Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: stawka

 

stawka 9205 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

2020.12.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.795.2020.2.ID
     ∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej IP BOX

2020.12.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.566.2020.2.MAZ
     ∟Prawo do zastosowania stawki 0% z tytułu wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, w przypadku wskazanych przez spółkę sposobów dokumentowania dostawy.

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.788.2020.2.ID
     ∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej IP BOX

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.687.2020.2.GG
     ∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej według preferencyjnej stawki.

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.823.2020.2.AP
     ∟możliwość opodatkowania przychodów z najmu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.758.2020.2.KO
     ∟Określenie stawki ryczałtu od przychodów ze sprzedaży odpadów

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.497.2020.1.NL
     ∟ustalenie czy Spółka mogła oraz będzie mogła w przyszłości począwszy od pierwszego miesiąca każdego następnego roku podatkowego dokonać dalszego obniżenia wcześniej obniżonych stawek amortyzacyjnych lub dowolnego podwyższenia jednakże do poziomu nie wyższego niż wynika to z Wykazu

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.496.2020.1.NL
     ∟ustalenie czy Wnioskodawca mógł oraz będzie mógł w przyszłości obniżyć stawki amortyzacyjne tylko dla wybranych środków trwałych z danej grupy czy rodzaju począwszy od pierwszego miesiąca kolejnego roku podatkowego lub od miesiąca, w którym środki te zostały/zostaną wprowadzone do Ewidencji, amortyzując pozostałe środki trwałe należące do tej samej grupy czy rodzaju według stawek amortyzacyjnych dotychczas stosowanych

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.495.2020.1.NL
     ∟ustalenie czy w momencie sprzedaży bądź likwidacji wybranych środków trwałych, Wnioskodawca mógł oraz będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów podatkową wartość netto tych środków trwałych (równą wydatkom na ich nabycie lub wytworzenie pomniejszoną o sumę odpisów amortyzacyjnych dokonywanych zgodnie z przepisami podatkowymi) także w sytuacji, gdy z uwagi na odmienne stawki amortyzacji przyjęte dla potrzeb podatkowych i rachunkowych, wartość ta różni się od księgowej wartości netto danych aktywów

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.494.2020.1.NL
     ∟ustalenie czy odpisy amortyzacyjne dokonane w wydłużonym okresie amortyzacji (w porównaniu do okresu standardowego amortyzacji według stawek wynikających z Wykazu) stanowią oraz będą stanowić dla Wnioskodawcy w każdym przypadku koszty uzyskania przychodu

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.493.2020.1.NL
     ∟ustalenie czy wymagane jest istnienie związku stosowanych stawek amortyzacyjnych dla celów podatkowych z faktycznym okresem ekonomicznej użyteczności środków trwałych

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.492.2020.1.NL
     ∟ustalenie czy obniżenie stawek amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16i ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, mogło oraz będzie mogło w przyszłości zostać dokonane do dowolnej wysokości (np. nawet do poziomu 0,1%)

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.491.2020.1.NL
     ∟ustalenie czy Spółka mogła oraz będzie mogła w przyszłości dokonać obniżenia stawek amortyzacyjnych dla środków trwałych znajdujących się w Ewidencji, w tym dla środków trwałych wobec których Spółka stosowała lub będzie stosowała niższe stawki amortyzacyjne niż wynikające z Wykazu, począwszy od pierwszego miesiąca każdego kolejnego roku podatkowego

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.410.2020.1.NL
     ∟ustalenie czy Spółka mogła oraz będzie mogła w przyszłości zastosować obniżone stawki amortyzacyjne w stosunku do nowych środków trwałych od samego początku, czyli począwszy od miesiąca, w którym środki te zostały/zostaną wprowadzone do Ewidencji

2020.12.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.702.2020.2.SJ
     ∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową

2020.12.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.642.2020.4.ID
     ∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej IP BOX

2020.11.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.745.2020.2.ID
     ∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej IP BOX

2020.11.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.703.2020.3.GG
     ∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej według preferencyjnej stawki.

2020.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.317.2020.3.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określaniu czy posiada status „małego podatnika”; 2. czy wartość nominalna bonów pieniężnych oraz transakcje ich kupna-wykupu dokonywane w ciągu roku obrotowego winne być uwzględniane w limicie przy określaniu przychodów o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop; 3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód odsetkowy Banku; 4. czy przychody z otrzymanego dyskonta należy uwzględnić przy ustalaniu limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop; 5. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; 6. czy przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości Bank powinien uwzględnić przy określaniu przychodów, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop; 7. czy Bank, w związku ze zmianami wprowadzonymi od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.; 8. czy, biorąc pod uwagę wartość przychodów uzyskanych za lata poprzednie, za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2020 r. i przewidywane przychody do osiągnięcia na koniec 2020 r., Bank może zastosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9% w 2020 r.; 9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust 1 pkt 2 w zw. z art 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank w 2018 r. posiadał status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych powinien zastosować 15% stawkę podatku.

2020.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.355.2020.1.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie należy uwzględniać wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminów zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP oraz obligacji BPS, transakcji związanych z ich wykupem i zakupem, przychodów z tytułu otrzymanego dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych, przychodów z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; 2. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2017 i 2018 rok; 3. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiada w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji był uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych, a co za tym idzie czy może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok; 4. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.

2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.748.2020.3.MGR
     ∟opodatkowanie przychodów z tytułu świadczenia usług szkolenia zawodowego pilotów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki

2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.668.2020.2.SJ
     ∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową

2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.658.2020.2.SJ
     ∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową

2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.337.2020.1.ŁN
     ∟W przypadku otrzymania od dostawcy faktury z 23% stawką podatku VAT (przy spełnieniu warunków z art. 42 ustawy do zastosowania stawki 0% właściwej dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów), Wnioskodawczyni nie będzie mieć prawa do ubiegania się o zwrot podatku na podstawie ustawy i rozporządzenia, ze względu na naliczenie tego podatku niezgodnie z przepisami ustawy o VAT.

2020.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.639.2020.1.GM
     ∟Opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych zabudowy stoisk targowych.

2020.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.350.2020.3.MB
     ∟Podatek od towarów i usług od sprzedaży działek.

2020.11.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.599.2020.2.ŁS
     ∟Opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką – IP BOX.

2020.11.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.699.2020.2.ID
     ∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej

2020.11.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.678.2020.MS
     ∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej

2020.11.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.652.2020.2.ASY
     ∟opodatkowanie podatkiem VAT otrzymywanych przez Gminę wpłat od Mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, stawka podatku dla otrzymanych przez Gminę od Mieszkańców do dnia 30 czerwca 2020 r. wpłat z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców usług montażu kotłów na biomasę, gdy są montowane wewnątrz budynków mieszkalnych (w ich obrysie) nie będących obiektami budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w rozumieniu art. 41 ust. 12a ustawy o podatku od towarów i usług oraz momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania przez Gminę wpłat od Mieszkańców gdy będą miały miejsce wyłącznie przed realizacją usługi wykonywanej przez Gminę na rzecz Mieszkańców, brak obowiązku odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania Mieszkańcom własności Instalacji wraz z upływem okresu trwania umów, ustalenie, czy na Gminie ciąży obowiązek dokumentowania fakturą VAT oraz ewidencjonowania na kasie rejestrującej otrzymywanego wynagrodzenia, o którym mowa w pytaniu 1 lub świadczonych przez Gminę usług, uwzględnienie w podstawie opodatkowania wyłącznie wpłat Mieszkańców z tytułu świadczenia usług, określenie podstawy opodatkowania w przypadku stwierdzenia, że podstawy opodatkowania nie stanowią wyłącznie wpłaty Mieszkańców oraz momentu powstania dla Gminy obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanego dofinansowania, pełne prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych związanych z zakupem i montażem Instalacji

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj