Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: banki
banki 3027 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
2020.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.458.2020.2.MSO
∟Dokumentowanie rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i Liderem Konsorcjum).
2020.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.292.2020.1.NF
∟Podatek od towarów i usług w zakresie dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum).
2020.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.279.2020.1.PG
∟Dokumentowanie rozliczeń w ramach Konsorcjum
2020.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.247.2020.1.AR
∟Podatek od towarów i usług w zakresie dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum).
2020.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.240.2020.1.NK
∟Dokumentowanie rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum).
2020.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.322.2020.1.PG
∟Dokumentowanie rozliczeń w ramach Konsorcjum.
2020.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.209.2020.3.MS
∟1. Czy przy obecnym ukształtowaniu rynkowych stóp depozytowych, gdzie Strony Umowy utrzymujące dodatnie salda nie otrzymują wynagrodzenia odsetkowego, a Strony Umowy posiadające ujemne salda wpłacają odsetki na konto główne należące do Pool Leadera, Spółka po otrzymaniu aktualnego certyfikatu rezydencji podatkowej Pool Leadera powinna zastosować stawkę podatku u źródła (WHT) właściwą dla Pool Leadera tj. 5% w oparciu o art. 11 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Niderlandów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania?
2. Czy w przyszłości gdy stopy depozytowe ulegną zmianie i Strony Umowy posiadające dodatnie salda zaczną otrzymywać wynagrodzenie odsetkowe to:
a. w sytuacji, gdy Spółka uzyska od Pool Leadera informację potwierdzającą, że jest on w stanie wykazać, że rzeczywistym odbiorcą odsetek Spółki jest inny podmiot niż ten na konto którego zostały przelane środki pieniężne z tytułu odsetek, Spółka powinna zastosować stawkę podatku u źródła (WHT) właściwą dla podmiotu wskazanego przez Pool Leadera w oparciu o przepisy prawne dotyczące zwolnienia z podatku u źródła dla zapłaconych odsetek zgodnie z art. 21 ust. 3 i następne ustawy o CIT, a dla podmiotów które nie mogą skorzystać ze zwolnienia z podatku u źródła od płatności odsetkowych zgodnie z art. 21 ust. 3 i następne ustawy o CIT, na podstawie właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania?
b. w sytuacji gdy Spółka nie uzyska od Pool Leadera informacji potwierdzającej, że jest on w stanie wykazać, że rzeczywistym odbiorcą odsetek Spółki jest inny podmiot niż ten na konto którego zostały przelane środki pieniężne z tytułu odsetek, Spółka powinna zastosować stawkę WHT właściwą dla podmiotu na rachunek którego środki pieniężne z tytułu odsetek zostaną przelane (tj. Pool Leadera, którego stawka traktatowa jest najwyższą stawką wśród uczestników umowy cash pool) na podstawie właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania?
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.207.2020.2.AK
∟Ustalenie, czy Wnioskodawca jako oddział instytucji kredytowej w sytuacji sprzedaży portfela wierzytelności kredytowych do niezależnego funduszu sekurytyzacyjnego prawidłowo będzie ustalał wysokość przychodów i kosztów uzyskania przychodów.
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPB-1-3.4510.1048.2016.7.IZ
∟zaliczenie opłaty ostrożnościowej za IV kwartał 2016 r. do kosztów uzyskania przychodów
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.466.2020.1.MT
∟Niezależnie, czy sąd uzna umowę kredytową Wnioskodawcy za bezwzględnie nieważną (skutek ex tunc) czy uzna konkretne postanowienia waloryzacyjne umowy za abuzywne, co będzie oznaczało brak związania nimi Wnioskodawcy (skutek ex tunc), to otrzymana przez Wnioskodawcę od Banku kwota pieniędzy:
1) w części w jakiej będzie stanowiła zwrot nienależnie pobranych przez Bank świadczeń – nie będzie przychodem Wnioskodawcy (art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych a contrario) i nie spowoduje powstania po jego stronie obowiązku podatkowego (a dalej - zobowiązania podatkowego) w podatku dochodowym od osób fizycznych;
2) w części w jakiej będzie stanowiła zapłatę odsetek od kwoty zwrotu nienależnie pobranych przez Bank świadczeń – będzie przychodem Wnioskodawcy z tzw. innych źródeł (art. 11 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 i art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), podlegającym opodatkowaniu na tzw. zasadach ogólnych, według skali podatkowej (art. 27 ww. ustawy).
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.242.2020.2.DP
∟czy:
- przy wyliczaniu limitu decydującego o statusie „małego podatnika” w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy wyłączyć przychody ze zbycia bonów skarbowych;
- w latach 2017 i 2018 Wnioskodawca spełniał warunki do uznania go za „małego podatnika” i w związku z tym, uprawniony będzie do zastosowania obniżonej stawki podatku wynoszącej 15% oraz dokonania korekty zeznania podatkowego za te lata
2020.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.170.2020.2.MK
∟- Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP, ich wartość nominalna wykupu stanowi „przychód ze sprzedaży” w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, który definiuje „małego podatnika”?
- Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku do opodatkowania?
- Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości?
- Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017, 2018 i 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować odpowiednie stawki w danym roku, tzn. za lata 2017 i 2018 stawkę podatku 15% a za rok 2019 stawkę 9%?
- Czy Bank może wykonać korektę podatku dochodowego za 2017, 2018 i 2019 rok oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15% za lata 2017 i 2018 oraz w wysokości 9% za rok 2019, jeżeli Bank posiadał w roku podatkowym 2017, 2018 i 2019 status „małego podatnika”?
2020.07.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.245.2020.1.IG
∟Wynagrodzenie otrzymywane za opisane we wniosku usługi wykonywane przez Wnioskodawcę jako Sponsora Emisji, nie podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem od towarów i usług jako usługa kompleksowa, której przedmiotem są instrumenty finansowe.
2020.07.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.367.2020.2.WL
∟Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług sprzedaży nieruchomości niezabudowanej
2020.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.200.2020.2.BD
∟Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”?
Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku?
Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości?
Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku podatkowym 2020 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9%?
2020.07.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.382.2020.1.ES
∟Skutki podatkowe zwolnienia z długu.
2020.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.248.2020.1.BG
∟w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła przez Wnioskodawcę od wynagrodzenia pobieranego przez Bank w Irlandii
2020.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.151.2020.2.MK
∟w zakresie ustalenia:
- czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
- czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta tych bonów,
- czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z artykułem 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15 %,
- czy Bank powinien dokonać korekty podatku dochodowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15 %,
- czy w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.
2020.07.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.397.2020.1.AMN
∟Powstanie przychodu oraz obowiązki płatnika.
2020.06.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.160.2020.1.RK
∟Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług opłaty za wydanie wyjaśnień
2020.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.134.2020.1.JC
∟1. Czy dla Wnioskodawcy, jako Uczestnika struktury cash-poolingu, nie będącego Bankiem ani Pool Leaderem, przychodem są kwoty odsetek otrzymanych w związku z udziałem w strukturze cash-poolingu, a kosztem uzyskania przychodu wydatki poniesione z tytułu zapłaconych odsetek oraz prowizje, opłaty i wynagrodzenie zapłacone Bankowi i Pool Leaderowi za świadczenie usługi cash-poolingu, natomiast pozostałe środki finansowe przelewane pomiędzy Uczestnikami struktury cash-poolingu, nie stanowią dla tych uczestników przychodów ani kosztów ich uzyskania?
2. Czy w świetle updop odsetki płacone/otrzymywane przez Wnioskodawcę jako Uczestnika struktury cash-poolingu będą stanowiły odpowiednio jego koszty uzyskania przychodów albo przychody podatkowe w podatku dochodowym od osób prawnych na zasadzie kasowej czyli w momencie obciążenia/uznania jej Rachunku Bieżącego?
3. Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego (tzw. podatku u źródła) od odsetek wypłacanych na Rachunek Rozliczeniowy Pool Leadera, będącego francuskim rezydentem podatkowym, których rzeczywistymi właścicielami będą Uczestnicy struktury cash-pooling?
4. Czy w przypadku, wypłaty (kapitalizacji) odsetek naliczonych na bazie salda debetowego, którego sfinansowanie nastąpiło ze środków stanowiących własność Pool Leadera będącego francuskim rezydentem podatkowym (tj. ze środków z linii kredytowej przyznanej Pool Leaderowi przez Bank), a w stosunku do których w roli płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego (tzw. podatku u źródła) będzie występować Spółka, zastosowanie znajdzie art. 11 UPO w sprawie unikania podwójnego opodatkowania?
2020.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.50.2020.2.JC
∟Czy odsetki wypłacane przez Wnioskodawcę w ramach Struktury, których rzeczywistym odbiorcą (beneficial owner) będą każdorazowo odpowiednie spółki z Grupy lub Pool Lider będą podlegać opodatkowaniu podatkiem „u źródła” w Polsce?
2020.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.130.2020.5.APO
∟Czy w związku z przedstawionym powyżej stanem faktycznym (winno być: zdarzeniem przyszłym) oraz dyspozycją art. 26 ust. 1 oraz art. 26 ust. 1aa pkt 1 o podatku dochodowym od osób prawnych, wypłaty odsetek/dyskonta z listów zastawnych na rzecz Inwestorów niebędących polskimi rezydentami podatkowymi będą podlegały obowiązkowi poboru zryczałtowanego podatku, niezależnie od kwot tych wypłat?
2020.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.149.2020.2.AW
∟Ustalenie, czy
-wartość nominalną bonów pieniężnych oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
-przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” powinny być brane pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z tytułu odsetek zgodnie z art. 43 ust. 2 ustawy o rachunkowości,
-Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
-przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji powinien zastosować stawkę podatku w wysokości 15%,
-przepisy ustawy PDOP w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji winien zastosować stawkę podatku 9%,
-Bank powinien wykonać korektę deklaracji CIT-8 za 2019 r. i obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 9%.
2020.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.144.2020.2.BD
∟Ustalenie, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna/sprzedaży (jak wynika z uzupełnienia winno być zakupu/sprzedaży) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%,
- art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9%,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2019 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 9%.
2020.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.127.2020.2.BD
∟Ustalenie, czy:
− wymienione bony pieniężne NBP oraz transakcje kupna/sprzedaży (jak wynika z uzupełnienia winno być zakupu/wykupu) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
− przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku,
− Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
− przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
− Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%,
− w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.
2020.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.116.2020.1.KM
∟Zwolnienie od podatku usługi przygotowania memorandum informacyjnego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy.
2020.05.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.145.2020.1.AK
∟Zastosowanie zwolnienia od podatku dla świadczonych usług
2020.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ILPB2/4510-1-65/16/20-S/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uznania za koszty uzyskania przychodów zapłaconej przez Bank składki na pokrycie kosztów funkcjonowania Spółdzielni Spółdzielczy System Ochrony SGB.
2020.05.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.93.2020.1.BK
∟w zakresie powstania ujemnych i dodatnich różnic kursowych we wskazanych we wniosku okolicznościach
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.