Interpretacje do przepisu
art. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


4394/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

2016.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.757.2016.1.WLK
     ∟Czy w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego, w związku ze sprzedażą Udziału w Spółce zbywanej, Wnioskodawca będzie zobowiązany do ujęcia w podstawie opodatkowania, przychodu w wysokości wartości ceny uiszczonej na rzecz Wnioskodawcy, pomniejszonego o koszty uzyskania przychodów w wartości wydatków poniesionych na nabycie Udziału w Spółce zbywanej niezaliczonych uprzednio do kosztów uzyskania przychodów (w tym ceny uregulowanej przez Wnioskodawcę w zamian za nabycie Udziału)?

2016.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-684/16-2/DP
     ∟Koszty uzyskania przychodów z tytułu zbycia udziałów.

2016.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-702/16-4/BC
     ∟w zakresie określenia czy Środki pieniężne oraz Inne składniki majątkowe otrzymane przez Wnioskodawcę z tytułu bycia wspólnikiem Spółki osobowej w wyniku jej likwidacji (bądź rozwiązania bez przeprowadzenia formalnego postępowania likwidacyjnego) będą podlegać opodatkowaniu w Polsce jako dochody położonego w Polsce zakładu oraz w zakresie powstania przychodu z tytułu otrzymania środków pieniężnych i/lub innych składników majątku w związku z rozwiązaniem spółki osobowej

2016.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-705/16-4/BC
     ∟w zakresie określenia czy Środki pieniężne oraz Inne składniki majątkowe otrzymane przez Wnioskodawcę z tytułu bycia wspólnikiem Spółki osobowej w wyniku jej likwidacji (bądź rozwiązania bez przeprowadzenia formalnego postępowania likwidacyjnego) będą podlegać opodatkowaniu w Polsce jako dochody położonego w Polsce zakładu oraz w zakresie powstania przychodu z tytułu otrzymania środków pieniężnych i/lub innych składników majątku w związku z rozwiązaniem spółki osobowej

2016.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-704/16-4/BC
     ∟w zakresie określenia czy Środki pieniężne oraz Inne składniki majątkowe otrzymane przez Wnioskodawcę z tytułu bycia wspólnikiem Spółki osobowej w wyniku jej likwidacji (bądź rozwiązania bez przeprowadzenia formalnego postępowania likwidacyjnego) będą podlegać opodatkowaniu w Polsce jako dochody położonego w Polsce zakładu oraz w zakresie powstania przychodu z tytułu otrzymania środków pieniężnych i/lub innych składników majątku w związku z rozwiązaniem spółki osobowej

2016.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-703/16-4/BC
     ∟1. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym prawidłowe jest stanowisko, że Środki pieniężne oraz Inne składniki majątkowe otrzymane przez Wnioskodawcę z tytułu bycia wspólnikiem Spółki osobowej w wyniku jej likwidacji (bądź rozwiązania bez przeprowadzenia formalnego postępowania likwidacyjnego) będą podlegać opodatkowaniu w Polsce jako dochody położonego w Polsce zakładu? 2. Czy w świetle przedstawionego powyżej zdarzenia przyszłego Środki pieniężne oraz (lub) Inne składniki majątku otrzymane przez Wnioskodawcę w wyniku likwidacji Spółki osobowej (bądź rozwiązania bez przeprowadzenia formalnego postępowania likwidacyjnego) będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu w rozumieniu przepisów ustawy o CIT na moment likwidacji/ rozwiązania Spółki osobowej?

2016.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-701/16-4/RS
     ∟1. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym prawidłowe jest stanowisko, że Środki pieniężne oraz Inne składniki majątkowe otrzymane przez Wnioskodawcę z tytułu bycia wspólnikiem Spółki osobowej w wyniku jej likwidacji (bądź rozwiązania bez przeprowadzenia formalnego postępowania likwidacyjnego) będą podlegać opodatkowaniu w Polsce jako dochody położonego w Polsce zakładu? 2. Czy w świetle przedstawionego powyżej zdarzenia przyszłego Środki pieniężne oraz (lub) Inne składniki majątku otrzymane przez Wnioskodawcę w wyniku likwidacji Spółki osobowej (bądź rozwiązania bez przeprowadzenia formalnego postępowania likwidacyjnego) będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu w rozumieniu przepisów ustawy o CIT na moment likwidacji / rozwiązania Spółki osobowej?

2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4510-1-14/16-5/KS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia, czy dochód uzyskiwany przez Fundację jako wspólnika Spółki Komandytowej z tytułu udziału w zyskach Spółki Komandytowej – proporcjonalnie do prawa do udziału w zysku Spółki Komandytowej, a także z tytułu używania na podstawie Umowy – w całości przeznaczony i wydatkowany na cele statutowe Fundacji, stanowiące w szczególności: (i) działalność naukową, (ii) działalność oświatową oraz (iii) działalność w zakresie kultury fizycznej i sportu, do której zaliczać się będą również koszty Rejsu – będzie zwolniony z podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-704/12-9/16-S/AG
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym odpisy amortyzacyjne od środków trwałych wchodzących w skład Nieruchomości po ich otrzymaniu na współwłasność z drugim wspólnikiem M - spółki osobowej w toku likwidacji tej spółki, obliczone od wartości początkowej tych środków trwałych w sposób opisany w zdarzeniu przyszłym będą dla Wnioskodawcy stanowić koszt uzyskania przychodów bez ograniczeń wynikających z art. 16 ust. l pkt 63 lit. d) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2016.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-678/16-2/JBB
     ∟Przychód podatkowy Wnioskodawcy z tytułu zbycia praw i obowiązków w Spółce celowej może zostać obniżony o wartość wkładu ustaloną według historycznej ceny nabycia wierzytelności wynikającej z zawartych umów faktoringowych w wartości wierzytelności w części kwoty głównej, w części odpowiadającej posiadanemu przez Wnioskodawcę udziałowi z zysku Spółki celowej. Z wydatków tych należy wyłączyć tę wartość wierzytelności, w jakiej wierzytelności zostały spłacone przez dłużników lub w której wierzytelności zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Wydatkami takimi nie będą także, tu należy potwierdzić stanowisko Wnioskodawcy, naliczone i niespłacone odsetki oraz innego rodzaju opłaty, w przypadku których, w związku z ich powstaniem, nie doszło po stronie Spółki do wydatkowania z jej majątku.

2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1-3/4510-1-6/16-2/KP
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie opodatkowania likwidacji spółki komandytowej powstałej z przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej.

2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1-3/4510-1-7/16-2/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie przychodu podatkowego.

2016.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4510-1-18/16-2/EK
     ∟Fundusz Wsparcia Kredytobiorców - przychody i koszty podatkowe.

2016.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-659/16-2/PS
     ∟w zakresie skutków podatkowych likwidacji spółki osobowej

2016.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-661/16-2/PS
     ∟w zakresie skutków podatkowych likwidacji spółki osobowej

2016.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-658/16-2/PS
     ∟w zakresie skutków podatkowych likwidacji spółki osobowej

2016.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-628/16-1/APO
     ∟ustalenie kosztów uzyskania przychodu w przypadku zbycia wierzytelności z tytułu niespłaconych kredytów/pożyczek przejętych w związku z planowaną likwidacją spółki osobowej

2016.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-709/16-1/APO
     ∟rozliczenie straty ze sprzedaży wierzytelności z tytułu niespłaconych kredytów/pożyczek, przejętych w związku z planowaną likwidacją spółki osobowej

2016.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/4511-361/15-5/16-S/ISL
     ∟Koszty uzyskania przychodów – częściowe wycofanie/zwrot wkładu wniesionego do spółki osobowej

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-693/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT. Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-692/16-3/RS
     ∟Czy prawidłowym jest stanowisko Spółki, że w opisanym w zdarzeniu przyszłym zmodyfikowanym modelu działalności nie powstanie dla Spółki zakład podatkowy w Polsce w rozumieniu art. 4a pkt 11 lit. a) i c) ustawy o CIT oraz w rozumieniu art. 5 ust. 1 do 7 UPO PL SGP?

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-802/16-3/AK
     ∟Uznanie przedmiotu wkładu niepieniężnego za przedsiębiorstwo; Skutki podatkowe wniesienia do spółki osobowej lub spółki kapitałowej wkładu niepieniężnego – art. 12 ust. 1 pkt 7, art. 12 ust. 4 pkt 3c)

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-801/16-3/AK
     ∟Uznanie przedmiotu wkładu niepieniężnego za przedsiębiorstwo; Skutki podatkowe wniesienia do spółki osobowej lub spółki kapitałowej wkładu niepieniężnego – art. 12 ust. 1 pkt 7, art. 12 ust. 4 pkt 3c)

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-664/16-2/AW
     ∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym otrzymanie Środków pieniężnych i/lub innych składników majątku na skutek rozwiązania Spółki osobowej (w wyniku przeprowadzenia procesu likwidacyjnego lub rozwiązania Spółki osobowej bez przeprowadzenia formalnego postępowania likwidacyjnego) skutkować będzie powstaniem po stronie Wnioskodawcy przychodu na gruncie ustawy o CIT?

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.540.2016.1.MK
     ∟Czy otrzymanie środków pieniężnych oraz składnika niepieniężnego w postaci ogółu praw i obowiązków w spółce jawnej w wyniku likwidacji Spółki Jawnej powstałej z przekształcenia SKA będzie podlegało opodatkowaniu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-561/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-562/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-560/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-559/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-557/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj