Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: pracownik
pracownik 9495 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134
2015.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-892/15-3/IM
∟Czy wartość finansowanych przez Spółkę noclegów stanowi dla pracowników przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji, czy na Spółce ciąży obowiązek pobrania i wpłacenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2015.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-892/15-2/IM
∟Czy wartość finansowanych przez Spółkę noclegów stanowi dla pracowników przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji, czy na Spółce ciąży obowiązek pobrania i wpłacenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2015.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-788/15-7/IM
∟Czy zapewnienie przez Spółkę pracownikowi polskiemu oddelegowanemu lub transferowanemu do wykonywania pracy za granicą (lub pracownikowi zagranicznemu wysłanemu do pracy w Polsce) dodatkowego świadczenia w postaci pokrycia kosztów noclegu w hotelu, kosztów tymczasowego wynajmu mieszkania (zakwaterowanie) oraz kosztu dodatkowych usług takich jak asysta przy poszukiwaniu mieszkania dla pracownika w kraju goszczącym oraz sprzątania wynajętego mieszkania będzie stanowić dla niego przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu PIT, a w konsekwencji czy Spółka, jako płatnik, jest zobowiązana obliczyć, pobrać i odprowadzić z tego tytułu zaliczkę na PIT?
2015.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-787/15-7/IM
∟Czy zapewnienie przez Spółkę pracownikowi polskiemu oddelegowanemu lub transferowanemu do wykonywania pracy za granicą (lub pracownikowi zagranicznemu wysłanemu do pracy w Polsce) dodatkowego świadczenia w postaci pokrycia kosztów noclegu w hotelu, kosztów tymczasowego wynajmu mieszkania (zakwaterowanie) oraz kosztu dodatkowych usług takich jak asysta przy poszukiwaniu mieszkania dla pracownika w kraju goszczącym oraz sprzątania wynajętego mieszkania będzie stanowić dla niego przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu PIT, a w konsekwencji czy Spółka, jako płatnik, jest zobowiązana obliczyć, pobrać i odprowadzić z tego tytułu zaliczkę na PIT?
2015.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-1163/15-2/PP
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym pracownicy nie uzyskują przychodu z tytułu opisanych świadczeń i, że Spółka nie jest obowiązana, jako płatnik, do obliczania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wartości udostępnionego pracownikom bezpłatnego zakwaterowania?
2015.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-711/15-4/JG
∟Czy ewentualne przysporzenie majątkowe, uzyskiwane przez Beneficjentów z tytułu udziału w Programach, powinno być zakwalifikowane jako przychód z kapitałów pieniężnych podlegający opodatkowaniu jedynie w momencie zbycia otrzymanych akcji Spółki (zgodnie z art. 24 ust. 11 UPDOF) i czy w związku z tym na Spółce będą ciążyły w tym zakresie jakiekolwiek obowiązki płatnika w rozumieniu UPDOF?
2015.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-710/15-4/JG
∟Czy ewentualne przysporzenie majątkowe, uzyskiwane przez Beneficjentów z tytułu udziału w Programach, powinno być zakwalifikowane jako przychód z kapitałów pieniężnych podlegający opodatkowaniu jedynie w momencie zbycia otrzymanych akcji Spółki (zgodnie z art. 24 ust. 11 UPDOF) i czy w związku z tym na Spółce będą ciążyły w tym zakresie jakiekolwiek obowiązki płatnika w rozumieniu UPDOF?
2015.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-247/15/TS
∟Czy w związku z wypłaceniem uczestnikom wynagrodzenia wynikającego z realizacji przez nich praw wynikających z akcji fantomowych lub kuponów bonusowych Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo zaliczenia tego wynagrodzenia w koszty podatkowej?
2015.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-328/15/MS
∟Czy wydatki związane z samochodami służbowymi ponoszone przez Spółkę, w tym odpisy amortyzacyjne dokonywane z tytułu ich zużycia, wydatki na zakup paliwa, wydatki na zakup płynów eksploatacyjnych np. oleju silnikowego czy płynu do spryskiwacza, wydatki na zakup części zamiennych i koszty dokonywanych napraw oraz raty leasingowe, będą stanowiły w warunkach zrealizowania się opisanego w treści wniosku zdarzenia przyszłego w całości koszty uzyskania przychodu Spółki?
2015.10.12 - Minister Finansów - DD3/033/143/OBQ/14
∟w zakresie skutków podatkowych opłacenia przez Wnioskodawcę kwoty składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne do sfinansowania których zobowiązany był pracownik
2015.10.12 - Minister Finansów - DD3.8222.2.389.2015.MCA
∟Za prawidłowe należy zatem uznać stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym otrzymane przez pracowników świadczenia w postaci strojów sportowych z logo firmy oraz świadczenia, których nie można przypisać do konkretnego pracownika (ujęte w zbiorczej fakturze lub refakturze), nie stanowią przychodu dla pracowników, i tym samym nie powodują po stronie Spółki, obowiązku naliczenia i odprowadzania od ich wartości zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. Prawidłowe jest również stanowisko Spółki, że stroje sportowe, które nie są zaopatrzone w logo Spółki i mogą być wykorzystywane do użytku prywatnego, stanowią przychód pracownika, który Spółka ma obowiązek uwzględnić przy poborze zaliczki na podatek od dochodów ze stosunku pracy. Błędnym jest natomiast twierdzenie, że przychód z tytułu przekazania strojów bez logo Spółki powstaje w momencie otrzymania ostatniej faktury i ustalenia całkowitej wartości poniesionych świadczeń przez pracodawcę na rzecz pracownika. Zgodnie z przytoczonym brzmieniem art. 11 ust. 1 ustawy PIT, momentem powstania tego rodzaju przychodu jest dzień, w którym pracownik otrzymał od pracodawcy ww. strój sportowy z możliwością jego swobodnego wykorzystywania. Za nieprawidłowe, w świetle orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego, uznać należy także stanowisko Spółki, zgodnie z którym przychodem pracownika – oprócz wartości przekazanych strojów sportowych bez logo firmy – jest również wartość innych świadczeń skierowanych imiennie do konkretnego pracownika (wymienionych w pkt 2 opisu stanu faktycznego, czyli zakwaterowanie pracowników spoza Warszawy w hotelu w Warszawie, bilety lotnicze, zmiana rezerwacji lotniczej, ubezpieczenie, parking w hotelu w Warszawie), w sytuacji gdy ich spełnienie – podobnie jak świadczeń ujętych w zbiorczych fakturach lub refakturach – nie leżało w interesie pracownika lecz w interesie Spółki.
2015.10.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-958/15-4/MS
∟Zwrot nienależnie zapłaconego podatku następuje zgodnie z przepisami rozdziału 9 Ordynacji podatkowej (nadpłata) i należy do kompetencji właściwego dla podatnika urzędu skarbowego. Wobec powyższego Wnioskodawczyni będzie przysługiwało prawo wystąpienia do naczelnika właściwego urzędu skarbowego z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2015.
2015.10.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-1102/15-5/AMN
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
2015.10.09 - Minister Finansów - DD3.8222.2.342.2015.IMD
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów pracowników z tytułu nieodpłatnych świadczeń.
2015.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-104/12/15-S/TW
∟Czy finansowanie dowozu pracowników skutkuje po stronie pracownika przychodem podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2015.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4511-267/15/MCZ
∟opodatkowanie nieodpłatnych świadczeń uzyskanych od australijskiego pracodawcy w Australii.
2015.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/1/4511-268/15/MCZ
∟opodatkowanie nieodpłatnych świadczeń uzyskanych od australijskiego pracodawcy w Australii.
2015.10.08 - Minister Finansów - DD3.8222.2.343.2015.IMD
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nieodpłatnych świadczeń pracowniczych.
2015.10.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-1019/15-2/PP
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych przyznania pracownikom świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
2015.10.07 - Minister Finansów - DD3.8222.2.388.2015.MCA
∟Za prawidłowe należy zatem uznać stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym otrzymane przez pracowników świadczenia związane z finansowaniem przez Wnioskodawcę ich aktywności sportowej nie stanowią dla pracowników przychodów a tym samym nie powodują po stronie Wnioskodawcy, jako płatniku, obowiązku naliczenia i odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu tych świadczeń.
2015.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-2/4511-496/15/MM
∟Czy do przychodu z tytułu wynagrodzenia za pracę twórczą, które to wynagrodzenie wynika z czasu pracy udokumentowanego w systemie rozliczeniowym obowiązującym u pracodawcy Wnioskodawcy, można zastosować koszty uzyskania przychodu określone w art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy czym do pozostałego przychodu, tzn. za pracę nie mającą charakteru pracy twórczej, koszty uzyskania przychodu określone będą na podstawie art. 22 ust. 2 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomimo że pracodawca w PIT-11 nie wykazuje kosztów uzyskania przychodu przysługujących pracownikowi z tytułu wykonywania pracy twórczej?
2015.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-2/4511-495/15/MM
∟Czy do przychodu z tytułu wynagrodzenia za pracę twórczą, które to wynagrodzenie wynika z czasu pracy udokumentowanego w systemie rozliczeniowym obowiązującym u pracodawcy Wnioskodawcy, można zastosować koszty uzyskania przychodu określone w art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy czym do pozostałego przychodu, tzn. za pracę nie mającą charakteru pracy twórczej, koszty uzyskania przychodu określone będą na podstawie art. 22 ust. 2 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomimo że pracodawca w PIT-11 nie wykazuje kosztów uzyskania przychodu przysługujących pracownikowi z tytułu wykonywania pracy twórczej?
2015.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-1/4510-12/15/EN
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na realizację programu motywacyjnego
2015.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/4511-297/15/AS
∟Czy otrzymana w stanie faktycznym na podstawie Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść Rekompensata jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych (art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych)?
2015.10.06 - Minister Finansów - DD3/033/141/OBQ/14
∟Za nieprawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego, z którego wynika, iż w przypadku byłego pracownika, kwota składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne, w części którą z własnych środków powinien uiścić ubezpieczony a płaci Wnioskodawca, stanowi przychód z art. 12 ust. 1 ustawy PIT, i Wnioskodawca jest obowiązany do korekty PIT-11 za 2011 rok. Za nieprawidłowe należy również uznać stanowisko Wnioskodawcy w zakresie obowiązku poboru zaliczki na podatek od zapłaconych składek, zgodnie z którym na Wnioskodawcy tego rodzaju obowiązek nie ciąży, bowiem w przypadku byłego pracownika, dla którego kwota zapłaconych przez Wnioskodawcę zaległych składek do ZUS stanowi przychód z art. 20 ust. 1 ustawy PIT, Wnioskodawca nie pełni funkcji płatnika. Tym samym nie jest zobowiązany do obliczenia, pobrania zaliczki na podatek od tych świadczeń oraz do jej wpłacenia na rachunek właściwego urzędu skarbowego.
2015.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/4511-444/15-2/AP
∟obowiązki płatnika w związku ze sfinansowaniem pracownikom noclegu
2015.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/4511-379/15-4/MAP
∟obowiązki płatnika w związku z wypłatą odszkodowania
2015.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-905/15-4/IM
∟Zajęte przez Wnioskodawczynię stanowisko w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów do przychodów z tytułu wynagrodzenia uzyskanego w okresie przed 1 stycznia 2013 r. za pracę twórczą, należało uznać za prawidłowe. Natomiast zajęte przez Wnioskodawczynię stanowisko w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów uzyskanych w roku 2013 i latach następnych jest nieprawidłowe, gdyż nie uwzględnia ono obowiązującej od 1 stycznia 2013 r. normy prawnej zawartej w art. 22 ust. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w myśl której w przypadku przychodów z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich koszty uzyskania przychodów określone w wysokości 50% uzyskanego przychodu, nie mogą przekroczyć 1/2 kwoty stanowiącej górną granicę pierwszego przedziału skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy.
2015.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-861/15-2/AM
∟w zakresie kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej
2015.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-860/15-2/AM
∟w zakresie kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej
114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.