Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: łowiectwo
łowiectwo 104 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2019.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.102.2019.3.AM
∟W zakresie nieuznania za czynność opodatkowaną wykonania nakazu odstrzału sanitarnego dzików oraz opodatkowania otrzymanego przez Wnioskodawcę zwrotu kosztów wykonania ww. nakazu.
2019.04.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.102.2019.1.AKR
∟Stawki podatku VAT dla dzierżawy obwodów łowieckich.
2019.04.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.127.2019.3.IK
∟Dzierżawa gruntów przeznaczonych na cele rolnicze korzysta ze zwolnienia od podatku.
2019.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-3.4012.63.2019.2.AŻ
∟Stawka podatku VAT.
2019.03.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.52.2019.1.ALN
∟Brak prawa do odzyskania podatku.
2018.12.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.805.2018.2.MW
∟Korekta rozliczeń w związku z dzierżawą Obwodów łowieckich.
2018.11.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.695.2018.1.MW
∟Stawka podatku VAT dla dzierżawy Obwodów łowieckich.
2018.03.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-3.4012.42.2018.2.IP
∟Uznanie Powiatu za podatnika z tytułu wydzierżawiania na rzecz koła łowieckiego obwodu łowieckiego i opodatkowanie pobieranego z tego tytułu czynszu dzierżawnego, stawka podatku VAT dla dzierżawy obwodu łowieckiego, opodatkowanie obciążenia koła łowieckiego związanego z nieusprawiedliwionym niezrealizowaniem rocznego planu łowieckiego w wysokości odpowiadającej udziałowi w kosztach ochrony lasu przed zwierzyną, wliczanie ww. obciążenia koła łowieckiego do podstawy opodatkowania czynności dzierżawy obwodu łowieckiego oraz stawka podatku VAT dla pobieranego od koła łowieckiego udziału w kosztach ochrony lasu przed zwierzyną.
2018.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.356.2017.2.JS
∟Dochód osiągnięty przez Koło Łowieckie, przeznaczony i wydatkowany na realizację celów związanych z ochroną środowiska będzie zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, należy za prawidłowe.
2017.10.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4012.401.2017.1.MK
∟Wyłączenie z opodatkowania VAT, na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy, dzierżawy obwodów łowieckich. Relacja Powiat – Koło Łowieckie.
2017.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.192.2017.1.MM
∟Czy jeżeli Koło Łowieckie w wewnętrznej uchwale ustaliło zarówno:
1. cenę tuszy zwierzęcej pobranej przez myśliwego na własny użytek, przy przyjęciu zryczałtowanych stawek, co zobowiązuje myśliwego do wpłaty na rzecz Koła określonej kwoty,
2. jak i rekompensatę kosztów polowania w wysokości zryczałtowanej stanowiącej 20% wypłaconej przez Koło myśliwemu, który odstawił tusze do punktu skupu,
to czy różnica między ceną stosowaną przez punkt skupu, a ceną ustaloną przez Koło przy przyjęciu zwierzyny na użytek własny oraz wypłata rekompensaty za dostarczenie zwierzyny do punktu skupu, będzie stanowiła przychód myśliwego, od którego Koło Łowieckie – jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych – będzie zobowiązane obliczyć i wpłacić zaliczkę na podatek dochodowy oraz będzie zobowiązane do wystawienia informacji, o której mowa w przepisie art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2017.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.108.2017.1.KS
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie ustalenia przychodu myśliwego i obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C.
2017.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPB2.4511.944.2016.2.IB
∟Jeżeli Koło Łowieckie ustaliło na podstawie wewnętrznej uchwały, dotyczącej wszystkich członków Koła, cenę 1 kg tuszy zwierzyny wziętej na użytek własny myśliwego w wysokości 1 zł i myśliwy będzie zobowiązany do wpłaty na rzecz Koła takiej kwoty, to czy różnica między ceną stosowaną przez punkt skupu zwierzyny, a ceną ustaloną przez Koło będzie stanowiła przychód myśliwego?
Czy w tym przypadku Koło jest zobowiązane wystawić informację PIT-8C wykazując w niej przychód myśliwego z „innych źródeł"?
2016.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1-1/4511-1-130/16-5/APR
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie ustalenia przychodu myśliwego.
2016.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB1.4511.181.2016.2.DJD
∟Obowiązki płatnika w związku z wykupem przez myśliwego upolowanej zwierzyny na użytek własny po cenie niższej niż w punkcie skupu od Koła Łowieckiego
2015.12.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-1042/15-4/MS2
∟Nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że jako myśliwy otrzymując rekompensatę za strzeloną zwierzynę, która jest księgowana przez koło w poczet składek członkowskich oraz kupując tuszę dzika na własny użytek, płacąc ustalonym ryczałtem, otrzyma przychód podlegający opodatkowaniu. W konsekwencji koło łowieckie nie jest zobowiązane do wystawienia informacji podatkowych, tzn. nie jest zobowiązane do wystawienia informacji PIT-8C oraz żadnych innych obowiązków płatnika, w tym poboru zaliczek z tego tytułu.
2015.11.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-1089/15-2/KR
∟Rozliczenie podatku naliczonego według proporcji.
2015.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-367/15-2/AJB
∟ brak opodatkowania otrzymywanych przez Gminę od Powiatu równowartości czynszów dzierżawnych terenów łowieckich,
braku opodatkowania czynności w zakresie przekazania w zarząd obwodów łowieckich wyłączonych z wydzierżawienia w zamian za uiszczony ekwiwalent
2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-399/15-4/MG
∟Różnica, jaka powstała pomiędzy pierwotną wysokością składki członkowskiej a nowo powstałą wartością ustaloną przez Walne Zgromadzenie Koła, tj. obniżenie jej o sumę równoważną 20% wartości tusz dostarczonych do punktu skupu nie jest przychodem myśliwego w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 i art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym jak słusznie twierdzi Wnioskodawca nie jest zobowiązany do pełnienia obowiązków płatnika, ani do wystawienia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jeżeli, Koło jako jednostka organizacyjna posiadająca osobowość prawną i mogąca prowadzić działalność gospodarczą wewnętrzną uchwałą ustali cenę tuszy na użytek własny w formie ryczałtu na poziomie niższym niż wartość tuszy w najbliższym punkcie skupu, różnica między cenami nie będzie stanowić przychód myśliwego, a w konsekwencji na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki informacyjne, tj. obowiązek wystawienia informacji PIT-8C oraz żadne obowiązki płatnika.
2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-430/15/DM
∟Czy właściwe jest naliczanie podatku VAT od kwot czynszu dzierżawnego naliczonego zgodnie z ustawą Prawo łowieckie art. 30 ust. 2a oraz § 4 rozporządzenia Ministra Środowiska, które przyjmuje wartość czynszu jako równowartość pieniężną żyta, ogłaszaną dla podatku rolnego? Czy też należy z kwoty naliczonego czynszu dzierżawnego zgodnie z przywołanymi przepisami wydzielić kwotę podatku VAT zgodnie ze stawką obowiązującą w chwili naliczania czynszu?
2014.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-307/14/BS
∟Jaką stawką podatku VAT należy opodatkować dzierżawę obwodów łowieckich?
2014.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-721/13-3/KO
∟Ustalenie przychodu myśliwego i związanych z tym obowiązków płatnika
2014.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-721/13-2/KO
∟Ustalenie przychodu myśliwego i związanych z tym obowiązków płatnika
2013.10.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-619/13/LSz
∟Nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług udział Gminy w części czynszu dzierżawnego, gdyż gmina nie świadczy usług dzierżawy
2013.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-472/13/DM
∟Mając na uwadze przedstawiony powyżej stan faktyczny/zdarzenie przyszłe, w celu wyeliminowania wątpliwości co do stosowania obowiązujących przepisów, Gmina wnosi o udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie: czy otrzymana przez Gminę odpowiednia kwota wynikająca z dzierżawy obwodów łowieckich przez Wydzierżawiających podlega opodatkowaniu VAT przez Gminę?
2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-496/13-2/BH
∟Sprzedaż tusz zwierzęcych realizowana przez Wnioskodawcę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (w tym, na rzecz myśliwych) jako czynność niewymieniona w załączniku do rozporządzenia, nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej.
2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-425/13-4/BH
∟Sprzedaż tusz zwierzęcych realizowana przez Wnioskodawcę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (w tym, na rzecz Członków Koła) jako czynność niewymieniona w załączniku do rozporządzenia, nie korzysta ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej.
2013.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-129/13-5/AK
∟brak jest podstaw do zakwalifikowania różnicy pomiędzy wartością tuszy dzika udostępnionej do wykupu przez Koło Łowieckie myśliwemu a ceną skupu jako przychodu z innych źródeł rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile zasady wykupu tuszy dzika po cenie preferencyjnej są stosowane według jednolitych reguł wobec wszystkich myśliwych. Powyższe nie będzie rodzić po stronie Wnioskodawcy obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
2013.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-293/13-2/BH
∟Wnioskodawca ma obowiązek ewidencjonwoania sprzedaży towarów na rzecz członków Koła przy zastosowaniu kas rejestrujących, mimo, że zapłata dokonywana jest na rachunek bankowy.
2013.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-137/13/HK
∟Czy Wnioskodawca, jako myśliwy-członek koła łowieckiego, który odkupi od koła łowieckiego tuszę zwierzyny po cenie ustalonej dla członków koła na walnym zebraniu, ma obowiązek do wykazania dochodu w wysokości różnicy między ceną ustaloną w kole a ceną obowiązującą w skupach i odprowadzenia podatku dochodowego od tej różnicy?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.