Interpretacje do przepisu
art. 86 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


2275/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 86 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług

22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42

2014.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-581/14/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniom NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jaku podatnika VAT) do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd. - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd. - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych po dniu rejestracji Gminy, jeżeli błąd będzie dotyczyć omyłkowego (i) wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, (ii) nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy lub (iii) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury, o ile będzie zachodził związek, o którym mowa w art. 86 ustawy o VAT.

2014.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-353/14/MD
     ∟Odliczenie podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

2014.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-473/14/BW
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych związanych z realizacją inwestycji, które zostały przekazane do samorządowego zakładu budżetowego

2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-662/14/DM
     ∟Opodatkowanie świadczonych czynności, prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz sposób realizacji tego uprawnienia w związku z wydatkami dotyczącymi budowy, eksploatacji i bieżącego utrzymania Infrastruktury

2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-544/14-4/IG
     ∟w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z budową Inwestycji, która rozpoczęła się przed zawarciem Porozumienia jak i w związku z budową Inwestycji, która rozpocznie się po zawarciu Porozumienia.

2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-839/14/LSz
     ∟Brak prawa do odliczenia VAT z faktur dokumentujących montaż kolektorów słonecznych na budynkach użyteczności publicznej.

2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-853/14/RSz
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem samochodu asenizacyjnego, który zamierza przekazać w nieodpłatne użyczenie

2014.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-1050/14/JP
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na budowę stacji uzdatniania, prawa do odliczenia podatku naliczonego przez korektę okresów, w których Gmina otrzymała faktury VAT oraz sposobu dokonania korekty kwoty podatku naliczonego na podstawie art. 91 ust. 7a ustawy o VAT

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-738a/14/AD
     ∟Czy usługi dzierżawy Inwestycji świadczone przez Gminę na rzecz Spółki będą podlegały opodatkowaniu VAT? Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki ponoszone na realizację Inwestycji? W rozliczeniu za jakie okresy Gmina powinna dokonać odliczenia podatku VAT od wydatków, które zostały/będą poniesione na realizację Inwestycji jeśli otrzyma zgodę instytucji finansującej na dzierżawę Inwestycji do Spółki przed ukończeniem Inwestycji?

2014.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-138/14-2/KG
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji, sposobu ustalania proporcji oraz korekty podatku.

2014.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-400/14-6/AK
     ∟prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego w związku z budową i utrzymaniem Kompleksu, korekta deklaracji VAT za lata 2012-2014 od wydatków poniesionych na realizację inwestycji.

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-444/14-3/NS
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z budową infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej wykorzystywanej nieodpłatnie przez ZGKiM.

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-562/14-2/RR
     ∟Termin nabycia prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury i duplikatu.

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-532/14-2/AO
     ∟w zakresie prawa do dokonania korekty deklaracji VAT-7 za miesiąc marzec 2014 r. uwzględniającej nieujęte faktury: zakupu i sprzedaży

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-560/14/AŚ
     ∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z rozbudowa i modernizacją oczyszczalni ścieków i powstałą w związku z tym infrastrukturę wykorzystywaną przez zakład budżetowy do czynności opodatkowanych podatkiem VAT

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-571/14/AŚ
     ∟W zakresie prawa do odliczenia całości podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakupy dokonane do końca 2010 r. w związku z remontem, rozbudową i modernizacją domów ludowych, prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego w związku zakupami inwestycyjnymi poniesionymi od stycznia 2011 r. w oparciu o klucz powierzchniowy oraz sposobu realizacji tego prawa

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-402/14-6/AW
     ∟określenie momentu zmiany przeznaczenia środka trwałego w budowie, prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami inwestycyjnymi ponoszonymi na budowę Świetlicy, określenie momentu właściwego dla odliczenia podatku naliczonego ponoszonego w związku z inwestycją polegającą na budowie Świetlicy

2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-682/14/PS
     ∟Dokumentowanie świadczonych usług, stawki podatku na świadczone usługi, prawa do odliczenia podatku naliczonego przy budowie oraz bieżącym utrzymaniem pływalni.

2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-596/14/BS
     ∟1. Czy w przypadku, gdy Miasto będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Miasto ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Miasto powinno zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 2. W rozliczeniu za który okres rozliczeniowy Miasto powinno dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie, przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT - za okres, w którym wystąpiło prawo do odliczenia podatku naliczonego (otrzymanie faktur zakupowych), czy też za pierwszy, okres rozliczeniowy roku podatkowego następującego po roku otrzymania faktur zakupowych?

2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-563/14/MN
     ∟1.Czy odpłatny wynajem Świetlic wiejskich stanowi po stronie Gminy czynność opodatkowaną VAT, niepodlegającą zwolnieniu? 2.Czy w związku z odpłatnym świadczeniem usług wynajmu, Gmina ma pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na modernizację oraz na utrzymanie Świetlic? 3.W jaki sposób Gmina powinna dokonać odliczenia kwot podatku naliczonego od wydatków, o których mowa w pytaniu nr 2? 4.Czy Gmina ma obowiązek określenia klucza, z zastosowaniem którego powinna ustalić część podatku naliczonego podlegającego odliczeniu? 5.Czy z tytułu wykorzystania Świetlic w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT, tj. ich nieodpłatnego wykorzystania na cele gminne, Gmina jest zobowiązana do naliczenia podatku należnego?

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-492/14-2/IG
     ∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinno zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 2. W rozliczeniu za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie, przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT - za okres, w którym wystąpiło prawo do odliczenia podatku naliczonego (otrzymanie faktur zakupowych), czy też za pierwszy okres rozliczeniowy roku podatkowego następującego po roku otrzymania faktur zakupowych?

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-603/14/EJ
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT

2014.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-498/14-2/KBr
     ∟okresu rozliczeniowego, w którym powstanie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-491/14/DK
     ∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. -Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do odliczenia podatku naliczonego (pod warunkiem spełnienia przesłanki art. 86 ust. 1 z uwzględnieniem art. 88 ustawy o VAT) z faktur VAT, otrzymanych przez Gminę, jeżeli faktury te zostały wystawione ze wskazaniem: - Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu numeru NIP Gminy, - numeru NIP Urzędu przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, - Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu. -Zobowiązanie, w przypadku korekty przeszłych rozliczeń VAT Gminy, do wykazania w swoich skorygowanych rozliczeniach VAT w tym w swoich skorygowanych deklaracjach VAT - podatku należnego oraz podatku naliczonego wykazanego dotychczas w deklaracjach złożonych przez Urząd, przy czym nie ma konieczności korygowania deklaracji VAT-7 złożonych dotychczas przez Urząd.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-401/14-4/IR
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków mieszanych, w tym związanych z wytworzeniem nieruchomości (z wyjątkiem wydatków związanych z wytworzeniem nieruchomości ponoszonych w przyszłości) oraz braku obowiązku stosowania dla tych wydatków jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy; nieuwzględnianie zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy; prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w przypadku ponoszonych w przyszłości wydatków mieszanych, które będą stanowić wytworzenie nieruchomości oraz braku obowiązku stosowania dla tych wydatków jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-401/14-5/IR
     ∟brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-448/14/AZb
     ∟brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wykonanej inwestycji oraz zwrotu powstałej nadpłaty, prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupów związanych z bieżących utrzymaniem Centrum – związanych zarówno z czynnościami opodatkowanymi i niepodlegającymi opodatkowaniu

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-400/14-5/JS
     ∟brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-390/14-4/MK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT.

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-400/14-4/JS
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków mieszanych, brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy, nieuwzględnianie zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży

22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj