Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: konsolidacja
konsolidacja 73 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2011.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-797/10-4/AG
∟Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie, że opisany proces Konsolidacji P Polska i W Polska i dokonywana w związku z nim Integracja Funkcji (wraz z jej skutkami prawnymi), stanowią element planowanego połączenia (prawnego i ekonomicznego) Spółek i w związku z tym będą neutralne podatkowo, a w szczególności, nie spowodują powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu po stronie Wnioskodawcy (spółki przejmowanej).
2011.02.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2-443-862/10-4/IZ
∟Równoległej Integracji Funkcji (obejmującej w szczególności przeniesienie pracowników), która jest skutkiem istnienia stosunku prawnego określonego w Równoległej Umowie o Świadczenie Usług, a zatem niestanowiącej zatem odrębnego stosunku prawnego i niewiążącej się z wynagrodzeniem . nie można uznać za świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ustawy o podatku od towarów i usług., a tym samym za czynność podlegającą opodatkowaniu tym podatkiem.
2011.02.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2-443-862/10-3/IZ
∟Przejęcie/scedowanie przez Wnioskodawcę na kontrahenta (P. T.) Umów z Producentami i Umów Marketingowych) nie można uznać za świadczenie usług. Przejęcie to bowiem nie tworzy stosunku zobowiązaniowego (roszczeniowego) pomiędzy Podatnikiem a spółką P. T.. Nie wiąże się również z wynagrodzeniem na rzecz Wnioskodawcy.
2011.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-775/10-2/DP
∟Czy Wnioskodawca, jako spółka przejmująca, będzie mogła zaliczyć do swoich kosztów uzyskania, wydatki związane z procesem połączenia?
2010.11.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/436-160/10/MK
∟Opodatkowanie czynności zamiany akcji spółek sektora elektroenergetycznego.
2010.10.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/423-18/10/HS
∟Umorzenie akcji bez wynagrodzenia. Konsolidacja spółek.
2010.10.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/423-17/10/MW
∟W jaki sposób należy liczyć okres posiadania akcji, o którym mowa w art. 22 ust. 4a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w przypadku połączenia spółek?
2010.09.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2-443-415/10-4/AK
∟Wykonywanie funkcji biznesowych przez P. Sp. z o.o. na rzecz W. Sp. z o.o. jest odpłatnym świadczeniem usług, o którym mowa w art. 8 ust. 1 cyt. ustawy i podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
2010.09.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-288/10-4/AF
∟Należy stwierdzić, iż zawarcie umowy zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej za pośrednictwem domu maklerskiego nie korzysta ze zwolnienia od podatku od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 9 pkt 9 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. A zatem powyższa czynność podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a).
2010.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-212/10-4/MZ
∟należy stwierdzić, iż czynności polegające na Integracji Funkcji, a więc zawarcie Umowy o Świadczenie Usług, nie zostały wymienione w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. A zatem, nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 1 ust. 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-416/10-4/AG
∟CIT - zakresie powstania przychodu po stronie spółki przejmującej
2010.09.02 - Minister Finansów - DD5/8211/26/ZDA/10/PK-593
∟CIT – w zakresie możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z procesem konsolidacji w sektorze energetycznym.Zmiana interpretacji indywidualnejNa podstawie art. 14e w zw. z art. 14o ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.; dalej: Ordynacja podatkowa) Minister Finansów zmienia z urzędu interpretację indywidualną wydaną w dniu 7 kwietnia 2010 r. na podstawie art. 14o § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, w ten sposób, iż stwierdza, że stanowisko Spółki S.A. przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2009 r. (data wpływu: 4 stycznia 2010 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej, z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, dotyczące możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z procesem konsolidacji w sektorze energetycznymw części odnoszącej się do możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia wypłacone pracownikom zatrudnionym przy procesie konsolidacji oraz nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki S.A. – jest prawidłowe;w części odnoszącej się do możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów pozostałych wydatków związanych z procesem konsolidacji oraz nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki S.A. – jest nieprawidłowe.UzasadnienieZe stanu faktycznego przedstawionego we wniosku Spółki S.A. (dalej: Spółka) z dnia 30 grudnia 2009 r. wynika, że Spółka, na podstawie pkt 2 załącznika nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 marca 2008 r. w sprawie listy spółek konsolidowanych, których akcje podlegają wniesieniu na pokrycie kapitału zakładowego spółek konsolidujących, oraz listy spółek konsolidujących (Dz. U. z 2008 r. Nr 51, poz. 294 z późn. zm.) w związku z art. 7 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o zasadach nabywania od Skarbu Państwa akcji w procesie konsolidacji spółek sektora energetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 191, poz. 1367 z późn. zm.; dalej: ustawa o konsolidacji) posiada status spółki konsolidującej.Spółka uczestniczy w kilkuetapowym procesie konsolidacji spółek sektora elektroenergetycznego oraz prywatyzacji P. S.A., który jest realizowany w wykonaniu „Programu dla energetyki” przyjętego przez Radę Ministrów w dniu 28 marca 2006 r.Spółka dokonała podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję pakietu nowych akcji objętych następnie przez Skarb Państwa – na pokrycie którego to podwyższenia Skarb Państwa wniósł wkład niepieniężny w postaci udziałów/akcji 9 spółek energetycznych (pakiety po 85% udziałów/akcji w kapitałach zakładowych tych spółek – pozostałe pakiety 15% udziałów/akcji nabywają nieodpłatnie uprawnieni pracownicy tych spółek). Spółka jako spółka konsolidująca podejmuje określone czynności faktyczne w celu umożliwienia pracownikom 9 spółek energetycznych skorzystania z różnych uprawnień, jakie daje im ustawa o konsolidacji. Skutkiem realizacji tych uprawnień będzie nabycie przez pracowników pakietu ok. 15% akcji w kapitale zakładowym Spółki należącym do tej pory do Skarbu Państwa. Obowiązek podejmowania czynności zmierzających do realizacji przez pracowników swoich uprawnień został nałożony na Spółkę Rozporządzeniem Ministra Skarbu Państwa z dnia 19 lutego 2008 r. w sprawie sposobu określenia liczby akcji spółki konsolidującej podlegających zamianie i trybu dokonywania zamiany akcji lub prawa do akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej (Dz. U. z 2008 r. Nr 41 poz. 250; dalej: rozporządzenie w sprawie konsolidacji) i są one potrzebne do skutecznego przeprowadzenia procesu nabycia od Skarbu Państwa akcji w kapitale zakładowym Spółki przez uprawnionych pracowników 9 spółek energetycznych.W wykonaniu dyspozycji normy art. 11 ustawy o konsolidacji docelowo ma dojść do połączenia Spółki z P. S.A. w trybie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks Spółek Handlowych (Dz. U z 2000 r. Nr 94 poz. 1037 z późn. zm.) i rozwiązanie Spółki, w zamian za akcje, które P. S.A. wyda akcjonariuszom Spółki (tj. uprawnionym pracownikom 9 spółek energetycznych, którzy nabędą akcje Spółki).Skarb Państwa obiektywnie nie dokona zbycia akcji Spółki w rozumieniu art. 1 ust. 2 pkt 1a ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o prywatyzacji i komercjalizacji (Dz. U. z 2002 r. Nr 171 poz. 1397 z późn. zm.). Zdaniem Spółki fakt prywatyzowania P. S.A., jako spółki przejmującej, skutkuje tym, że także majątek Spółki przejęty w przyszłości przez P. S.A. zostanie częściowo sprywatyzowany.Spółka pełni rolę spółki celowej, odgrywając istotną rolę w procesie konsolidacji i prywatyzacji P. S.A. Istnienie Spółki oraz operacje dokonywane na jej majątku służą utrzymaniu przez P. S.A. stabilnej pozycji na rynku. W statucie Spółki przewidziano, że przedmiotem działalności Spółki jest m.in.:działalność firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych (PKD 70.10Z),działalność holdingów finansowych (PKD 64.20 Z),doradztwo związane z zarządzaniem (PKD 70.2).W ramach tych rodzajów działalności spółka sprawuje kontrolę nad zależnymi od niej 9 spółkami energetycznymi.Ponadto wypełniając obowiązki nałożone na Spółkę rozporządzeniem w sprawie konsolidacji i zawartą na jego podstawie z Ministrem Skarbu Państwa szczegółową umową, Spółka podejmuje czynności faktyczne w celu umożliwienia uprawnionym pracownikom 9 spółek energetycznych skorzystanie z różnych uprawnień, jakie daje im ustawa o konsolidacji, czyli:wzywa osoby uprawnione do składania oświadczeń o zamiarze nieodpłatnego nabycia akcji Spółki oraz oświadczeń o zamiarze zamiany akcji 9 spółek energetycznych na akcje Spółki (poprzez m.in. ogłoszenia prasowe),ogłasza o przystąpieniu do zbywania akcji oraz o przystąpieniu do zamiany akcji 9 spółek energetycznych na swoje akcje, publikuje listę osób uprawnionych do ich nabycia (poprzez m.in. ogłoszenia prasowe),sporządza dokumenty umowy zbycia akcji oraz umowy zamiany akcji,upoważnieni pracownicy Spółki zawierają w imieniu Skarbu Państwa z uprawnioną osobą stosowną umowę,organizuje i przeprowadza proces zawierania umów zamiany akcji, w związku z czym jest zobowiązana do:wyłożenia w siedzibie Spółki oraz we wszystkich oddziałach i zakładach, do wglądu osobom zainteresowanym, tekstu ustawy o konsolidacji oraz rozporządzenia w sprawie konsolidacji oraz do zobowiązania do takich czynności 9 spółek energetycznych,po sporządzeniu listy osób uprawnionych do zamiany akcji, złożenia Ministrowi Skarbu Państwa oświadczenia potwierdzającego dochowanie należytej staranności przy jej sporządzaniu,udostępnia do wglądu osobom uprawnionym w siedzibie spółki oraz we wszystkich oddziałach i zakładach zbiorczej listę osób uprawnionych do zamiany oraz zobowiązuje 9 spółek energetycznych do takich czynności,sporządza dla wszystkich osób uprawnionych umowy zamiany akcji,przed sporządzeniem umów zamiany akcji przesyła Ministrowi Skarbu Państwa przykładowo wypełnioną umowę w celu jej akceptacji,uzgadnia ze zleceniodawcą harmonogram zwierania umów zamiany akcji oraz treści ogłoszenia, o którym mowa w § 19 rozporządzenia w sprawie konsolidacji,niezwłoczne przesyła ogłoszenia prasowe, o których mowa w § 19 rozporządzenia w sprawie konsolidacji, do zleceniodawcy wraz z informacją o miejscach i terminach publikacji,organizuje proces zawierania umów zamiany akcji oraz wydawania odcinków zbiorowych akcji Spółki osobom uprawnionym,przygotowuje dokumenty akcji lub odcinków zbiorowych akcji Spółki przeznaczone do wydania osobom uprawnionym w zamian za dokumenty akcji lub odcinki zbiorowe akcji 9 spółek energetycznych,zleca przygotowanie dokumentów akcji lub odcinków zbiorowych akcji 9 spółek energetycznych przeznaczonych do wydania Ministrowi Skarbu Państwa,prowadzi depozyt odcinków zbiorowych akcji 9 spółek energetycznych, które osoby uprawnione wydały upoważnionym pracownikom Spółki w związku z zamianą na akcje Spółki oraz przekazuje Ministrowi Skarbu Państwa zaświadczenie depozytowe dotyczące tych akcji,zwraca Ministrowi Skarbu Państwa odcinków zbiorowych przechowywanych w depozycie po zakończeniu procesu zamiany akcji,informuje osoby uprawnione, na które została przeniesiona własność akcji imiennych Spółki, o konieczności złożenia do zarządu Spółki wniosku o wpis w księdze akcyjnej informacji o przeniesieniu własności tych akcji i konsekwencjach jego niezłożenia.W stanie faktycznym Spółka nie wskazała formy i warunków umowy zawartej między Spółką a Ministrem Skarbu Państwa.Wymienione czynności Spółka wykonuje w celu realizacji uprawnień właścicielskich Skarbu Państwa, czyniąc to niejako za Skarb Państwa oraz w interesie osób uprawnionych. Obowiązki te zostały jednak nałożone na Spółkę rozporządzeniem w sprawie konsolidacji. Ich końcowym efektem ma być nabycie w przyszłości przez uprawnione osoby pakietu 15% akcji w kapitale zakładowym Spółki, należącym dotychczas do Skarbu Państwa. Skarb Państwa nie zapewnił Spółce środków na sfinansowanie ww. czynności, wobec czego ponoszone z tego tytułu wydatki Spółka finansuje z własnych środków.Dla potrzeb wywiązywania się z powyższych obowiązków Spółka ponosi następujące wydatki, m.in. z tytułu zatrudnienia pracowników, do których zakresu obowiązków należy wyłącznie wykonywanie czynności związanych z konsolidacją oraz nabywaniem przez uprawnione osoby akcji Spółki, z tytułu obsługi prawnej przydatnej do prawidłowego przeprowadzenia tych czynności (opinie prawne, przygotowywanie treści dokumentów), z tytułu wykonywania wszystkich ww. czynności.Wydatki te w zamiarze Spółki mają przyczynić się do prawidłowego przeprowadzenia procesu nabywania przez uprawnione osoby od Skarbu Państwa akcji Spółki w procesie konsolidacji spółek sektora energetycznego, a przez to sprawnie doprowadzić do ustalenia kręgu akcjonariuszy Spółki. W konsekwencji ma to umożliwić niezakłócone prowadzenie działalności statutowej przez Spółkę.Spółka zwróciła się do organu podatkowego z następującymi pytaniami:czy wydatki przez nią ponoszone z tytułów wskazanych w stanie faktycznym stanowią w jego okolicznościach koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 z późn. zm.; dalej: updop),czy wydatki przez nią ponoszone z tytułów wskazanych w stanie faktycznym w jego okolicznościach stanowią „inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami” w rozumieniu art. 15 ust. 4d updop, które należy wykazać w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym zgodnie z art. 15 ust. 4g dla wydatków z tytułu zatrudnienia pracowników oraz art. 15 ust. 4e updop dla pozostałych wydatków...Zdaniem Spółki wydatki ponoszone w związku z procesem konsolidacji spółek sektora energetycznego i nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki stanowią koszty uzyskania przychodu, gdyż są one związane z bieżącym funkcjonowaniem Spółki i w konsekwencji prowadzą do zabezpieczenia źródła przychodów Spółki w postaci m.in. działalności holdingów finansowych, działalności firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych.
2010.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-350/10-4/DG
∟CIT-w zakresie składania zeznania podatkowego CIT-8 dot. spółek przejętych za okres, w którym doszło do połączenia oraz danych identyfikacyjnych w nich zawartych
2010.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-682/10/MS
∟Czy dochód z zamiany akcji zgodnie z umową opisaną w poz. 54 jest wolny od podatku dochodowego od osób prawnych w momencie dokonania zamiany?
2010.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1043/10/MS
∟Czy w przypadku zbycia otrzymanych w wyniku zamiany akcji Spółki Y kosztem uzyskania przychodu stanie się wartość nabycia akcji Spółki X?
2010.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1042/10/MS
∟Czy momentem powstania obowiązku podatkowego od dochodu wynikającego z zamiany akcji jest moment zbycia otrzymanych akcji w wyniku zamiany?
2010.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-359/10-4/AS
∟W jaki sposób Spółka ma dokonać rozliczeń świadczeń za okres do dnia połączenia - tj. czy należy wykazać je w odpowiedniej ewidencji / deklaracji podatkowej, a jeśli tak to czy w takiej ewidencji / deklaracji Spółki przejmującej, czy przejmowanej za ostatni okres przed jej przejęciem?
2010.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-358/10-4/AS
∟W jaki sposób Spółka ma dokonać rozliczeń świadczeń za okres do dnia połączenia - tj. czy należy wykazać je w odpowiedniej ewidencji / deklaracji podatkowej, a jeśli tak to czy w takiej ewidencji / deklaracji Spółki przejmującej, czy przejmowanej za ostatni okres przed jej przejęciem?
2010.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-261/10-3/GJ
∟Czy prawa wynikające z interpretacji indywidualnych, wydanych dla spółek przejmowanych po dniu 1 lipca 2007r. przejdą po połączeniu na Spółkę, jako następcę prawnego spółek przejmowanych?
2010.07.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-287/10-2/GJ
∟Czy prawa wynikające z interpretacji indywidualnych, wydanych dla spółek przejmowanych po dniu 1 lipca 2007r. przejdą po połączeniu na Spółkę, jako następcę prawnego spółek przejmowanych?
2010.07.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-286/10-3/GJ
∟Czy prawa wynikające z interpretacji indywidualnych, wydanych dla spółek przejmowanych po dniu 1 lipca 2007r. przejdą po połączeniu na Spółkę, jako następcę prawnego spółek przejmowanych?
2010.04.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-16/10-6/MZ
∟Należy stwierdzić, iż jeżeli czynność zawarcia umowy zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej będzie objęta zakresem ustawy o podatku od towarów i usług, powyższa czynność będzie wyłączona z opodatkowania zgodnie z art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
2010.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-10/10-4/ER
∟zakończenie roku podatkowego spółek przejmowanych w wyniku połączenia spółek metodą inkorporacji
2010.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-763/09/PS
∟Dotyczy sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z procesem konsolidacji spółek.
2010.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-1119/09-2/GC
∟Zaliczenie wydatków ponoszonych w związku z połączeniem się ze Spółkami przejmowanymi do kosztów uzyskania przychodów?
2010.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-1073/09-2/GC
∟Zaliczenie wydatków ponoszonych w związku z połączeniem się ze Spółkami przejmowanymi do kosztów uzyskania przychodów?
2010.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/436-222/09-2/MK
∟Czy fakt dokonania zamiany akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej powoduje konieczność zapłacenia podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC)?
2009.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/436-203/09-2/WS
∟Czy zamiana akcji spółki konsolidowanej, posiadanych przez podatnika, a nabytych w ramach uwłaszczenia pracowników spółki Skarbu Państwa (wcześniej będącej przedsiębiorstwem państwowym) na zasadach art. 38 ustawy z 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, na akcje spółki konsolidującej w ramach procedury konwersji przeprowadzonej na podstawie art. 5 ustawy z 2007 r. o zasadach nabywania od Skarbu Państwa akcji w procesie konsolidacji spółek sektora elektroenegetycznego, a więc zamiana akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej, jest "umową zamiany" w rozumieniu art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, czy też jest inną formą "zamiany" nie podlegającą temu podatkowi?
2009.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/436-191/09-2/AJ
∟Czy w przypadku zamiany ze Skarbem Państwa akcji pracowniczych spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej powstanie obowiązek zapłaty 1% podatku od czynności cywilnoprawnych?
2009.11.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-315/09-4/AF
∟umowa cash pooling.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.