Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wpłata
wpłata 1051 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.17.2021.3.BB
∟Z treści wniosku wynika, że poszczególne wpłaty od darczyńców nie będą przekraczały kwoty 40 zł. Zatem ofiary pieniężne od poszczególnych darczyńców (jeżeli istotnie mają one charakter darowizny) będą mieściły się w kwotach wolnych od podatku, określonych w art. 9 ust. 1 pkt 1 podatku od spadków i darowizn.
2021.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.28.2021.3.SR
∟Teza skutki podatkowe odpłatnego zbycia nieruchomości w odniesieniu do:
możliwości zaliczenia udokumentowanych nakładów zwiększających wartość nieruchomości, poniesionych po wejściu Wnioskodawcy w posiadanie przedmiotowego lokalu, do kosztów uzyskania przychodu zgodnie z art. 22 ust. 6c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
możliwości zastosowania zwolnienia od podatku wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 131 w zw. z art. 21 ust. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w odniesieniu do wpłaty części ceny działki pod budowę budynku mieszkalnego ze środków własnych żony Wnioskodawcy.
2021.04.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.40.2021.1.BB
∟w zaistniałej sytuacji wpłata od instytucji pośredniczącej nie może być traktowana jako darowizna otrzymana od tej instytucji. Zatem brak jest podstaw do sumowania wszystkich kwot wpłaconych przez darczyńców.
2021.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.669.2020.2.AK
∟podstawą opodatkowania z tytułu świadczonych przez Gminę usług na rzecz Mieszkańców jest nie tylko kwota należna, w postaci wpłaty, którą uiszczają Mieszkańcy biorący udział w Projekcie, ale także środki otrzymane przez Gminę od podmiotu trzeciego na realizację ww. Projektu w części, w jakiej mają bezpośredni wpływ na cenę świadczonych na rzecz Mieszkańców usług
2021.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.12.2021.2.AK
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na realizację Projektu; opodatkowanie podatkiem VAT dofinansowania przyznanego na poczet realizacji Projektu; opodatkowanie podatkiem VAT wpłat otrzymywanych od mieszkańców jako wkład własny na poczet realizacji Projektu; brak opodatkowania podatkiem VAT przekazania na rzecz mieszkańców prawa własności instalacji po upływie 5 lat od realizacji projektu.
2021.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.180.2020.2.BB
∟wpłaty w wysokości 5 zł i 10 zł dokonywane przez osoby Wspierające (Patronów), skoro stanowią darowizny, to podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn (chyba, że będą one wynikać jednoznacznie z innych niż darowizna stosunków zobowiązaniowych). Jednak, jak wynika z treści wniosku, w przedstawionym opisie zdarzenia stosunek prawny pomiędzy Wnioskodawczynią a osobami wspierającymi, odpowiada umowie darowizny.
2021.02.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.987.2020.2.ASY
∟ustalenie, czy otrzymane przez Gminę wpłaty na rachunek bankowy z tytułu wkładu własnego w kosztach montażu Instalacji powinny być opodatkowane podatkiem VAT jako wynagrodzenie za odpłatnie świadczoną usługę, pełne prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu, ustalenie, czy poza odprowadzeniem VAT od wkładu własnego mieszkańców, Gmina będzie zobligowana do odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania mieszkańcom własności Instalacji wraz z upływem okresu trwania umowy o wzajemnych zobowiązaniach, ustalenie, czy otrzymana przez Gminę dotacja powinna zostać opodatkowana podatkiem VAT.
2021.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.664.2020.4.BS
∟Brak opodatkowania wpłat otrzymywanych od Wspierających.
2021.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.175.2020.3.BB
∟należy wskazać, że wpłaty w wysokości 10 zł i 25 zł dokonywane przez osoby Wspierające (Patronów), skoro stanowią darowizny, to podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn (chyba, że wynikają one jednoznacznie z innych niż darowizna stosunków zobowiązaniowych). Jednak, jak wynika z treści wniosku, w przedstawionym opisie stanu faktycznego stosunek prawny pomiędzy Wnioskodawcą a osobami wspierającymi, odpowiada umowie darowizny.
2021.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.174.2020.4.BB
∟należy wskazać, że wpłaty w wysokości 5 zł, 10 zł i 100 zł dokonywane przez osoby Wspierające (Patronów), skoro stanowią darowizny, to podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn (chyba, że wynikają one jednoznacznie z innych niż darowizna stosunków zobowiązaniowych). Jednak, jak wynika z treści wniosku, w przedstawionym opisie stanu faktycznego stosunek prawny pomiędzy Wnioskodawcą a osobami wspierającymi, odpowiada umowie darowizny.
2021.02.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.984.2020.2.ASY
∟ustalenie, czy wpłaty mieszkańców z tytułu wkładu własnego w związku z realizacją zadań w ramach projektu, tj. wykonania infrastruktury służącej do produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (panele fotowoltaiczne), zarządzania projektem (operator), kampanii promocyjno-informacyjnej powinny zostać opodatkowane podatkiem od towarów i usług, ustalenie, czy otrzymana przez Gminę dotacja ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach dofinansowania na realizację opisanego projektu podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług będzie stanowiło element podstawy opodatkowania usług świadczonych na rzecz Uczestników i tym samym będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT, prawo do obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego w 100% z faktur związanych z realizacją opisanego projektu.
2021.02.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.184.2017.9.ŻR
∟określenie podstawy opodatkowania dla usług świadczonych przez Gminę na rzecz mieszkańców,
brak opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania przez Gminę mieszkańcom prawa własności instalacji solarnych oraz kotłów na biomasę po upływie 5 lat od zakończenia projektu,
prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu zaprojektowania, zakupu, dostawy i montażu zestawów solarnych i kotłów na biomasę montowanych w ramach projektu na i w nieruchomościach uczestników projektu oraz innych wydatków z nimi związanych (nadzoru inwestorskiego, promocji, systemu do zarządzania energią itp.),
stawka podatku VAT dla usług montażu instalacji solarnych oraz kotłów na biomasę w zależności od miejsca zainstalowania,
brak obowiązku zastosowania tzw. mechanizmu odwrotnego obciążenia dla usług montażu instalacji solarnych oraz kotłów na biomasę zakupionych od wykonawcy
2021.02.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.689.2020.1.AW
∟Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży usług monitoringu i montażu systemów zabezpieczeń na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
2021.02.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.720.2020.2.PRM
∟Brak wliczania do limitu zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej wpłat dokonywanych przez gości za pośrednictwem portalu.
2021.02.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.828.2020.1.AJB
∟moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu wpłat dokonywanych na mieszkaniowe rachunki powiernicze
2021.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4015.79.2020.3.MZ
∟Czy Wnioskodawca (obdarowany przez osobę najbliższą – wstępnego) poprzez osobiste wpłacenie darowanej w gotówce i przekazanej mu przez darczyńcę do ręki kwoty pieniężnej na swój indywidualny rachunek bankowy w Oddziale Banku i przedłożenie stosownego potwierdzenia operacji, spełnił warunek z art. 4a ust. 1 pkt 2 w postaci „udokumentowania otrzymania (środków pieniężnych) dowodem przekazania na rachunek płatniczy nabywcy”, a tym samym może skorzystać ze zwolnienia podatkowego jako osoba najbliższa wobec darczyńcy?
2021.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.46.2021.1.ASY
∟ustalenie, czy otrzymywane przez Gminę od Mieszkańców wpłaty należy uznać za zaliczki na poczet wynagrodzenia za świadczone przez Gminę usługi i w konsekwencji opodatkować je w momencie otrzymania tychże wpłat ,ustalenie, czy poza odprowadzeniem VAT od wynagrodzenia za świadczone przez Gminę na rzecz Mieszkańców usługi, Gmina będzie zobligowana do odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania instalacji do korzystania w okresie trwania Umów, ustalenie, czy poza odprowadzeniem VAT od wynagrodzenia za świadczone przez Gminę na rzecz Mieszkańców usługi, Gmina będzie zobligowana do odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania Mieszkańcom własności Instalacji wraz z upływem okresu trwania Umów
2021.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.173.2020.1.JKA
∟Czy Wnioskodawczyni może liczyć na zwolnienie z podatku od spadków i darowizn, posiadając dowód wpłaty od darczyńcy na inny numer konta bankowego niż numer konta osoby obdarowanej, lecz przy wskazanym przeznaczeniu płatności, czyli pomocy pieniężnej w zakupie działki na własność Wnioskodawczyni
2021.01.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4015.77.2020.4.MM
∟Skutki podatkowe otrzymania od donatorów i platformy G. środków pieniężnych.
2020.12.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.158.2020.1.JKA
∟Czy każda wpłata od anonimowego darczyńcy (na liście podpisany jako anoniem) traktowana powinna być traktowana jako wpłata od innej osoby z powodu braku możliwości identyfikacji konkretnej osoby i czy nie ma obowiązku zsumowania wszystkich wpłat od anonimowych darczyńców i traktowania jej jako wpłaty od jednej osoby?
2020.12.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4015.70.2020.2.MZ
∟Czy darowizna w przedstawionym stanie faktycznym będzie korzystała ze zwolnienia na podstawie przepisów od spadków i darowizn na podstawie art. 4a ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn?
2020.12.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.137.2020.2.LM
∟Czy wpłaty otrzymywane od Wspierających będą opodatkowane podatkiem od spadków i darowizn?
2020.12.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.332.2020.1.JS
∟Przedstawiona w opisie stanu faktycznego czynność, polegająca na dokonaniu bezzwrotnych wpłat dokonywanych przez wspólnika - komandytariusza (osobę fizyczną) na kapitał rezerwowy podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, gdyż – w myśl ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych – stanowi zmianę umowy tej spółki.
2020.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.338.2020.1.MD
∟Przedstawiona w opisie stanu faktycznego czynność, polegająca na dokonaniu przez wspólnika wpłaty o charakterze bezzwrotnym na poczet rozwoju i inwestycji, podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych jako oddanie spółce osobowej (cywilnej) rzeczy (środków pieniężnych) do nieodpłatnego używania, gdyż – w myśl ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych – stanowi zmianę umowy tej spółki.
2020.11.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4015.72.2020.4.MM
∟Opodatkowanie środków pieniężnych otrzymanych z dobrowolnych wpłat od Patronów.
2020.11.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.652.2020.2.ASY
∟opodatkowanie podatkiem VAT otrzymywanych przez Gminę wpłat od Mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, stawka podatku dla otrzymanych przez Gminę od Mieszkańców do dnia 30 czerwca 2020 r. wpłat z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców usług montażu kotłów na biomasę, gdy są montowane wewnątrz budynków mieszkalnych (w ich obrysie) nie będących obiektami budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w rozumieniu art. 41 ust. 12a ustawy o podatku od towarów i usług oraz momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania przez Gminę wpłat od Mieszkańców gdy będą miały miejsce wyłącznie przed realizacją usługi wykonywanej przez Gminę na rzecz Mieszkańców, brak obowiązku odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania Mieszkańcom własności Instalacji wraz z upływem okresu trwania umów, ustalenie, czy na Gminie ciąży obowiązek dokumentowania fakturą VAT oraz ewidencjonowania na kasie rejestrującej otrzymywanego wynagrodzenia, o którym mowa w pytaniu 1 lub świadczonych przez Gminę usług, uwzględnienie w podstawie opodatkowania wyłącznie wpłat Mieszkańców z tytułu świadczenia usług, określenie podstawy opodatkowania w przypadku stwierdzenia, że podstawy opodatkowania nie stanowią wyłącznie wpłaty Mieszkańców oraz momentu powstania dla Gminy obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanego dofinansowania, pełne prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych związanych z zakupem i montażem Instalacji
2020.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.536.2020.2.EW
∟Prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych, kosztów inspektora nadzoru oraz wykonanie portalu internetowego OZE, ustalenia czy przekazanie mieszkańcom własności instalacji wraz z upływem okresu trwałości Umów podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, ustalenia czy otrzymana dotacja podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, braku obowiązku rozliczenia podatku VAT związanego z realizowanym Projektem z uwzględnieniem przepisów art. 91 ustawy, określenia stawki podatku VAT dla wpłat mieszkańców z tytułu wykonania na ich rzecz czynności polegających na instalacji paneli fotowoltaicznych w budynkach mieszkalnych przekraczających powierzchnię 300 m², na gruncie oraz budynkach gospodarczych w stanie prawnym obowiązującym do dnia 22 listopada 2019 r.
2020.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.626.2020.2.ASY
∟ustalenie, czy wpłaty otrzymywane przez Gminę od Uczestników Projektu będą stanowiły wynagrodzenie za usługi świadczone przez Gminę na ich rzecz i tym samym będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT (pytanie nr 1), określenie momentu powstania obowiązku podatkowego do wpłat otrzymywanych przez Gminę od Uczestników Projektu (pytanie nr 2), opodatkowanie czynności użyczenia Instalacji Uczestnikom po zakończeniu realizacji Projektu oraz nieodpłatnego przekazania Uczestnikom prawa własności Instalacji po upływie okresu trwałości Projektu (pytanie nr
2020.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.195.2020.1.AM
∟dotyczy powstania przychodu z tytułu podwyższenia w statucie spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej odpowiedzialności jej członków do podwójnej wysokości wpłaconych udziałów oraz wpłat członków spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej na pokrycie jej strat do wysokości zadeklarowanych udziałów albo do podwójnej wysokości wpłaconych udziałów
2020.10.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.590.2020.2.ASY
∟ustalenie, czy wpłaty otrzymywane przez Gminę od Uczestników Projektu będą stanowiły wynagrodzenie za usługi świadczone przez Gminę na ich rzecz i tym samym będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT, określenie momentu powstania obowiązku podatkowego do wpłat otrzymywanych przez Gminę od Uczestników Projektu, ustalenie, czy otrzymane przez Gminę dofinansowanie będzie stanowiło element podstawy opodatkowania usług świadczonych na rzecz Uczestników i tym samym będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT, ustalenie, czy otrzymaną kwotę dotacji należy potraktować jako kwotę brutto i opodatkować według właściwej stawki oraz momentu powstania obowiązku podatkowego do otrzymanego przez Gminę dofinansowania, opodatkowanie czynności użyczenia Instalacji Uczestnikom po zakończeniu realizacji Projektu oraz nieodpłatnego przekazania Uczestnikom prawa własności Instalacji po upływie okresu trwałości Projektu, prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.