Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: płatnik
płatnik 11330 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68
2019.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.561.2018.1.AC
∟Obowiązki płatnika dotyczące pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od należności wypłacanych osobom przybranym do osoby okazanej
2019.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.452.2018.1.AG
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z zorganizowaną wycieczką integracyjną.
2019.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.410.2018.2.MT
∟Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzeń na rzecz Artystów z Francji i Hiszpanii.
2019.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.518.2018.3.MG
∟obowiązki płatnika w związku z możliwością zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów
2019.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.427.2018.2.AG
∟Jeżeli w certyfikacie rezydencji jest wskazany okres, którego certyfikat dotyczy, w tym np. poprzez wskazanie, że certyfikat jest ważny na dany rok - certyfikat powinien być uwzględniany wyłącznie w odniesieniu do wypłat ze wskazanego okresu, niezależnie od momentu jego wydania, nawet jeśli data wydania i uzyskania przez Wnioskodawcę tego certyfikatu jest późniejsza niż wynikający z certyfikatu okres obowiązywania (przypadek a i b – pyt. 1).
Natomiast, jeżeli w certyfikacie rezydencji jest wskazany okres, którego certyfikat dotyczy, a także potwierdzenie bieżącej rezydencji podatkowej z datą wydania - certyfikat powinien być uwzględniany w odniesieniu do wypłat ze wskazanego okresu oraz okresu 12 miesięcy od momentu jego wydania, nawet jeśli data uzyskania tego certyfikatu przez Wnioskodawcę jest późniejsza niż wynikający z certyfikatu okres obowiązywania (przypadek c – pyt. 2).
W sytuacji gdy w certyfikacie rezydencji nie jest wskazany okres, którego dotyczy, a jedynie wskazana jest data jego wystawienia - certyfikat powinien być uwzględniany wyłącznie do transakcji mających miejsce przez okres kolejnych dwunastu miesięcy od dnia jego wydania, nawet jeśli data uzyskania tego certyfikatu przez Wnioskodawcę jest późniejsza niż wynikający z certyfikatu okres obowiązywania (przypadek d – pyt. 3).
2019.01.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB2.4511.676.2016.2019.9.MG
∟Obowiązków płatnika związanych z uczestnictwem Osób Uprawnionych w Programie.
2019.01.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.490.2018.2.MG
∟zakresie obowiązków płatnika w związku z możliwością zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów
2019.01.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.428.2018.2.RS
∟Obowiązki związane z wypłatą świadczeń na podstawie umowy zlecenia oraz zapłatą zaległych składek wynikających z tej umowy.
2019.01.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.581.2018.2.PR
∟w zakresie obowiązków płatnika w związku z zawartą umową o świadczenie usług zarządzania
2019.01.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.499.2018.1.AW
∟Moment rozpoznania przychodu z tytułu zryczałtowanego wynagrodzenia płatnika
2019.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.402.2018.2.JC
∟Czy w przypadku braku certyfikatu rezydencji podatkowej od wypłaconego firmie projektowej z Wielkiej Brytanii wynagrodzenia za projekty łodzi i tantiemy Spółka jest zobowiązana pobrać zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 20%?
Czy w przypadku dostarczenia przez firmę projektową z Wielkiej Brytanii certyfikatu rezydencji, wynagrodzenie za projekty łodzi i za tantiemy nie będzie podlegać w Polsce opodatkowaniu podatkiem u źródła?
2019.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.12.2018.1.AW
∟Możliwość potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia płatnika
2019.01.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.342.2018.2.DS
∟W zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów przez nauczycieli akademickich.
2018.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.427.2018.1.MM
∟W przypadku zakupu przez pracodawcę abonamentu medycznego, który rzeczywiście ma zagwarantować pracownikowi usługi w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej niezbędnej z uwagi na warunki pracy, wartość tego rodzaju świadczeń nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a tym samym Wnioskodawca od wartości tego świadczenia nie będzie zobowiązany do naliczenia i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy.
2018.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.421.2018.1.MM
∟Kwota dofinansowania do wypoczynku wykupionego za pośrednictwem biura podróży, zorganizowanego przez podmiot prowadzący działalność w tym zakresie w formie wczasów - na każde niepełnoletnie dziecko z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych - objęta jest zwolnieniem przedmiotowym wynikającym z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przez podmiot prowadzący działalność w zakresie wypoczynku należy rozumieć podmiot, który statutowo zajmuje się organizacją wypoczynku dla dzieci i młodzieży lub też w ramach działalności tego podmiotu mieści się organizowanie wypoczynku. Do podmiotów prowadzących działalność w zakresie wypoczynku zaliczyć można podmioty, które świadczą usługi wypoczynkowe w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, w tym m.in. biura turystyczne czy inne podmioty prowadzące działalność w formie domów wczasowych, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych.
Wskazać przy tym należy, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają szczególnych unormowań dotyczących dokumentowania poniesionych wydatków dla potrzeb zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 78 tej ustawy. Zasadnym zatem jest przyjęcie, iż ma tu zastosowanie ogólna reguła, według której dowodem może być wszystko, co może się przyczynić do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. W takiej sytuacji stosuje się dokumenty zwyczajowo przyjęte, jakimi są np. dowody zapłaty. Pojęcie dowód zapłaty jest pojęciem szerokim i obejmuje swym zakresem zarówno rachunek lub fakturę VAT wystawioną przez organizatora wypoczynku, przelew bankowy, przekaz pocztowy, jak również dokument wpłaty w kasie podmiotu prowadzącego działalność w tym zakresie. Z dowodu tego powinno jednoznacznie wynikać: kto jest organizatorem wypoczynku, forma wypoczynku, okres, w którym korzystano z wypoczynku, kto korzystał z wypoczynku, kwota poniesionego wydatku na wypoczynek każdego z uczestników oraz podpis osoby, która wystawiała ten dokument.
2018.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.397.2018.1.MM
∟Skoro z art. 2 pkt 6 ustawy o rehabilitacji zawodowej wynika, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych oznacza przeciętny miesięczny udział osób niepełnosprawnych w zatrudnieniu ogółem w przeliczeniu na pełen wymiar czasu pracy to tym samym ww. wskaźnik należy przyjąć na dany miesiąc. W sytuacji, gdy dniem uzyskania środków z zaliczek na podatek dochodowy jest dzień wypłaty wynagrodzenia (które za dany miesiąc wypłacane jest do dnia 10 następnego miesiąca), a następnie płatnik ma 7 dni na wpłacenie tych środków na odrębny rachunek bankowy funduszu rehabilitacyjnego, to pracodawca nie będzie jeszcze dysponował danymi koniecznymi do ustalenia wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych, o którym mowa w art. 38 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z miesiąca wypłaty wynagrodzenia. Miesiącem, za który powinien być ustalany wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest zatem miesiąc poprzedzający miesiąc uzyskania środków (wypłaty wynagrodzenia). Ponadto, w przypadku dostarczenia kolejnych orzeczeń przez osoby niepełnosprawne po wpłacie środków z pobranych zaliczek od wynagrodzeń na rachunek ZFRON oraz do Urzędu Skarbowego – brak jest możliwości korygowania wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Pracodawca zobowiązany jest stosować wskaźnik ustalony za miesiąc poprzedzający miesiąc uzyskania środków. W konsekwencji brak jest również podstaw do korygowania proporcji przekazanych środków na ZFRON oraz do Urzędu Skarbowego, o której mowa w art. 38 ust. 2a pkt 1 lit. a-d ustawy oraz zaliczek naliczonych na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy. Dostarczone w terminie późniejszym orzeczenia nie mogą bowiem wpływać na wykonane uprzednio czynności związane z obowiązkami płatnika.
2018.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.611.2018.1.ID
∟Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS do wycieczki dla pracowników
2018.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.456.2018.2.AW
∟Miejsce opodatkowania usług oferowania konsumentom planów dietetycznych świadczonych przez internet na terytorium Włoch
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPBI/1/415-1200/14-2/SG
∟w zakresie:
- ustalenia, czy świadczenia pieniężne (kwota nagrody pieniężnej w wysokości 100 zł księgowana na rachunku rozliczeniowym Klienta) oraz świadczenia rzeczowe, które ma charakter wizytówki firmowej drukowanej przez Bank z danymi Klienta (podmiotu gospodarczego) dokonywane w związku z promocją oferowaną przez Wnioskodawcę przekazane osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą należy zakwalifikować do źródła przychodów pozarolnicza działalność gospodarcza, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o pdof, czy też jako inne źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o pdof,
- ustalenia, czy świadczenia rzeczowe np. portfele, vouchery do kina dokonywane w związku z promocją oferowaną przez Wnioskodawcę przekazane osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą należy zakwalifikować do źródła przychodów pozarolnicza działalność gospodarcza, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o pdof, czy też jako inne źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o pdof,
- obowiązków płatnika ciążących na Wnioskodawcy w przypadku zakwalifikowania świadczeń przekazanych osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, w związku z promocją oferowaną przez Wnioskodawcę, do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.398.2018.1.DW
∟Ocena możliwości zastosowania przez płatnika kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50% uzyskanego przychodu.
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.472.2018.1.MS2
∟w zakresie obowiązków płatnika z tytułu oddelegowania pracownika
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.553.2018.3.DS
∟Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart żywieniowych.
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.552.2018.3.SJ
∟Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart żywieniowych.
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.547.2018.2.GG
∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem Prezesowi Zarządu kosztów udziału w konferencjach, szkoleniach i kursach
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.544.2018.3.IS
∟Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart żywieniowych.
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.536.2018.3.ID
∟Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart żywieniowych.
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.535.2018.3.ID
∟Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart żywieniowych.
2018.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.529.2018.2.IR
∟Obowiązek płatnika dotyczący poboru podatku od wartości podatku pokrytego przez podmiot niemiecki i wynagrodzenia za czas podróży służbowej zagranicznej do spółki matki
2018.12.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.521.2018.2.MS2
∟W zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart na posiłki profilaktyczne i napoje bezalkoholowe.
2018.12.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.487.2018.2.MG
∟Skutki podatkowe otrzymania oprocentowanego/nieoprocentowanego weksla w związku ze sprzedażą towaru.
48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.