Interpretacje do przepisu
art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


4877/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług

51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71

2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-448/14-5/IG
     ∟Przeniesienie wierzytelności z majątku dotychczasowego wierzyciela do majątku nabywcy wierzytelności jest skutkiem rozporządzenia tą wierzytelnością przez dotychczasowego wierzyciela (tu: rozporządzenie to jest konsekwencją wydania majątku podmiotu, który ulega likwidacji) i nie stanowi czynności, o których mowa w art. 7 i 8 ustawy o VAT. Takie wydanie wierzytelności stanowi wyłącznie element koniecznego działania związanego z likwidacją/ ustaniem bytu prawnego podmiotu wydającego tę wierzytelność. Wnioskodawczyni nabywając we własnym imieniu i na własny rachunek cudzą wierzytelność w ramach wydania majątku likwidacyjnego przez SK wejdzie w miejsce dotychczasowego wierzyciela. W związku z likwidacją SK, ustanie byt prawny SK. Wnioskodawczyni nie będzie świadczyć na rzecz likwidowanej SK żadnych usług. W ramach wydania wierzytelności Wnioskodawczyni nie będzie zobowiązywała się do jakichkolwiek innych działań np. polegających na ściąganiu długu na rzecz SK, a wydanie wierzytelności będzie wyłącznie formą wywiązania się z obowiązku wydania majątku likwidacyjnego likwidowanego podmiotu i nie będzie stanowiło podstaw do jakichkolwiek dalszych działań na rzecz SK, która wraz z wydaniem tych wierzytelności przestanie istnieć jako odrębny byt prawny. Nie można więc uznać, że dochodzi w tym momencie do świadczenia jakiejkolwiek usługi, wobec braku drugiego podmiotu, tj. usługobiorcy i wiążącej strony umowy o wykonanie usługi i przewidującej wynagrodzenie za tę usługę. W ramach powyższej operacji nie jest zatem dokonywana przez Wnioskodawczynię żadna inna usługa i nie ma też elementu odpłatności za wykonanie jakiejkolwiek usługi przez Wnioskodawczynię.

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-453/14-2/MH
     ∟Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z budową hybrydowego oświetlenia ulicznego

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-601/14/UH
     ∟Prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone wydatków w związku realizacją inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacyjnych oraz wodociągowych, które następnie Gmina nieodpłatnie przekazała swojemu zakładowi budżetowemu

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-380/14-4/MG
     ∟Wartość świadczeń realizowanych w ramach Programów outplacementu stanowi dla pracowników Spółki przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, korzystający ze zwolnienia z opodatkowani na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 90 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przypadku, gdy w stosunku do niektórych pracowników całość Programów, albo niektóre ich etapy są realizowane po rozwiązaniu umowy o pracę (do 6 miesięcy po rozwiązaniu stosunku pracy) wartość świadczeń realizowanych w ramach Programów stanowi przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych objęty zwolnieniem od podatku, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 118 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-597/14/KM
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu oraz braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT.

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-570/14/KM
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu oraz braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT.

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-602/14/JP
     ∟prawo do odliczenia podatku VAT w związku z budową hali oraz sposobu jego realizacji, obowiązek naliczenia podatku należnego z tytułu nieodpłatnego udostępnienia hali na cele gminne.

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-603/14/EJ
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT

2014.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-449/14-5/KC
     ∟w zakresie braku opodatkowania transakcji wniesienia udziałów do spółki przez niepodatnika.

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-574/14/MN
     ∟1. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia spoza zakresu ustawy o VAT (C i D) Gmina powinna uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C i D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 3. Czy obrót z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne (zarówno opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych od podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy z uwagi na fakt, iż Gmina dotychczas nie dokonywała odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi, Wnioskodawca może skorzystać z tego prawa obecnie, tj. dokonać w 2014 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2010 r.? 4. Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie dokonywać korekt deklaracji za lata, w których Gminie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalenia w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym dany rok podatkowy (tj. proporcji wstępnej, o której mowa w art. 90 ust. 4 ustawy o VAT) i dokonania odliczenia podatku VAT w następnych miesiącach tego roku z zastosowaniem tej proporcji wstępnej, a następnie dokonania korekty kwoty podatku odliczonego w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (tj. proporcja właściwa), czy też Gmina powinna zastosować od razu proporcję właściwą dla danego roku?

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-573/14/KG
     ∟- brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy o podatku od towarów i usług; - brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT; - możliwość dokonania w 2014 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2010 r.; - możliwość zastosowania od razu proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze; - obowiązek uwzględniania obrotu z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne w kalkulacji proporcji sprzedaży

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-422/14-4/JS
     ∟brak obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z nieodpłatnym wykorzystywaniem terenu Rynku na cele gminne

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-401/14-5/IR
     ∟brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-554/14-3/EN
     ∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-400/14-5/JS
     ∟brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-453/14-2/UNR
     ∟brak możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami ponoszonymi na realizację projektu pn.: „...”

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-688/14/AW
     ∟Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na realizację projektu.

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-499/14/MN
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży, brak obowiązku naliczenia podatku należnego, zastosowanie proporcji sprzedaży

2014.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-927/14/AŚ
     ∟W zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności odpłatnego udostępnienia domów ludowych oraz braku opodatkowania nieodpłatnego udostępniania Obiektów do celów niepodlegających podatkowi VAT przez Gminę

2014.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-599/14/EJ
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-382/14-5/OS
     ∟Brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT.

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-439/14-6/DG
     ∟W zakresie opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia lokalu Fundacji założonej przez Wnioskodawcę

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-417/14-3/NS
     ∟Określenie, czy jednorazowe obciążenie Zakładu za okres tzw. bezumownego korzystania z sieci wodnokanalizacyjnych wskazanych w pkt od 1 do 4 będzie stanowiło dla Gminy wynagrodzenie za świadczenie usług związanych z odpłatnym udostępnieniem infrastruktury i będzie podlegać opodatkowaniu podstawową stawką VAT.

2014.08.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-487/14/AŚ
     ∟W zakresie między innymi braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego udostępniania aparatury oraz braku prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy realizacji projektu

2014.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-514/14-4/AD
     ∟Czy z tytułu prowadzenia podczas Imprez działalności nieodpłatnej, tj. nieodpłatnego wstępu na Imprezy, Gmina jest zobowiązana do naliczenia VAT należnego?

2014.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-519/14-2/JK
     ∟1. Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym darowizna (nieodpłatne przekazanie) praw do zarejestrowanych znaków towarowych będzie czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów usług? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie – jaka będzie podstawa opodatkowania darowizny praw do zarejestrowanych znaków towarowych?

2014.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-527/14-4/MN
     ∟Czy Gmina ma prawo do pełnego odliczenia VAT od wydatków bieżących związanych z drogami wewnętrznymi?

2014.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-515/14-5/SJ
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych – towarów i usług w pewnej części do zdarzeń C i D

2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-339/14/BJ
     ∟Czy Stowarzyszenie ma możliwość odliczenia naliczonego podatku od towarów i usług poniesionego w związku z zakupami związanymi z realizacją projektu?

2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-401/14-3/AI
     ∟Opodatkowanie usług świadczonych w ramach programu outplacementu.

51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj