Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: proporcja
proporcja 6735 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-236/14-2/EK
∟w zakresie:
prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu i zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT,
braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy zdarzeń spoza zakresu ustawy,
braku obowiązku dokonania alokacji podatku naliczonego;
braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-121/14-3/AK
∟Czy w związku z planowaną realizacją projektu Wnioskodawcy pn. „X” będzie przysługiwało prawo obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wynikającą z faktur zakupowych dot. przedmiotowego projektu w oparciu o metodę proporcjonalnego odliczenia podatku VAT (tzw. metodę struktury)?
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-112/14-3/AKr
∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-112/14-2/AKr
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Miasto ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej również: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie gminy zdarzenia spoza zakresu VAT (C-D) Miasto powinno uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Miasto w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązane do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinno ją wyliczyć i zastosować?
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-94a/14/EK
∟Prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu, brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy o podatku od towarów i usług, brak obowiązku stosowania wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), itd.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-16/14-4/BM
∟Proporcja, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego, okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekt deklaracji podatkowych.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-13/14-5/OS
∟w zakresie braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-13/14-4/OS
∟w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu oraz zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT oraz braku obowiązku zastosowania w tym przypadku innej alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy oraz braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, zdarzeń spoza zakresu ustawy
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-123/14-2/MPe
∟w zakresie skutków podatkowych transakcji zbycia lokali z przynależnymi miejscami postojowymi
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-60/14-4/MS
∟Dokonanie przez spółkę „B..com” Spółka z ograniczona odpowiedzialnością sp.k. wypłaty wypracowanego przez D. zysku na rzecz Wnioskodawcy – wspólnika spółki komandytowej – będzie wiązało się z obowiązkiem opodatkowania tego dochodu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Dochód ten nie był bowiem opodatkowywany przez Wnioskodawcę w roku, w którym został osiągnięty przez spółkę D. – albowiem Wnioskodawca nie posiadał wówczas prawa do udziału w zyskach tej spółki. Konsekwencją powyższego jest fakt, iż w momencie wypłaty przez spółkę komandytową zysku z lat ubiegłych wypracowanego w spółce D., powstanie po stronie Wnioskodawcy obowiązek podatkowy z tego tytułu
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-60/14-2/MS
∟Należy stwierdzić, iż Wnioskodawca, jako wspólnik spółki komandytowej dla celów rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych powinien od 30 grudnia 2013 r. rozpoznać przychody i koszty uzyskania przychodów tej spółki proporcjonalnie do posiadanego przez Niego udziału w zyskach spółki komandytowej
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-92/14-4/AI
∟Obowiązek naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych - towarów i usług w pewnej części do zdarzeń niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-92/14-3/AI
∟Podatek od towarów i usług w zakresie wyłączenia od opodatkowania czynności, które Gmina wykonuje w ramach reżimu publicznoprawnego oraz kalkulacji współczynnika struktury sprzedaży.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-92/14-2/AI
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-32/14-4/AD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy o VAT.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-148/14/AK
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu oraz brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-147/14/AK
∟Obowiązek uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży obrotu z tytułu czynności dotyczących nieruchomości stanowiących mienie komunalne.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-146/14/AK
∟Możliwość zastosowania od razu proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze oraz określenie okresu rozliczeniowego, w którym skorygować można nieodliczony podatek naliczony.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-96/14/MN
∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy –zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT – (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) – zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT – czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-39/14/AJ
∟Czy obrót z tytułu poszczególnych rodzajów dostaw towarów i świadczenia usług wskazanych w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w punktach od 1 do 7 (zarówno opodatkowanych VAT jak i zwolnionych z podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r.?
Czy obrót z tytułu poszczególnych rodzajów dostaw towarów i świadczenia usług wskazanych w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w punktach od 1 do 7 (zarówno opodatkowanych VAT jak i zwolnionych z podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-73/14-5/IR
∟W zakresie uznania czynności odpłatnego udostępniania świetlic wiejskich za podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i niekorzystające ze zwolnienia.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-22/14-5/PG
∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego VAT z faktur dokumentujących wydatki mieszane poniesione w latach poprzednich (do których nie stosuje się przedawnienie podatkowe na podstawie art. 86 ust. 1 pkt 13 ustawy o VAT), Gmina ma prawo dokonać przedmiotowego odliczenia z zastosowaniem współczynnika właściwego dla danego roku, tj. skalkulowanego w oparciu o art. 91 ust. 1 ustawy o VAT na podstawie obrotu dla zakończonego roku podatkowego?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-22/14-4/PG
∟1. Czy zdarzenia z obszaru publicznoprawnego stanowią dla Gminy czynności pozostające poza zakresem opodatkowania VAT?
2. Czy Gmina nie jest zobowiązana do naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych również do czynności w obszarze publicznoprawnym?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-22/14-3/PG
∟1. Czy zdarzenia z obszaru publicznoprawnego stanowią dla Gminy czynności pozostające poza zakresem opodatkowania VAT?
2. Czy Gmina nie jest zobowiązana do naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych również do czynności w obszarze publicznoprawnym?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-22/14-2/PG
∟1. Czy Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego VAT z faktur dokumentujących wydatki mieszane w oparciu o współczynnik VAT, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy Gmina jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego VAT z faktur dokumentujących wydatki mieszane, a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna jej dokonać?
3. Czy zdarzeń z obszaru publicznoprawnego nie uwzględnia się w kalkulacji współczynnika VAT, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, z uwagi na to, że stanowią czynności pozostające poza zakresem opodatkowania VAT?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-30/14-5/EN
∟Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie dokonywać korekt deklaracji za lata, w których Gminie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalenia w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym dany rok podatkowy (tj. proporcji wstępnej, o której mowa w art. 90 ust. 4 ustawy o VAT) i dokonania odliczenia podatku VAT w następnych miesiącach tego roku z zastosowaniem tej proporcji wstępnej, a następnie dokonania korekty kwoty podatku odliczonego w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (tj. proporcja właściwa), czy też Gmina powinna zastosować od razu proporcję właściwą dla danego roku?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-30/14-4/EN
∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C i D), Gmina jest zobowiązana do naliczenia podatku należnego?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-30/14-3/EN
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży w odniesieniu do wydatków służących jednocześnie czynnościom podlegającym opodatkowaniu (opodatkowanym i zwolnionym) oraz niepodlegającym opodatkowaniu, uwzględnienia w kalkulacji sprzedaży czynności niepodlegających ustawie, prawa do odliczenia podatku w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy poprzez dokonanie korekt deklaracji.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1230/13/MS
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych towarów lub usług związanych bezpośrednio z tworzeniem i nadawaniem audycji (programów) radiowych przy zastosowaniu proporcji.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-90/14/KM
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej również: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.