Interpretacje do przepisu
art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


854/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

2015.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-678/15-2/IM
     ∟Czy w stanach faktycznych przedstawionych w pkt A, B, C i D podmiotem zobowiązanym do poboru podatku dochodowego od wydawanych nagród zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych lub złożenia informacji, o których mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest Podmiot Trzeci, a na Spółce nie ciążą żadne obowiązki w tym zakresie?

2015.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-686/15-2/MS2
     ∟Czy nagrody (premie) pieniężne wydane przez Bank klientom (osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej), w związku z opisanymi w stanie faktycznym promocjami usług finansowych, polegającymi na sprzedaży premiowej oferowanych przez Bank Produktów Finansowych, których jednorazowa wartość przekroczy 760 zł, podlegać będą zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: UPDOF) opodatkowaniu 19% stawką zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych od całej uzyskanej przez klienta kwoty nagrody (premii), tj. bez pomniejszenia o kwotę wskazaną w art. 21 ust. 1 pkt 68 UPDOF. Innymi słowy, czy słuszne jest stanowisko Banku, że jeżeli wartość jednorazowej nagrody przekroczy 760 zł, to wartość ta, a nie nadwyżka ponad tą kwotę stanowi podstawę opodatkowania 19% stawką podatku, a kwota równa 760 zł z art. 21 ust. 1 pkt 68 UPDOF nie stanowi kwoty wolnej od opodatkowania pomniejszającej podstawę opodatkowania, tylko kwotę, do wysokości której jednorazowa wartość nagrody przyznanej klientom w związku ze sprzedażą premiową Produktów Finansowych podlega zwolnieniu z opodatkowania?

2015.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-745/13/15-7/S/MG
     ∟PIT - w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie uczestników akcji promocyjnej organizowanej przez Kontrahenta, premiującej zakup produktów Kontrahenta, oraz ciążących na Spółce obowiązkach płatnika oraz obowiązkach informacyjnych związanych z wydawaniem nagrody związanej z zakupem produktów Kontrahenta.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-529/15-2/EC
     ∟Czy z tytułu przekazywanych przez Spółkę uczestnikom akcji promocyjnych (nie będącymi osobami prawnymi) nagród nie ciążą na Spółce obowiązki płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust 1 pkt. 2) UPDOF, a także inne obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 42a UPDOF?

2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-485/15-2/EC
     ∟W zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłaty nagrody osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą za udział w wyścigach konnych oraz wypłaty premii z tytułu ważnego startu konia w gonitwie

2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-404/15-2/MK
     ∟1) Czy kwota Cashback wypłacana Posiadaczom Kart stanowi nagrodę związaną ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f.? 2) Czy Cashback wypłacany Posiadaczowi Kart podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f., jeżeli kwota Cashback wypłacana za skorzystanie z pojedynczej Oferty (tzn. zakup towarów lub usług w ramach wykorzystania jednej Oferty) przez Posiadacza Kart nie przekracza 760 zł? 3) Czy Cashback wypłacany Posiadaczowi Kart podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f., jeżeli kwota Cashback wypłacana za skorzystanie z pojedynczej Oferty (tzn. zakup towarów lub usług w ramach wykorzystania jednej Oferty) przez Posiadacza Kart nie przekracza 760 zł, przy czym Posiadacz Kart korzysta z kilku Ofert w krótkim czasie (np. jednego dnia czy jednego tygodnia) i uzyskuje kilka Cashback, a ich łączna wartość przekracza kwotę 760 zł? 4) Czy X. Londyn jest obowiązany do działania w charakterze płatnika i w związku z tym zobowiązany do obliczenia, pobrania i wpłaty do urzędu skarbowego 10% podatku na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., w przypadku gdy kwota Cashback wypłacana za skorzystanie z pojedynczej Oferty w ramach Programu CLO (tj. za jeden zakup) nie przekracza 760 zł? 5) Jeżeli Cashback nie stanowi nagrody związanej ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., czy X. Londyn jest obowiązany do wystawienia informacji PIT-8C w myśl art. 42a u.p.d.o.f. i wykazania w niej kwot Cashback wypłacanych Posiadaczowi Karty w przypadku, gdy jednorazowa wartość Cashback (tj. Cashback uzyskany w związku ze skorzystaniem z jednej Oferty) nie przekracza 200 zł? 6) Jeżeli Cashback nie stanowi nagrody związanej ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 us.t 1 pkt 2 u.p.d.o.f., czy X. Londyn jest obowiązany do wystawienia informacji PIT-8C w myśl art. 42a u.p.d.o.f. i wykazania w niej kwot Cashback wypłacanych Posiadaczowi Karty w przypadku, gdy jednorazowa wartość Cashback (tj. Cashback uzyskany w związku ze skorzystaniem z jednej Oferty) przekracza 200 zł?

2015.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-521/15-3/EC
     ∟Czy Sprzedający w związku z faktem przekazania nagrody kupującemu uprawnionemu do uzyskania nagrody na skutek udziału w sprzedaży premiowej występować będzie w roli płatnika podatku od osób fizycznych?

2015.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-503/15-2/ES
     ∟PIT -w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizowaniem konkursów

2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/4511-298/15/BD
     ∟Czy prawidłowym będzie opodatkowanie nagród uzyskanych przez zawodników i trenerów z tytułu wygrania konkretnego meczu piłkarskiego lub uzyskania wyniku remisowego według zasad określonych w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z uwzględnieniem zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 jako wartość wygraną w konkursach z dziedziny sportu – do wysokości nie przekraczającej 760zł?

2015.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-425/15-4/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnień przedmiotowych.

2015.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-403/15-2/MK
     ∟Przy założeniu, że Cashback stanowi nagrodę związaną ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., czy A. Przedstawicielstwo w Polsce powinno być postrzegane jako płatnik i w związku z tym zobowiązane do obliczenia, pobrania i wpłaty do urzędu skarbowego 10% podatku na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f. w związku z kwotami Cashbacku wypłacanymi Posiadaczowi Kart przez A. Londyn? 2) Jeżeli Cashback nie stanowi nagrody związanej ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., czy A. Przedstawicielstwo w Polsce jest obowiązane do wystawienia informacji PIT-8C w myśl art. 42a u.p.d.o.f. i wykazania w niej kwot Cashbacku wypłacanego Posiadaczowi Karty przez V Londyn?

2015.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-479/15-2/IM
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika

2015.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-384/15-2/EC
     ∟Czy na Spółce jako organizatorze Akcji, w związku z przekazaniem zwycięzcom tych Akcji nagród, będą ciążyć jakiekolwiek obowiązki wynikające z przepisów Ustawy, a zatem czy Spółka będzie obowiązana pobrać odpowiedni podatek (zaliczki na podatek) dochodowy od osób fizycznych od przekazanych nagród i/lub sporządzić i przesłać do podatników oraz właściwych urzędów skarbowych odpowiednie deklaracje i/lub informacje podatkowe?

2015.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-744/13/15-9/S/MG
     ∟Nie można zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, że Spółka będzie płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego. Płatnikiem tego podatku będzie Kontrahent, ponoszący ekonomiczny ciężar organizacji akcji promocyjnej, który kompleksową obsługą akcji promocyjnej zleci Spółce - koordynatorowi akcji promocyjnej. Spółka bowiem działając w imieniu i na rzecz swoich Kontrahentów wydawać będzie nagrody konsumentom w imieniu Kontrahentów, a tym samym to Kontrahenci będą odpowiedzialni za wydanie nagród klientom i do Kontrahentów klienci będą zgłaszać reklamacje i roszczenie w przypadku nie wydania im nagród.

2015.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-331/15-4/MG
     ∟1) Czy w przedstawionym stanie faktycznym, Nagrody wypłacane Użytkownikom przez Wnioskodawcą, stanowią nagrody związane ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT? 2) Czy w przedstawionym stanie faktycznym, wartość Nagrody przyznanej z tytułu dokonania jednej transakcji stanowi „jednorazową wartość nagrody”, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT? 3) Czy w przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie pierwsze i drugie, Nagrody wypłacane Użytkownikom, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł, podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT i w związku z tym na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy PIT, jak również obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy PIT?

2015.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-355/15-4/AP
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-367/15/MM
     ∟Czy świadczenia dokonywane przez Bank na rzecz klientów w związku z opisanymi akcjami i programami promocyjnymi będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako nagrody związane ze sprzedażą premiową przy spełnieniu warunków określonych w tym przepisie, natomiast w przypadku niespełnienia powyższych warunków będą podlegały opodatkowaniu na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2015.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-296/15-2/JK2
     ∟Wartość nagród wygranych w konkursie dla uczestników (użytkowników) nie będzie podlegała zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bez względu na wartość nagrody. Zatem przychód z tytułu nagród uzyskanych przez uczestników z tytułu wygranej w konkursie podlega opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, w oparciu o przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca jako organizator konkursu jest zobowiązany pobrać od wartości nagród przekazywanych uczestnikom zwycięzcom 10% zryczałtowany podatek dochodowy określony w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2015.06.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-359/15-2/MG
     ∟Czy uczestnicy Promocji opisanej jako zdarzenie przyszłe, którzy z tytułu uczestnictwa w tej Promocji otrzymają bilety do kina o wartości nieprzekraczającej jednorazowo kwoty 760 zł korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) oraz czy w związku z powyższym Agencja zobowiązana jest sporządzić i przekazać podatnikom oraz naczelnikom właściwych urzędów skarbowych informację o wysokości przychodów (PIT-8C) zgodnie z art. 42a tej ustawy?

2015.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-348/15-4/AG
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagrody.

2015.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-730/13/15-5/S/MG
     ∟W zakresie obowiązków Spółki związanych z przekazywaniem zwycięzcom nagród, w ramach organizowanej akcji marketingowej.

2015.05.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-285/15-2/MK1
     ∟Moment powstania przychodu po stronie otrzymującego świadczenie w postaci karty paliwowej bądź punktów w programie lojalnościowym oraz określenie wartości jednorazowego świadczenia.

2015.05.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-478/15-4/ES
     ∟W przedstawionym zdarzeniu przyszłym Spółka, jako podmiot wydający Uczestnikom nagrody rzeczowe i Zespołom Uczestników nagrody w postaci wycieczek w konkursach prowadzonych w ramach Programu, nie będzie zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu wygranych w konkursach uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego w wysokości 10% wygranej lub nagrody zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2015.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-93/15-6/MG
     ∟W zakresie ciążących na Wnioskodawcy obowiązkach płatnika związanych z wypłatą Świadczenia dodatkowego Inwestorowi, będącemu osobą fizyczną.

2015.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-263/15-2/EC
     ∟W sytuacji, gdy jednorazowa wartość wygranej przekroczy kwotę 2280,00 zł, to Wnioskodawca jako płatnik będzie zobowiązany do pobrania podatku w wysokości 10% od całej wartość wygranej. Wobec tego wygrane uzyskane w ramach loterii promocyjnej, o ile ich jednorazowa wartość nie przekroczy kwoty 2.280,00 zł, będą zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2015.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-201/15-4/MG
     ∟Spółka, jako podmiot wydający Uczestnikom nagrody rzeczowe i Zespołom Uczestników nagrody w postaci wycieczek w konkursach prowadzonych w ramach Programu, nie będzie zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu wygranych w konkursach uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego w wysokości 10% wygranej lub nagrody zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2015.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-199/15-3/MK
     ∟w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu wydawanych przez Bank uczestnikom nagród w ramach organizowanych loterii promocyjnych w organizowanych akcjach promocyjnych

2015.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-199/15-2/MK
     ∟w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu wydawanych przez Bank uczestnikom nagród w ramach organizowanych konkursów w związku z organizowaniem akcji promocyjnych

2015.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-199/15-4/MK
     ∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 r., do przekazywanych nieodpłatnych świadczeń dokonywanych w ramach organizowanych przez Wnioskodawcę promocji, skutkujących osiągnięciem przez Klientów, jak i potencjalnych Klientów przychodów z tytułów innych niż konkursy, loterie i sprzedaże premiowe, zastosowanie znajdują zasady opodatkowania wyrażone w art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwzględnieniem zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy, a tym samym Wnioskodawca zobowiązany będzie do poboru zryczałtowanego 19% podatku dochodowego, z uwzględnieniem zwolnienia zawartego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy.

2015.05.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-293/15/IB
     ∟Wygrana w zakładach wzajemnych na Gibraltarze.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj