Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: gmina
gmina 30267 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622
2014.12.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-1078/14/KG
∟- prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT;
- nieuwzględnianie zdarzeń spoza zakresu ustawy o VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT;
- nieuwzględnianie w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy dostawy towarów i świadczenia usług wynikających z działalności podległych jednostek;
- brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.);
- brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT;
- możliwość zastosowania od razu proporcji właściwej, w przypadku gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych za lata przeszłe.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-660/14-3/BM
∟Dokonywanie w deklaracjach Gminy rozliczeń podatku należnego z tytułu usług wykonywanych przez zakład budżetowy oraz podleganie opodatkowaniu czynności nieodpłatnego udostępnienia
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-660/14-2/BM
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków dotyczących Infrastruktury wykorzystywanej przez zakład budżetowy.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-618/14-5/MK
∟1) Czy Gmina ma pełne prawo do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych związanych z realizacją POŚ oraz VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych, które może otrzymać w przyszłości w związku z obsługą POŚ?
2) Czy w związku z dotychczasowym brakiem odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur zakupowych dotyczących realizacji POŚ Gmina ma prawo skorygować rozliczenia VAT i ująć faktury zakupowe oraz odliczyć wykazany w nich VAT naliczony w miesiącach ich otrzymania?
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-618/14-4/MK
∟1)Czy wykonywana przez Gminę na podstawie Umowy kompleksowa usługa oczyszczania ścieków obejmująca świadczenia opisane w stanie faktycznym stanowi usługę podlegającą opodatkowaniu VAT?
2)Czy stawką VAT właściwą dla świadczonej przez Gminę kompleksowej usługi oczyszczania ścieków jest stawka 8%, o której mowa w art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT?
3)Czy podstawą opodatkowania dla świadczonej przez Gminę kompleksowej usługi oczyszczania ścieków jest kwota wynagrodzenia ustalona w Umowie pomniejszona o kwotę należnego VAT?
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-616/14-4/BM
∟Obowiązek uwzględnienia w kalkulacji proporcji sprzedaży obrotu z tytułu sprzedaży środków trwałych (w tym nieruchomości), prawa użytkowania wieczystego, gruntów oraz z tytułu ustanowienia prawa użytkowania wieczystego.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-631/14-4/DS
∟Prawo do odliczenia VAT naliczonego z tytułu wydatków bieżących ponoszonych na utrzymanie/funkcjonowanie miejskiej infrastruktury komunikacyjnej.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-719/14-2/IG
∟prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-681/14-2/IG
∟Czy z tytułu kosztów poniesionych na realizację zadania inwestycyjnego pn. „…” będzie przysługiwało Gminie prawo do odliczenia podatku VAT?
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-977/14-3/RD
∟Czy w przypadku, gdy Miasto będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Miasto ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Miasto powinno zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
W rozliczeniu za który okres rozliczeniowy Miasto powinno dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie, przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT – za okres, w którym wystąpiło prawo do odliczenia podatku naliczonego (otrzymanie faktur zakupowych), czy też za pierwszy okres rozliczeniowy roku podatkowego następującego po roku otrzymania faktur zakupowych?
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1115/14-2/JL
∟Ponieważ to Gmina, a nie Urząd posiada osobowość prawną i w określonym zakresie może korzystać z niej w celu prowadzenia działalności gospodarczej, Urząd nie powinien być uznawany za odrębnego podatnika VAT.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-209/14-4/PG
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z wydatkami poniesionymi na uzbrojenie terenów inwestycyjnych.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-970/14-2/EN
∟Podatek od towarów i usług w zakresie wliczenia do proporcji obrotu z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-967/14-2/AK
∟Prawo do pełnego odliczenia kwoty podatku VAT naliczonego z faktur od kancelarii prawnej.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-935/14-5/SJ
∟Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy proporcję ustaloną na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy Gmina powinna zastosowań do odliczeń podatku naliczonego od wydatków związanych z bieżącą pracą Urzędu Gminy oraz utrzymaniem budynku Urzędu.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-935/14-4/SJ
∟Podatek od towarów i usług w zakresie wliczenia do proporcji obrotu z tytułu dostaw określonych towarów i świadczenia określonych usług.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-911/14-2/AS
∟Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze oraz określenia okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekt nieodliczonej kwoty podatku naliczonego.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-797/14-2/MK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania zwrotu wydatków związanych ze sprzedażą nieruchomości za czynność opodatkowaną zwiększającą podstawę opodatkowania.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-806/13/14-S/EK
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę od wydatków poniesionych na inwestycje wodno-kanalizacyjne, przekazane do wykorzystania przez Zakład, art. 32 ustawy.
2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1044/14/MS
∟Czy budowa lub przebudowa drogi przez Gminę na podstawie zawartego z Gminą porozumienia stanowi czynność opodatkowaną podatkiem VAT oraz czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia od wydatków poniesionych na budowę lub przebudowę drogi?
2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-857/14-2/AO
∟w zakresie
prawa do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd,
prawa do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd,
prawa do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd,
prawa do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych z podaniem nazwy Urzędu i/lub numerem NIP Urzędu, a dotyczących transakcji w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd,
prawa do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd,
prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego:
- wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy,
- wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy,
- wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu,
bez konieczności korygowania takich faktur.
2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-956/14-3/AM
∟Czy wydatki na naprawę szkód powstałych na drogach publicznych (remonty), modernizację oraz przebudowę tych dróg, związane z inwestycjami, będą stanowiły koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy potrącalne w momencie ich poniesienia, tj. na podstawie art. 15 ust. 4d Ustawy CIT jako koszty uzyskania przychodów inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami?
2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-828/14-2/AI
∟Prawo do pełnego odliczenia kwoty podatku VAT naliczonego z faktur od kancelarii prawnej.
2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-715/14-5/HW
∟Prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wykazany na fakturach dokumentujących wydatki na budowę, modernizacje, remonty i utrzymanie przystanków komunikacyjnych.
2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-426/14-2/ŁM
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych stanowiących mienie przekształcanego zakładu budżetowego.
2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-815/14/AW
∟Opodatkowanie oddania w użytkowanie wieczyste gruntu wraz z nieodpłatnym przeniesieniem własności zabudowy na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej oraz opłaty roczne za użytkowanie wieczyste
2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1053/14/MS
∟Zastosowanie 8% stawki podatku VAT za dzierżawę pojemników i kontenerów pobieranej na podstawie odrębnych umów cywilnoprawnych zawartych z właścicielami nieruchomości na terenie Gminy, z którą jest podpisana jednocześnie umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów.
2014.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-716/14-2/DS
∟Brak prawa do odliczenia podatku VAT z otrzymanych faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją projektu.
2014.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-620/14-4/MH
∟uznanie odpłatnego udostępniania stoisk handlowych oraz placu manewrowego na targowisku za czynność podlegającą opodatkowaniu i niekorzystającą ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT.
2014.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-996/14-2/AS
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego i korekta z tytułu budowy infrastruktury.
602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.