Interpretacje do przepisu
art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
596/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
2020.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.127.2020.2.BD
∟Ustalenie, czy:
− wymienione bony pieniężne NBP oraz transakcje kupna/sprzedaży (jak wynika z uzupełnienia winno być zakupu/wykupu) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
− przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku,
− Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
− przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
− Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%,
− w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.
2020.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.144.2020.2.BD
∟Ustalenie, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna/sprzedaży (jak wynika z uzupełnienia winno być zakupu/sprzedaży) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%,
- art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9%,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2019 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 9%.
2020.05.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.129.2020.1.JKT
∟czy w przypadku sprzedaży przez Spółkę Produktów, których cena uwzględnia kwalifikowane prawo własności intelektualnej, dochodem Wnioskodawcy z kwalifikowanych praw własności intelektualnej, o którym mowa w art. 24d ust. 7 pkt 3 ustawy o CIT, będzie wartość dochodu wynikająca z pełnej wartości ceny netto sprzedaży tych Produktów zastosowanej przez Spółkę
2020.05.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.75.2020.2.JKU
∟w zakresie ustalenia, czy w przypadku sprzedaży przez Spółkę Produktów, których cena uwzględnia kwalifikowane prawo własności intelektualnej, dochodem Wnioskodawcy z kwalifikowanych praw własności intelektualnej, o którym mowa w art. 24d ust. 7 pkt 3 ustawy o CIT, będzie wartość dochodu wynikająca z pełnej wartości ceny netto sprzedaży Produktu zastosowanej przez Spółkę
2020.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.84.2020.1.AT
∟w zakresie ustalenia, czy do limitu przychodów o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wlicza się przychody z działalności rolniczej.
2020.05.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.80.2020.1.SG
∟w zakresie ustalenia, czy w przypadku zaistnienia podwyższenia kapitału zakładowego w sposób przewidziany w opisie zdarzenia przyszłego, Spółka będzie mogła kontynuować w 2020 r. stosowanie stawki podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9%
2020.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.60.2020.2.MS
∟1. Czy wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje związane z zakupem i wykupem bonów pieniężnych dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2. Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów?
3. Czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości?
4. Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19, ust. 1 pkt 2 w związku z artykułem 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%?
5. Czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%?
6. Czy w związku z wprowadzonymi zmianami od 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.?
2020.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.82.2020.2.BD
∟Ustalenie, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna/wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę czy posiada status „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%,
- w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.
2020.05.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.106.2020.2.NL
∟ustalenie, czy w związku z opisanym stanem faktycznym, Wnioskodawca ma prawo do preferencyjnej 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych
2020.05.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.46.2020.2.IZ
∟Ustalenie, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna/wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę czy posiada status „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%,
- w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.
2020.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.117.2020.1.AK
∟Możliwości opodatkowania preferencyjną stawką podatkową dochodu osiągniętego w 2019 r.
2020.05.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.52.2020.1.PB
∟w zakresie możliwości zastosowania 9% stawki podatkowej do opodatkowania dochodu uzyskanego w 2020 r.
2020.05.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.93.2020.2.ANK
∟w zakresie możliwości zastosowania preferencyjnej stawki podatku
2020.05.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.40.2020.2.AP
∟Czy Spółka ma prawo do zastosowania stawki 9% do obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych w 2019 r. w zakresie dochodów innych niż z zysków kapitałowych?
2020.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.77.2020.1.MBD
∟w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka w celu skorzystania z mechanizmu lnnovation Box, o którym mowa w art. 24d ust. 1 ustawy o CIT, alokuje Koszty pracownicze, Koszty współpracowników, a także Koszty B2B do litery „a” wzoru, o którym mowa w art. 24d ust. 4 ustawy o CIT.
2020.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.538.2019.1.BG
∟W jaki sposób w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca powinien ustalać podstawę opodatkowania podatkiem od nieruchomości komercyjnych, obliczać kwotę podatku i potrącać ją z kwotą zaliczki na CIT aby odbyło się to zgodnie z treścią art. 24b i art. 24c ustawy o CIT?
2020.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.13.2020.3.BD
∟1. Czy Spółdzielnia przy rozliczeniu podatku dochodowego za 2019 r. może zastosować stawkę podatku CIT w wysokości 9% korzystając ze statusu małego podatnika?
2. Czy Spółdzielnia przy naliczeniu podatku dochodowego za 2020 r. może zastosować stawkę podatku CIT w wysokości 9% korzystając ze statusu małego podatnika przy założeniu, że sprzedaż brutto zamknie się kwotą 6 500 000 zł, a proces likwidacji zakończy się do 30 kwietnia 2020 r.?
2020.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.44.2020.2.DP
∟Czy Spółka miała prawo do zastosowania stawki 9% do kalkulacji zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych w 2019 r. w zakresie dochodów innych niż z zysków kapitałowych?
2020.03.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.11.2020.1.PP
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wypłacanych wynagrodzeń na rzecz Członków Zarządu na inny rachunek rozliczeniowy niż wskazany w art. 96b ust. 3 pkt 13 ustawy o podatku od towarów i usług
2020.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.24.2020.2.MZA
∟Możliwość zastosowania stawki 9% podatku do osiągniętych przez nowo powstałą spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością dochodów.
2020.02.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.621.2019.1.AT
∟w zakresie ustalenia czy w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 stycznia 2020 r. dokonując płatności za zakupione u rolników bydło na rachunek bankowy niewskazany w wykazie Wnioskodawca będzie mógł zaliczać poniesiony wydatek do kosztów uzyskania przychodów niezależnie od kwoty umieszczonej na fakturze, w szczególności gdy kwota ta przekroczy 15.000 zł brutto.
2020.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.515.2019.1.MK
∟w zakresie ustalenia, które z wartości wskazanych w zadanym we wniosku pytaniu, należy uwzględnić jako przychody ze sprzedaży przy ustalaniu statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2020.02.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.571.2019.2.EN
∟zakresie ustalenia, czy Bank przy wyznaczaniu statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako przychody ze sprzedaży, winien uwzględnić dyskonto od bonów pieniężnych NBP, czy też wartość nominalną bonów pieniężnych NBP
2020.02.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.549.2019.2.ŚS
∟w zakresie ustalenia, czy powstanie obowiązek zapłaty odsetek od uiszczonych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych wg 9% stawki.
2020.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.528.2019.4.PB
∟w zakresie wpływu otrzymania dotacji na możliwość uznania Wnioskodawcy za małego podatnika oraz na możliwość stosowania 9% stawki podatkowej.
2020.01.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.518.2019.3.PB
∟w zakresie ustalenia:
- czy przedstawiona transakcja zbycia przez Spółkę składników majątkowych stanowi zbycie przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 3 ustawy o CIT lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o CIT,
- czy Nabywca jest uprawniony do dokonywania odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych nabytych od Spółki w ramach wyżej opisanej transakcji,
- czy know-how, które zbyła Spółka będzie stanowić dla Nabywcy know-how nietechniczne podlegające amortyzacji,
- czy Nabywca jest uprawniony do dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości firmy powstałej w wyniku nabycia przedsiębiorstwa od Spółki,
- czy Spółka, może uznać za koszty uzyskania przychodów wartość netto podatkową zbywanych składników majątku trwałego i obrotowego.
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.460.2019.1.ANK
∟Czy powinny zostać wyłączone z kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w brzmieniu nadanym ustawą nowelizującą,
- wypłacone po dniu 31 grudnia 2019 r. przez Spółki wynagrodzenia należne Dostawcom VAT, za świadczone przez nich usługi i dostawy towarów, na podstawie zawartych umów o świadczenie usług lub dostawę towarów, dokonane na rachunek wirtualny
- zapłacone przez Faktorów po dniu 31 grudnia 2019 r. wartości kosztów wynikających z faktur wystawionych przez Dostawców VAT, które następnie zostały spłacone przez Spółki poprzez zapłatę na rzecz Faktorów na podstawie zawartych umów faktoringowych, dokonane na rachunek wirtualny wskazany przez Faktorów,
-jeśli jednorazowa wartość transakcji w rozumieniu art. 19 pkt 2 Prawa Przedsiębiorców przekracza wartość 15 000 zł?
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.461.2019.1.DP
∟Czy Spółka ma prawo do zastosowania preferencyjnej 15% stawki podatku do dochodu uzyskanego w okresie od 30 listopada 2018 r. do 31 grudnia 2019 r.?
2019.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.500.2019.2.AP
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości zbywanych składników majątku trwałego i obrotowego
2019.12.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.470.2019.2.AP
∟w zakresie ustalenia, czy Spółka w bieżącym roku podatkowym 2019 może zastosować obniżoną 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.