Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podatek akcyzowy

 

podatek akcyzowy 2403 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63

2010.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-190/10/BWo
     ∟Czy po dniu 31 grudnia 2010r. wymagane będzie magazynowanie frakcji naftalenowej, przeznaczonej do sprzedaży jako surowiec do produkcji paliw, lub jako paliwo opałowe, w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej?

2010.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-42/10/DG
     ∟Czy masa aromatyczna do kominków zawierająca w sobie 24% tytoniu jest wyrobem akcyzowym w rozumieniu przepisów ustawy o podatku akcyzowym?

2010.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-31/10/DG
     ∟Czy masę aromatyczną do kominków i palenisk, służącą do odwaniania i perfumowania pomieszczeń oraz zawierającą w sobie tytoń różnego rodzaju, należy zaliczyć do wyrobów tytoniowych w myśl przepisu art. 98 ustawy o podatku akcyzowym i w konsekwencji do wyrobów akcyzowych w myśl art. 2 pkt 1 tej ustawy?

2010.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-5/10-5/JK
     ∟Czy wyroby akcyzowe, zwolnione od podatku akcyzowego na podstawie przepisu § 20 Rozporządzenia w sprawie zwolnień, są objęte stałym nadzorem podatkowym?

2010.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-281/10-2/JK
     ∟Czy cydr objęty kodem CN 2206 00, stanowi niemusujący napój fermentowany, o którym mowa w art. 96 ust. 1 pkt 2 ustawy.Wniosek ORD-IN 457 kB Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17.03.2010 r. (data złożenia 18.03.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie kwalifikowania nabywanego cydru jako niemusującego napoju fermentowanego oraz określenia stawki podatku - jest prawidłowe.UZASADNIENIEW dniu 18.03.2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie kwalifikowania nabywanego cydru jako niemusującego napoju fermentowanego oraz określenia stawki podatku.W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe: Spółka planuje wprowadzić na polski rynek napój alkoholowy w postaci cydru (zgodnie z załącznikiem nr 1 poz. 16 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym („Ustawa”) cydr zalicza się do pozostałych napojów fermentowanych i jest objęty kodem CN 2206 00). Spółka nie będzie producentem cydru. Cydr będzie produkowany na Litwie. Wyprodukowany na Litwie cydr będzie następnie przywożony do składu podatkowego Spółki znajdującego się na terytorium Polski (tj. do browaru Spółki). Spółka będzie dokonywać zakupu cydru od podmiotu litewskiego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. W składzie podatkowym Spółki cydr będzie rozlewany do butelek i przygotowywany do dalszej sprzedaży. Rzeczywista objętościowa moc alkoholu etylowego w nabywanym przez Spółkę cydrze będzie wynosić około 4,5% objętości. Cały alkohol etylowy w nabywanym i rozlewanym przez Spółkę cydrze będzie pochodzić wyłącznie z procesu fermentacji soku jabłkowego. Sprzedawany przez Spółkę cydr nie będzie mieszany z innym napojem alkoholowym (np. piwem). Ponadto, cydr będzie rozlewany przez Spółkę do butelek, które to butelki nie będą zaopatrzone w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, jak również ciśnienie spowodowane zawartością dwutlenku węgla w cydrze nie będzie przekraczać 3 barów.Przy czym w opisie własnego stanowiska w sprawie Zainteresowany wskazał, iż rozlewany przez Spółkę cydr nie będzie cechował się ciśnieniem wynoszącym 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze.W związku z powyższym zadano następujące pytanie:Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego nabywany, a następnie sprzedawany przez Spółkę wyrób, tj. cydr objęty kodem CN 2206 00, stanowi niemusujący napój fermentowany, o którym mowa w art. 96 ust. 1 pkt 2 Ustawy, a w konsekwencji opodatkowany jest stawką akcyzy właściwą dla napojów fermentowanych, określoną w art. 96 ust. 4 Ustawy, wynoszącą 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu...Zdaniem Wnioskodawcy, nabywany i rozlewany przez Spółkę cydr jest niemusującym napojem fermentowany, o którym mowa w art. 96 ust. 1 pkt 2 Ustawy. Zgodnie z art. 96 ust. 4 Ustawy, stawka akcyzy na rozlewany przez Spółkę cydr będzie wynosić 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu.Zgodnie z poz. 16 załącznika nr 1 do Ustawy, cydr należy do kategorii wyrobów akcyzowych objętych kodem CN 2206 00 i opisanych jako: „Pozostałe napoje fermentowane (na przykład cydr (cidr), perry i miód pitny); mieszanki napojów fermentowanych oraz mieszanki napojów fermentowanych i napojów bezalkoholowych, gdzie indziej niewymienione ani niewyłączone”. Zgodnie z art. 96 ust. 1 Ustawy, rozróżnia się dwa rodzaje napojów fermentowanych: musujące oraz niemusujące napoje fermentowane.Zgodnie z art. 96 ust. 1 pkt 1 Ustawy, musującymi napojami fermentowanymi są wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2206 00 oraz wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 i objęte pozycją 2205, niewymienione w art. 95, które znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze, oraz:mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającą 13% objętości, albomają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 13% objętości, lecz nieprzekraczającą 15% objętości,- pod warunkiem, że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.Zgodnie zaś z art. 96 ust 1 pkt 2 Ustawy, niemusującymi napojami fermentowanymi są niebędące musującymi napojami fermentowanymi określonymi w art. 96 ust. 1 pkt 1 wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wyrobów określonych w art. 95 ust. 1, oraz wyroby objęte pozycją CN 2206 00, z wyjątkiem wszelkich wyrobów określonych w art. 94 ust. 1:o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającej 10% objętości, alboo rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 10% objętości, lecz nieprzekraczającej 15% objętości,- pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.Rozlewany przez Spółkę cydr objęty jest kodem CN 2206 00. Zawartość alkoholu w sprzedawanym przez Spółkę cydrze będzie wynosić około 4,5%, co oznacza, że będzie mieścić się w przewidzianym w art. 96 ust. 1 pkt 2 Ustawy przedziale od 1,2% do 10% objętości alkoholu. Ponadto alkohol zawarty w rozlewanym przez Spółkę cydrze będzie w całości pochodzić z procesu fermentacji. W związku z powyższym rozlewany przez Spółkę cydr będzie spełniać wszystkie warunki wymienione w art. 96 ust 1 pkt 2 Ustawy do zakwalifikowania go do kategorii niemusujących napojów fermentowanych.Powyższe stanowisko Spółki znajduje potwierdzenie w postanowieniu w sprawie interpretacji prawa podatkowego wydanym przez Urząd Celny I w Warszawie z dnia 19 grudnia 2005 r. (sygn. 441000-PA-9100I-86/05/6882/GK). Postanowienie to zostało wydane jeszcze na gruncie obowiązywania poprzedniej ustawy o podatku akcyzowym z dnia 23 stycznia 2004 r., jednakże warunki zakwalifikowania danego wyrobu do napojów fermentowanych, określone w art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym, były analogiczne do obecnej regulacji. W postanowieniu tym Urząd stwierdził, że opisane przez podatnika wyroby (w tym cydr), jako że zostały zaklasyfikowane do kodu CN 2206 00, rzeczywista zawartość alkoholu (4,5%) zawarta w tych produktach mieści się w granicach od 1,2 do 10% objętości oraz alkohol zawarty w tych produktach pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji alkoholowej, należą do kategorii napojów fermentowanych w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym.Rozlewany przez Spółkę cydr nie będzie natomiast musującym napojem fermentowanym, gdyż nie spełnia wymogu rozlewania do butelek zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek. Ponadto rozlewany przez Spółkę cydr nie będzie cechował się ciśnieniem wynoszącym 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze. Ponadto, sprzedawany przez Spółkę cydr nie będzie piwem w rozumieniu art. 94 ust. 1 Ustawy, ponieważ do rozlewanego przez Spółkę cydru nie będzie dodawane piwo. Nie będzie również mógł być zaliczony do alkoholu etylowego, o którym mowa w art. 93 ust 1 pkt 2 Ustawy, ponieważ rzeczywista objętość alkoholu w sprzedawanym przez Spółkę cydrze nie będzie przekraczać 22% objętości. Rozlewany przez Spółkę cydr nie może być również zakwalifikowany do wyrobów pośrednich w rozumienie art. 97 ust. 1 Ustawy, ponieważ spełnia wszystkie warunki do zakwalifikowania go do kategorii niemusujących napojów fermentowanych (art. 96 ust. 1 pkt 2 Ustawy).Zgodnie z art. art. 96 ust. 4 Ustawy stawka akcyzy na napoje fermentowane wynosi 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu. Stawka określona w tym przepisie ma zastosowanie zarówno do musujących napojów fermentowanych, jak również do niemusujących napojów fermentowanych. Ponieważ rozlewany przez Spółkę cydr należy zaliczyć do niemusujących napojów fermentowanych, będzie podlegać stawce akcyzy określonej w art. 96 ust. 4 Ustawy.W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe. W myśl art. 92 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11, ze zm.), zwanej dalej ustawą, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.Zgodnie z art. 96 ust. 1 ustawy napojami fermentowanymi w rozumieniu ustawy są:1) musujące napoje fermentowane - wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2206 00 oraz wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 i objęte pozycją 2205, niewymienione w art. 95, które znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze, oraz:mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2 % objętości, lecz nienieprzekraczającą 13 % objętości, albomają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 13 % objętości, lecz nienieprzekraczającą 15 % objętości- pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji;2) niemusujące napoje fermentowane - niebędące musującymi napojami fermentowanymi określonymi w pkt 1 - wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wyrobów określonych w art. 95 ust. 1, oraz wyroby objęte pozycją CN 2206 00, z wyjątkiem wszelkich wyrobów określonych w art. 94 ust. 1:o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczającej 10 % objętości, alboo rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 10 % objętości, lecz nienieprzekraczającej 15 % objętości- pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.Jednocześnie należy wskazać, iż w świetle art. 95 ust. 1 ustawy winem w rozumieniu ustawy jest:1) wino niemusujące - wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wina musującego określonego w pkt 2:o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczającej 15 % objętości, pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji, alboo rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 15 % objętości, lecz nienieprzekraczającej 18 % objętości, pod warunkiem że nie zawierają żadnych dodatków wzbogacających oraz że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji;2) wino musujące - wszelkie wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 oraz objęte pozycją 2205, które łącznie spełniają następujące warunki:znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze,mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2 % objętości, lecz nienieprzekraczającą 15 % objętości,cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.Natomiast na podstawie art. 94 ust. 1 ustawy piwem w rozumieniu ustawy są wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2203 00 oraz wszelkie wyroby zawierające mieszaninę piwa z napojami bezalkoholowymi, objęte pozycją CN 2206 00, jeżeli rzeczywista objętościowa moc alkoholu w tych wyrobach przekracza 0,5 % objętości. W świetle art. 96 ust. 1 ustawy stawka akcyzy na napoje fermentowane wynosi 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu.W przedmiotowym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca wskazuje, iż Spółka planuje wprowadzić na polski rynek napój alkoholowy w postaci cydru, który jest objęty kodem CN 2206 00. Spółka będzie dokonywać zakupu cydru od podmiotu litewskiego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Rzeczywista objętościowa moc alkoholu etylowego w nabywanym przez Spółkę cydrze będzie wynosić około 4,5% objętości. Cały alkohol etylowy w nabywanym i rozlewanym przez Spółkę cydrze będzie pochodzić wyłącznie z procesu fermentacji soku jabłkowego. Sprzedawany przez Spółkę cydr nie będzie mieszany z innym napojem alkoholowym (np. piwem). Ponadto, cydr będzie rozlewany przez Spółkę do butelek, które to butelki nie będą zaopatrzone w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, jak również cydr nie będzie cechował się ciśnieniem wynoszącym 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze.Wątpliwości Spółki sprowadzają się do ustalenia czy przedmiotowy cydr jest niemusującym napojem fermentowanym oraz określenia właściwej stawki. Z uregulowań zawartych w wyżej cyt. art. 96 ustawy wynika, że do musujących napojów fermentowanych zalicza się wyroby objęte pozycją CN 2206 00, które znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek albo cechują się ciśnieniem w wysokości co najmniej 3 barów, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczającej 13 % objętości albo o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 13 % objętości, lecz nieprzekraczającej 15 % objętości przy czym cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie musi pochodzić wyłącznie z procesu fermentacji.Natomiast za niemusuące napoje fermentowane uznaje się – niebędące musującymi napojami fermentowanymi - wyroby objęte pozycją CN 2206 00 z wyjątkiem piwa o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczającej 10 % objętości albo o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 10 % objętości, lecz nieprzekraczającej 15 % objętości przy czym cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie musi pochodzić wyłącznie z procesu fermentacji.Zatem, mając na uwadze przedstawione wyżej przepisy stwierdzić należy, iż przedmiotowy cydr objęty kodem CN 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu etylowego około 4,5% objętości, zawierający alkohol etylowy pochodzący wyłącznie z procesu fermentacji soku jabłkowego, rozlewany przez Spółkę do butelek, które nie będą zaopatrzone w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, jak również ciśnieniu spowodowanym zawartością dwutlenku węgla w cydrze niższym niż 3 bary należy zaliczyć do niemusujących napojów fermentowanych. W konsekwencji niniejszego cydr będący niemusującym napojem fermentowanym będzie podlegał opodatkowaniu zgodnie z art. 96 ust. 4 ustawy, tj. według stawki 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyro

2010.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-24/10/DG
     ∟Czy Wnioskodawca zobowiązany jest prowadzić działalność w składzie podatkowym, czy też produkcja wyrobów nieakcyzowych może odbywać się w realiach niniejszej sprawy poza składem podatkowym?

2010.04.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1264/09-4/KB
     ∟Wypełnianie Administracyjnego Dokumentu Towarzyszącego.

2010.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-197/09-4/TW
     ∟Jakie warunki powinien spełnić i jaką dokumentację powinien prowadzić skład podatkowy aby pobierane na próby laboratoryjne: alkohol etylowy oraz aromaty zawierające w swym składzie alkohol etylowy mogły na gruncie przepisów uopa oraz przepisów wykonawczych korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego?

2010.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-197/09-3/TW
     ∟Jakie warunki powinien spełnić i jaką dokumentację powinien prowadzić skład podatkowy aby pobierane na próby laboratoryjne: alkohol etylowy oraz aromaty zawierające w swym składzie alkohol etylowy mogły na gruncie przepisów uopa oraz przepisów wykonawczych korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego?

2010.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-196/10-3/TW
     ∟Jakie wyroby zakwalifikować należy do korzystających ze zwolnienia, wymienionych w art. 30 ust. 9 pkt 5 uopa olejków eterycznych oraz mieszanin substancji zapachowych?

2010.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-196/10-2/TW
     ∟Jakie wyroby zakwalifikować należy do korzystających ze zwolnienia, wymienionych w art. 30 ust. 9 pkt 5 uopa olejków eterycznych oraz mieszanin substancji zapachowych?

2010.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-183/10/DG
     ∟Nabycie wewnątrzwspólnotowe olejów smarowych o kodach 2710 19 71 – 2710 19 99 z zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy

2010.03.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-946/09/ŁW
     ∟prawo do obniżenia kwoty akcyzy należnej

2010.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-123/10-3/JK
     ∟Korekta faktury za energię elektryczną

2010.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1202/09-2/KB
     ∟Sprzedaż samochodów osobowych (tj. samochodów sanitarnych klasyfikowanych do kodu CN 8703), uzyskanych wskutek dokonania przeróbki samochodów ciężarowych, przed ich pierwszą rejestracją na terytorium kraju będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Tak więc, Wnioskodawca jest zobowiązany naliczać i odprowadzać podatek akcyzowy do właściwego urzędu celnego.

2010.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1196/09-2/JK
     ∟Czy Spółka nie będąc składem podatkowym, zarejestrowanym, niezarejestrowanym handlowcem, podmiotem pośredniczącym może obracać wyrobami o kodach CN 2710 19 29; 2710 11 21, 2710 11 90 zarówno w kraju, jak i na terenie UE?

2010.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-951/09/DG
     ∟Czy z uwagi na niezgodność przepisów ustawy dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym z normami prawa wspólnotowego, podatek akcyzowy od opisanych w stanie taktycznym wyrobów pobierany był niezasadnie w okresie od 1 maja 2004 r do 28 lutego 2009 r.?

2010.03.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-959/09/BWo
     ∟Czy zużycie nabywanej przez Spółkę energii elektrycznej na potrzeby własne powoduje powstanie obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym i obliguje ją do rozliczenia i odprowadzenia tego podatku?

2010.03.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-198/09/JK
     ∟Spółka nie jest podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu odsprzedaży wyrobów akcyzowych, nabytych od swojego kontrahenta. W opisanym we wniosku stanie faktycznym akcyza od przedmiotowego paliwa została przez niego zadeklarowana, a następnie zapłacona w należnej wysokości.

2010.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-940/09/DG
     ∟Opodatkowanie samochodów osobowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo

2010.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1129/09-4/JK
     ∟Korekta faktury za energię elektryczną

2010.02.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-936/09/DG
     ∟1. Czy można dokonać dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych, o których mowa, w procedurze zawieszenia poboru podatku akcyzowego do podmiotu nie będącego składem podatkowym?2. Czy wyroby akcyzowe muszą być zabezpieczone w zabezpieczeniu akcyzowym na czas transportu?3. Czy podmiot nie będący składem podatkowym i nie posiada upoważnienia od macierzystego Urzędu Celnego do otrzymania wyrobów akcyzowych, ze względu na brak takiego obowiązku, który znajduje się poza granicami kraju, ale na terenie Wspólnoty Europejskiej można zwrócić wyroby akcyzowe w przypadku reklamacji?

2010.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-191/09/ZG
     ∟Przepis art. 48 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, pozwala uzyskać pozwolenie na prowadzenie składu podatkowego podmiotowi, który zajmuje się jedynie przeładowywaniem lub magazynowaniem wyrobów akcyzowych będących własnością innych podmiotów. Ponadto, przesłanka o której mowa w art. 48 ust. 3 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym będzie spełniona m.in. w przypadku, gdy podmiot ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie magazynowego składu podatkowego zadeklaruje minimalny obrót wyrobami będącymi własnością innych podmiotów, które będą magazynowane i przeładowywane w tym składzie, na minimalnym poziomie ustanowionym ww. przepis ustawy o podatku akcyzowym.

2010.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1135/09-2/KB
     ∟Jaka powinna być stawka akcyzy po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy (tj. po cofnięciu zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego przez Spółkę) w stosunku do N-Pentanu (kod CN 2901 10 00), w sytuacji gdy nie jest on przeznaczany do napędu silników spalinowych?

2010.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1246/09-2/JK
     ∟Czy Wnioskodawca produkujący piwo może odliczyć akcyzę zapłaconą od energii elektrycznej i oleju opałowego zużytych do jego produkcji

2010.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1070/09-2/KB
     ∟Czy w opisanym przypadku w zakresie handlu i pośrednictwa w handlu aromatów zawierających w swoim składzie alkohol etylowy przedsiębiorca jest uprawniony do zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego?

2010.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-883/09/DG
     ∟Jakie są obowiązujące opłaty celne i akcyzowe w powyżej opisanym przypadku planowanej transakcji zakupu samochodu specjalnego typu kamper z krajów Unii Europejskiej?

2010.02.04 - Minister Finansów - AE3/8012/10/FLL/10/541
     ∟Czy ubytki paliw powstałe przy przemieszczeniu wyrobów zwolnionych z akcyzy ze składów podatkowych Spółki powinny podlegać opodatkowaniu akcyzą?

2010.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-868/09/DG
     ∟Czy w związku z przedstawionym opisem produkt ten należy traktować jako cygaro i czy jest objęty stawką podatku akcyzowego zgodnie z art. 99 ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym stawką 235 zł za każde 1000 szt?

2010.02.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1033/09-2/JK
     ∟Czy wewnątrzwspólnotowe nabycie aromatów zawierających w swoim składzie alkohol etylowy oraz późniejsza odsprzedaż dla podmiotów z branży spożywczej oraz farmaceutycznej będzie zwolnione od podatku akcyzowego?

43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj