Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: obligacje
obligacje 1176 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2020.10.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.466.2020.2.MG
∟podatkowanie wykupu obligacji strukturyzowanych emitowanych przez zagranicznego emitenta oraz podstawy obliczenia daniny solidarnościowej
2020.10.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.274.2020.1.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, w brzmieniu obowiązującym w roku 2019 i od 1 stycznia 2020 r., nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji;
2. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:
nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem bonów pieniężnych (ceny wykupu),
uwzględniać dyskonto od tych bonów;
3. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:
nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem Obligacji Z. (ceny wykupu),
nie uwzględniać dyskonta od tych obligacji,
uwzględniać otrzymane odsetki od tych obligacji
2020.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.276.2020.1.AW
∟w zakresie ustalenia czy:
- czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada status małego podatnika, przy obliczaniu wysokości przychodów ze sprzedaży uzyskiwanych przez Bank należy pomijać zarówno kwoty, które będą uzyskiwane przez Bank w związku z wykupem Bonów Pieniężnych i Obligacji Y, jak i dyskonto, które będzie uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami, których przedmiotem będą Bony Pieniężne i Obligacje Y,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności przepisy art. 12 i art. 19 ust. 1 pkt 2, należy interpretować w ten sposób, że Bank powinien rozpoznawać jako przychód w związku z transakcjami, których przedmiotem będzie nabywanie i zbywanie przez Bank Bonów Pieniężnych, jedynie kwotę dyskonta (różnicę pomiędzy ceną nabycia i ceną wykupu), nie rozpoznając przy tym przychodu w postaci kwot otrzymywanych przez Bank w związku ze zbyciem przez Bank Bonów Pieniężnych (ceny wykupu),
czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności przepisy art. 12 i art. 19 ust. 1 pkt 2, należy interpretować w ten sposób, że Bank powinien rozpoznawać jako przychód w związku z transakcjami, których przedmiotem będzie nabywanie i zbywanie przez Bank Obligacji Y, jedynie kwotę otrzymanych odsetek, nie rozpoznając przy tym przychodu w postaci kwot otrzymywanych przez Bank w związku z wykupem Obligacji Y przez Bank Y (ceny wykupu).
2020.09.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.505.2020.2.MST
∟Możliwość uwzględnienia strat z obligacji przy realizacji obowiązku opodatkowania dochodu z kapitałów pieniężnych.
2020.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.492.2020.1.MT
∟„Strata” poniesiona przez Wnioskodawcę w związku z nieodpłatnym przymusowym umorzeniem obligacji Banku spółdzielczego nie może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy (w tym do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 38 updof). Nie ma tez charakteru straty podatkowej w rozumieniu art. 9 ust. 2 updof.
2020.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.286.2020.1.AW
∟W przypadku objęcia przez spółkę dominującą udziałów (akcji) w spółce zależnej za wierzytelności przysługujące spółce dominującej z tytułu pożyczki uprzednio udzielonej przez ten podmiot spółce zależnej, spółka dominująca nie ma prawa do rozpoznania kosztu uzyskania przychodu jeżeli pożyczka wynika z wcześniejszego dokonania konwersji nabytych obligacji na pożyczkę.
2020.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.223.2020.1.BD
∟od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 r. Bank posiada w roku 2019 status małego podatnika i może zastosować preferencyjną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a co za tym idzie dokonać korekty podatku za 2019 rok obliczając podatek wg stawki preferencyjnej 9%?
Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2019 r. Bank posiada w roku 2020 status małego podatnika i może zastosować preferencyjną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych?
Czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statutu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w 2020 r.?
2020.06.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.96.2020.2.ŚS
∟w zakresie ustalenia, czy odsetki od Obligacji, faktycznie zapłacone przez Wnioskodawcę będą kosztem uzyskania przychodów w dniu ich zapłaty, jako koszty uzyskania przychodów inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami
2020.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.125.2020.1.MS
∟1. Czy w przypadku obejmowania dłużnych papierów wartościowych w celu udzielenia emitentowi finansowania przez Bank, w tym w celu refinansowania kredytu lub pożyczki udzielonych emitentowi przez Bank lub przez inny podmiot (grupa A), Bank jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów ceny nabycia dłużnych papierów wartościowych, w momencie ich odpłatnego zbycia, w pełnej wysokości ceny nabycia, także w przypadku gdy cena nabycia tych dłużnych papierów wartościowych jest wyższa od ceny ich zbycia, a art. 16 ust. 1 pkt 39 updop nie znajdzie zastosowania?
2. Czy w przypadku zarządzania przez Bank płynnością lub w przypadku działalności inwestycyjnej (grupa B), Bank jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów ceny nabycia dłużnych papierów wartościowych, w momencie ich odpłatnego zbycia, w pełnej wysokości ceny nabycia, także w przypadku gdy cena nabycia tych dłużnych papierów wartościowych jest wyższa od ceny ich zbycia, a art. 16 ust. 1 pkt 39 updop nie znajdzie zastosowania?
3. Czy w przypadku pełnienia przez Bank funkcji animatora rynku (grupa C), Bank jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów ceny nabycia dłużnych papierów wartościowych, w momencie ich odpłatnego zbycia, w pełnej wysokości ceny nabycia, także w przypadku gdy cena nabycia tych dłużnych papierów wartościowych jest wyższa od ceny ich zbycia, a art. 16 ust. 1 pkt 39 updop nie znajdzie zastosowania?
4. Czy w przypadku krótkiej sprzedaży dłużnych papierów wartościowych lub transakcji typu repo (grupa D), Bank jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów ceny nabycia dłużnych papierów wartościowych, w momencie ich odpłatnego zbycia, w pełnej wysokości ceny nabycia, także w przypadku gdy cena nabycia tych dłużnych papierów wartościowych jest wyższa od ceny ich zbycia, a art. 16 ust. 1 pkt 39 updop nie znajdzie zastosowania?
5. Czy w przypadku aportu dłużnych papierów wartościowych do spółki kapitałowej lub spółki komandytowo-akcyjnej (grupa E), Bank jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów ceny nabycia dłużnych papierów wartościowych, w momencie wpisu do rejestru podwyższenia kapitału zakładowego spółki, w pełnej wysokości ceny nabycia, także w przypadku gdy cena nabycia tych dłużnych papierów wartościowych jest wyższa od wartości rynkowej wkładu na dzień przeniesienia własności przedmiotu wkładu niepieniężnego, a art. 16 ust. 1 pkt 39 updop nie znajdzie zastosowania?
Jeśli zdaniem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej odpowiedź na co najmniej jedno z powyższych pytań powinna być negatywna, Bank prosi o udzielenie odpowiedzi także na poniższe pytania o numerach od 6 do 9 (jeśli zdaniem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej odpowiedź na wszystkie powyższe pytania o numerach od 1 do 5 jest pozytywna, Bank prosi o nieodpowiadanie na poniższe pytania o numerach od 6 do 9):
1. Czy Bank jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów dłużnych papierów wartościowych odpisanych jako nieściągalne, których nieściągalność została udokumentowana?
2. Czy Bank jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów na oczekiwane straty kredytowe utworzonych na pokrycie dłużnych papierów wartościowych, których nieściągalność została uprawdopodobniona?
3. Czy Bank jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów umorzonych dłużnych papierów wartościowych, jeśli ich umorzenie związane jest z bankowym postępowaniem ugodowym w rozumieniu przepisów o restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków, postępowaniem restrukturyzacyjnym lub realizacją programu restrukturyzacji na podstawie odrębnych ustaw?
4. Czy Bank jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów straty ze zbycia funduszowi sekurytyzacyjnemu albo towarzystwu funduszy inwestycyjnych tworzącemu fundusz sekurytyzacyjny dłużnych papierów wartościowych, jeżeli opóźnienie w spłacie kapitału tych dłużnych papierów wartościowych lub odsetek przekracza 12 miesięcy?
2020.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.132.2020.1.MZA
∟Ustalenie, czy konfuzja (zlanie) wzajemnych wierzytelności i zobowiązań w ramach połączenia spółek będzie skutkowało powstaniem przychodu po stronie Wnioskodawcy oraz rozliczeniem przez niego kosztu uzyskania przychodu
2020.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.44.2020.3.JKU
∟w zakresie ustalenia:
- czy realizowana przez Wnioskodawcę Inwestycja stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, spełniający warunki wskazane w art. 15c ust. 8 pkt 1-4 ustawy o CIT,
- czy odsetki od Obligacji oraz odsetki od środków udostępnionych Spółce w ramach uczestnictwa w systemie cash-pooling - w części, w jakiej zostały przeznaczone na finansowanie Inwestycji - można uznać za koszty finansowania dłużnego wynikające z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej (tj. Inwestycji), a tym samym koszty te nie powinny być brane pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
2020.03.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.64.2020.1.MMU
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że wykup obligacji przez Emitenta powoduje powstanie po stronie Spółki przychodu jedynie w kwocie faktycznie otrzymanych z tego tytułu odsetek (nie zaś w wypłaconej przez Emitenta kwocie nominalnej obligacji), a przychód ten stanowi przychód o którym mowa w art. 7b ustawy o CIT.
2020.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.571.2019.2.AG
∟Kwalifikacja do źródła przychodu innego niż zyski kapitałowe: przychodów z tytułu otrzymanych odsetek od Weksli trzecich oraz kosztów uzyskania przychodów z tytułu zapłaconych odsetek od Weksli własnych i Obligacji.
2020.03.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.32.2020.2.AC
∟Skutki podatkowe objęcia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością w zamian za wkład określony aktem notarialnym jako pieniężny i pokryty w wyniku potrącenia wierzytelności z tytułu Obligacji
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.504.2019.3.AJ/SP
∟Skutki podatkowych Substytucji, wygaśnięcia Gwarancji oraz dokonania Wzajemnych ze spółką powiązaną w związku z emisją euroobligacji.
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.75.2019.2.TR
∟Nie ma możliwości zastosowania opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym, na podstawie art. 19-21 ww. ustawy zmieniającej, należy także stwierdzić, że w związku z tym na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika wynikające z art. 41 ust. 4 w zw. z ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z dokonywaniem wypłat wynagrodzenia (w tym wynagrodzenia za okres do substytucji) na rzecz inwestorów będących osobami fizycznymi. Przy tym, obowiązki płatnika spoczywają na Wnioskodawcy jako emitencie, a także jako podmiocie dokonującym płatności w wyniku substytucji.
Nie ma możliwości zastosowania opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym, na podstawie art. 19-21 ww. ustawy zmieniającej, należy także stwierdzić, że w związku z tym na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika wynikające z art. 41 ust. 4 w zw. z ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z dokonywaniem wypłat wynagrodzenia (w tym wynagrodzenia za okres do substytucji) na rzecz inwestorów będących osobami fizycznymi. Przy tym, obowiązki płatnika spoczywają na Wnioskodawcy jako emitencie, a także jako podmiocie dokonującym płatności w wyniku substytucji.
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.15.2020.1.MS
∟Czy poniesione przez Bank wydatki na nabycie obligacji z kuponem odsetkowym, obejmujące zarówno wartość nominalną obligacji jak i narosłe odsetki (kupon odsetkowy), stanowią koszty uzyskania przychodów w momencie wykupu obligacji przez emitenta lub w momencie definitywnego zbycia przez Bank obligacji?
2020.01.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.478.2019.2.AM
∟Kwalifikacja do kosztów uzyskania przychodów wydatków na objęcie przez Wnioskodawcę obligacji korporacyjnych w sytuacji zbycia tych obligacji na rzecz funduszu sekurytyzacyjnego.
2019.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB3/423-1318/14-3/S/JBB/AZ
∟Zastosowanie art. 15c ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych, oraz art. 7 ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw.
2019.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.400.2019.3.MG
∟W zakresie skutków podatkowych umorzenia obligacji skarbowych nabytych za pośrednictwem banku szwajcarskiego.
2019.10.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.332.2019.3.JC
∟1. Czy w przypadku połączenia Wnioskodawcy przez przejęcie Spółki szwedzkiej, odsetki wypłacane obligatariuszom z tytułu przejętych obligacji będą zwolnione z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie art. 18 Ustawy nowelizującej?
2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie 1), czy przedmiotowe odsetki będą opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 3% zgodnie z alternatywną metodą określoną w treści art. 19 w zw. z art. 21 Ustawy nowelizującej?
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.375.2019.1.MG
∟w zakresie obowiązków płatnika związanych z wypłatą za jego pośrednictwem odsetek i dyskonta z listów zastawnych i obligacji
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.367.2019.1.AG
∟W zakresie prawa i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty poniesionej w związku z umorzeniem przez emitenta obligacji.
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.320.2019.2.AJ
∟Obowiązki prowadzącego rachunki zbiorcze i rachunki papierów wartościowych jako płatnika związane z wypłatą za jego pośrednictwem odsetek i dyskonta z tytułu listów zastawnych i obligacji.
2019.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.366.2019.1.AG
∟zasady ustalania kosztów uzyskania przychodów w przypadku zbycia ogółu praw i obowiązków w spółce komandytowej, przekazanych uprzednio od dłużnika w drodze dokonania datio in solutum
2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.362.2019.2.KS1
∟ustalenia kosztów uzyskania przychodów ze sprzedaży obligacji
2019.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.282.2019.2.AZ
∟Sposób ustalenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia wierzytelności na rzecz SPV.
2019.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.312.2019.1.KP
∟Możliwości zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie obligacji.
2019.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.283.2019.2.AZ
∟Moment powstania przychodu z tytułu ceny należnej Spółce za nabyte przez SPV Wierzytelności.
2019.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.229.2019.1.AG
∟kwalifikacja do źródła przychodów innych niż „zyski kapitałowe” przychodów i kosztów podatkowych rozpoznanych z tytułu różnic kursowych powstałych w związku z wykupem/sprzedażą obligacji
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.