Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podatek dochodowy
podatek dochodowy 5144 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.05.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.139.2021.2.MG
∟opodatkowania przychodów z najmu
2021.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.228.2021.2.MT
∟Przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 62.02.30.0 mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jeżeli spełnione są pozostałe ustawowe przesłanki opodatkowania w tej formie.
2021.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/4510-508/16-2/S/AJ/MR
∟CIT - w zakresie obowiązku poboru i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych od wynagrodzenia (zapłaty za bilet) wypłacanego na rzecz agenta.
2021.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.28.2021.2.BJ
∟w zakresie:
- ustalenia, czy wskazane przez Wnioskodawcę usługi mieszczą się w katalogu usług podlegających opodatkowaniu „podatkiem u źródła”,
- obowiązku poboru podatku u źródła.
2021.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4011.57.2021.2.MMU
∟1. Czy podejmowana bezpośrednio przez Wnioskodawcę działalność polegająca na tworzeniu programów komputerowych stanowi prace rozwojowe w rozumieniu art. 5a pkt 40 ustawy o PIT, a tym samym czy stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 5a pkt 38 ustawy o PIT?
(pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)
2. Czy odpłatne przeniesienie prawa autorskiego do programu komputerowego przez Wnioskodawcę w ramach wykonywanych zleceń programistycznych stanowi sprzedaż kwalifikowanego prawa własności intelektualnej w rozumieniu art. 30ca ust. 7 pkt 2 ustawy o PIT, a tym samym Wnioskodawca osiąga kwalifikowany dochód z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej?
(pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)
3. Czy w przedstawionym powyżej stanie faktycznym oraz stanowiskach Wnioskodawcy do zadanych pytań możliwe jest zastosowanie stawki opodatkowania 5% do osiągniętego kwalifikowanego dochodu z kwalifikowanych praw własności intelektualnej, wyliczonego zgodnie z art. 30ca ustawy o PIT?
(pytanie oznaczone we wniosku Nr 4)
2021.05.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.140.2021.2.MR
∟Czy działalność gospodarcza Wnioskodawcy obejmująca usługi opisane we wniosku, uwzględniając okoliczności wskazane we wniosku, będzie mogła podlegać opodatkowaniu w formie karty podatkowej, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy, o ile Wnioskodawca złoży wniosek o zastosowanie opodatkowania w tej formie w terminie, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy?
2021.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.45.2021.4.MT
∟1) Skutki podatkowe „wycofania” znaków towarowych i związanych z nimi domen z działalności gospodarczej Wnioskodawcy.
2) Opodatkowanie przychodów z oddania znaków towarowych i związanych z nimi domen do korzystania Spółce holdingowej – źródło przychodów, problem możliwości objęcia przychodów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
2021.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.43.2021.2.MG
∟Przychód uzyskany z opisanego w stanie faktycznym najmu zaliczyć należy do przychodów ze źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który może zostać opodatkowany zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 8,5%, jeśli przychód ten nie przekroczy kwoty 100 000 zł. W przypadku, gdyby uzyskiwane przychody przekroczyły tę kwotę (przychód z najmu przekroczy 100 000 zł), wówczas nadwyżka ponad ten limit podlegać będzie opodatkowaniu ryczałtem w wysokości 12,5%. Ponadto, rozliczając opisany najem prywatny na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego podatnik nie straci możliwości wspólnego rozliczania się z współmałżonkiem z pozostałych dochodów wg. skali podatkowej.
2021.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.26.2021.2.KL
∟Limit dla określenia statusu małego podatnika.
2021.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.52.2021.2.MG
∟stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
2021.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.79.2021.1.JF
∟W zakresie ustalenia, czy w przypadku powstania w przyszłości przychodu podatkowego dla Wspólnika z tytułu podwyższenia kapitału zakładowego Spółki ze środków zgromadzonych na innych kapitałach (kapitale zapasowym lub kapitale rezerwowym), Spółka jako płatnik na podstawie art. 26 ust. 1 oraz ust. 2e Ustawy CIT, będzie mogła potraktować ten przychód jako zwolniony z opodatkowania podatkiem CIT na podstawie w art. 22 ust. 4 Ustawy CIT i tym samym, nie będzie zobligowana do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego.
2021.04.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.90.2021.1.MG
∟Obowiązki płatnika związane z organizacją loterii promocyjnej.
2021.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.11.2021.3.JC
∟1) Czy w świetle art. 26 ust. 1 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Wnioskodawca może zastosować zwolnienie przewidziane w ustawie o CIT albo postanowieniach właściwych UPO i zaniechać poboru podatku u źródła, bądź zastosować preferencyjną stawkę podatku u źródła w sytuacji, gdy uzyska od zagranicznego odbiorcy płatności certyfikat rezydencji - obejmujący swoim okresem ważności datę płatności - po dokonaniu tej płatności?
2) Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie, że gdy pobierze zryczałtowany podatek dochodowy w pełnej wysokości ze względu na brak certyfikatu rezydencji odbiorcy płatności, a następnie otrzyma od danego zagranicznego odbiorcy certyfikat rezydencji obejmujący swoim okresem ważności datę wypłaty i poboru podatku, możliwe będzie wystąpienie o zwrot nadpłaty podatku.
2021.04.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.221.2021.1.EC
∟W zakresie skutków podatkowych otrzymania dofinansowania, o którym mowa w art. 15zzc ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych
2021.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.28.2021.2.AA
∟Możliwość rozliczania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
2021.04.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.46.2021.2.MS
∟Czy Wnioskodawca dokonując wypłaty dywidendy na rzecz wspólnika: spółki A (spółka holenderska) może zastosować zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 22 ust. 4 ustawy o CIT?
2021.04.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.25.2021.1.BG
∟czy Wnioskodawca jest zobowiązany do pobierania jako płatnik tzw. podatku u źródła, od przychodów osiąganych przez zagranicznych dostawców z tytułu odpłatnego prawa do korzystania z praw do korzystania oprogramowania
2021.04.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.18.2021.1.PB
∟w zakresie ustalenia:
- czy Baza Klientów, którą planuje nabyć Spółka, będzie stanowiła wartość niematerialną i prawną, o której mowa w art. 16b ust. 1 ustawy o PDOP, a tym samym będzie podlegała amortyzacji zgodnie z zasadami wskazanymi w ustawie o PDOP,
- czy wypłata wynagrodzenia z tytułu nabycia przez Spółkę Bazy Klientów od Zbywcy będącego podmiotem zagranicznym, będzie stanowiła płatność, od wypłaty której należy pobrać podatek u źródła, o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o PDOP w zw. z art. 12 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Niderlandów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu.
2021.04.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.115.2021.2.MG
∟ustalenia wysokości stawki opodatkowania z prowadzonej działalności usługowej
2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.475.2020.3.JF
∟W zakresie ustalenia, czy w związku z wypłatą za pośrednictwem B. i Agenta odsetek na podstawie Umowy Kredytowej, Spółka powinna zastosować przepisy umowy w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu zawartej pomiędzy Polską a państwem, którego rezydentem podatkowym jest rzeczywisty właściciel wypłaconych odsetek z pominięciem pośredników.
2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.471.2020.2.PD
∟czy w związku z wypłatą za pośrednictwem B Sarl i Agenta odsetek na podstawie Umowy Kredytowej, Spółka powinna zastosować przepisy umowy w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu zawartej pomiędzy Polską a państwem, którego rezydentem podatkowym jest rzeczywisty właściciel wypłaconych odsetek z pominięciem pośredników
2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.470.2020.3.JF
∟W zakresie ustalenia, czy w związku z wypłatą za pośrednictwem B. i Agenta odsetek na podstawie Umowy Kredytowej, Spółka powinna zastosować przepisy umowy w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu zawartej pomiędzy Polską a państwem, którego rezydentem podatkowym jest rzeczywisty właściciel wypłaconych odsetek z pominięciem pośredników.
2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.465.2020.2.JC
∟Czy w związku z dokonywanymi płatnościami odsetek na rzecz Kredytodawcy A. będącego podmiotem transparentnym podatkowo w kraju swojej siedziby (tj. w Luksemburgu), z perspektywy obowiązków w podatku u źródła, zastosowanie powinny mieć zasady opodatkowania właściwe dla wspólników Kredytodawcy A., będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, tj. czy konsekwencje podatkowe powinny być wywiedzione dla wspólników Kredytodawcy A.?
2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.8.2021.2.IM
∟Rozliczanie różnic kursowych w działalności gospodarczej prowadzonej indywidualnie w formie spółki osobowej.
2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.64.2021.1.BG
∟w zakresie możliwości zastosowania przepisów polsko-brytyjskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania w odniesieniu do wypłaconych należności z tytułu udziału w zyskach przez polską spółkę komandytową na rzecz zagranicznej, transparentnej podatkowo spółki osobowej, której wspólnikiem jest rezydent podatkowy w Wielkiej Brytanii
2021.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPB1-1.4511.92.2017.10.IM
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
2021.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.51.2021.2.MG
∟W sytuacji, gdy żadne z wyłączeń wskazanych w art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, nie ma zastosowania do Wnioskodawcy, to uzyskiwany przez niego przychód z tytułu świadczenia usług montażu urządzeń sterowania do obsługi karmienia, pojenia, wentylacji i ogrzewania w obiektach hodowlanych do hodowli drobiu – kurnikach - sklasyfikowanych według PKWiU pod nr 01.62.10.0. (Usługi wspomagające chów i hodowlę zwierząt gospodarskich) – podlega opodatkowaniu według stawki ryczałtu 3%. Reasumując – zastosowanie przez Wnioskodawcę stawki ryczałtu w wysokości 3% będzie właściwe.
2021.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.27.2021.2.JC
∟1.Czy wypłata dywidendy przez Spółkę do A. będzie podlegała zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy o CIT?
2.Czy w sytuacji, gdy Dyrektor KIS uzna, że wypłata dywidendy przez Spółkę do A. nie będzie podlegała zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, Spółka będzie mogła zastosować obniżoną 5% stawkę podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. a UPO PL-DE?
3.Czy w sytuacji, gdy Dyrektor KIS uzna, że wypłata dywidendy przez Spółkę do A. nie będzie podlegała obniżonej 5% stawce podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. a UPO PL-DE, Spółce będzie przysługiwało prawo do stosowania 15% stawki podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. b UPO PL-DE?
2021.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.17.2021.2.BD
∟Czy w sytuacji dokonywania przez Spółkę wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym łącznie kwoty 2.000.000 PLN na rzecz tego Kontrahenta niebędącego rezydentem Polski (dalej także jako: „Nierezydent”) - Spółka, jako płatnik jest uprawniona do niepobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od tych wypłat lub zastosowania stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, przy założeniu udokumentowania siedziby Nierezydenta dla celów podatkowych uzyskanym od niego aktualnym certyfikatem rezydencji - przy zachowaniu odpowiedniej staranności przy weryfikacji możliwości zastosowania stawki z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobrania podatku?
2021.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.438.2020.2.JC
∟1. Czy w przedstawionym stanie faktycznym, płatności dokonywane przez Wnioskodawcę na rzecz SE mieszczą się w katalogu świadczeń podlegających opodatkowaniu WHT, wskazanym w art. 21, art. 22 i art. 26 ustawy o CIT?
2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie pierwsze - czy płatności na rzecz SE stanowią po stronie SE zyski przedsiębiorstw w rozumieniu art. 7 UPO, a w konsekwencji, nie podlegają opodatkowaniu WHT zgodnie z art. 21 ust. 2 w zw. z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.