Interpretacje do przepisu
art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług
4877/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71
2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-448/14-5/IG
∟Przeniesienie wierzytelności z majątku dotychczasowego wierzyciela do majątku nabywcy wierzytelności jest skutkiem rozporządzenia tą wierzytelnością przez dotychczasowego wierzyciela (tu: rozporządzenie to jest konsekwencją wydania majątku podmiotu, który ulega likwidacji) i nie stanowi czynności, o których mowa w art. 7 i 8 ustawy o VAT. Takie wydanie wierzytelności stanowi wyłącznie element koniecznego działania związanego z likwidacją/ ustaniem bytu prawnego podmiotu wydającego tę wierzytelność. Wnioskodawczyni nabywając we własnym imieniu i na własny rachunek cudzą wierzytelność w ramach wydania majątku likwidacyjnego przez SK wejdzie w miejsce dotychczasowego wierzyciela. W związku z likwidacją SK, ustanie byt prawny SK. Wnioskodawczyni nie będzie świadczyć na rzecz likwidowanej SK żadnych usług. W ramach wydania wierzytelności Wnioskodawczyni nie będzie zobowiązywała się do jakichkolwiek innych działań np. polegających na ściąganiu długu na rzecz SK, a wydanie wierzytelności będzie wyłącznie formą wywiązania się z obowiązku wydania majątku likwidacyjnego likwidowanego podmiotu i nie będzie stanowiło podstaw do jakichkolwiek dalszych działań na rzecz SK, która wraz z wydaniem tych wierzytelności przestanie istnieć jako odrębny byt prawny. Nie można więc uznać, że dochodzi w tym momencie do świadczenia jakiejkolwiek usługi, wobec braku drugiego podmiotu, tj. usługobiorcy i wiążącej strony umowy o wykonanie usługi i przewidującej wynagrodzenie za tę usługę. W ramach powyższej operacji nie jest zatem dokonywana przez Wnioskodawczynię żadna inna usługa i nie ma też elementu odpłatności za wykonanie jakiejkolwiek usługi przez Wnioskodawczynię.
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-453/14-2/MH
∟Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z budową hybrydowego oświetlenia ulicznego
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-601/14/UH
∟Prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone wydatków w związku realizacją inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacyjnych oraz wodociągowych, które następnie Gmina nieodpłatnie przekazała swojemu zakładowi budżetowemu
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-380/14-4/MG
∟Wartość świadczeń realizowanych w ramach Programów outplacementu stanowi dla pracowników Spółki przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, korzystający ze zwolnienia z opodatkowani na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 90 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przypadku, gdy w stosunku do niektórych pracowników całość Programów, albo niektóre ich etapy są realizowane po rozwiązaniu umowy o pracę (do 6 miesięcy po rozwiązaniu stosunku pracy) wartość świadczeń realizowanych w ramach Programów stanowi przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych objęty zwolnieniem od podatku, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 118 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-597/14/KM
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu oraz braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT.
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-570/14/KM
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu oraz braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT.
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-602/14/JP
∟prawo do odliczenia podatku VAT w związku z budową hali oraz sposobu jego realizacji, obowiązek naliczenia podatku należnego z tytułu nieodpłatnego udostępnienia hali na cele gminne.
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-603/14/EJ
∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT
2014.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-449/14-5/KC
∟w zakresie braku opodatkowania transakcji wniesienia udziałów do spółki przez niepodatnika.
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-574/14/MN
∟1. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia spoza zakresu ustawy o VAT (C i D) Gmina powinna uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C i D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
3. Czy obrót z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne (zarówno opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych od podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy z uwagi na fakt, iż Gmina dotychczas nie dokonywała odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi, Wnioskodawca może skorzystać z tego prawa obecnie, tj. dokonać w 2014 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2010 r.?
4. Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie dokonywać korekt deklaracji za lata, w których Gminie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalenia w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym dany rok podatkowy (tj. proporcji wstępnej, o której mowa w art. 90 ust. 4 ustawy o VAT) i dokonania odliczenia podatku VAT w następnych miesiącach tego roku z zastosowaniem tej proporcji wstępnej, a następnie dokonania korekty kwoty podatku odliczonego w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (tj. proporcja właściwa), czy też Gmina powinna zastosować od razu proporcję właściwą dla danego roku?
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-573/14/KG
∟- brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy o podatku od towarów i usług;
- brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT;
- możliwość dokonania w 2014 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2010 r.;
- możliwość zastosowania od razu proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze;
- obowiązek uwzględniania obrotu z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne w kalkulacji proporcji sprzedaży
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-422/14-4/JS
∟brak obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z nieodpłatnym wykorzystywaniem terenu Rynku na cele gminne
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-401/14-5/IR
∟brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-554/14-3/EN
∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-400/14-5/JS
∟brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-453/14-2/UNR
∟brak możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami ponoszonymi na realizację projektu pn.: „...”
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-688/14/AW
∟Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na realizację projektu.
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-499/14/MN
∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży, brak obowiązku naliczenia podatku należnego, zastosowanie proporcji sprzedaży
2014.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-927/14/AŚ
∟W zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności odpłatnego udostępnienia domów ludowych oraz braku opodatkowania nieodpłatnego udostępniania Obiektów do celów niepodlegających podatkowi VAT przez Gminę
2014.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-599/14/EJ
∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-382/14-5/OS
∟Brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT.
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-439/14-6/DG
∟W zakresie opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia lokalu Fundacji założonej przez Wnioskodawcę
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-417/14-3/NS
∟Określenie, czy jednorazowe obciążenie Zakładu za okres tzw. bezumownego korzystania z sieci wodnokanalizacyjnych wskazanych w pkt od 1 do 4 będzie stanowiło dla Gminy wynagrodzenie za świadczenie usług związanych z odpłatnym udostępnieniem infrastruktury i będzie podlegać opodatkowaniu podstawową stawką VAT.
2014.08.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-487/14/AŚ
∟W zakresie między innymi braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego udostępniania aparatury oraz braku prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy realizacji projektu
2014.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-514/14-4/AD
∟Czy z tytułu prowadzenia podczas Imprez działalności nieodpłatnej, tj. nieodpłatnego wstępu na Imprezy, Gmina jest zobowiązana do naliczenia VAT należnego?
2014.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-519/14-2/JK
∟1. Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym darowizna (nieodpłatne przekazanie) praw do zarejestrowanych znaków towarowych będzie czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów usług?
2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie – jaka będzie podstawa opodatkowania darowizny praw do zarejestrowanych znaków towarowych?
2014.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-527/14-4/MN
∟Czy Gmina ma prawo do pełnego odliczenia VAT od wydatków bieżących związanych z drogami wewnętrznymi?
2014.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-515/14-5/SJ
∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych – towarów i usług w pewnej części do zdarzeń C i D
2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-339/14/BJ
∟Czy Stowarzyszenie ma możliwość odliczenia naliczonego podatku od towarów i usług poniesionego w związku z zakupami związanymi z realizacją projektu?
2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-401/14-3/AI
∟Opodatkowanie usług świadczonych w ramach programu outplacementu.
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.