Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podatek dochodowy

 

podatek dochodowy 5144 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

2019.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.235.2019.1.AJ
     ∟Opodatkowanie u źródła wartości wypłaconych należności z tytułu zakupu powierzchni reklamowej, uprawnień do emisji przekazu reklamowego i czasu antenowego.

2019.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.187.2019.3.AJ
     ∟Uprawnienie do zastosowania klucza alokacji w odniesieniu do podatku u źródła.

2019.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.207.2019.2.SG
     ∟w zakresie ustalenia: - czy wynagrodzenie na rzecz Agencji z tytułu umowy merchandisingu jest objęte zakresem przepisu art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy ww. wynagrodzenie jest objęte zakresem przepisu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy w związku z powyższym Wnioskodawca będzie zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych od wynagrodzenia wypłacanego na rzecz Agencji z tytułu umowy merchandisingu obejmującej prawo do wizerunku trenera, który to wizerunek będzie wykorzystywany przez Wnioskodawcę do celów marketingowych, promocyjnych i reklamowych

2019.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.290.2019.1.MM
     ∟Czy przychody z najmu nieruchomości położonej w Portugalii będą podlegały opodatkowaniu w Polsce ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, i czy ich wartość wpłynie na wysokość stawki tego podatku w Polsce, stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a) i art. 12 ust. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne Czy w przypadku pozytywnej odpowiedzi na powyższe pytanie, dochód z zagranicy, niezbędny do ustalenia stopy procentowej Wnioskodawca powinien wykazać w zeznaniu PIT-28 w ten sposób, że wyliczony - zgodnie z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podatek wskaże w części G. w pozycji 110, a w części G. zeznania w pozycji 111 wykaże różnicę podatku wyliczonego według stopy procentowej i stawki 8,5%, a odpowiednie wyjaśnienia odnośnie tych pozycji dołączy w formie pisemnej do deklaracji?

2019.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.218.2019.1.BS
     ∟w zakresie: - kwalifikacji wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej, - spełnienia przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.

2019.07.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.231.2019.1.DP
     ∟1. Czy środki uzyskane od klientów Wnioskodawcy przekazywane na rzecz SSPE w ramach usługi obsługi Wierzytelności nie będą stanowiły płatności, o których mowa w art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji po stronie Wnioskodawcy nie powstanie obowiązek poboru podatku u źródła? 2. Czy środki przekazywane przez Wnioskodawcę na rzecz SSPE w ramach świadczenia usługi obsługi Wierzytelności stanowią zyski przedsiębiorstw w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej i w konsekwencji nie podlegają one opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce?

2019.07.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.200.2019.2.BG
     ∟czy certyfikaty rezydencji otrzymane w formie elektronicznej: - od Spółki Irlandzkiej G., są certyfikatami rezydencji, o których mowa w art. 4a pkt 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - od Spółki Irlandzkiej F. (tj. przez dedykowany Spółce Panel Pomocy) są certyfikatami rezydencji, o których mowa w art. 4a pkt 12 ww. ustawy

2019.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.148.2019.1.AJ
     ∟Brak konieczności uwzględnienia dla celów ustalenia przekroczenia progu określonego w art. 26 ust. 2e u.p.d.o.p. wartości wypłacanych na rzecz czeskiego podmiotu należności z tytułu użytkowania lub prawa do użytkowania urządzenia przemysłowego, wartości wypłacanych na rzecz litewskiego podmiotu należności z tytułu odsetek będących przedmiotem opinii określonej w art. 26b ust. 1 ww. ustawy oraz wartości wypłacanych należności z tytułu usług doradczych w kwocie ponad 2 miliony złotych na rzecz polskiego zakładu holenderskiego rezydenta podatkowego, brak obowiązku pobrania podatku u źródła od wartości wypłacanych na rzecz polskiego zakładu niemieckiego rezydenta podatkowego należności z tytułu użytkowania lub prawa do użytkowania urządzenia przemysłowego ponad 2 miliony złotych oraz metodologia określenia kwoty podatku objętej obowiązkiem pobrania przez płatnika w związku z wypłatą na rzecz brytyjskiego rezydenta podatkowego należności licencyjnych po uprzednim przekroczeniu ww. progu.

2019.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.200.2019.2.NL
     ∟ustalenie, czy płatności związane z korzystaniem przez Spółkę z palet oraz pojemników będących własnością odbiorców towarów, pobierane od Spółki przez odbiorców towarów powinny być zakwalifikowane jako przychody za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego lub urządzenia handlowego w rozumieniu postanowień art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji, czy Spółka jest zobowiązana do pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu dokonania płatności za wynajmowane palety oraz pojemniki

2019.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.294.2019.1.AP
     ∟opodatkowanie przychodów z najmu lokali mieszkalnych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych

2019.07.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.241.2019.1.LS
     ∟Stosownie do treści art. 30a ust. 1 pkt 5 ww. ustawy, od dochodu z tytułu udziału w funduszach kapitałowych pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, w związku z powyższym na potrzeby weryfikacji, czy przekroczony został limit, o którym mowa w art. 41 ust. 12 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. i czy Wnioskodawca jest uprawniony do nienaliczenia podatku, powinien sumować kwoty dochodów a nie przychodów z tytułu udziału w Funduszach które będą wypłacane na rzecz danego podatnika. W konsekwencji, gdy wypłaty dokonane na rzecz jednego podatnika przekraczają 2 000 000 zł, lecz suma dochodów wypłaconych z tytułu udziału w Funduszach danemu podatnikowi (przy założeniu, że podatnik nie otrzymuje od Funduszu innych kwot opodatkowanych podatkiem zryczałtowanym) nie przekroczy 2 000 000 zł, Wnioskodawca będzie nadal uprawniony do niepobierania podatku (lub pobierania podatku wg obniżonej stawki) zgodnie z postanowieniami odpowiedniej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (pod warunkiem spełnienia odpowiednich wymagań).

2019.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.239.2019.1.APO
     ∟W zakresie ustalenia, czy amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nabytych na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej na terenie odpowiedniej SSE przez Spółkę: - w części sfinansowanej ze środków własnych Spółki, niezwróconych Spółce ani nie odliczonych od podstawy opodatkowania, będzie kosztem uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy jako komandytariusza Spółki, - w części zwróconej Spółce w ramach Dotacji nr 2, Dotacji nr 3 jak i ewentualnych Dotacji przyszłych, nie będzie kosztem uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy jako komandytariusza Spółki.

2019.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.198.2019.1.APO
     ∟W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca jako komandytariusz Spółki uprawniony będzie do kumulowania (łączenia) uzyskanej przez Spółkę pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu działalności prowadzonej na terenie odpowiedniej SSE oraz pomocy w formie Dotacji nr 2, Dotacji nr 3 jak i ewentualnych Dotacji przyszłych.

2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.215.2019.2.AP
     ∟opodatkowanie przychodów z najmu mieszkania

2019.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.99.2019.2.BG
     ∟w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu wypłat dokonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki X z tytułu przejęcia przez nią ryzyka gwarancyjnego

2019.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.172.2019.1.BG
     ∟kwalifikacji wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej, - spełnienia przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.

2019.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.119.2019.2.MM
     ∟w zakresie: Czy w związku z regulacjami przepisu art. 26 ust. 1 w zw. z art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, Wnioskodawca jako płatnik jest zobligowany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tyt. wypłat na rzecz Spółki X należności z tyt. przejęcia przez Spółkę X ryzyka gwarancyjnego?

2019.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.172.2019.2.MD
     ∟skutki podatkowe wynajmu biegalni dla koni oraz odpłatna opieka nad końmi

2019.06.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.154.2019.2.AG
     ∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatku stanowiącego równowartość zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 19-21 ustawy nowelizującej

2019.06.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.122.2019.1.AG
     ∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatku stanowiącego równowartość zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 19-21 ustawy nowelizującej.

2019.06.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.118.2019.3.AW
     ∟Możliwość korzystania z obniżonej stawki podatku u źródła w wysokości 5%, przewidzianej właściwą umową o unikaniu podwójnego opodatkowania dla odsetek wypłacanych przez Wnioskodawcę na rzecz luksemburskiego Lidera w ramach systemu cash poolingu

2019.06.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.153.2019.1.ENB
     ∟Wypłata odszkodowania z tytułu zakazu konkurencji.

2019.06.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.165.2019.1.BG
     ∟w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z wypłatą przez Wnioskodawcę na rzecz niemieckiego rezydenta podatkowego należności z tytułu : - usług udostępnienia oprogramowania, - usług udostępnienia prawa do użytkowania systemu A oraz systemu B (tj. opłaty licencyjne, opłaty za dostarczenie nośników danych, opłaty za karty dostępowe

2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.201.2019.4.JG1
     ∟Opodatkowanie przychodu uzyskanego z tytułu zbycia udziału w nieruchomości należącej do Wspólnoty Gruntowej.

2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.116.2019.1.MS
     ∟- Czy korzystanie z usług informatycznych poprzez zdalny dostęp do zasobów informatycznych podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o CIT i w związku z tym na Spółce jako płatniku ciąży obowiązek pobrania tego podatku? - Czy zakup oprogramowania przez Spółkę jako użytkownika końcowego na własne potrzeby podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o CIT i w związku z tym na Spółce jako płatniku ciąży obowiązek pobrania tego podatku? - Czy zakup przez Spółkę oprogramowania w celu jego odsprzedaży, z możliwością korzystania przez klienta z tego oprogramowania jako użytkownika końcowego na własne potrzeby podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o CIT i w związku z tym na Spółce jako płatniku ciąży obowiązek pobrania tego podatku?

2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.99.2019.2.AJ
     ∟Obowiązek pobrania podatku u źródła w związku z dokonywaniem wypłat dywidend na rzecz francuskiego rezydenta podatkowego w świetle Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 grudnia 2018 r. w sprawie wyłączenia lub ograniczenia stosowania art. 26 ust. 2e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.90.2019.2.AJ
     ∟Kwalifikacja prawnopodatkowa usług badań laboratoryjnych oraz kontroli jakości nabywanych od nierezydentów jako niemieszczących się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 updop.

2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.73.2019.2.AW
     ∟1. Czy limit wypłaty Należności licencyjnych w wysokości 2 mln zł należy stosować w odniesieniu do indywidualnie każdego Odbiorcy Należności licencyjnych czy sumarycznie w odniesieniu do sumy wpłat Należności licencyjnych do Centrum rozliczeń będącego jedynie pośrednikiem pomiędzy Odbiorcami Należności licencyjnych a Wnioskodawcą? 2. Czy jeżeli Centrum rozliczeń, pośrednik, otrzyma wpłatę Należności licencyjnych powyżej 2 mln zł, a niektórzy Odbiorcy Należności licencyjnych otrzymają Należności licencyjne należne od Spółki powyżej 2 mln zł, Spółka powinna stosować art. 26 ust. 2e indywidualnie do każdego Podmiotu z Grupy, który otrzyma wypłatę powyżej 2 mln zł?

2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.123.2019.1.BG
     ∟w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z przekazywanymi przez Spółkę do spółki luksemburskiej kwotami odpowiadającymi spłatom Wierzytelności (wynikających z Umów Leasingu operacyjnego i finansowego, Umów Najmu i Umów Pożyczek), w ramach umowy o administrowanie Wierzytelnościami

2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.120.2019.1.DP
     ∟1. Czy płatność Wynagrodzenia za gotowość należy traktować jako płatność wynagrodzenia z tytułów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o PDOP, a na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o PDOP na Wnioskodawcy ciąży obowiązek poboru podatku u źródła z możliwością zastosowania obniżonej stawki podatku określonej w UPO? 2. Czy płatność Wynagrodzenia za gotowość należy traktować jako płatność wynagrodzenia z tytułów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o PDOP, a na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o PDOP na Wnioskodawcy ciąży obowiązek poboru podatku u źródła z możliwością zastosowania wyłączenia z opodatkowania na podstawie UPO?

3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj