Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: proporcja
proporcja 6735 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
2020.03.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.725.2019.1.WN
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego wyłącznie od wydatków mieszanych na Pływalnie z zastosowaniem prewspółczynnika VAT skalkulowanego w bardziej reprezentacyjny sposób oraz odliczenia VAT wyłącznie od wydatków mieszanych na Pływalni w oparciu o prewspółczynnik VAT ustalony w oparciu o zaproponowaną metodę „dochodową” obejmującą dla celów kalkulacji proporcji wyłącznie dochody wygenerowane w obiekcie Pływalni.
2020.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.24.2020.1.MD
∟Uznanie Wnioskodawcy za podatnika z tytułu wykonywanych czynności, opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie odbioru ścieków, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu odbioru ścieków wykorzystywanych na własne potrzeby oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z infrastrukturą według wzoru wynikającego z rozporządzenia.
2020.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.20.2020.1.AR
∟Uznanie Wnioskodawcy za podatnika z tytułu wykonywanych czynności, opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie
dostarczania wody, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu dostarczania wody wykorzystywanych na własne potrzeby oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z infrastrukturą według wzoru wynikającego z rozporządzenia.
2020.03.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.853.2019.2.WL
∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone wydatki (zarówno inwestycyjne jak i bieżące) opisane we wniosku,
prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone wydatki (zarówno inwestycyjne jak i bieżące), które Gmina jest w stanie przypisać w całości jedynie do A1,
prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone wydatki (zarówno inwestycyjne jak i bieżące), które Gmina jest w stanie przypisać w całości jedynie do B1,
brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone wydatki (zarówno inwestycyjne jak i bieżące), które Gmina jest w stanie przypisać w całości jedynie do C1 oraz DD,
prawo odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone wydatki (zarówno inwestycyjne jak i bieżące), które Gmina jest w stanie przypisać do D1, F1 oraz E1, za pomocą sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, opartego na kryterium metrów kwadratowych powierzchni zajętej pod działalność gospodarczą w całkowitej powierzchni inwestycji,
prawo odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone wydatki opisane w stanie faktycznym (zarówno inwestycyjne jak i bieżące), których Gmina nie jest w stanie przypisać w całości do działalności gospodarczej, za pomocą sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, opartego na kryterium metrów kwadratowych powierzchni zajętej pod działalność gospodarczą w całkowitej powierzchni inwestycji.
2020.03.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.730.2018.11.MJ
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem sieci kanalizacyjnej według wskazanego przez Wnioskodawcę sposobu określania proporcji.
2020.03.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.892.2019.2.SR
∟opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania na rzecz Odbiorców zewnętrznych, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania infrastruktury do dostaw wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz wydatki bieżące z zastosowaniem sposobu określenia proporcji, według udziału liczby metrów sześciennych wody dostarczonej do Odbiorców zewnętrznych w liczbie metrów sześciennych wody dostarczonej ogółem (tj. do Odbiorców zewnętrznych i Odbiorców wewnętrznych), a także prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz wydatki bieżące z zastosowaniem sposobu określenia proporcji, według udziału liczby metrów sześciennych odprowadzonych od Odbiorców zewnętrznych ścieków w liczbie metrów sześciennych odprowadzonych ścieków ogółem (od Odbiorców zewnętrznych oraz Odbiorców wewnętrznych).
2020.03.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.111.2019.8.MD
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych oraz bieżących związanych z infrastrukturą za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium ilości dostarczanej wody
2020.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.15.2020.1.WH
∟Prawo do częściowego obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku realizacją projektu dotyczącego montażu instalacji OZE na budynkach użyteczności publicznej oraz opodatkowania dotacji uzyskanej na realizację projektu.
2020.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.803.2019.2.WL
∟prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn.: „...” w zakresie Oczyszczalni ścieków oraz Domu Ludowego
2020.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.576.2019.2.TK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur zakupu dotyczących inwestycji polegającej na wybudowaniu placu zabaw.
2020.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.551.2019.1.MS
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „…”
2020.03.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.3.2020.2.MM
∟Możliwość skorzystania z preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej
2020.03.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.2.2020.3.MK1
∟Podejmowana przez Wnioskodawcę działalność polegająca na tworzeniu oprogramowania komputerowego lub jego części stanowi działalność badawczo-rozwojową. Autorskie prawo do oprogramowania komputerowego lub jego części wytwarzane/ulepszane/modyfikowane przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej jest kwalifikowanym prawem własności intelektualnej w rozumieniu art. 30ca ust. 2 pkt 8 ustawy. Dochód z odpłatnego zbycia kwalifikowanego prawa własności intelektualnej, dochód z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej uwzględnionego w cenie sprzedaży usługi stanowi kwalifikowany dochód w rozumieniu art. 30ca ust. 4 w związku z art. 30ca ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca może zastosować stawkę 5% do dochodów (strat) uzyskanych ze sprzedaży kwalifikowanych praw własności intelektualnej, o których mowa we wniosku. Wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na: sprzęt komputerowy, specjalistyczne oprogramowanie, szkolenia i certyfikacje, w części w jakiej będą proporcjonalnie przypisane do przychodów przypadających ze zbycia oprogramowania, gdzie proporcja zostanie ustalona jako stosunek przychodów ze zbycia oprogramowania do przychodów ogółem Wnioskodawcy z prowadzonej działalności gospodarczej w danym okresie, mogą stanowić koszty, o których mowa w art. 30ca ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako koszty związane z kwalifikowanym prawem własności intelektualnej.
2020.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.28.2021.1.PS
∟Wnioskodawca dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika dla zakładu budżetowego, jako przychód wykonany zakładu, w rozumieniu rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników, nie powinien uwzględniać otrzymanych dotacji celowych oraz zwrotu kosztów sądowych i komorniczych
2020.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.506.2019.2.JC
∟Brak wpływu na zakres Zwolnienia Podatkowego wynikającego z Decyzji o wsparciu, działań realizowanych poza Zakładem takich jak procesy dodatkowego konfekcjonowania, dodatkowego mrożenia, transportu i magazynowania, w tym konsolidacji transportu i magazynowania, finalnych produktów spożywczych wytworzonych w całości w Zakładzie, jak również realizowane poza Zakładem funkcje sprzedażowe dotyczące tych produktów oraz transakcje odsprzedaży.
Brak zobowiązania Spółki do sporządzania dokumentacji cen transferowych rozliczeń pomiędzy Spółką a jej Zakładem.
2020.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.3.2020.2.MSU
∟wskazanie, czy Miastu przysługuje prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z cmentarzem, obliczonej według udziału procentowego, w jakim działalność cmentarna prowadzona jest/będzie do czynności podlegających opodatkowaniu VAT i czy w takim przypadku prawidłowym będzie zastosowanie klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby osób pochowanych w danym roku odpłatnie w całkowitej liczbie osób pochowanych ogółem w danym roku (tj. zarówno osób pochowanych odpłatnie i osób pochowanych nieodpłatnie)
2020.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.3.2020.1.HW
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z samochodem osobowym (koszty paliwa, koszty rat leasingowych, koszty napraw itp.).
2020.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.498.2019.1.JS
∟W zakresie IP Box, koszty pośrednie, koszty bezpośrednie, dochód, wskaźnik nexus
2020.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.752.2019.2.DJD
∟Możliwość skorzystania z preferencyjnego opodatkowania 5% stawką podatku od dochodu uzyskiwanego z tytułu przenoszenia autorskich praw majątkowych do tworzonego i rozwijanego oprogramowania.
Jeżeli wydatki będą proporcjonalnie przypisane do przychodów przypadających ze zbycia Oprogramowania, to można uznać je za koszty prowadzonej bezpośrednio przez Wnioskodawcę działalności badawczo-rozwojowej związanej z kwalifikowanym IP.
2020.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.711.2019.2.MM
∟Możliwość skorzystania z preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej
2020.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.862.2019.2.KS
∟opodatkowania wpłat mieszkańców za przyłączenie do sieci kanalizacyjnej,
prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od wydatków poczynionych na inwestycję pn. „…” za pomocą prewspółczynnika opartego na kryterium ilości metrów sześciennych ścieków odprowadzanych w ramach transakcji zewnętrznych oraz w ramach ogółu wszystkich transakcji/zużyć (transakcje zewnętrzne i na potrzeby własne)
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.622.2019.2.MZ
∟Reasumując podejmowana przez Wnioskodawcę działalność polegająca na tworzeniu oprogramowania komputerowego lub jego części (Oprogramowanie) stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 5a pkt 38-40 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Powyższe – autorskie prawo do oprogramowania komputerowego lub jego części wytwarzane/ulepszane/modyfikowane przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej jest kwalifikowanym prawem własności intelektualnej w rozumieniu art. 30ca ust. 2 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dochód ze zbycia tego prawa lub jego części stanowi kwalifikowany dochód w rozumieniu art. 30ca ust. 4 w związku z art. 30ca ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tym samym Wnioskodawca może zastosować stawkę 5% do dochodów (strat) uzyskanych ze sprzedaży kwalifikowanych praw własności intelektualnej, o których mowa we wniosku. Wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na: sprzęt elektroniczny, specjalistyczne oprogramowanie, w części w jakiej będą proporcjonalnie przypisane do przychodów przypadających ze zbycia oprogramowania, gdzie proporcja zostanie ustalona jako stosunek przychodów ze zbycia oprogramowania do przychodów ogółem Wnioskodawcy z prowadzonej działalności gospodarczej w danym okresie, mogą stanowić koszty, o których mowa w art. 30ca ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako koszty związane z kwalifikowanym prawem własności intelektualnej.
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.497.2019.2.KS
∟Brak wpływu na zakres Zwolnienia Podatkowego wynikającego z Decyzji o wsparciu, działań realizowanych poza Zakładem takich jak procesy dodatkowego konfekcjonowania, dodatkowego mrożenia, transportu i magazynowania, w tym konsolidacji transportu i magazynowania, finalnych produktów spożywczych wytworzonych w całości w Zakładzie, jak również realizowane poza Zakładem funkcje sprzedażowe dotyczące tych produktów oraz transakcje odsprzedaży.
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.496.2019.2.KS
∟Brak wpływu na zakres Zwolnienia Podatkowego wynikającego z Decyzji o wsparciu, działań realizowanych poza Zakładem takich jak procesy dodatkowego konfekcjonowania, dodatkowego mrożenia, transportu i magazynowania, w tym konsolidacji transportu i magazynowania, finalnych produktów spożywczych wytworzonych w całości w Zakładzie, jak również realizowane poza Zakładem funkcje sprzedażowe dotyczące tych produktów oraz transakcje odsprzedaży.
Brak zobowiązania Spółki do sporządzania dokumentacji cen transferowych rozliczeń pomiędzy Spółką a jej Zakładem.
2020.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPTPP1/443-620/14-6/S/MH
∟prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki bieżące związane z utrzymaniem targowiska i okresu rozliczeniowego, w którym Gmina winna dokonać odliczenia podatku VAT naliczonego
2020.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.132.2019.2.AW
∟Uwzględnienia dostawy nieruchomości w obrocie przy wyliczeniu proporcji określonej w art. 90 ust. 3 ustawy.
2020.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.871.2019.1.AZ
∟prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego, związanego z działalnością prowadzoną w sali gimnastycznej, z zastosowaniem własnej metody kalkulacji prewspółczynnika, opartej o stosunek liczby godzin, w jakich sala gimnastyczna wykorzystywana jest do czynności opodatkowanych w ogólnej liczbie godzin, w jakich sala gimnastyczna wykorzystywana jest do czynności opodatkowanych i pozostających poza zakresem opodatkowania oraz prawa do odliczenia podatku VAT przez ujęcie odpowiednich wartości w korektach deklaracji podatkowych złożonych za okresy, w których Gmina uzyskała uprawnienie do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
2020.02.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.80.2020.1.EK
∟prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizowanym projektem pn. „Kompleksowa termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej”.
2020.02.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.20.2020.1.RK
∟Prawidłowość dokonywanego odliczenia w latach 2012-2014 podatku VAT dotyczącego realizacji projektu „Rewitalizacja zamku (…)” proporcją w wysokości 100%
2020.02.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.872.2019.2.AZ
∟prawo do stosowania sposobu ustalenia proporcji opartego na kryterium ilościowym przy dokonywaniu korekt rocznych podatku naliczonego od wydatków na wytworzenie środków trwałych w ramach inwestycji zrealizowanej przed 31 grudnia 2015 r.
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.