Interpretacje do przepisu
art. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1170/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2021.09.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.595.2021.1.MAP
∟skutki podatkowe zawarcia umowy leasingu operacyjnego samochodu osobowego
2021.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.610.2021.1.MAP
∟skutki podatkowe sprzedaży samochodu wykupionego po zakończeniu umowy leasingu
2021.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.132.2021.1.APO
∟brak obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w odniesieniu do spółki wchodzącej w skład PGK, dokonującej transakcji z podmiotem spoza PGK oraz określenia wyniku podatkowego celem spełnienia warunku określonego w ww. art. 11n lit. c) za rok obrotowy, nie pokrywający się z rokiem podatkowym Wnioskodawcy.
2021.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.286.2021.2.BD
∟Obowiązek sporządzania dokumentacji cen transferowych jedynie dla transakcji zawieranych z podmiotami powiązanymi, które poniosły stratę podatkową
2021.09.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.300.2021.1.ANK
∟W zakresie ustalenia obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych.
2021.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.177.2021.4.ANK
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych podatku VAT
2021.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.245.2021.1.SK
∟w zakresie:
- powstania zagranicznego zakładu,
- opodatkowania na terytorium Polski dochodów pochodzących z nieruchomości położonej w Polsce,
- zobowiązania do rejestracji poprzez złożenie zgłoszenia identyfikacyjnego celem uzyskania numeru identyfikacji podatkowej oraz rozliczania dochodów osiąganych na terytorium Polski z Nieruchomości położonej w Polsce, na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 2 w zw. z art. 3 ust. 2 updop w zw. z art. 6 polsko-niemieckiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania,
- uznania kosztów ponoszonych w związku z wynajmowaną nieruchomością, za koszty uzyskania przychodów oraz
- obowiązku stosowania przepisów w zakresie cen transferowych, w tym sporządzania dokumentacji.
2021.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.250.2021.1.MS
∟w zakresie:
- powstania zagranicznego zakładu,
- opodatkowania na terytorium Polski dochodów pochodzących z nieruchomości położonej w Polsce,
- zobowiązania do rejestracji poprzez złożenie zgłoszenia identyfikacyjnego celem uzyskania numeru identyfikacji podatkowej oraz rozliczania dochodów osiąganych na terytorium Polski z Nieruchomości położonej w Polsce, na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 2 w zw. z art. 3 ust. 2 updop w zw. z art. 6 polsko-niemieckiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania,
- uznania kosztów ponoszonych w związku z wynajmowaną nieruchomością, za koszty uzyskania przychodów oraz
- obowiązku stosowania przepisów w zakresie cen transferowych, w tym sporządzania dokumentacji.
2021.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.503.2021.1.MG
∟Skutki podatkowe zawarcia umowy leasingu operacyjnego samochodu osobowego.
2021.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.206.2021.2.ŚS
∟w zakresie, czy składki ZUS finansowane przez Pracowników, potrącone Pracownikom z wynagrodzenia należnego za miesiące listopad i grudzień 2020r., które są częścią wynagrodzenia Pracowników i nie są odrębnym od wynagrodzenia świadczeniem Spółki na rzecz Pracowników, będące częścią należności Zakładu z tytuły składek ZUS odpowiednio za grudzień 2020 r. i styczeń 2021r., w stosunku do których Spółka uzyskała zwolnienie z obowiązku ich opłacania, jako część wynagrodzenia są kosztem uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 4g i art. 16 ust. pkt 57 ustawy CIT
2021.07.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.144.2021.1.RK
∟brak obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych
2021.07.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.358.2021.2.AC
∟Czy istnieje możliwość zaliczenia w 100% do kosztów uzyskania przychodów opłat leasingowych dotyczących drugiego samochodu osobowego wykorzystywanego w jednoosobowej działalności gospodarczej, zgodnie z limitami wydatków wynikającymi z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczącymi wartości leasingowanego samochodu?
Czy istnieje możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z utrzymaniem i eksploatacją drugiego samochodu osobowego, przy założeniu użytku , tzw. mieszanego czyli w 75% wydatku?
Czy istnieje możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów ,wydatków na koszty ubezpieczenia (polisa AC,OC,NNW) w 100%?
2021.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.213.2021.2.AW
∟Obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji transakcji kontrolowanych zawieranych wyłącznie przez podmioty powiązane w przypadku gdy jeden z uczestników tych transakcji poniósł stratę podatkową z konkretnego źródła przychodów
2021.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.331.2021.2.DJD
∟kosztów uzyskania przychodów:
w części dotyczącej rozliczania opłat leasingowych
w pozostałym zakresie
2021.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.99.2021.2.AT
∟w zakresie ustalenia czy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotacja stanowi przychód podatkowy
2021.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.115.2021.KL
∟Brak obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych
2021.06.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.111.2021.1.RK
∟Brak obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych
2021.06.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.127.2021.2.EJ
∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca, działając jako płatnik, może zastosować zwolnienie przewidziane w art. 22 ust. 4 Ustawy o CIT do wypłacanego na rzecz Komandytariusza zysku, wypracowanego przez Wnioskodawcę po dniu 1 stycznia 2021 r.
2021.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.120.2021.2.MS
∟1. Czy zgodnie z przepisami Rozdziału 1a ustawy o CIT Spółka jest uprawniona do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku dokumentacyjnego cen transferowych wskazanego w art. 11n pkt 1 ustawy o CIT (dalej: „zwolnienie dla transakcji krajowych”) w zakresie transakcji zakupu i sprzedaży towarów zrealizowanej z podmiotami powiązanymi, które w roku podatkowym 2020 nie poniosły straty podatkowej?
2. Czy Spółka będzie miała obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej cen transferowych dla transakcji sprzedaży towarów zrealizowanej z podmiotami powiązanymi, które w roku 2020 (i ewentualnie latach następnych) poniosły (lub ewentualnie poniosą) stratę podatkową, a wartość transakcji z tymi podmiotami nie przekroczyła (i ewentualnie nie przekroczy) limitu wskazanego w art. 11k ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT?
3. Czy zgodnie z przepisami Rozdziału 1a ustawy o CIT Spółka jest uprawniona do skorzystania ze zwolnienia dla transakcji krajowych w zakresie transakcji kontrolowanych realizowanych z podmiotami powiązanymi, które w latach następnych (od 2021 r.) nie poniosą straty podatkowej?
4. Czy Spółka będzie miała obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej cen transferowych dla transakcji kontrolowanych realizowanych z podmiotami powiązanymi, które w latach następnych (od 2021 r.) poniosą stratę podatkową, a wartość transakcji z tymi podmiotami nie przekroczy limitu wskazanego w art. 11k ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT?
2021.06.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4018.4.2021.2.AZ
∟obowiązek rejestracji przez złożenie zgłoszenia identyfikacyjnego celem uzyskania numeru identyfikacji podatkowej
2021.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.53.2021.3.SG
∟w zakresie ustalenia, czy:
- po spełnieniu przesłanek wymienionych wyłącznie w art. 11n pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wszelkie umowy zawierane pomiędzy Wnioskodawcą, a podmiotami powiązanymi rodzinnie są wyłączone z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych,
- w sytuacji w której nie wystąpi dla Wnioskodawcy obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n ww. ustawy, ale zostaną przekroczone progi transakcyjne, o których mowa w ww. ustawie, Wnioskodawca będzie dalej zobligowany do wskazywania transakcji kontrolowanych w deklaracji TPR-C.
