Interpretacje do przepisu
art. 8 Ordynacji podatkowej
4331/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 8 Ordynacji podatkowej
77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97
2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-432/14-4/MK1
∟Po stronie Inwestorów, z tytułu realizacji praw wynikających z kontraktów stanowiących pochodny instrument finansowy, powstanie przychód podlegający opodatkowaniu w momencie realizacji nabytego prawa, który stanowi przychód z kapitałów pieniężnych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu 19% zryczałtowanym podatkiem dochodowym zgodnie z art. 30b ust. 1 ww. ustawy i wykazaniu, w zeznaniu podatkowym składanym przez Inwestorów stosownie do art. 30b ust. 6 ww. ustawy. W związku z powyższym na Wnioskodawcy nie ciążą w tym zakresie obowiązki płatnika, a jedynie obowiązek sporządzenia i przesłania informacji PIT-8C zgodnie z art. 39 ust. 3 ww. ustawy.
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-704/14/AW
∟Opodatkowanie transakcji dostawy lokalu mieszkalnego w trybie egzekucyjnym.
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-527/14-5/AJ
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w świetle ustawy o CIT przychód Spółki Holenderskiej z tytułu wypłacenia przez Fundusz dochodów Funduszu, zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy o funduszach inwestycyjnych stanowi przychód podlegający opodatkowaniu „na zasadach ogólnych” zgodnie z art. 12 ustawy o CIT i tym samym nie stanowi dochodu (przychodu), o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o CIT ?
2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód Spółki Holenderskiej z tytułu wypłacenia przez Fundusz dochodów Funduszu, zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy o funduszach inwestycyjnych, stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy Konwencji ?
3. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Fundusz nie będzie zobowiązany jako płatnik do pobrania i wpłaty podatku od dochodu osiąganego przez Spółkę Holenderską z tytułu wypłacenia przez Fundusz dochodów Funduszu, zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy o funduszach inwestycyjnych ?
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-527/14-6/AJ
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w świetle ustawy o CIT przychód Spółki Holenderskiej z tytułu wypłacenia przez Fundusz przychodów ze zbycia lokat Funduszu zgodnie z art. 198 ustawa o funduszach inwestycyjnych stanowi przychód podlegający opodatkowaniu „na zasadach ogólnych” zgodnie z art. 12 ustawy o CIT i tym samym nie stanowi dochodu (przychodu), o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o CIT ?
2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód Spółki Holenderskiej z tytułu wypłacenia przez Fundusz przychodów ze zbycia lokat Funduszu zgodnie z art. 198 ustawy o funduszach inwestycyjnych stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy Konwencji ?
3. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Fundusz nie będzie zobowiązany, jako płatnik, do pobrania i wpłaty podatku od dochodu osiąganego przez Spółkę Holenderską z tytułu wypłacenia przez Fundusz przychodów ze zbycia lokat Funduszu zgodnie z art. 198 ustawy o funduszach inwestycyjnych ?
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-527/14-7/AJ
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w świetle ustawy o CIT przychód Spółki Holenderskiej z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 ustawy o funduszach inwestycyjnych stanowi przychód podlegający opodatkowaniu „na zasadach ogólnych” zgodnie z art. 12 ustawy o CIT i tym samym nie stanowi dochodu (przychodu) o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o CIT ?
2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 ustawy o funduszach inwestycyjnych stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy Konwencji ?
3. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Fundusz nie będzie zobowiązany jako płatnik do pobrania i wpłaty podatku od przychodu Spółki Holenderskiej z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 ustawy o funduszach inwestycyjnych ?
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-527/14-4/AJ
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w świetle ustawy o CIT przychód Spółki Holenderskiej z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych na podstawie art. 139 ustawy o funduszach inwestycyjnych stanowi przychód podlegający opodatkowaniu „na zasadach ogólnych” zgodnie z art. 12 ustawy o CIT i tym samym nie stanowi dochodu (przychodu), o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o CIT ?
2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych na podstawie art. 139 ustawy o funduszach inwestycyjnych stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy konwencji między Rzeczpospolitą Polską a Królestwem Niderlandów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodów (dalej: Konwencja) ?
3. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Fundusz nie będzie zobowiązany jako płatnik do pobrania i wpłaty podatku od dochodu osiąganego przez Spółkę Holenderską z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych na podstawie art. 139 ustawy o funduszach i inwestycyjnych ?
2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-530/14/ES
∟zasadność posiadania przez Radę Rodziców numeru NIP
2014.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-618/14-4/WS
∟Obowiązki płatnika.
2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-681/14/AD
∟Brak opodatkowania czynności sprzedaży lokalu mieszkalnego w postępowaniu egzekucyjnym.
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-445/14-3/TK
∟Czy i w jakiej wysokości powinna zostać naliczona stawka podatku VAT przy ewentualnej sprzedaży ww. nieruchomości?
2014.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-673a/14/PS
∟Obowiązek ujęcia ciągnika rolniczego w sporządzonym spisie z natury i jego opodatkowania oraz braku obowiązku opodatkowania czynności jego zbycia w trybie egzekucji komorniczej.
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-589/14/PS
∟Opodatkowanie czynności zbycia nieruchomości w trybie egzekucji komorniczej.
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-420/14/JP
∟Czy płatnik, nie mając możliwości określenia do jakiej części wynagrodzenia winien zastosować koszty uzyskania przychodów w wysokości 50 %, może zastosować koszty uzyskania określone w art. 22 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ osoby wykonujące prace twórcze posiadają wszystkie informacje dotyczące wysokości wynagrodzenia zasadniczego oraz jego udziału w pracy twórczej i na tej podstawie sami mogą zastosować przy rozliczeniu rocznym 50% koszty uzyskania przychodów, jeżeli oczywiście chcą skorzystać z kosztów w wyższym zakresie?
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-360/14-4/MG
∟W związku z otrzymaniem przez pracowników Spółki niezbywalnego warunkowego prawa do nabycia określonej liczby bezpłatnych akcji spółki z siedzibą w Szwajcarii, a następnie nabyciem tych akcji w wyniku realizacji prawa, gdzie pracownicy Spółki staną się wyłącznymi właścicielami akcji spółki zagranicznej nie uzyskują przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym na Spółce nie ciążą obowiązki płatnika wynikające z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. obliczenia, poboru i zapłaty zaliczki na podatek dochodowy od tych przychodów, gdyż pracownicy nie uzyskują z tego tytułu przychodu ze stosunku pracy.
2014.08.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-227/14-2/PR
∟Podatek dochodowym od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę w związku z używaniem samochodów osobowych wykorzystywanych do celów działalności gospodarczej.
2014.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-373/14-4/MK
∟Zwolnienie od podatku VAT dostawy nieruchomości zabudowanych oraz niezabudowanych w trybie licytacji komorniczej.
2014.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-433/14-4/JSK
∟Czy w związku ze sprzedażą nieruchomości w drodze licytacji Komornik będzie płatnikiem podatku od towarów i usług, czy też będzie zwolniony od ww. obowiązku?
2014.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-392/14-4/MK1
∟obowiązek sporządzenia informacji o uzyskanych dochodach PIT-11 oraz deklaracji o pobranych zaliczkach PIT-4R w sytuacji przekształcenia Komunalnego Zakładu Budżetowego w jednoosobową Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością
2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-639/14/AW
∟Wyłączenie z opodatkowania dostawy, dokonywanej przez komornika sądowego w trybie egzekucji lokalu mieszkalnego będącego własnością dłużników.
2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-361/14-4/MK
∟W momencie realizacji opcji na akcje (SOP) lub nabycia akcji (RS) po stronie pracowników powstaje przychód z kapitałów pieniężnych oraz z tytułu nieodpłatnych świadczeń co skutkuje tym, że na Wnioskodawcy nie spoczywają obowiązki płatnika ani żadne obowiązki informacyjne.
2014.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-536/14/AD
∟Sprzedaż nieruchomości w postępowaniu egzekucyjnym.
2014.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-634/14/AD
∟Brak opodatkowania czynności sprzedaży w postępowaniu egzekucyjnym w nieruchomości.
2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-342/14-5/AI
∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Komornika za płatnika z tytułu dostawy nieruchomości.
2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-386/14/BJ
∟Czy Wnioskodawca powinien odprowadzić podatek dochodowy w wysokości 11.488,00 zł od kwoty 70.000,00 zł uzyskanej w wyniku ugody pozasądowej dotyczącej wypłaty zaległych wynagrodzeń z tytułu umowy o pracę?
2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-652/14/EB
∟Sprzedaż licytacyjna lokalu mieszkalnego nie podlega opodatkowaniu.
2014.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-369/14-4/MH
∟opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży nieruchomości w trybie licytacji
2014.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-599/14/EB
∟Sprzedaż licytacyjna lokalu mieszkalnego nie podlega opodatkowaniu.
2014.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-266/14-2/AP
∟Obowiązki płatnika
2014.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-371/14-6/AW
∟Brak zwolnienia od podatku VAT dla sprzedaży prawa wieczystego użytkowania gruntu.
2014.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-614/14/AD
∟Czy jako płatnik podatku od towarów i usług (zgodnie z art. 18 ustawy o podatku od towarów i usług) jest Pan zobowiązany do odprowadzenia VAT w wysokości 23%, po sprzedaży opisanej nieruchomości?
77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.