Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: opłata

 

opłata 4496 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95

2013.01.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-976/12-4/NS
     ∟Opodatkowanie i dokumentowanie czynności wykonywanych przez Wspólnotę.

2013.01.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1178/12-2/KOM
     ∟Ustalanie podstawy opodatkowania z tytułu otrzymywania wynagrodzenia w postaci odsetek, dyskonta, prowizji i opłat bankowych przez bank

2013.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-850/12-2/PK1
     ∟1) Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż opisana powyżej Opłata preferencyjna, wynikającą z Rozporządzenia 367/2012, stanowi pośredni koszt uzyskania przychodów Spółki w podatku dochodowym od osób prawnych, potrącalny w momencie poniesienia? 2) Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż opisana powyżej opłata, wynikająca z przepisu art. 10 ust. 2 Rozporządzenia 367/2012 stanowi pośredni koszt uzyskania przychodów Spółki w podatku dochodowym od osób prawnych, potrącalny w momencie poniesienia? 3) Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż w wypadku opisanym w art. 10 ust. 4 Rozporządzenia 367/2012, opłata tam uregulowana oraz opłata uiszczana w przypadku,...

2013.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-441/12-2/AO
     ∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż opisana powyżej Opłata preferencyjna, wynikająca z Rozporządzenia 367/2012, stanowi pośredni koszt uzyskania przychodów Spółki w podatku dochodowym od osób prawnych, potrącalny w momencie poniesienia?2. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż opisana powyżej opłata, wynikająca z przepisu art. 10 ust. 2 Rozporządzenia 367/2012, stanowi pośredni koszt uzyskania przychodów Spółki w podatku dochodowym od osób prawnych, potrącalny w momencie poniesienia?3. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż w wypadku opisanym w art. 10 ust. 4 Rozporządzenia 367/2012, opłata tam uregulowana oraz opłata uiszczana w przypadku, g...

2013.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-862/12-2/AK
     ∟Czy wykonując zadania nałożone na Gminę przepisami prawa wymienionymi w opisie stanu faktycznego i pobierając Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, Gmina występuje w roli podatnika podatku od towarów i usług?

2013.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1251/12-3/AK
     ∟Spółka nie będzie zobowiązana do uiszczenia opłaty z tytułu świadczenia usług reklamy napojów alkoholowych, o której mowa w art. 132 ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

2013.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1251/12-2/AK
     ∟Spółka nie jest zobowiązana do uiszczenia opłaty z tytułu świadczenia usług reklamy napojów alkoholowych, o której mowa w art. 132 ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

2013.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1083/12/LSz
     ∟W związku z brakiem wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu VAT Gmina nie będzie miała obowiązku wystawiania faktury VAT z tytułu pobieranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

2013.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1082/12/LSz
     ∟Gmina, z tytułu poboru opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyłączona będzie z opodatkowania na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT. Tym samym opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

2013.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1061/12/LSz
     ∟Gmina, z tytułu poboru opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyłączona będzie z opodatkowania na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, a zatem nie będzie podatnikiem podatku od towarów i usług w odniesieniu do tych czynności.Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi pobierana przez Gminę, nie będzie podlegała ustawie o VAT, a tym samym nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

2013.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-897/12-7/AI
     ∟Czy ZGMK może obciążać Gminę, OPS, i Bibliotekę za zakupy dotyczące dostaw mediów i innych usług do lokali użytkowanych przez tych użytkowników stawką VAT właściwą dla danej dostawy wynikającej z faktury dostawcy, czy też podstawową stawką VAT 23% właściwą dla usługi najmu lokali użytkowych?

2013.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-940/12-2/AW
     ∟Czy w związku z powyższym opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

2013.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1039/12-3/KC
     ∟: w zakresie opodatkowania nabywanych od zagranicznych kancelarii usług oraz opłat publiczno-prawnych wnoszonych zagranicą w imieniu i na rzecz klientów

2013.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1039/12-2/KC
     ∟w zakresie opodatkowania zwrotu opłat publiczno-prawnych wnoszonych przez Kancelarię w imieniu i na rzecz klientów

2013.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1010/12/LSz
     ∟Miejski Zarząd Dróg i Transportu pobierając opłatę za wydane zaświadczenie, zmianę zaświadczenia lub wydanie wtórnika wykonuje wprawdzie działania zlecone przez Gminę, jednak w przedmiotowej sprawie pobierana opłata nie stanowi zapłaty za świadczenie usług.

2013.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-1138/12/GR
     ∟Czy dokonywane na rzecz osób fizycznych zwroty dopłat do wysokości dopłat wniesionych uprzednio przez poprzedniego wspólnika zgodnie z przepisami Kodeksu Spółek Handlowych oraz umową spółki będą wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 51 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2013.01.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1036/12-2/KB
     ∟czynności gospodarowania odpadami komunalnymi, za które Miasto pobiera opłaty, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a co za tym idzie, nie ma ona obowiązku dokumentowania przedmiotowego faktu poprzez wystawienie faktury VAT, ewidencjonowania, jak również deklarowania dla potrzeb jego rozliczenia.

2013.01.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-848/12-2/GJ
     ∟Czy wydatki na opłaty rejestracyjne samochodu stanowią koszty uzyskania przychodów na zasadach określonych w art. 15 ustawy o pdop?

2013.01.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-602/12-4/MD
     ∟Czy w przypadku umorzenia opłat za prowadzenie rachunku bankowego związanego z prowadzoną działalnością rolniczą, Wnioskodawca ma obowiązek wystawienia deklaracji PIT-8C, z tytułu umorzonych opłat, tj. obowiązek płatnika, wynikający z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z przychodami określonymi w art. 14 ust. 2 pkt 6 ww. ustawy, tj. stanowiącymi wartość umorzonych lub przedawnionych zobowiązań?

2013.01.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-407/12-2/JG
     ∟1. Czy opłata za składowanie odpadów ma charakter kosztu uzyskania przychodu bezpośrednio związanego z przychodem w rozumieniu art. 15 ust. 4 z zastrzeżeniem ust. 4b i 4c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?2. Jeśli odpowiedź na pytanie nr 1 byłaby negatywna i opłata za składowanie odpadów zaliczona byłaby do kategorii kosztów uzyskania przychodów innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodem, to czy w świetle art. 15 ust. 4d i 4e za dzień poniesienia kosztu można przyjąć ostatni dzień każdego miesiąca, na który ujęto koszt w księgach rachunkowych?

2013.01.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-474/12/LG
     ∟Opodatkowanie odsetek oraz opłat na zabezpieczenie pożyczek

2012.12.28 - Minister Finansów - DD6/033/124/ORK/12/PK-394
     ∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo w momencie poniesienia pierwszej raty leasingu operacyjnego

2012.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-881/12-2/BW
     ∟Należy stwierdzić, iż opłaty za wpisowe, członkostwo w organizacjach zawodowych oraz opłaty za obowiązkowe ubezpieczenie zawodowe OC, opłacane przez pracodawcę za pracowników stanowią ich przychody podlegające opodatkowaniu.

2012.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1620/12/MO
     ∟Czy otrzymane dofinansowanie z NFOŚIGW w formie dopłat do oprocentowania kredytu zaciągniętego na realizację inwestycji naliczone w okresie realizacji inwestycji stanowi przychód korzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? (pytanie oznaczonego we wniosku nr 2)

2012.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1619/12/MO
     ∟Czy pobrane prowizje bankowe i odsetki od kredytu zaciągniętego na cele inwestycyjne, tj. na budowę nowych środków trwałych jak i na modernizację istniejących środków trwałych, naliczane w okresie realizacji ww. inwestycji, zwiększają wartość początkową środków trwałych wytworzonych i zmodernizowanych w ramach realizowanego projektu inwestycyjnego zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

2012.12.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-868/12-7/BW
     ∟Pomoc wspólnotowa i krajowa programu „Owoce w szkole” są zwolnione z podatkowania na postawie art. 21 ust. 1 pkt 46 i 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym Wnioskodawca nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych ze środków zwolnionych z podatku dochodowego od osób fizycznych. Wobec tego do opisanej sytuacji nie ma zastosowania art. 22 ust. 3 i 3a tej ustawy. Prawidłowym postępowaniem jest każdorazowe wyłączenie z kosztów kwoty odpowiadającej kwocie otrzymanej dotacji zwolnionej z opodatkowania.

2012.12.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-868/12-6/BW
     ∟Dopłaty krajowe i unijne do programu „Szklanka mleka” są zwolnione z podatkowania na postawie art. 21 ust. 1 pkt 46 i 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym Wnioskodawca nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych ze środków zwolnionych z podatku dochodowego od osób fizycznych. Wobec tego do opisanej sytuacji nie ma zastosowania art. 22 ust. 3 i 3a tej ustawy. Prawidłowym postępowaniem jest każdorazowe wyłączenie z kosztów kwoty odpowiadającej kwocie otrzymanej dotacji zwolnionej z opodatkowania.

2012.12.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-868/12-4/BW
     ∟Dopłaty z Agencji Rynku Rolnego realizowane z przychodów Agencji pochodzących z dotacji budżetu państwa - jeśli są „dopłatami krajowymi” w myśl ustawy o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych oraz dopłaty ze środków wspólnotowych korzystają ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 oraz art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast dopłaty pochodzące z Funduszu Promocji Mleczarstwa (od 1 lipca 2009 r. z Funduszu Promocji Mleka) podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych.

2012.12.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1167/12/AT
     ∟Opodatkowanie VAT opłat pobieranych za zagospodarowanie odpadami komunalnymi.

2012.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-876/12-4/NS
     ∟Opodatkowanie opłat pobieranych przez Gminę z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz obowiązek wystawienia faktury VAT.

75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj