Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: prasa
prasa 68 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2010.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-17/10-4/KG
∟czynności wykonywane przez Wnioskodawcę polegające na wydawaniu i sprzedaży przedmiotowego czasopisma należy uznać za dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 22 %.
2009.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-527/09-4/KS
∟Czy reklamę na etapie budowy Spółka może uznać jako część nakładu na wytworzenie środka trwałego (budynku, hali)?
2009.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-514/09-4/BS
∟Stawka podatkowa oraz brak możliwości potraktowania jako prezenty małej wartości załączonych do czasopism dodatków specjalnych. ceną nabycia dodatku specjalnego przez kupującego będzie różnica w cenie pomiędzy gazetą, do której jest on dołączony, a gazetą sprzedawaną osobno. Nie można bowiem uznać sprzedaży gazet z dodatkami specjalnymi jako nieodpłatnych przekazań towarów, jeżeli nabywca płaci de facto zarówno za dodatek specjalny jak i za gazetę. Tylko dostawa gazety, o której mowa w analizowanym wniosku, będzie podlegała, na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o VAT opodatkowaniu stawką VAT w wysokości 7 %, natomiast dostawa dołączonych do niej dodatków specjalnych w postaci różnorodnych towarów opodatkowana będzie stawkami właściwymi dla tych właśnie dodatków specjalnych (jako odrębnych od czasopisma towarów).
2009.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-551/09-3/MT
∟Jeżeli podatnik zna faktyczną liczbę sprzedanych gazet przed otrzymaniem protokołu rozliczenia zwrotów, czy może wcześniej wystawić fakturę sprzedaży, czy obligatoryjnie data wystawienia faktury może być najwcześniej równa dacie z protokołu rozliczenia?
2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-706/08-2/MC
∟Czy stanowią koszty uzyskania przychodów wydatki:1. na nabycie przedmiotów przekazywanych kontrahentom, potencjalny m klientom Spółki: - opatrzonych tylko logo Spółki, - opatrzonych tylko marką wyrobu sprzedawanego przez Spółkę, - opatrzonych marką wyrobu sprzedawanego przez Spółkę wraz z elementami wartościującymi, reklamującymi dany wyrób, grupę wyrobów.2. na reklamę w prasie zawierającą tylko logo i nazwę Spółki lub tylko markę wyrobu sprzedawanego przez Spółkę .
2008.02.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-135/08/AP
∟Czy wydatki na przejazdy pracowników Spółki taksówkami oraz wydatki na zakup gazet w punktach sprzedaży prasy typu RUCH udokumentowane paragonami z kasy fiskalnej stanowią dla Spółki koszt uzyskania przychodu?
2007.11.02 - Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek - 1437/ZDF/423/124/07/LJ
∟Czy będę mogła uznać poniesione koszty prenumeraty gazety giełdowej „P” oraz prowizji i odsetek bankowych jako koszt uzyskania przychodu przy ustalaniu dochodu z odpłatnego zbycia papierów wartościowych?
2007.09.14 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/DPF/415/59/07/MJ
∟Czy wartość otrzymanych przez uczestników konkursu nagród stanowi przychód z innych źródeł, w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podlega opodatkowaniu według 10% stawki określonej w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku przekroczenia kwoty wolnej wymienionej w art. 21 ust. 1 pkt 68?
2007.09.10 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-326/07/MF
∟Czy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ma zastosowanie (czy będą to wydatki reprezentacyjne) w stosunku do wydatków poniesionych na upominki (książki, pióra, zegarki, talerze, kosmetyki w większości oznaczone logo miesięcznika “M”, którego wydawcą jest Spółka), przekazywane stałym kontrahentom-podmiotom zlecającym zamieszczenie reklamy w „M”, podczas akcji promocyjnych przeprowadzanych z okazji świąt i uroczystości m. in. Dnia Kobiet, Bożego Narodzenia, Dnia Wiosny?
2007.09.10 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-284/07/MF
∟Czy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (czy są to koszty reprezentacji) ma zastosowanie w stosunku do wydatków na: upominki (dodatki) dla prenumeratorów za zaprenumerowanie miesięcznika “MM”, którego wydawcą jest Spółka; upominki dla stałych kontrahentów (zlecających zamieszczenie reklamy w “MM”) podczas akcji promocyjnych; organizację spotkań (konferencji, imprez), w szczególności na wynajęcie pomieszczeń, catering, nagrody?
2006.12.11 - Urząd Skarbowy w Zduńskiej Woli - US I-415/20/2006
∟W jaki sposób zastosować przepisy prawa podatkowego dotyczące zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 i pkt 115 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nagród wręczanych uczestnikom konkursów z zakresu zasad bezpiecznej pracy w gospodarstwie rolnym ?W dniu 19.10.2006 r. Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zwróciła się do
2006.11.27 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443–693/06/BIK
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentupostanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1472/RPP1/443–693/06/BIKData2006.11.27AutorDrugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w WarszawieTematPodatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowanePodatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatkuPodatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Zasięg terytorialnySłowa kluczoweaportczasopismainwestycja wspólnaprasawydawnictwozorganizowana część przedsiębiorstwa
2006.09.13 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/NUR1/443-235/06/AP
∟Czy rozdawane nieodpłatnie egzemplarze gazety można uznać za próbki, a w związku z tym Spółka nie ma obowiązku odprowadzenia VAT należnego na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy o VAT oraz posiada prawo do obniżenia VAT należnego o VAT naliczony związany z powstawaniem i drukiem tych egzemplarzy na podstawie art. 86 ust. 8 ustawy o VAT?
2006.05.25 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/NTR1/443- 96b/06/LS/1
∟Jaką stawką należy opodatkować import usługi polegającej na odpłatnej subskrypcji biuletynu dostarczanego drogą elektroniczną?
2006.05.17 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/DPC/415-20/06/PK
∟Czy w przypadku ogłaszania konkursów na stronie internetowej, można zastosować do wygranych w tych konkursach zwolnienie o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 updof? Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka jest wydawcą tytułu prasowego oraz jego wydania online w elektronicznych serwisach, które ponadto są aktualizowane w ciągu dnia. Spółka wielokrotnie organizuje konkursy dla czytelników elektronicznego wydania ww. tytułu prasowego online, które ogłasza na swoich internetowych stronach. W wyniku rozstrzygnięcia tych konkursów i wyłonienia zwycięzców, otrzymują oni nagrody rzeczowe lub pieniężne bardzo często o jednorazowej wartości do 760...
2006.05.12 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-44/150 /06/PK
∟Czy koszty i wydatki związane z zamieszczaniem reklam na zlecenie dostawców oraz reklam Spółki w czasopismach branżowych mogą zostać w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, a więc nie będą w tym przypadku miały zastosowanie ograniczenia, wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2006.05.04 - Urząd Skarbowy w Nisku - USI. OF.-406/9/6/2006
∟Czy wydatki poniesione tytułem podatku od nieruchomości za 2006 r. oraz opłaty za prenumeratę czasopism na 2006 r. stanowią koszty uzyskania przychodów roku podatkowego, którego dotyczą, proporcjonalnie do upływu czasu, jakiego dotyczą w wysokości 1/12 miesięcznie, czy stanowią koszty uzyskania przychodu w momencie ich poniesienia?
2006.01.23 - Urząd Skarbowy Warszawa-Wola - US40/VAT/110/2006/MJ
∟Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego Spółka prawidłowo interpretuje przepis mówiący o pierwszym dniu wydania wydawnictw? Dotyczy powstania obowiązku podatkowego.
2006.01.19 - Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Górna - USI-1/415/1/2006/KK
∟Czy istnieje obowiązek ujęcia w spisie natury sporządzonym na koniec roku podatkowego wartość gazet i czasopism znajdujących się w dniu spisu w punkcie handlowym?
2006.01.13 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/DPD2/423-137/05/AB
∟Czy przedstawione przez XXX stanowisko w sprawie zaliczenia wydatków na prenumeratę do kosztów uzyskania przychodów w dacie ich poniesienia jest prawidłowe?
2005.11.24 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/NUR1/443-448/05/IK
∟Czy nieodpłatnie przekazane egzemplarze gazety mozna uznać za próbki?
2005.11.21 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/NUR1/443-450/2/05/AP
∟Według jakiej stawki podatku od towarów i usług: właściwej dla gazety czy dla dodawanego towaru należałoby opodatkować zestaw składający się z gazety i dodatku (przy podwyższonej cenie gazety z dodatkiem), dla którego obowiązująca stawka podatku VAT jest wyższa lub niższa od stawki obowiązującej dla gazety?
2005.11.21 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/NUR1/443-450/1/05/AP
∟Czy bezpłatne dodawanie towarów do gazet jest związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa i w związku z tym nie można ich uznać za dostawę towarów?
2005.07.12 - Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie - II US. PB-I/415/15/A/05
∟Czy zakup literatury związanej z podatkami (gazety, książki) może być traktowany jako zakup materiału biurowego i może być udokumentowany paragonem zgodnie z § 14 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26.08.2003 r.?
2005.06.13 - Urząd Skarbowy w Siedlcach - 1426/PD/415-26A/05/AA
∟Czy mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na prenumeratę prasy i zakup literatury fachowej, potrzebnej w procesie podejmowania decyzji o inwestowaniu na giełdzie, przy ustalaniu dochodu z odpłatnego zbycia papierów wartościowych?
2005.05.23 - Urząd Skarbowy Wrocław-Fabryczna - PD I 415/1/33-36/05
∟Podatnik pyta, czy do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej rozliczanej w podatkowej księdze przychodów i rozchodów można zaliczyć wydatki na prenumeratę prasy, tj. dziennika i tygodnika - 127 zł za kwartał.
2005.04.22 - Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów - US33/NG/GV/I/443-19/2005/MP
∟Czy przez pojęcie ogłoszenia handlowe, reklamowe i teksty reklamowe, użyte w poz.49 załącznika nr 3 do ustawy o VAT należy rozumieć ogłoszenia i teksty zamieszczane przez podmioty gospodarcze, gdy z treści ogłoszenia lub tekstu wynika, że dotyczą one działalności gospodarczej tych podmiotów.Podatnik zwrócił się do
2005.03.30 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423/37/05/MP
∟Czy koszt zakupu badań marketingowych oraz usług kreacji reklamy należy rozliczyć jednorazowo w dacie poniesienia, czy rozliczyć w kolejnym roku podatkowym, w którym nastąpi emisja, przygotowanej na podstawie badań, reklamy i promocji? Jeśli koszty te należy rozliczyć w przyszłym roku, to czy zaliczyć jednorazowo w koszty, czy rozliczać 12 miesięcy?
2005.03.14 - Urząd Skarbowy w Sokółce - US.I/415/1/HK/2005
∟Czy przy rodzaju działalności gospodarczej - przyjmowanie zwrotów prasy (symbol PKD: 74.50B, symbol EKD: 74.50) - jako formę opodatkowania można wybrać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych? Opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych możliwe jest, jeżeli spełnione są warunki określone w ustawie z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne /Dz.U.Nr. 144, poz.930 z późn. zm./. Przede wszystkim konieczne jest uwzględnienie regulacji wynikających z art. 8 ust. 1 tej ustawy. Zgodnie z art.8 ust.1 pkt 3 lit. e ww ustawy, ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie mogą stosować podat...
2005.01.27 - Świętokrzyski Urząd Skarbowy - RO/443/9/2005
∟1. Czy do wydawnictw ujętych w poz. 49 załącznika nr 3 do ustawy o podatku VAT oznaczonych symbolem PKWiU ex 22.12 i 22.13 można również stosować symbol PKWiU ex 75 ?2. Jak należy interpretować zwolnienie podmiotowe, o którym mowa w art. 15 ust. 6 ustawy o podatku VAT ? W odpowiedzi na pytania zawarte w piśmie z dnia 27.12.2004 r., znak: 101/FK/2004 oraz w uzupełnieniu zapytania z dnia 20.01.2005 r., znak: 102/ZFK/2005, dotyczące interpretacji przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535), na podstawie art. 14 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zmianami)
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.