Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: banki
banki 3027 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.738.2020.3.RK
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w strukturze Cash Poolingu.
2021.03.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.682.2020.3.RK
∟Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności wykonywanych przez Uczestników w ramach umowy cash poolingu oraz udzielania poręczeń o charakterze wzajemnym.
2021.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.911.2020.2.AMN
∟Obowiązki płatnika w związku z prowadzeniem rejestru akcjonariuszy.
2021.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.527.2020.2.AP
∟- czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada status małego podatnika, przy obliczaniu wysokości przychodów ze sprzedaży uzyskiwanych przez Bank należy pomijać kwoty, które Bank uzyskuje w związku z wykupem Bonów Pieniężnych, jak i dyskonto, które jest uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami, których przedmiotem są Bony Pieniężne,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności przepisy art. 12 i art. 19 ust. 1 pkt 2, należy interpretować w ten sposób, że Bank powinien rozpoznawać jako przychód w związku z transakcjami, których przedmiotem jest nabywanie i zbywanie przez Bank Bonów Pieniężnych, jedynie kwotę dyskonta (różnicę pomiędzy ceną nabycia i ceną wykupu), nie rozpoznając przy tym przychodu w postaci kwot otrzymywanych przez Bank w związku ze zbyciem przez Bank Bonów Pieniężnych (ceny wykupu).
2021.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.480.2020.2.AM
∟- czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy nie przekroczył limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od bonów pieniężnych NBP;
- czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika” dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank powinien uwzględniać obligacje BPS (ich wartość nominalną) oraz czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Bank powinien brać pod uwagę obligacje BPS (ich wartość nominalną);
- czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy uwzględniać przychody z tytułu odsetek od obligacji BPS oraz czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
- czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15%;
- czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiadał w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji czy Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego do opodatkowania uzyskanych w 2019 roku dochodów i dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok;
- czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.
2021.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.532.2020.3.BJ
∟w zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w systemie cash poolingu
2021.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.506.2020.2.AH
∟- Czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna - wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu limitu decydującego o statusie „małego podatnika".
- Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika" powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązywania rezerw i aktualizacji wartości.
- Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w szczególności art. 19 ust.1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika", w związku z czym powinien zastosować 9% stawkę podatku.
- Czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2019 r. oraz opodatkować dochód uzyskany w tym roku podatkowym wg stawki podatkowej 9% .
- Czy w roku podatkowym 2020 Bank może skorzystać z 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych, jeżeli przychody w 2019 r. nie przekroczyły kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, a przewidywane osiągnięte przychody w 2020 r. nie przekroczą wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł.
2021.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.530.2020.2.AH
∟- Czy Bank powinien brać pod uwagę wartość nominalną bonów pieniężnych i obligacji oraz transakcje ich zakupu – sprzedaży/wykupu przez emitenta dokonywane w trakcie roku obrotowego przy wyliczeniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika.
- Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości .
- Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2016 i 2017 Bank posiadał w 2017 r. i 2018 r. status małego podatnika i był uprawniony do zastosowania obniżonej stawki podatku 15% .
- Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiadał w 2019 r. status małego podatnika i mógł zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych.
- Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2019 Bank posiadał w 2020 r. status małego podatnika i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych.
- Czy Bank powinien dokonać korekty podatku dochodowego za lata 2017-2019 oraz zastosować 15% stawkę podatku do rozliczenia za rok 2017 i 2018 oraz 9% za rok 2019.
2021.02.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.411.2020.1.JC
∟1. Czy poręczenia o charakterze wzajemnym, udzielone Liderowi przez pozostałych Uczestników w związku z funkcjonowaniem Systemu, stanowią dla niego przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT?
2. Czy poręczenia o charakterze wzajemnym, udzielone poszczególnym Uczestnikom przez pozostałych Uczestników w związku z funkcjonowaniem Systemu, stanowią dla nich przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT?
2021.02.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.905.2020.3.JK
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
2021.02.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.528.2020.3.BG
∟czy na Banku będą ciążyć obowiązki płatnika w związku z pośrednictwem Banku w wykonywaniu zobowiązań pieniężnych, tj. w wypłacie dywidendy na rzecz akcjonariuszy
2021.01.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.417.2020.2.JKA
∟Czy w świetle art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, zawarcie przez Wnioskodawcę Umowy z Bankiem oraz czynności realizowane w ramach Umowy będą podlegać podatkowi od czynności cywilnoprawnych?
2021.01.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.415.2020.2.JKA
∟Czy w świetle art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, zawarcie przez Wnioskodawcę Umowy z Bankiem oraz czynności realizowane w ramach Umowy będą podlegać podatkowi od czynności cywilnoprawnych?
2021.01.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.819.2020.1.JS
∟brak zwolnienia od podatku VAT czynności wykonywanych przez Bank
2021.01.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.322.2020.1.AM
∟Dotyczy ustalenia: - czy w przypadku udzielenia pożyczki albo kredytu więcej niż jednemu kredytobiorcy, do uprawdopodobnienia nieściągalności tej wierzytelności w rozumieniu art. 16 ust. 2a pkt 2 UPDOP, które jest jednym z warunków zaliczenia, do kosztów uzyskania przychodów, odpisu na straty kredytowe utworzonego na tę wierzytelność, konieczne jest spełnienie jednej z przesłanek wymienionych w tym przepisie w stosunku do wszystkich współkredytobiorców (Zobowiązanych), - czy w przypadku udzielenia pożyczki albo kredytu, który jest zabezpieczony poręczeniem, do uprawdopodobnienia nieściągalności tej wierzytelności w rozumieniu art. 16 ust. 2a pkt 2 UPDOP, które jest jednym z warunków zaliczenia, do kosztów uzyskania przychodów, odpisu na straty kredytowe utworzonego na tę wierzytelność, konieczne jest spełnienie jednej z przesłanek wymienionych w tym przepisie jedynie w stosunku do kredytobiorcy.
2020.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.438.2020.3.MK
∟w zakresie ustalenia:
- czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określaniu, czy posiada status „małego podatnika”;
- czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z tytułu otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku;
- czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
- czy Bank przy ustalaniu wartości ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu otrzymanych odsetek od środków finansowych gromadzonych na rachunkach bankowych (bieżących i terminowych) w banku zrzeszającym;
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%;
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9%;
- czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 r. i 2018 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15%;
- czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2019 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 9%.
2020.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.384.2020.2.BS
∟w zakresie ustalenia:
- czy w przypadku udzielenia pożyczki albo kredytu więcej niż jednemu kredytobiorcy, do uprawdopodobnienia nieściągalności tej wierzytelności w rozumieniu art. 16 ust. 2a pkt 2 UPDOP, które jest jednym z warunków zaliczenia, do kosztów uzyskania przychodów, odpisu na straty kredytowe utworzonego na tę wierzytelność, konieczne jest spełnienie jednej z przesłanek wymienionych w tym przepisie w stosunku do wszystkich współkredytobiorców (Zobowiązanych),
- czy w przypadku udzielenia pożyczki albo kredytu, który jest zabezpieczony poręczeniem, do uprawdopodobnienia nieściągalności tej wierzytelności w rozumieniu art. 16 ust. 2a pkt 2 UPDOP, które jest jednym z warunków zaliczenia, do kosztów uzyskania przychodów, odpisu na straty kredytowe utworzonego na tę wierzytelność, konieczne jest spełnienie jednej z przesłanek wymienionych w tym przepisie jedynie w stosunku do kredytobiorcy.
2020.12.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.347.2020.2.PB
∟w zakresie ustalenia:
- czy przychody związane z wykupem papierów wartościowych w postaci wykupu obligacji, bonów pieniężnych NBP przez emitenta, Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
- czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od obligacji, bonów pieniężnych NBP, które stanowią przychód z odsetek w Banku,
- czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku podatkowym 2020 status „małego podatnika”,
- czy dla obliczenia za rok 2020 podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9% w przypadku uzyskania przychodów w roku podatkowym 2020 w kwocie nie przekraczającej równowartości 1.200.000 euro, zarówno do zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych jak i osiągniętego dochodu za cały 2020 r.,
- skutków przekroczenia w 2020 r. ww. limitu przychodów.
2020.11.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.373.2020.2.AW
∟w zakresie ustalenia:
czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu limitu decydującego o statusie „małego podatnika”;
czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 r. status „małego podatnika” w związku z czym w 2019 r. powinien zastosować 9% stawkę podatku;
czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2019 r. oraz obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 9%;
czy w roku podatkowym 2020 Bank może skorzystać z 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych jeżeli przychody w 2019 r. nie przekroczyły kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego a przewidywane osiągnięte przychody w 2020 r. nie przekroczą wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPB2.4510.219.2016.10.AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia przez Bank do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu składki zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym przed dniem 9.10.2016 r. oraz w zakresie zaliczenia przez Bank do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu składki zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym od dnia 9.10.2016 r.
2020.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.338.2020.2.BG
∟Ustalenie : - czy wartości bonów pieniężnych NBP / wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności oraz transakcje ich kupna/wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustaleniu, czy nie przekroczył limitu przychodów 1.200.000 euro, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w 2020 r., czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności, ich kupna/wykupu przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży / dostępnych do sprzedaży ich kupna/sprzedaży w ciągu roku podatkowego uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o CIT; czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) dostępnych do sprzedaży, ich kupna/sprzedaży w ciągu roku podatkowego przy ustaleniu, czy nie przekroczył limitu przychodów 1.200.000 euro, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w 2020 r.,: czy Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego w 2020 r., jeżeli Bank posiada status małego podatnika a wszystkie przychody osiągnięte w 2020 r. nie przekroczą limitu przychodów 1.200.000 euro, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT
2020.11.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.661.2020.1.IR
∟obowiązki płatnika w związku z wypłatą na rzecz osoby fizycznej wynagrodzenia w postaci odsetek za korzystanie z kwoty kaucji
2020.11.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.368.2020.2.AP
∟- czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
- czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w banku,
- czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych bank powinien zastosować 15% stawkę podatku,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować 9% stawkę podatku.
2020.11.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4017.2.2020.2.RK
∟Opisana sytuacja przejścia przedsiębiorstwa Podmiotu w restrukturyzacji na rzecz Wnioskodawcy - Instytucji pomostowej na podstawie decyzji o przeniesieniu składników majątku nie jest objęta dyspozycją art. 93 i następnych Ordynacji podatkowej. Wnioskodawca nie wstępuje zatem we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki podmiotu w restrukturyzacji pozostające w związku z przydzielonymi w decyzji o przeniesieniu składnikami majątku.
2020.11.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.639.2020.1.ABU
∟Dokumentowanie rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i Liderem Konsorcjum).
2020.11.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.623.2020.1.JŚ
∟Obowiązki płatnika w związku z prowadzeniem rejestru akcjonariuszy
2020.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.306.2020.1.AP
∟- czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2018 r. Bank posiada w 2019 r. status małego podatnika;
- czy Bank może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego za 2019 r. podatku, a co za tym idzie dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za ten rok podatkowy;
- czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 r. Bank posiada w 2020 r. status małego podatnika i może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego podatku za ten rok podatkowy;
- czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jak również, czy przychodem uwzględnianym przy ustaleniu podstawy opodatkowania będzie wartość nominalna - cena wykupu obligacji skarbowych przez ich emitenta.
2020.10.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.538.2020.2.IK
∟prawo do zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług
2020.10.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.378.2020.1.MS
∟1. Czy na potrzeby rozpoznania przez Bank kosztu uzyskania przychodów, poprzez moment wystąpienia przesłanki udokumentowania lub uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelności, o których mowa odpowiednio w art. 16 ust. 2 oraz art. 16 ust. 2a ustawy o CIT w zw. z art. 16 ust. 1 pkt 25 i art. 16 ust. 1 pkt 26 ustawy o CIT, Bank powinien uwzględniać moment powzięcia przez zespół Banku zajmujący się rozliczeniami podatkowymi informacji o wystąpieniu tej przesłanki?
2. Czy na potrzeby rozpoznania zmniejszenia kosztu uzyskania przychodu, poprzez moment ustania przesłanki uprawdopodobnienia lub udokumentowania nieściągalności wierzytelności, o których mowa w art. 16 ust. 2 i 2a ustawy o CIT, w zw. z art. 16 ust. 1 pkt 25 i pkt 26 ustawy o CIT, Bank powinien uwzględniać moment powzięcia przez zespół Banku zajmujący się rozliczeniami podatkowymi informacji o ustaniu tej przesłanki?
2020.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.249.2020.3.BD
∟1. Czy Bank może zaliczyć koszty z tytułu utworzonych rezerw celowych na wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona, do kosztów uzyskania przychodów?
2. Kiedy Bank może zaliczyć w/w rezerwy do kosztów uzyskania przychodów?
3. Czy Bank może sam określić moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów utworzonych rezerw celowych na wierzytelność, której nieściągalność została uprawdopodobniona, np. po przeprowadzeniu dwóch licytacji komorniczych?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.