Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: spłata
spłata 2613 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
2015.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-74/15/JD
∟Czy przy określaniu wysokości zadłużenia zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 60 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na dzień spłaty odsetek należy uwzględniać poziom zadłużenia z tytułu odsetek oraz kapitału pożyczki, które są spłacane w tym dniu?
2015.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/4511-62/15-2/PM
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym otrzymana przez Wnioskodawcę kwota 24 500 zł tytułem spłaty na podstawie umowy o dział spadku i zniesienie wspólności nie stanowi dla Niego przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podlegającego opodatkowaniu stawką 19% na zasadach określonych w art. 30e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym Wnioskodawca nie jest zobowiązany do zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych lub przeznaczenia przychodu na inne cele mieszkaniowe określone w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w konsekwencji Wnioskodawca nie ma obowiązku składania, z tytułu otrzymania kwoty 24 500 zł tytułem spłaty, deklaracji PIT-39 w terminie do 30 kwietnia roku następującego po roku, w którym nastąpiło zawarcie umowy o dział spadku i zniesienie wspólności?
2015.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/4511-125/15/MM
∟Ustalenie daty nabycia odrębnej własności lokalu mieszkalnego gdy w drodze spadku i dziale spadku nabyto wkład mieszkaniowy oraz możliwość zaliczenia do kosztów spłaty przekazanej w ramach działu spadku na rzecz rodzeństwa.
2015.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-117/15-5/MR
∟Czy spłata Wierzytelności przez dłużnika po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowała po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
Czy spłata Wierzytelności przez dłużnika przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowała po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 5 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu spłaty Wierzytelności przez dłużnika, jeżeli spłata nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej, a nabycie Wierzytelności przez Spółkę lub Spółkę jawną nastąpi w drodze umowy datio in solutum?
W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 5 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu spłaty Wierzytelności przez dłużnika, jeżeli spłata nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej, a nabycie Wierzytelności przez Spółkę lub Spółkę jawną nastąpi w drodze umowy sprzedaży?
2015.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-175/15-2/JK
∟Spłata z tytułu działu spadku
2015.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-105/15/MU
∟Opodatkowanie otrzymanej dopłaty związanej z działem spadku.
2015.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-115/15-5/MR
∟Czy spłata Wierzytelności przez dłużnika po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowała po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
Czy spłata Wierzytelności przez dłużnika przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowała po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 5 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu spłaty Wierzytelności przez dłużnika, jeżeli spłata nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej, a nabycie Wierzytelności przez Spółkę lub Spółkę jawną nastąpi w drodze umowy datio in solutum?
W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 5 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu spłaty Wierzytelności przez dłużnika, jeżeli spłata nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej, a nabycie Wierzytelności przez Spółkę lub Spółkę jawną nastąpi w drodze umowy sprzedaży?
2015.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-72/15-2/WS
∟Sprzedaż nieruchomości – spłata kredytu.
2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-110/15-4/MT
∟1. Czy zbycie przez Wnioskodawcę Wierzytelności, po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
2. Czy spłata przez dłużnika Wierzytelności po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
3. W jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskanie przychodu z tytułu zbycia Wierzytelności, jeżeli zbycie nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej?
4. Czy spłata Wierzytelności przez dłużnika przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
5. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 4 za nieprawidłowe,w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu spłaty Wierzytelności przez dłużnika, jeżeli spłata przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej?
2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-109/15-4/MT
∟1. Czy zbycie przez Wnioskodawcę Wierzytelności, po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
2. Czy spłata przez dłużnika Wierzytelności po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
3. W jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskanie przychodu z tytułu zbycia Wierzytelności, jeżeli zbycie nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej?
4. Czy spłata Wierzytelności przez dłużnika przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
5. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 4 za nieprawidłowe,w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu spłaty Wierzytelności przez dłużnika, jeżeli spłata przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej?
2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-108/15-4/MT
∟1. Czy zbycie przez Wnioskodawcę Wierzytelności, po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
2. Czy spłata przez dłużnika Wierzytelności po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
3. W jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskanie przychodu z tytułu zbycia Wierzytelności, jeżeli zbycie nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej?
4. Czy spłata Wierzytelności przez dłużnika przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego?
W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 4 za nieprawidłowe,w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu spłaty Wierzytelności przez dłużnika, jeżeli spłata przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja Spółki jawnej?
2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/4511-111/15/MW
∟Spłata otrzymana w wyniku działu spadku i zniesienia współwłasności.
2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-86/15/BK
∟Czy dokonane spłaty w łącznej kwocie 123 750 zł na rzecz pozostałych spadkobierców Wnioskodawczyni może wykazać jako koszty uzyskania przychodu w deklaracji podatkowej (PIT-39 za 2014 r.) dotyczącej rozliczenia się ze sprzedaży ww. mieszkania?
2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-239/15-4/MS
∟Otrzymanie przez Wnioskodawcę w wyniku dokonanego działu spadku lokalu mieszkalnego spłaty w kwocie nieprzekraczającej wartości przysługującego Wnioskodawcy udziału spadkowego nie spowoduje powstania po stronie Wnioskodawcy przychodu z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym na Wnioskodawcy będzie nie ciążył obowiązek opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych kwoty spłaty otrzymanej w wyniku działu spadku.
2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-52/15-2/WS
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie sprzedaży lokalu mieszkalnego w odniesieniu do udziału odpowiadającego udziałowi w majątku dorobkowym,
oraz udziału przekraczającego udział w majątku wspólnym nabytego w wyniku podziału majątku dorobkowego.
2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/4511-98/15/MMa
∟Czy kwota 46.000,00 zł otrzymana przez Wnioskodawcę tytułem spłaty wyżej opisanego działu spadku (nieprzekraczająca wartości jego udziału w spadku) stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/4515-4/15/MCZ
∟Skutki podatkowe spłacania kredytu wyłącznie przez rodziców Wnioskodawczyni, w sytuacji, gdy mieszkanie jest ostatecznie własnością tylko samej Wnioskodawczyni
2015.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/4511-25/15-2/Akr
∟Czy kwota, jaką otrzymała Wnioskodawczyni z tytułu spłaty udziału w nieruchomości w zamian za przejęcie tego udziału przez Jej brata w związku z działem spadku po rodzicach, będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako przychód z odpłatnego zbycia udziału w nieruchomości?
2015.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-67/15-3/MK1
∟Czy w związku z opisaną przez Wnioskodawczynię sytuacją obowiązuje podatek dochodowy w wysokości 19% od wartości spłaty?
2015.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/4511-85/15/ŁCz
∟skutki podatkowe otrzymania spłaty w związku z działem spadku
2015.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-75//15/IL
∟Skutki podatkowe odpłatnego działu spadku.
2015.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/4511-96/15/MMa
∟Czy spłatę otrzymaną od wuja w związku z dokonaną sprzedażą spadku odziedziczonego udziału po zmarłej babce i dziadku należy traktować jako odpłatne zbycie określone w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i przychód ten opodatkować zgodnie z tą ustawą, czy też zgodnie z zapisem art. 2 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy jest to przychód podlegający przepisom ustawy o podatku od spadków i darowizn, a więc nie podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od przychodu ze zbycia nieruchomości.
2015.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4515-14/15-6/MZ
∟Należy stwierdzić, że przedstawiona we wniosku czynność spłaty nie została wymieniona w art. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn jako podlegająca opodatkowaniu tym podatkiem. Tym samym, spłata ta nie podlega opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn. A zatem, bezprzedmiotowe jest rozpatrywanie powyższej czynności pod kątem art. 4a ustawy o podatku od spadków i darowizn. Należy nadmienić, że z tytułu nabycia praw do spadku po zmarłej matce (Janinie T.) Wnioskodawczyni będzie mogła skorzystać ze zwolnienia zawartego w art. 4a ustawy o podatku od spadków i darowizn, po spełnieniu warunków zawartych w tym przepisie. Dodatkowo należy wskazać, iż nabycie spadku (dziedziczenie) jest czynnością odrębną od działu spadku i zniesienia współwłasności, w wyniku którego Wnioskodawczyni otrzyma spłatę.
2015.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4514-27/15-4/MZ
∟Należy wskazać, że ustanowienie odpłatnej służebności gruntowej podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. i) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. W przypadku objęcia powyższej czynności zakresem podatku od towarów i usług, zastosowanie znajdzie wyłączenie zawarte w art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Należy wskazać, że obowiązek podatkowy z tytułu ustanowienia odpłatnej służebności zgodnie z art. 4 pkt 6 ustawy ciąży na nabywającym prawo służebności, tj. na drugiej stronie czynności, nie na Wnioskodawczyni. A zatem, z tytułu otrzymania wynagrodzenia w związku z ustanowieniem służebności gruntowej, na Wnioskodawczyni nie ciąży obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych, ale nie z uwagi na objęcie czynności podatkiem od towarów i usług, tylko z uwagi na art. 4 pkt 6 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, tj. obowiązek podatkowy ciąży na nabywającym prawo służebności.
2015.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-64/15/TJ
∟Skutki podatkowe otrzymania spłaty w związku z działem spadku.
2015.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-49/15/MU
∟Koszty uzyskania przychodów (sprzedaż lokalu mieszkalnego)
2015.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-1247/14-4/WM
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-9/15-2/TR
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zniesienia współwłasności nieruchomości.
2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-13/15-2/TR
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zniesienia współwłasności nieruchomości.
2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-12/15-2/TR
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zniesienia współwłasności nieruchomości.
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.