2021.05.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.177.2021.3.MT
∟Jeżeli oba samochody będące przedmiotem leasingu operacyjnego stanowią samochody osobowe wykorzystywane do celów mieszanych, to ponoszone wydatki na opłaty leasingowe będą stanowić koszty uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile będą poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów i zostaną prawidłowo udokumentowane. Należy jednak mieć na uwadze ograniczenia, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 46 - 47a oraz art. 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zawarcie zatem umowy leasingu operacyjnego skutkuje tym, że Wnioskodawca do kosztów uzyskania przychodów może zaliczyć tę część opłat leasingowych (w części dotyczącej spłaty wartości samochodu), która proporcjonalnie do ceny samochodu nie przekracza 150 000 zł. Skoro jak wskazano we wniosku wartość każdego samochodu będącego przedmiotem leasingu nie przekracza 150.000 zł, to wskazane wydatki dotyczące obu samochodów w całości mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
2021.05.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.56.2021.2.AS
∟zastosowanie wobec Spółki komandytowej, w której Wnioskodawca jest komplementariuszem, zwolnienia z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, zgodnie z art. 11n pkt 1 ustawy o CIT, w sytuacji gdzie wspólnikiem (Spółka jawna) jednego z komandytariuszy Spółki komandytowej jest podmiot zagraniczny
2021.05.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.113.2021.1.SG
∟w zakresie ustalenia, czy przy ustaleniu możliwości zastosowania zwolnienia określonego w art. 11n pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych obejmującej transakcję kontrolowaną opisaną w przedstawionym stanie faktycznym należy weryfikować warunek „nieponiesienia straty podatkowej”, o którym mowa w tym przepisie z punktu widzenia Wnioskodawcy, czy z punktu widzenia „wyniku podatkowego Spółki”, w której Wnioskodawca jest komplementariuszem
2021.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.57.2021.2.RK
∟Zwolnienie z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, w sytuacji gdzie wspólnikiem jednego z komandytariuszy Spółki komandytowej jest podmiot zagraniczny.
2021.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.84.2021.2.MS
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka w przedstawionym stanie faktycznym może skorzystać z prawa do zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w zw. z art. 11l ust. 3 ustawy o CIT?
2021.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.78.2021.2.AWO
∟1) Czy do proporcji wynikającej z art. 23 ust. 1 pkt 47a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy odnosić się do pełnej wartości samochodu osobowego, czy do wartości, na którą została zawarta umowa leasingowa zgodnie z harmonogramem rat?
2) Czy wartość opłaty wstępnej stanowi koszt jednorazowy w dniu jej poniesienia w całości, czy należy uwzględnić proporcję do limitu 150.000 zł ?
2021.04.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.33.2021.2.KR
∟Czy jeżeli po zakończeniu umowy leasingu operacyjnego Wnioskodawca wykupi samochód od leasingodawcy z przeznaczeniem na cele osobiste (prywatne, niezwiązane z działalnością gospodarczą), to do ewentualnie późniejszej jego sprzedaży (po okresie co najmniej sześciu miesięcy licząc od zakończenia miesiąca, w którym nastąpi moment wykupu) zastosowanie znajdzie art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. d) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, i czy po wykupie i przekazaniu samochodu na cele osobiste należy skorygować koszty uzyskania przychodów w zakresie zaliczanych do nich wcześniej opłat leasingowych (w trakcie trwania umowy leasingu), kiedy to pojazd ten służył prowadzonej działalności gospodarczej?
2021.04.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.49.2021.2.MZA
∟Ustalenie, czy:
-przez podmiot, który „nie poniósł straty podatkowej” w roku podatkowym należy rozumieć podmiot, który nie poniósł takiej straty z tego źródła przychodów, w ramach którego opodatkowane są transakcje dokonywane przez ten podmiot (w tym przypadku przez Wnioskodawcę) – jest prawidłowe,
-obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w przypadku gdy stroną transakcji są:
-krajowe podmioty powiązane – jest prawidłowe,
-podmioty zagraniczne – jest nieprawidłowe.
2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.38.2021.3.AWO
∟Czy sprzedaż wykupionego z leasingu na cele osobiste samochodu po upływie ponad sześciu miesięcy, licząc od końca miesiąca wykupu, spowoduje powstanie przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy wykup samochodu po zakończeniu umowy leasingu i przeznaczeniu go na cele prywatne nie powoduje konieczności skorygowania kosztów uzyskania przychodów z okresu, kiedy samochód był wykorzystywany w działalności gospodarczej na podstawie leasingu operacyjnego?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.