Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: odpłatne używanie

 

odpłatne używanie 386 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2011.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-790/11-3/TW
     ∟Podatek dochodowyo od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym całość bądź część obowiązków wynikających z tytułu umów o pracę poza siedzibą zakładu pracy (grupa II) oraz w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I).INTERPRETACJA INDYWIDUALNANa podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawca, przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2011 r. (data wpływu 17 czerwca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I) – jest nieprawidłowe.UZASADNIENIEW dniu 17 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym całość bądź część obowiązków wynikających z tytułu umów o pracę poza siedzibą zakładu pracy (grupa II) oraz w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I).W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.Wnioskodawca posiada samochody firmowe, będące jego własnością. Są one przydzielane pracownikom ze względu na zajmowane stanowisko i wykonywane obowiązki. Korzystanie z samochodu firmowego polega na używaniu go do wszelkich podróży związanych z wykonywaniem czynności służbowych.Wnioskodawca stanowi podstawową jednostkę organizacyjną Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe (PGL LP) obejmuje swoim zasięgiem teren o powierzchni 24.800 ha, prowadząc na nim gospodarkę leśną.Zgodnie z zapisami par. 4 Ponadzakładowego Układu (…) dla pracowników PGL LP z 29 stycznia 1998 r. (PU(…)) miejscem wykonywania pracy dla pracowników jest siedziba zakładu pracy (I grupa), z wyjątkiem pracowników zatrudnionych na stanowiskach nadleśniczego, zastępcy nadleśniczego, inżyniera nadzoru i strażnika leśnego, dla których miejscem pracy jest teren nadleśnictwa (II grupa).Pracownicy z I grupy wykonują swoje czynności wyłącznie w siedzibie zakładu pracy, podczas gdy pracownicy z II grupy wykonują swoje obowiązki zarówno w siedzibie zakładu pracy jak również na terenie nadleśnictwa.Nadleśnictwo zamierza ustalić miejsce garażowania samochodów służbowych, udostępnionych do użytkowania pracownikom, w miejscu ich zamieszkania.W związku z powyższym zadano następujące pytanie w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I).Czy pracownikom którzy wykonują pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I), w przypadku, gdy brak jest cen rynkowych, Wnioskodawca może określać dodatkowy przychód z tego tytułu na podstawie stawek wynikających z własnego zarządzenia ustalającego ceny, po jakich samochód firmowy może zostać wynajęty osobom trzecim...Zdaniem Wnioskodawcy, udostępnienie samochodu służbowego na przejazd z miejsca zamieszkania do miejsca wykonywania pracy pracownikom, którzy wykonują pracę tylko w siedzibie zakładu pracy, będzie stanowić nieodpłatne świadczenie pracodawcy na rzecz pracownika, opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych, na podstawie zapisów art. 9 ust. 1 oraz w związku z art. 11 ust. 1 i wyceniane w oparciu o art. 11 ust. 2a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) (PIT).Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy PIT wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.Natomiast wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się zgodnie z treścią ust. 2a:jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia według cen stosowanych wobec innych odbiorców;jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione według cen zakupu;jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;w pozostałych przypadkach na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.Wycena bezpłatnych świadczeń, o której mowa w art. 11 ust. 2a pkt 4 opiera się o ustalenie ceny rynkowej świadczenia. W związku z tym, że przepisy ww. ustawy nie definiują, co należy rozumieć pod pojęciem ceny rynkowej, powszechne jest sięganie w tym zakresie do definicji z art. 19 ust. 3 ustawy PIT. Ta zaś zakłada, że cena rynkowa to cena stosowana w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu miejsca odpłatnego zbycia.W sprawie określenia ceny rynkowej kilkakrotnie wypowiadał się natomiast NSA, który zdefiniował ją jako przeciętną cenę, jaką na danym terenie można uzyskać w przypadku sprzedaży rzeczy lub praw tego rodzaju (wyrok NSA z 17 czerwca 1998 r. I SA/Gd 1859/96).Cena przeciętna stanowi zaś wypadkową między cenami najwyższymi i najniższymi (wyrok NSA z 24 listopada 1993 r. III SA 626/93).Siedziba Wnioskodawcy znajduje się w miejscowości, na terenie której nie ma podmiotów świadczących usługi wynajmu samochodów w związku z czym, nie jest możliwe ustalenie ceny rynkowej tego rodzaju usługi.Jednocześnie Zainteresowany oferuje możliwość wynajęcia samochodu firmowego dowolnym osobom fizycznym lub prawnym po ustalonych cenach. W związku z tym, w przypadku, gdy brak jest możliwości ustalenia ceny rynkowej świadczenia, prawidłowa jest wycena wartości bezpłatnego świadczenia polegającego na umożliwieniu pracownikom bezpłatnego dojazdu do siedziby zakładu pracy samochodem firmowym w oparciu o zapis art. 11 ust 2a pkt 1, tj. według cen stosowanych wobec innych odbiorców.W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z zastrzeżeniem art. 14 -15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.W myśl art. 12 ust. 1 ww. ustawy za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.Przepisy dotyczące określania przychodu ze stosunku pracy, w szczególności dotyczące innych nieodpłatnych świadczeń należy rozpatrywać w kontekście przepisów obowiązujących pracowników określających m.in. zasady użytkowania i dbania o powierzone pracownikom mienie.Z dyspozycji art. 124 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) wynika, iż pracownik odpowiada w pełnej wysokości również za szkodę w mieniu innym niż wymienione w § 1, powierzonym mu z obowiązkiem zwrotu albo do wyliczenia się.Stosownie do art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy”, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów m.in. przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy.Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca posiada samochody firmowe będące jego własnością. Są one przydzielane pracownikom ze względu na zajmowane stanowisko i wykonywane obowiązki. Korzystanie z samochodu firmowego polega na używaniu go do wszelkich podróży związanych z wykonywaniem czynności służbowych. Miejscem wykonywania pracy dla pracowników I grupy jest siedziba zakładu pracy. Pracownicy tej grupy wykonują swoje obowiązki wyłącznie w siedzibie zakładu pracy. Wnioskodawca zamierza ustalić miejsce garażowania samochodów służbowych, udostępnionych do użytkowania pracownikom w miejscu ich zamieszkania.Mając powyższe na uwadze wyjaśnić należy, że przydzielenie samochodu służbowego pracownikom do używania go w celach wykonywania wszelkich czynności służbowych oraz wyznaczenie przez płatnika miejsca garażowania w miejsca zamieszkania tych osób gwarantującym jego bezpieczeństwo, a tym samym stałą gotowość do użytkowania i osiągania przychodu, wynikające z charakteru pracy na danym stanowisku nie stanowi przychodu pracownika ze stosunku pracy. W konsekwencji przejazdy z oraz do wyznaczonego przez pracodawcę miejsca garażowania nie będą również generowały przychodu ze stosunku pracy. Przejazdy te bowiem będą stanowiły realizację celu służbowego jakim jest dbałość o powierzone mienie Zainteresowanego wyrażająca się poprzez garażowanie samochodu służbowego w miejscu zamieszkania. Tym samym Wnioskodawca jako płatnik nie jest obowiązany do wypełnienia dyspozycji art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.Reasumując, po stronie pracowników wykonujących całość obowiązków wynikających z tytułu umów o pracę w siedzibą zakładu pracy (grupa I) nie powstanie przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia związany z garażowaniem samochodów w miejscu zamieszkania pracownika. Wnioskodawca nie będzie zobowiązany, jako płatnik do uwzględniania tego faktu przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. W związku z tym bezprzedmiotowym będzie, w przypadku, gdy brak jest cen rynkowych, określenie przychodu z tego tytułu na podstawie stawek wynikających z własnego zarządzenia ustalającego ceny, po jakich samochód firmowy może zostać wynajęty osobom trzecim.Jednocześnie należy wskazać, iż powołane w treści wniosku orzeczenia sądów administracyjnych nie mogą wpłynąć na ocenę prawidłowości przedmiotowej kwestii. Nie negując tych orzeczeń, jako cennego źródła w zakresie wskazywania kierunków wykładni norm prawa podatkowego należy stwierdzić, iż zdaniem organu podatkowego tezy badanych rozstrzygnięć nie mają zastosowania w przedmiotowym postępowaniu.

2011.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-790/11-2/TW
     ∟Podatek dochodowyo od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym całość bądź część obowiązków wynikających z tytułu umów o pracę poza siedzibą zakładu pracy (grupa II) oraz w zakresie opodatkowania przychodów w części dotyczącej udostępnienia samochodu służbowego pracownikom wykonującym pracę tylko w siedzibie zakładu pracy (grupa I).

2011.08.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-852/11/PH
     ∟Czy ustanowienie odpłatnej służebności gruntowej przejazdu i przechodu przez sprzedawaną działkę na rzecz każdoczesnego właściciela sąsiedniej nieruchomości winno być opodatkowane podatkiem VAT, a jeżeli tak to według jakiej stawki i w którym momencie przypada obowiązek podatkowy?

2011.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/443-200/11-2/EWW
     ∟Czy w związku z przekazaniem Zakładowi budżetowemu w trwały zarząd oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią kanalizacji sanitarnej, Gminie będzie służyło prawo do odliczenia kwoty podatku VAT?

2011.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-109/11-2/TW
     ∟Czy Spółka jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych postąpi prawidłowo doliczając pracownikowi przychód z tytułu użytku prywatnego samochodu służbowego, jeżeli taki użytek wystąpi?

2011.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-1057/10/RSz
     ∟- czy przekazanie przez Wnioskodawcę w nieodpłatne użytkowanie Sp. z o.o. czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług,- ustalenia, czy po przekazaniu przez Województwo X w nieodpłatne użytkowanie Sp. z o.o. czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych Województwo X ma obowiązek skorygowania deklaracji VAT 7 na których podatek VAT został rozliczony jako należny/naliczony co zaskutkowało tym, iż stał się neutralny i nie został odprowadzony czy też takiego obowiązku nie ma

2011.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/436-18/11-7/WS
     ∟Czy w związku ze złożeniem oświadczenia przez matkę Wnioskodawcy o zrzeczeniu się nieodpłatnego prawa użytkowania udziału w garażu wielostanowiskowym Wnioskodawca będzie musiał zapłacić podatek od spadków i darowizn, czy ewentualnie dokonać dopłaty do podatku od darowizny pobranego przez notariusza w dniu sporządzenia aktu notarialnego?

2011.01.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-2041/10-2/ISN
     ∟Czy Zainteresowanemu, realizującemu zadanie pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej ...”, przysługuje prawo do odliczenia podatku od towarów i usług lub ubiegania się o jego zwrot?

2011.01.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-611/10/AW
     ∟1. Czy w związku z obowiązującą umową użyczenia w okresie prowadzenia remontu, w sytuacji, gdy Spółka nie pobierała pożytków z tej umowy w rozumieniu przepisów prawa, ma zastosowanie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy w związku z obowiązującą umową użyczenia w okresie użytkowania przez Spółkę nieruchomości (od października 2010) ma zastosowanie wyłączenie z opodatkowania nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2011.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-270/10-2/DS
     ∟Czy amortyzacja maszyn, które Spółka oddaje do bezpłatnego używania klientom stanowi koszt podatkowy Spółki w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2011.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1134/10-2/AG
     ∟Czy wykonanie remontu nawierzchni przed budynkiem sklepu można zaliczyć bezpośrednio w koszty uzyskania przychodu w dacie ich poniesienia, czy Wnioskodawczyni powinna zakwalifikować go jako inwestycje w obce środki trwałe i odnieść w ciężar kosztów poprzez odpisy amortyzacyjne?

2010.11.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-890/10-2/KT
     ∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego przy realizacji inwestycji.

2010.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-666/10-2/KS
     ∟Czy wymienione wyżej nieodpłatne świadczenia otrzymane od powiatu stanowią źródło przychodów w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2010.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-844/10-4/AW
     ∟Czy doliczenie podatku od towarów i usług (22%) do kwoty podanej w postanowieniu sądu jest prawidłowe?

2010.10.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-625/10-4/EK
     ∟1. Czy wydatki na nabycie środków trwałych (odpisy amortyzacyjne) i wydatki na ich eksploatację, na nabycie i eksploatację wyposażenia oraz zakup usług od podmiotów trzecich udostępnianych przez Spółkę Usługodawcy w celu wykonania usługi zarządzania na rzecz Spółki, będą stanowiły dla Niej koszty uzyskania przychodu?2. Czy skutki w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych będą takie same w sytuacji, gdy usługi zarządzania nieruchomościami będą w pewnym zakresie udostępniane przez Spółkę dostawcy usług magazynowo - logistycznych świadczonych wyłącznie dla Spółkę?

2010.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-956/10-3/SJ
     ∟1. Czy Spółka jest zobowiązana wystawić fakturę wewnętrzną dokumentującą VAT należny z tytułu nieodpłatnego korzystania z samochodu służbowego w części obciążającej pracownika wynikającej z zastosowanego wskaźnika 0,5%? 2. Czy w związku z pokryciem przez pracownika kosztu paliwa, Spółka musi zaewidencjonować sprzedaż poprzez wystawienie faktury, bądź paragonu fiskalnego, czy możliwe jest tylko naliczenie VAT należnego poprzez wystawienie faktury wewnętrznej?

2010.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-956/10-2/SJ
     ∟Czy Spółka ma prawo odliczyć podatek VAT naliczony od zakupów związanych z eksploatacją tych samochodów w części podlegającej odliczeniu, zgodnie z przepisami ustawy o VAT?

2010.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-1018/10/EJ
     ∟brak prawa do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego w związku zakupem wyposażenia medycznego, przekazanego nieodpłatnie szpitalowi do użytkowania

2010.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-191/10-2/AM
     ∟Czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: updop) Spółka będzie mogła zaliczać do kosztów uzyskania przychodów odpisy amortyzacyjne od środków trwałych (urządzeń), które na mocy zawartych umów o współpracę udostępni swoim kontrahentom?

2010.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/436-43/10/ENB
     ∟Czy w przypadku rozwiązania umowy darowizny i powrotnego przeniesienia prawa na darczyńcę oraz zrzeczenia się uprawnionego do użytkowania obciążającego przedmiot darowizny Wnioskodawczyni będzie zobowiązana do zapłaty podatku od darowizny wskazanej we wniosku?

2010.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-165/10-7/MR
     ∟Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot?

2010.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-296/10-5/MR
     ∟Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot?

2010.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-26/10-4/AI
     ∟Czy w przypadku ubiegania się o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013 projektu pn. „Poprawa (...)", Gmina Miasto nie będzie miało możliwości odzyskania podatku VAT, tj. czy podatek VAT powinien być kosztem kwalifikowanym?

2010.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1008/09/KT
     ∟Zwolnienie od podatku od towarów i usług czynności wniesienia aportu do spółki prawa handlowego.

2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-177/10/EJ
     ∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją projektu polegającego na termoizolacji budynku.

2010.01.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1043/09-4/KB
     ∟Czy ustanowienie odpłatnej służebności gruntowej – przejazdu i przechodu na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości władnącej w opisanym przypadku winno być opodatkowane podatkiem VAT i jaką stawką?

2009.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-1597/09/KG
     ∟Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z rozbudową Publicznego Gimnazjum.

2009.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-1596/09/KG
     ∟Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z budową systemu kanalizacji sanitarnej.

2009.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-977/09/LSz
     ∟Planowane przekazanie w nieodpłatne użytkowanie nie będzie stanowiło czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż nie są spełnione warunki, aby uznać planowaną czynność za odpłatne świadczenie w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT.

2009.11.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-1029/09-5/AI
     ∟Czy przekazanie ww. sieci w formie aportu rzeczowego do spółki z o.o. będzie zwolnione od podatku VAT, czy też należy naliczyć podatek VAT? W przypadku konieczności naliczenia podatku, jaka stawka będzie właściwa dla przedmiotu aportu stanowiącego sieci kanalizacji sanitarnej i czy wartość nabywanych udziałów powinna stanowić łączną wartość brutto wnoszonych sieci (tzn. wartość początkowa po odliczeniu umorzenia i doliczenia podatku VAT) czy łączną wartość netto (wartość początkowa pomniejszona o dotychczasowe umorzenie)?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj