Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: pomoc bezzwrotna
pomoc bezzwrotna 1963 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
2008.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-299/08-2/PW
∟Czy podwykonawcy lub osoby zatrudnione na podstawie umowy cywilnoprawnej bądź umowy o pracę, którym została powierzona w ramach projektu (który otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013) realizacja zadań odnoszących się bezpośrednio do beneficjentów i z tego tytułu otrzymują wynagrodzenie, korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.)?
2008.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-462/08/RS
∟Zwolnienie z opodatkowania środków od spółki, która otrzymała je od Unii Europejskiej z tytułu realizacji projektu (6. Program Ramowy Badań i Rozwoju Technicznego).
2008.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-434/08/RS
∟Czy dochód koordynatora projektu uzyskany w wyniku wykonania tej umowy jest opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2008.06.30 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/BF-II/005-292/06/GT/OF-II
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/BF-II/005-292/06/GT/OF-IIData2008.06.30AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotoweSłowa kluczowepomoc bezzwrotnaprojekt pomocowyumowa o dziełoumowa zleceniaPytanie podatnikaCzy zwolnienie z opodatkowania, o którym mowa w zdaniu drugim lit. b) art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, odnosi się jedynie do "podatników", tj. osób fizycznych a nie osób prawnych? D E C Y Z J A Na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) w brzmieniu obowiązującym do 30 czerwca 2007 r. w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 217, poz. 1590), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie orzeka - zmienić z urzędu postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście z dnia 7 marca 2006 r. nr 1449/1CF/413/IP-70/06/IW w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego i uznać stanowisko wyrażone we wniosku z dnia 7 grudnia 2005 r. za nieprawidłowe. U z a s a d n i e n i e Wnioskiem z dnia 7 grudnia 2005 r. Sp. z o.o., zwana dalej "Spółką", zwróciła się do Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego przedstawiając następujący stan faktyczny. Spółka rozpoczęła realizację dwóch projektów typu STREP (Specific Targeted Research or Innovation Project) w ramch 6 Programu Ramowego Komisji Europejskiej. W momencie otrzymania refundacji części kosztów związanych z tymi pracami Spółka będzie korzystać ze zwolnienia podatkowego wynikającego z art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Spółka ma charakter spółki kapitałowej utworzonej na podstawie przepisów Kodeksu spółek handlowych, co oznacza, że jako podatnik podatku dochodowego sama nie realizuje bezpośrednio prac w projektach. Do ich realizacji musi posłużyć się osobami fizycznymi zatrudniając je na podstawie różnych umów, tj. umowy o pracę, o dzieło, zlecenia oraz licencyjnej. Przy realizacji projektów w ramach 6 Programu Ramowego Spółka zatrudnia osoby fizyczne, które bezpośrednio realizują cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy. W piśmie z dnia 15 lutego 2006 r. uzupełniającym wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, powołując się na art. 2 kontraktu nr 016403 (projekt SOCOT) oraz 013641 (projekt CHISMACOMB), Spółka dodatkowo wskazała, że bezpośrednio realizuje cele obu projektów. W opinii Spółki w opisanym stanie faktycznym zastosowanie znajduje art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), zwanej dalej "updof". Ponadto, wyjaśnia, iż w przypadku, gdy Spółka zleci wykonanie określonych czynności osobom fizycznym, osoby te są bezpośrednimi podatnikami realizującymi cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy, gdyż wyłączenie od zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w zdaniu drugim lit. b) art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, odnosi się jedynie do "podatników", tj. osób fizycznych a nie osób prawnych. Po przeanalizowaniu przedstawionego stanu faktycznego i obowiązujących przepisów prawa podatkowego Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście postanowieniem z dnia 20 lutego 2006 r. uznał stanowisko przedstawione przez Spółkę we wniosku za prawidłowe. Skoro, zdaniem organu podatkowego pierwszej instancji, Spółka jest beneficjentem środków przyznanych z bezzwrotnej pomocy zagranicznej upoważnionym do ich rozdzielania m.in. na wynagrodzenia dla zatrudnionych w celu bezpośredniego realizowania projektu pracowników, to należało uznać, że wynagrodzenie pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, umowę zlecenia lub umowy o dzieło wypłacane z tytułu bezpośredniej realizacji projektu SOCOT oraz CHISMACOMB są wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 updof. Postanowieniem z dnia 23 listopada 2006 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wszczął z urzędu postępowanie w sprawie zmiany postanowienia Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście z dnia 7 marca 2006 r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego indywidualnej sprawie. Rozpatrując sprawę w wyniku wszczętego z urzędu postępowania Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zważył, co następuje: Zgodnie z art. 14b § 5 lit. b) Ordynacji podatkowej, w brzmieniu obowiązującym do 30 czerwca 2007 r., organ odwoławczy w drodze decyzji zmienia albo uchyla postanowienie, o którym mowa w art. 14a § 4 z urzędu, jeżeli postanowienie rażąco narusza prawo, orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego lub Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, w tym także jeżeli niezgodność z prawem jest wynikiem zmiany przepisów. Rażącym naruszeniem prawa jest naruszenie oczywiste, gdy rozstrzygnięcie organu pierwszej instancji jest ewidentnie sprzeczne z wyraźnym brzmieniem przepisu prawa. Organ pierwszej instancji rażąco naruszył przepis art. 21 ust. 1 pkt 46 updof poprzez jego błędną wykładnię oraz nieprawidłowe zastosowanie. Zawarcie bowiem umowy o pracę, umowy o dzieło, umowy zlecenia lub innej umowy cywilnoprawnej przez Spółkę jako bezpośredniego wykonawcę programu oznacza, iż w sprawie zastosowanie będzie miało wyłączenie ze zwolnienia, o którym mowa w zdaniu drugim art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) updof. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 updof w brzmieniu obowiązującym od 2004 r., wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy orazb) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie czynności w związku z realizowanym przez niego programem. Z powołanego wyżej przepisu wynika, że zwolnione od podatku dochodowego od osób fizycznych są dochody, które spełniają łącznie dwie przesłanki:1) dochody te są finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub instytucji finansowych,2) podatnik uzyskujący te dochody bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.Ustawodawca w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) updof ustanowił ulgę podatkową, która stanowi odstępstwo od zasady sprawiedliwości podatkowej, tj. powszechności (art. 84 Konstytucji RP) i równości opodatkowania (art. 32 Konstytucji RP). Zaprzeczeniem idei powszechności opodatkowania są wszelkiego rodzaju przywileje podatkowe, dlatego też przepisy będące podstawą do korzystania z ulg i odliczeń należy stosować ściśle (tak m.in. Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 13 stycznia 1994 r. sygn. akt SA/Po 1598/93, Monitor Podatkowy 1994, nr 10, s. 313). Tymczasem zaprezentowane przez Spółkę stanowisko oparte jest na rozszerzającej wykładni omawianego zwolnienia, której zaakceptowanie mogłoby naruszyć wspomniane wyżej zasady rangi konstytucyjnej. Przyjęcie ścisłej wykładni omawianego przepisu - który wymaga aby środki pochodziły od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych - oznacza, że jedynie zaistnienie bezpośredniego związku, którego w niniejszej sprawie zabrakło, pomiędzy podmiotem zagranicznym wypłacającym świadczenie a podatnikiem - odbiorcą pomocy, zadecydować może o spełnieniu warunku pochodzenia dochodów ze środków pomocy zagranicznej. W opinii Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie błędne jest twierdzenie oparte na wnioskowaniu, że skoro Spółka występująca w roli pracodawcy, zleceniodawcy czy też zamawiającego, otrzymała środki pochodzące z bezzwrotnej pomocy zagranicznej lub też pracodawca bezpośrednio realizuje cel programu pomocowego, to uznać możemy, że jego pracownik, zleceniobiorca, przyjmujący zamówienie, otrzymuje te same środki i bezpośrednio realizuje cele programu. Powyższe wywołuje tymczasem skutki odmienne. Zatrudnienie przez Spółkę (bezpośredniego wykonawcę) na podstawie umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej oznacza, że osoby te nie otrzymują środków pomocowych, lecz wynagrodzenie za pracę, które przeznaczone jest na jej osobiste potrzeby, a nie na czynności związane z programem. Ponadto ustawodawca, wprowadzając od dnia 1 stycznia 2003 r. zmiany do art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, w sposób jednoznaczny rozstrzygnął, iż z omawianego zwolnienia nie korzystają podatnicy, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu pomocowego (Spółka) zlecił – bez względu na rodzaj umowy (np. umowa o pracę) - wykonanie określonych czynności. Za pozbawione podstaw prawnych uznać należy ograniczenie zwrotu „podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca” do podatników będących osobami fizycznymi bezpośrednio realizującymi cel programu. Przepis art. 21 ust. 1 pkt 46 updof jest zwolnieniem podatkowym, który interpretować należy w sposób ścisły. Tymczasem zawężenie znaczenia zwrotu „podatnik” do podatników będących osobami fizycznymi powodowałoby ograniczenie wyłączenia przewidzianego w lit. b) art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, a co za tym idzie zastosowanie wykładni rozszerzającej do przepisu statuującego zwolnienie podatkowe. Niewątpliwie w przepisie tym mowa jest o każdym podatniku (art. 7 Ordynacji podatkowej), niezależnie czy jest osobą fizyczną czy prawną, który zawiera umowy o pracę, umowy zlecenia lub o dzieło z osobami fizycznymi. Odmienne rozumienie powyższego wyłączenia powodowałoby stosowanie wykładni dyskryminującej osoby fizyczne zatrudnione przez podatnika będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą tylko z tego względu, że ich pracodawca nie jest osobą prawną, a w konsekwencji naruszenie art. 32 Konstytucji RP. W przedmiotowej sprawie Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście rażąco naruszył art. 21 ust. 1 pkt 46 updof i nieprawidłowo ocenił stanowisko wyrażone we wniosku z dnia 7 grudnia 2005 r., w konsekwencji czego Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie orzekł jak w sentencji. Ponadto Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie informuje, iż zgodnie z art. 14b § 5 zd. 2 Ordynacji podatkowej w brzmieniu obowiązującym do 30 czerwca 2007 r. zmiana postanowienia wywiera skutek począwszy od rozliczenia podatku za miesiąc następujący po miesiącu, w którym decyzja została doręczona podatnikowi, a gdy zmiana lub uchylenie postanowienia dotyczy podatków rozliczanych za rok podatkowy - począwszy od rozliczenia podatku za rok następujący po roku, w którym decyzja została doręczona podatnikowi. Wobec powyższego Dyrektor Izby Skarbowej orzekł jak w sentencji.
2008.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-796/08/AZ
∟możliwość odliczenia kwoty podatku wynikającego z faktur dokumentujących zakupy dokonane w związku z realizacją projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
2008.06.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-284/08/AT
∟Zwolnienia przedmiotowe art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
2008.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-841/08/HK
∟Czy dochody wnioskodawcy uzyskane w związku z realizacją projektów w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego Działanie 2.1 są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-580/08/BJ
∟Czy dochody wnioskodawczyni w części finansowanej ze środków Unii Europejskiej powinny być zwolnione z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-866/08/AZ
∟Możliwość odliczenia kwoty podatku wynikającego z faktur dokumentujących zakupy dokonane w związku z realizacją działania ZPORR pod nazwą „Aktywizacja gospodarcza w regionie. Wsparcie rozwoju firm i przedsiębiorczości”.
2008.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-424/08/MK
∟Czy wynagrodzenia wypłacone osobom bezpośrednio realizującym projekt w okresie przejściowego braku środków na rachunku bankowym (EURO) podlegają zwolnieniu przedmiotowemu określonemu w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.06.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-486/08-3/AS
∟Czy Wnioskodawca będzie mógł zaprzestać pobierania od dochodów otrzymywanych przez trenerów z tytułu wynagrodzeń uzyskiwanych przez nich zarówno w ramach umów cywilnoprawnych, jak i na podstawie umów o pracę - ale w związku z bezpośrednim realizowaniem projektów SPO RZL, zaliczek na podatek w świetle treści art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-217/08/TK
∟Czy przychody z tytułu wynagrodzenia za osobiście wykonaną pracę na rzecz projektu (udokumentowanej kartą pracy, gdyż przedsiębiorca nie może ze sobą zawrzeć umowy o pracę czy innych form umów cywilnoprawnych) są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2008.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1-415/193b/08/MM
∟Czy otrzymane wynagrodzenie właściciela, jako bezpośrednio realizującego cel programu jest zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1-415/193a/08/MM
∟Czy otrzymane wynagrodzenie osób bezpośrednio realizujących cel programu, uzyskane na podstawie zawartych umów (o pracę, zlecenia i o dzieło), są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-474/08/BJ
∟Czy wynagrodzenia pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz osób wykonujących prace na podstawie zawartych umów zlecenia i o dzieło za wykonane prace na rzecz projektu są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-703/08-4/MG
∟Na gruncie opisanego zdarzenia przyszłego powstaje pytanie, czy dochód uzyskiwany przez ekspertów na podstawie umów o świadczenie usług polegających na ocenie merytorycznej wniosków o dofinansowanie z Funduszu korzysta ze zwolnienia z opodatkowania przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 oraz art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-298/08-3/SR
∟Wynagrodzenia osób fizycznych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umowy zlecenia w związku z realizacją projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 nie podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż w momencie ich wypłaty nie były finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy, o których mowa w tym przepisie. Ponieważ do przychodów uzyskiwanych przez osoby realizujące programy finansowane z funduszy strukturalnych nie ma zastosowania zwolnienie określone w tym przepisie, skutkuje to tym, że dochody uzyskane z tego tytułu podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Oznacza to, że od dochodów ze stosunku pracy płatnik ma obowiązek poboru zaliczek na podatek, stosownie do przepisu art. 31 i 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i odpowiednio od dochodów z umów cywilno – prawnych (umowy zlecenia i o dzieło), stosownie do przepisów art. 41 ust. 1 tej ustawy
2008.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-408/08/AZ
∟możliwość odliczenia kwoty podatku wynikającego z faktur dokumentujących zakupy dokonane w związku z realizacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa
2008.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-300/08-4/GJ
∟Dofinansowanie otrzymane przez Spółkę nie korzysta ze zwolnienia przedmiotowego i stanowi dla niej przychód podatkowy , wydatki zaś poniesione w związku z uzyskaniem tego przychodu będą zaliczane do kosztów uzyskania przychodów stosownie do przepisu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2008.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-344/08/HK
∟Czy dochody z tytułu wynagrodzeń finansowanych z programu Leonardo da Vinci podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-242/08/RS
∟Czy dochody, jako wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osiągnięte w latach 2005-2007, jako dochody osoby bezpośrednio realizującej projekt, podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-241/08/RS
∟Czy dochody, jako wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osiągnięte w latach 2005-2007, jako dochody osoby bezpośrednio realizującej projekt, podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-193/08-2/JB
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości dokonywania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego od zakupionego środka trwałego .
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-117/08-2/ES
∟Zwolnienie przedmiotowe od podatku dochodowego wynagrodzenia otrzymywanego ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego (art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych)
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-299/08/BJ
∟1. Czy w związku z tym, iż projekt był w całości finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego istnieje możliwość ubiegania się o zwrot podatku w związku z art. 21 ust. 1 pkt 46 i 47 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz wyrokiem Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 5 kwietnia 2007r. sygn. akt I SA/Kr 1418/06?2. Jeżeli tak, to proszę o wskazanie trybu postępowania?
2008.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-280/08/HK
∟Czy podlega opodatkowaniu dochód osiągnięty na podstawie umowy o pracę przez pracownika, który realizuje zadania w ramach programu ramowego Unii Europejskiej, w przypadku, gdy jego pracodawca jest jedynie podwykonawcą kontraktu?
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-97/08-2/JK
∟Zwolnienie od podatku dochodowego wynagrodzenia otrzymywanego ze środków bezzwrotnej pomocy pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego.
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-223/08/HK
∟Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż dochody otrzymane przez wnioskodawcę będą przyznane ze środków bezzwrotnej pomocy na podstawie jednostronnej deklaracji Rządu Stanów Zjednoczonych. Wnioskodawca nie będzie jednak bezpośrednio realizował celu programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym wynagrodzenie pracowników wnioskodawcy będzie korzystało ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-142/08-2/JB
∟Czy świadczone usługi w zaistniałym, przestawionym stanie faktycznym są wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych jako bezpośrednio realizujące cel bezzwrotnej pomocy na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy podatkowej?
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-95/08/IB
∟Czy w okresie realizacji projektu część wynagrodzeń pracowników Spółki zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, pokrywana ze środków funduszu „T.” jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz czy z tego podatku zwolnione są również wynagrodzenia wypłacane ekspertom na podstawie umów zleceń i umów o dzieło?
25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.