Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: olej napędowy
olej napędowy 148 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2009.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-140c/09/JK
∟Odnosząc się do określonego przez Spółkę zdarzenia przyszłego, należy zgodzić się z oceną, iż olej napędowy przeznaczony do celów żeglugi i zużywany w toku rejsów związanych z prowadzeniem odpłatnych szkoleń żeglarskich, czyli działalności komercyjnej, przy wypełnieniu określonych warunków zwolnienia takich wyrobów, pozwoli na skorzystanie ze zwolnienia od akcyzy.
2009.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-140b/09/JK
∟Spółka zamierzając skorzystać ze zwolnienia od akcyzy nabywając olej napędowy do celów żeglugi, powinna zużyć nabywany olej do rejsów o charakterze komercyjnym. Olej napędowy zużywany podczas rejsów szkoleniowych pracowników Spółki oraz spotkań integracyjnych załóg nie będzie podlegał zwolnieniu, gdyż nie będzie wykorzystywany w ramach działalności komercyjnej Wnioskodawcy.
2009.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-140a/09/JK
∟Spółka, jako podmiot zużywający, zamierzająca skorzystać ze zwolnienia od akcyzy, powinna dochować należytej staranności, by w przypadku wynajmu jachtu, nabywany olej został zużyty do rejsów o charakterze komercyjnym. Zachowanie należytej staranności może polegać na zawarciu umowy najmu w taki sposób, by wynikało z niej, że olej napędowy będzie zużywany podczas rejsu o charakterze komercyjnym. W przypadku, gdy wynajmujący jacht zużyje olej do celów innych niż zwolnione, to na nim będzie ciążył obowiązek zapłaty należnego podatku akcyzowego.
2009.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-583/09/DG
∟Czy przepis § 4 ust. 2 pkt 2b rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy, pozwala na umieszczanie w ewidencji jedynie rodzaju i ilości opakowań wyrobów akcyzowych w przypadku braku posiadania numeru identyfikacyjnego unikalnego dla każdego opakowania olejów smarowych, olejów napędowych i nafty?
2009.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-515/09-4/JK
∟Czy mechanik przyjmujący olej na stan jednostki, który dodatkowo rozlicza zużycie paliwa powinien rozliczać zużycie oleju w 15 stopniach Celsjusza czy też w temperaturze obserwowanej w chwili przyjęcia?
2009.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-283/09-2/SM
∟sprzedaż paliw żeglugowych przy zastosowaniu odmierzacza paliw ciekłych korzysta ze zwolnienia od podatku akcyzowego
2009.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-251/09/PK
∟Wykorzystanie oleju napędowego do ogrzewania powierzchni magazynowych Wnioskodawcy na pomocą agregatów zamontowanych na kontenerach, naczepach (izotermach) nie jest wykorzystywaniem tegoż oleju podczas transportu, a zatem w takim przypadku nie zostaną spełnione warunki zwolnienia dla nabywanego wewnątrzwspólnotowo w pojemnikach specjalnego przeznaczenia oleju napędowego
2009.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-201/09-2/CS
∟Sprzedaż wyrobów akcyzowych - olejów opałowych i napędowych nabytych z importu przez Spółkę, jako uprawnionego nabywcę przed dniem 1 marca 2009 r. z przeznaczeniem na cele żeglugowe może być prowadzona po 1 marca 2009 r. na zasadach określonych w przepisach obowiązujących do dnia 1 marca 2009 r. tj. ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 ze zm.).
2009.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-324/09-4/KB
∟Jakie warunki musi spełnić podpis osoby podpisującej oświadczenie o przeznaczeniu oleju napędowego grzewczego nabywanego z przeznaczeniem do celów opałowych lub do dalszej sprzedaży z przeznaczeniem do celów opałowych, aby uznać go za czytelny podpis składającego oświadczenie, zgodnie z brzmieniem przepisów art. 89 ust. 6 pkt 5 oraz ust. 8 pkt 6 ustawy o podatku akcyzowym?Czy w przypadku sprzedaży dokonywanej na rzecz podmiotów wymienionych w art. 89 ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, można uznać za czytelny podpis osoby składającej oświadczenie (spełniający warunki przepisów art. 89 ust. 6 pkt 5 oraz ust. 8 pkt 6 ustawy o podatku akcyzowym), podpis składany przez taką osobę w sposób przez nią zwyczajowy, wraz z pieczęcią imienną tej osoby, wskazującą jej imię i nazwisko?
2009.05.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-156/09-3/CS
∟AD.3 W przypadku, gdy nabywane wyroby są przeznaczone do własnych celów opałowych oraz do dalszej odsprzedaży, nabywca ma obowiązek dokonania określenia (odrębnie) ilości wyrobów przeznaczonych do tych celów. AD.5 Podpisem jest wyłącznie znak napisany, który w sposób czytelny wskazuje nazwisko osoby podpisującej. Pieczęć imienna osoby składającej podpis, może pełnić jedynie funkcję uzupełniającą.
2009.05.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-156/09-2/CS
∟AD.1 Nabywca olejów napędowych przeznaczonych do celów opałowych, olejów opałowych lub innych wyrobów akcyzowych nieobjętych zwolnieniem ma obowiązek wpisać w oświadczeniu wszystkie posiadane urządzenia grzewcze, w których mogą być wykorzystane te wyroby, a nie jedynie te urządzenia, do których jest realizowana aktualna dostawa.AD.2 W przypadku odsprzedaży olejów z przeznaczeniem na cele opałowe, w miesięcznym zestawieniu nie ma obowiązku podawania danych określonych w punkcie e i f, w związku z czym sprzedawca może wpisać w tych punktach słowa „nie dotyczy” lub inne o tożsamym znaczeniu.AD.4 Sprzedający będzie zwolniony z „sankcji” wynikającej z art. 89 ust. 16 (tj. opodatkowania sprzedaży wyrobów wyższą stawka podatku akcyzowego) w sytuacji, gdy dochowa należytej staranności w celu wyeliminowania błędów czy nieprawdziwych danych, w szczególności w zakresie określenia rodzaju, typu oraz liczby urządzeń grzewczych oraz miejsca (adresu), gdzie znajdują się te urządzenia.
2009.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-149/09-2/SM
∟dokumentowanie sprzedaży wyrobów przeznaczonych do celów opałowych
2008.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1377/08-7/SM
∟sprzedaż wymienionych przez Spółkę wyrobów (olejów napędowych, opałowych, smarowych) z obcego składu podatkowego będzie zwolniona z podatku akcyzowego
2008.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1377/08-6/SM
∟przemieszczenie wymienionych przez Spółkę wyrobów (olejów napędowych, opałowych, smarowych) między składami podatkowymi będzie odbywać się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
2008.10.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1376/08-5/GD
∟Czy zarówno sprzedaż dokonywana na rzecz podatnika (z unijnego składu podatkowego) jak i odsprzedaż przez podatnika na rzecz podmiotów, o których mowa w § 8 ust. 3 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego objęta jest zwolnieniem z § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?
2008.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-592/08-2/GD
∟Czy w związku z przedstawionym zdarzeniem przyszłym Wnioskodawca stanie się podatnikiem podatku akcyzowego i czy będzie podlegał obowiązkowi rejestracji dla celów tego podatku?
2008.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-520/08-2/BM
∟możliwości korzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego na podstawie § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego
2008.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-144/08-3/EK
∟Czy przychody uzyskiwane z tytułu zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego stanowią przychody z działalności rolniczej, czy pozarolniczej?
2008.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-80/08-3/TK
∟1. Czy po uprzednim zabarwieniu wyżej wymienionego wyrobu substancją typu Solvent Red oraz oznaczeniem go nieusuwalnym znacznikiem Solvent Yellow – w składzie podatkowym prowadzonym przez inny podmiot niż podatnik oraz zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 maja 2005 r. w sprawie znakowania i barwienia paliw silnikowych oraz olejów opałowych dla celów kontroli obrotu może być on wprowadzony do obrotu (sprzedany) przez podatnika jako olej opałowy lekki z przeznaczeniem na cele opałowe?2. W którym momencie ciąży na podatniku obowiązek zapłaty podatku akcyzowego od wyżej wymienionego wyrobu oraz jaką stawkę akcyzy należy w tym przypadku zastosować?
2007.09.21 - Urząd Celny w Gdańsku - 322000-RPA-05811/07/AW-1
∟Czy olej napędowy i benzyny bezołowiowe zużywane jako paliwo przez pojazdy szynowe, przeznaczone do poruszania się po torowisku niebędącym częścią składową drogi (np. pociągi) podlegają opłacie paliwowej w myśl ustawy z dnia 27.10.1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r. nr 256, poz. 2571 z późn. zm.)?
2007.07.25 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VTR2/443-32/07/MP
∟Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku od nabywanych paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu do napędu demonstracyjnych samochodów osobowych?
2007.05.21 - Urząd Celny w Szczecinie - 421000-PA-9119-16/07-2/ECH
∟Nabywane wewątrzwspólnotowo i przewożone w procedurze zawieszenia poboru podatku akcyzowego, do krajowego składu podatkowego, na podstawie ADT oleje napędowe oraz oleje opałowe firma zamierza znaczyć ; barwić oraz komponować oleje opałowe w celu obniżenia lepkości olejów opałowych (mieszanie olejów napędowych i olejów opałowych). Ww. czynności oraz czynność składowania wyrobów akcyzowych miałoby się odbywać w składzie podatkowym, z którym Spółka zawrze w tym zakresie umowę.Oznakowane i zabarwione oleje napędowe oraz oleje opałowe, a także oleje opałowe niepodlegające obowiązkowi znakowania i barwienia (mazut) Spółka zamierza sprzedawać bezpośrednio ze składu podatkowego dla podmiotów posiadających jednostki pływające wykorzystywane do celów ż...
2007.04.16 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPp1/443-34/07/BIK
∟Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny Spółka zwróciła się z prośbą o potwierdzenie następującej interpretacji przepisów prawa podatkowego:1.Spółka, na podstawie § 9 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z 25 maja 2005r., wystawiając faktury nie zawierające “kwoty należności ogółem wraz z należnym podatkiem wyrażonej słownie” nie narusza merytorycznej treści faktury, przez co nie wywołuje skutku materialnego w postaci zmian w przedmiocie lub podstawie opodatkowania, mogącego prowadzić do niewłaściwego określenia podatku naliczonego, stanowiąc jedynie błąd techniczny nie wywołujący negatywnych skutków w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT.2.Kontrahenci Spółki, na podstawie art. 86 w związku z art. 106 ustawy o VAT o...
2007.01.26 - Izba Celna w Warszawie - 440000-PA-9116-569/06/1134/GK
∟ Czy produkcja biopaliw o zawartości 30% estrów rzepakowych oraz 70% zawartości oleju napedowego uprawnia do zastosowania zwolnienia od podatku akcyzowego w wysokości określonej na podstawie § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego oraz jakie warunki wynikające z przepisów dotyczących podatku akcyzowego powinien spełnić producent, aby skorzystać z tego zwolnienia?
2007.01.26 - Izba Celna w Warszawie - 440000-PA-568/06/1133/GK
∟ „Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe biopaliw o zawartości 30% estrów rzepakowych oraz 70% zawartości oleju napędowego uprawnia do zastosowania zwolnienia od podatku akcyzowego w wysokości określonej na podstawie § 12 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego w wysokości 2,20zł od 300 litrów dodanych do tych paliw biokomponentów w odniesieniu do 1000 litrów gotowego wyrobu?
2007.01.15 - Urząd Celny w Koszalinie - 422000-PA-9102-00001/2007/JS
∟Wnioskodawca planuje dokonywać zakupu i sprzedaży w procedurze zawieszenia poboru akcyzy spirytusu porektyfikacyjnego jednakże, w powyższych transakcjach zamierza występować jedynie jako pośrednik handlowy tj. zakupować spirytus w składzie podatkowym i następnie go odsprzedawać do innego składu podatkowego- bez przyjęcia spirytusu do własnego składu podatkowego oraz bez jego wysyłki z własnego składu podatkowego.
2006.12.14 - Urząd Celny w Gdańsku - 322000-RPA-9119-15/06/DŁo-6
∟Spółka zapytała czy podpis nabywcy na złożonym oświadczeniu powinien być czytelny w przypadku, gdy na złożonym oświadczeniu zostanie umieszczona pieczątka z imieniem, nazwiskiem bądź nazwą nabywcy
2006.12.09 - Urząd Celny w Gliwicach - 332000-RPA-055-037/2005/CJ
∟Pytanie: Czy Spółka uzyska zwolnienie od akcyzy sprzedaży oleju napędowego w części odpowiadającej kwocie 240,00 zł od każdego 1000 litrów tych paliw oraz zwolnienie od akcyzy sprzedaży benzyn silnikowych w części odpowiadającej kwocie 144,00 zł od każdego 1000 litrów tych paliw ?
2006.11.28 - Urząd Celny w Bielsku-Białej - 335000-RPA-055-0034/06/DG
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentupostanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura335000-RPA-055-0034/06/DG Data2006.11.28AutorUrząd Celny w Bielsku-BiałejSłowa kluczoweolej napędowystawki podatku
2006.10.27 - Urząd Celny II w Łodzi - 362000-RPA-9105-14A/2006/ZK
∟Czy znajdujące się w składzie podatkowym paliwo, gdy zmienia właściciela po zawarciu umowy sprzedaży, nadal jest objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy, a co za tym idzie obowiązek zapłaty akcyzy nie powstaje, jeżeli jest ono w dalszym ciągu magazynowane w składzie podatkowym?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.