Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podatek akcyzowy

 

podatek akcyzowy 2403 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

2010.10.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1249/10/AP
     ∟Czy w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego, prawidłowe jest zaliczenie podatku akcyzowego do kosztów uzyskania przychodów w chwili jego poniesienia, tj. zaewidencjonowania kwoty obliczonego przez Spółkę podatku akcyzowego w księgach rachunkowych Spółki na koniec każdego miesiąca, w którym powstał obowiązek w podatku akcyzowym?

2010.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-396/10-5/PS
     ∟Czy wydatki stanowiące zapłatę podatku akcyzowego stanowią koszty bezpośrednie czy też koszty pośrednie, a co za tym idzie czy będą stanowiły koszty uzyskania przychodu okresu w którym powstał obowiązek podatkowy w zakresie podatku akcyzowego (okres za który została złożona deklaracja AKC-4) czy też powyższe wydatki stanowią koszt uzyskania przychodu w chwili zapłaty podatku?

2010.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-482/10/DG
     ∟Czy w opisywanym stanie faktycznym aromaty zawierające w swym składzie około 29% alkoholu etylowego i oznaczone kodem CN 33021090, nabywane wewnątrzwspólnotowo do składu podatkowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy i zużywane do produkcji piwa spełniają definicję zawarte w § 3 ust 1 pkt 1 lit c oraz § 3 ust 1 pkt 1 lit d. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kontroli niektórych wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 86, poz. 555 z 2010r.) i czy na podstawie ww. rozporządzenia aromaty wymagają obligatoryjnej obecności funkcjonariusza celnego przy przyjęciu przesyłki (§ 45 ust 6 ww. rozporządzenia) jak również przy wysyłce (§ 42 ust 3 ww. rozporządzenia)?

2010.09.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-87/10-2/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie olejków eterycznych

2010.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-82/10-4/TK
     ∟Czy w związku z nabyciem przedmiotowego rozcieńczalnika na Spółce ciąży obowiązek rejestracyjny przewidziany w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym oraz inne opłaty związane z podatkiem akcyzowym?

2010.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-108/10/ZG
     ∟Wnioskodawca w opisanym stanie faktycznym, nie będzie posiadał prawa do obniżenia akcyzy o wartość naniesionych znaków akcyzy.

2010.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-98/10/ZG
     ∟Ubytki oleju bazowego (smarowego) klasyfikowanego do kodu CN 27101999, który nie jest określony w załączniku nr 2, powstałe w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w czasie przewozu od kontrahenta do składu podatkowego Wnioskodawcy nie mieszczą się w dyspozycji art. 2 pkt 20 lit. a ustawy, w związku z czym nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.

2010.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-676/10-2/JK
     ∟Opodatkowanie destylatu naftowego średniego o kodzie CN 2710 19 31 przeznaczonego na cele opałowe.

2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-561/10-4/SM
     ∟Zwolnienie energii elektrycznej zużywanej w procesach mineralogicznych.

2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-97/10/ZG
     ∟Wnioskodawca w opisanym stanie faktycznym, nie będzie posiadał prawa do obniżenia akcyzy o wartość naniesionych znaków akcyzy.

2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-101b/10/JK
     ∟Za czytelny podpis składającego oświadczenie można uznać napisany znak graficzny określonej osoby, wskazujący tę osobę, a więc przedstawiający nie tylko jej charakter pisma, ale i dane, które ją indywidualizują.

2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-101a/10/JK
     ∟Odnosząc się do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego należy stwierdzić, iż w dopuszczalny i wystarczający sposób określono w treści oświadczenia rodzaj urządzenia grzewczego poprzez odręczne podkreślenie rodzaju tego urządzenia wskazanego już w formularzu oświadczenia sporządzonego przez sprzedawcę oleju. W ocenie tutejszego organu, nabywca oleju opałowego nie musi własnoręczne wpisywać rodzaju urządzenia do formularza oświadczenia. Wystarczy zatem, że zawarcie informacji o rodzaju urządzenia grzewczego nastąpi poprzez podkreślenie istniejącego wyboru w treści wzoru oświadczenia przygotowanego przez sprzedawcę oleju.

2010.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-466/10/BWo
     ∟Wpływ sposobu fakturowania sprzedaży wyrobów akcyzowych na ewidencję wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem i dokument dostawy wyrobów akcyzowych

2010.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-456/10/PH
     ∟Jaki moment jest decydujący dla ustalenia czy dany pojazd mechaniczny jest (lub nie) samochodem osobowym lub ciężarowym w rozumieniu ustawy akcyzowej? Czy grupa pojazdów, o których mowa w stanie faktycznym podlega opodatkowaniu akcyzą? CN 8704 2139 i CN 8704 3139”

2010.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-414/10/DG
     ∟Czy opisane Cygara stanowią cygara w rozumieniu art. 98 ust. 1 i ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, czy tez należy je uznać za tytoń do palenia lub papierosy?

2010.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-413/10/DG
     ∟Czy opisane Cygara stanowią cygara w rozumieniu art. 98 ust. 1 i ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, czy tez należy je uznać za tytoń do palenia lub papierosy?

2010.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-775/10-2/KB
     ∟1. Czy w sytuacji opisanej powyżej, gdy z wyżej wymienionych dokumentów, tj. zagranicznej karty pojazdu, zagranicznego dowodu rejestracyjnego oraz badania z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów wynika, że nabywany przez podatnika pojazd jest samochodem ciężarowym dwuosobowym to po stronie podatnika (importera) nie będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku akcyzowego z tytułu czynności o których mowa w art. 100 ustawy o podatku akcyzowym?2. Czy w sytuacji, gdy po zarejestrowaniu pojazdu nie będącego samochodem osobowym w rozumieniu art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, zostaną dokonane w tym pojeździe przeróbki polegające na wmontowaniu dodatkowych siedzeń to po stronie podatnika (importera) powstanie obowiązek zapłaty podatku akcyzowego?

2010.08.31 - Minister Finansów - AE6/8012/30/KKU/10/3630
     ∟Podmiot świadczący wymienione usługi pośrednictwa przy nabyciu bądź sprzedaży samochodu osobowego, nie jest podatnikiem podatku akcyzowego.

2010.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-426/10-4/JK
     ∟Czy w „informacji podsumowującej” w podatku akcyzowym należy umieszczać nabycie na umowę kupna używanych samochodów osobowych z innych krajów UE?

2010.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-424/10-7/JK
     ∟Czy ubytki benzyn i olejów napędowych powstałe w transporcie rurociągowym podlegają opodatkowaniu opłatą paliwową?

2010.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-424/10-6/JK
     ∟Czy ubytki benzyn i olejów napędowych powstałe w transporcie rurociągowym podlegają opodatkowaniu opłatą paliwową?

2010.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-474/10-2/JK
     ∟Czy Spółka, jako podmiot prowadzący skład podatkowym może stosować normy ubytków ustalone dla właściciela paliw wysyłanych ze składu Spółki?

2010.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-453/10-4/JK
     ∟Zwolnienie sprzedaży energii elektrycznej na rzecz cementowni do procesów mineralogicznych.

2010.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-87c/10/ZG
     ∟W opisanym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca nie będzie podlegał obowiązkowi rejestracji dla celów podatku akcyzowego w myśl art. 16 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.

2010.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-87b/10/ZG
     ∟W obecnym stanie prawnym biogaz o kodzie CN 2711 29 00, przeznaczony do celów opałowych, na mocy art. 163 ust. 3 ustawy objęty jest zwolnieniem od podatku akcyzowego.

2010.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-87a/10/ZG
     ∟Energia elektryczna zużywana na potrzeby własne oczyszczalni ścieków w opisanym przypadku będzie mogła skorzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego określonego w treści § 9 rozporządzenia w sprawie zwolnień o podatku akcyzowego.

2010.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-41/07/10-S/JK
     ∟W uzasadnieniu orzeczenia Naczelny Sąd Administracyjny stwierdził, że w sprawie nie ulega wątpliwości, że zgodnie z uregulowaniami zawartymi w przepisach akcyzie podlegają samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, podatnikami akcyzy od samochodów są podmioty dokonujące każdej sprzedaży samochodu osobowego przed pierwszą jego rejestracją na terytorium kraju, a obowiązek podatkowy w akcyzie od samochodów powstaje w przypadku sprzedaży - z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w terminie 7 dni, licząc od dnia wydania wyrobu. Istota sporu, od której zależała ocena zasadności interpretacji, zasadzała się na tym, czy samochodem podlegającym w rozumieniu przepisów o akcyzie jest samochód w stanie oferowanym i sprzedawanym przez Spółkę, czy też łącznie z dodatkowym wyposażeniem, nabywanym przez klientów - w okolicznościach sprawy - jako towar odrębny, przesądzenie której to kwestii ma wpływ na przyjęcie podstawy opodatkowania.

2010.08.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-446/10-2/JK
     ∟Czy Spółka jest podatnikiem akcyzy od ubytków powstających w trakcie transportu wyrobów akcyzowych?

2010.08.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-432/10-4/KB
     ∟1. Czy użycie toluenu jako rozpuszczalnika do farb drukarskich oraz jego odzyskiwanie w toku procesu drukowania, a także oczyszczanie nie stanowi produkcji wyrobów energetycznych w rozumieniu art. 87 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym? I w efekcie, nie musi odbywać się w składzie podatkowym?2. Czy sprzedaż lub zwrot odzyskanego toluenu do kontrahentów z innych państw UE nie wymaga spełnienia dodatkowych formalności i może odbywać się na podstawie dokumentów handlowych?

2010.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-571/10/DG
     ∟Czy produkt o kodzie CN 3811 90 00 (KTS-F) z katalitycznego przerobu odpadów poliolefinowych z PE, PP PS, który nie podlega znakowaniu, a służy jako komponent (dodatek) do ciężkiego oleju opałowego, poprawiający parametry spalania spełnia m.in. ze względu na śladową zawartość siarki jest objęty zerową stawką akcyzy – zgodnie z art. 89 ust. 1 i 2 ustawy o podatku akcyzowym? Czy komponent KTS-F, który nie jest wymieniony w ustawie o podatku akcyzowym, należy uznać za paliwo opałowe i stosować do niego przepisy ustawy o podatku akcyzowym z związanych z nią rozporządzeń?

39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj