt uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2015.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1356/14/AK
     ∟kwalifikacja do kosztów uzyskania przychodu: - wydatków na remont komina, pomieszczeń wewnętrznych (tynkowanie, malowanie), - wydatków na zrobienie ogrodzenia z jednej strony budynku i zagospodarowanie terenu wokół budynku (ogródek)

2015.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1180/14-4/KS
     ∟Dotyczy kwalifikacji wydatków poniesionych na organizację imprezy do kosztów uzyskania przychodów, innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami.

2015.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-10/16-2/BC
     ∟1. Czy wydatki, które zostaną poniesione przez Wnioskodawcę w czasie spotkań biznesowych na zakup napojów alkoholowych będą mogły stanowić dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodu? 2. Czy wydatki, które zostaną poniesione przez Sp. k. w czasie spotkań biznesowych na zakup napojów alkoholowych będą mogły stanowić dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodu proporcjonalnie do posiadanego przez Wnioskodawcę prawa do udziału w zyskach Sp. k.?

2015.02.25 - Minister Finansów - DD10/033/68/MZO/13
     ∟koszty uzyskania przychodów z tytułu podatku od wartości dodanej ujętego na fakturach dokumentujących zakupy od podmiotów zagranicznych

2015.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-398/14-4/GG
     ∟Czy Spółka ma prawo zaliczać wartość podatku od towarów i usług związanego z zakupami towarów i usług wykorzystywanych na cele reprezentacji i w celu świadczenia usług zwolnionych od podatku VAT (dotyczy to wydatków związanych z organizowaniem uroczystości o okazałym charakterze, spotkań biznesowych - np. usługi gastronomiczne, zakup żywności, napojów w tym alkoholowych, oprawa artystyczna spotkania) - w poczet kosztów uzyskania przychodów?

2015.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1162/14-5/KS
     ∟dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów: wydatków na zakup artykułów spożywczych związanych z zapewnieniem poczęstunku kontrahentom w czasie wizyt na terenie siedziby Spółki, wydatków na zakup usług cateringu związanych z zapewnieniem poczęstunku kontrahentom w czasie wizyt na terenie siedziby Spółki, wydatków związanych z organizacją spotkań z kontrahentami w celach biznesowych poza biurem Spółki (zapłata za poczęstunek w restauracji).

2015.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-588/14/KK
     ∟Czy zakup artykułów spożywczych, szczególnie jabłek, wody stanowi koszt uzyskania przychodu?

2015.02.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-711/13/15-5/S/MK
     ∟Czy koszty ponoszone na zakup towarów usług wskazanych w pkt 1 - 6 stanu faktycznego mogą być przez Bank zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (kosztów podatkowych) na podstawie art. 15 ust. 1 UPDOP i nie powinny być traktowane jako wydatki na reprezentację w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 UPDOP.

2015.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-592/14-2/PR
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów naliczonego od nabytych gastronomicznych (niestanowiących kosztów uzyskania przychodów), który nie podlega odliczeniu na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy VAT w zw. z art. 88 ust. 1 pkt 4 ustawy VAT

2015.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1118/14-4/PK1
     ∟Celem działań gevernment relations jest poprawa wizerunku Wnioskodawcy, to w powyższym zakresie zastosowanie znajdzie norma z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT i tym samym wydatki te nie mogą zostać uznane za podatkowe koszty uzyskania przychodów. Nie jest zatem koniczne badanie wpływu tychże wydatków na przychód podatkowy w świetle zasad wyrażonych w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. Zresztą ocena tego typu wydatków pod kątem wpływu na przychód podatkowy byłaby niezwykle utrudniona, skoro adresatem tych działań są funkcjonariusze publiczni, a zatem osoby, które w swoim postępowaniu powinny kierować się zasadami bezstronności, bacząc by interes publiczny ucieleśniony w konstytucyjnej zasadzie praworządności oraz równości nie został naruszony. Stworzenie pozytywnego wizerunku podatnika, powinno być zatem bez znaczenia dla decyzji podejmowanych wobec Wnioskodawcy.

2015.02.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/423-145/14/AM
     ∟Czy koszty wymienione w opisie stanu faktycznego stanowią dla Spółki koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2015.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1063/14-4/MW
     ∟1. Czy koszty ponoszone przez Spółkę w ramach Działań Wsparcia Sprzedaży, o których mowa w opisie stanu faktycznego, tj. wartość pełnowartościowych produktów wydawanych przez Spółkę Klientom Pośrednim w zamian za wyroby bliskie przeterminowania, przeterminowane lub nienadające się do dalszej sprzedaży na skutek innych przyczyn (np. uszkodzenia) wraz z ewentualnymi kosztami zwiezienia z rynku i fizycznej likwidacji ww. wyrobów (wydatki związane z Wymianami/Przecenami Niepełnowartościowych Produktów) stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy PDOP? 2. W przypadku uznania, że wydatki związane z Wymianami/Przecenami Niepełnowartościowych Produktów stanowią koszty uzyskania przychodów, w którym momencie należy je rozpoznać dla celów podatku dochodowego od osób prawnych? 3. Czy koszty ponoszone przez Spółkę w ramach Działań Wsparcia Sprzedaży, o których mowa w opisie stanu faktycznego, tj. wartość produktów przekazywanych przez Spółkę Klientom Pośrednim jako bonus w zamian za zrealizowanie przez nich odpowiednich zakupów w transakcjach z określoną/określonymi hurtowniami (wydatki związane z udzieleniem Bonusów Promocyjno-Reklamowych) stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy PDOP? 4. W przypadku uznania, że wydatki związane z udzieleniem Bonusów Promocyjno-Reklamowych stanowią koszty uzyskania przychodów, w którym momencie należy je rozpoznać dla celów podatku dochodowego od osób prawnych? 5. Czy koszty ponoszone przez Spółkę w ramach Działań Wsparcia Sprzedaży, o których mowa w opisie stanu faktycznego, tj. wartość produktów przekazanych przez Wnioskodawcę Klientom Pośrednim w celu przeprowadzenia demonstracji (np. prezentacja nowości w ofercie Spółki; wydatki związane z Przekazaniem Próbek) stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy PDOP? 6. W przypadku uznania, że wydatki związane z Przekazaniem Próbek stanowią koszty uzyskania przychodów, w którym momencie należy je rozpoznać dla celów podatku dochodowego od osób prawnych? 7. Czy Wydatki na Usługi Gastronomiczne, ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z organizacją spotkań biznesowych, o których mowa w opisie stanu faktycznego, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy PDOP? 8. W przypadku uznania, że Wydatki na Usługi Gastronomiczne stanowią koszty uzyskania przychodów, w którym momencie należy je rozpoznać dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj